Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rachtání v motoru E46 320i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
jAKUB
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: pon 03.11.2008 01:00

#1 Příspěvek od jAKUB »

Čaues měl bych dotaz spíš pro kamaráda co jsem má mojí EX 320i/M52 110kw,poslední dobou se mu začal objevovat pravidelně tento problém.Po nastartování vše OK motor má krásně čistej zvuk pak se ale zahřeje zhruba někam k první čárce na budíku teploty a v motoru začne něco rachtat stupňuje se to s otáčkama,zvuk je podobný jako kdybych strčil plastovou pásku do ventilátoru a po zahřátí na provozní teplotu ten zvuk zmizí a opět je projev motoru krásně čistej.Napadla mě vodní pumpa,ale nejsem si tím jistej.Tak mě napadlo zeptat se vás jako znalců,jestli se stím někdo nesetkal,on už byl u několika garážmistrů a ty mu chtěly dělat hydroštely,vanos a podobný návrhy tam padaly tak jsem mu říkal ať se do takových akcí zatím vůbec nepouští.Budu rád za každou radu.Předem díkes :wink:
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od KKKuba »

těžko říct, tipuju vrtuli na viskospojce, není to přidřený?
jAKUB
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: pon 03.11.2008 01:00

#3 Příspěvek od jAKUB »

To bylo taky první co mě napadlo,ale ta je v pohodě.Jde to někde ze strany sání tam se mi zdá,že to má největší intenzitu,ale je divný,že na to nemá vliv okolní teplota prostě nic,jen to zahřátí motoru,když je zahřátej na půl tak to rachtá a když je studenej,nebo zahřátej na provozní teplotu tak je absolutní klid.
Leveler
Registrovaný
Příspěvky: 6239
Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Leveler »

DISA?
jAKUB
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: pon 03.11.2008 01:00

#5 Příspěvek od jAKUB »

To je ten patent na přísun vzduchu ve vysokých otáčkách nad škrtící klapkou?Tak to zkusím prověřit,díkes za radu,to mě vůbec nenapadlo,myslel jsem že v tom je jen membrána,motůrek a táhlo a spíná to až někde kolem třítísíc otáček.
Leveler
Registrovaný
Příspěvky: 6239
Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Leveler »

Muselo by ti to takle řachtat.Dá se to vyzkoušet když se odpojí ten konektor viz video.Když to přestane tak špatná DISA.
http://www.youtube.com/watch?v=9z9WrsVk_6o
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Batler »

Zdravím,vím že se tu píše ohledně E46 ale mám jinačí otázku,na E36...
Jako většina mladých jsem si pořídil 318 TDS (touring) r.v. 96. Vím že ten motor většina lidi nemá v lásce ale na první auto mi to bude na ten rok stačit.

Auto jsem koupil v pěkném stavu,najeto 219 tisíc když kouknu na interier tak tomu i věřím.Zpět k mému problému.

Když nastartuji tak mi tam něco rachtá,na volno běh to není slyšet ale asi od 1250 otáček až do konce je rachtání hlasitější,rychlost rachtání se zvětšuje podle otáček a je jedno zda auto stojí nebo jede či je ohřáté nebo studené.
Ani vymáčklá či nevymáčklá spojka to neovlivné ten svůj pošahanej zvuk si to jede fut dál :?

Děkuji za jakoukoliv radu.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#8 Příspěvek od shade741 »

Hydra by cvakaly dle mýho spíš na volnoběh, pak mě napadá leda rozvodovej řetěz(napínáky,či ty vodící lišty) , nicméně pojem rachtání z motoru je pojem celkem široký, co problém tak jinej "rachot" :D Kdy to začalo, co tomu předcházelo atd.. A ještě takový dotaz, jak starej je tam olej a je tam vůbec :?: :wink:
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#9 Příspěvek od paca »

shade741 píše:...pak mě napadá leda rozvodovej řetěz(napínáky,či ty vodící lišty)...

taky bych to viděl na tohle
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Batler »

Kdy to začalo netuším,už jsem to s tim koupil doufal jsem že to je nějakej plast či tak něco nebo volnější sahara jenže to dělá i teď po pořádném připevnění....
Na olej jsem koukal,je ho tam dost po horní rysku ale budu ho co nejdřív měnit.....nevím kdy bude potřeba tak radši co nejdřív nebudu u TDSka riskovat :dontgetit:


OKey řekněme že to bude ten řetěz co s tím nadělám ? a kolik tak +/- stojí :)
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#11 Příspěvek od shade741 »

Je to na rozvodu motoru, zde to máš na 318tds http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25 , asi bych už doporučoval mrknout i na řetěz, napínáky a vodící lišty, nicméně levné to nebude a je to práce docela. Celou sadu odhaduji na 6 tis že se dá (napínák, lišty a řetěz) napínák tak litr, řetěz taky tak se dá sehnat. listy samotné nevím :wink: nicméně než se dotoho pustíš je třeba opravdu vyloučit jiné možné příčiny, nebo aspon ten zvuk nahrát :wink:
petelin
Registrovaný
Příspěvky: 141
Registrován: stř 21.04.2010 00:00
Bydliště: Karviná

#12 Příspěvek od petelin »

jAKUB píše:rachtat

V servu olej má? ;)
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Batler »

Tak jsem tu zas :) Jedná se mi o tento zvuk,jak je na tom videu.S jedním rozdílem mě to je slyšet podstatně méně a až od 1250 Ot :x 8O :?
Děkuju za radu :twisted:

http://www.youtube.com/watch?v=Yg6MyWkQ ... re=related
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od Batler »

To mi nikdo neporadí ? :(
Odpovědět