
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
3er E9x xdrive
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Tu nevyhodu bych videl pouze ve financni strance kdyz se dosere vysokotlake cerpadlo nebo vstriky, je to podobne commonrailu a ukaze cas. Pokud je auto nove a v zaruce neni co resit, ale casem se do toho muzou nejake penize nasypat.
Nyni jsem prijel a schvalne udelal takovy maly testik. Bohuzel nebylo to nijak daleko, takze to neni nejak extra prukazne.
Trasa celkem 26km, z toho jsem si nechal 10km na zahrati motoru a meril na vzdalenosti 14 - 15km dle map google. Rozlozeno na polovinu, cili polovinu okreska a druha polovina mesto. Prujezd mestemcbezproblemovy, dvoje semafory, kdybych chytil zelenou, budu na tom jeste lepe. Po okresce rychlost 100 - 110km/h, zbytek po meste klasika 50-60km/h. Provoz ve meste velmi slaby. Dvakrat jsem mu lehce prislapl na trojku abych predjel dva nezodpovedne pomale ridice.
BC po prijezdu domu ukazoval 6,2l, desetinu mne "stalo" vjeti do dvoru a desetinu doba na volnobeh nez jsem nasel mobil, zapnul fotak a vyfotil, takze na fotce je 6,4l coz na tri dospele v aute a E91 325i s N52 povazuju za velmi slusny vysledek.
Nejvice paliva mne stoji cas nez se dostanu na provozni rychlost. Bohuzel jezdit se takto v E91 se 160kW neda, nejsem zavodnik, ale ani masochista...
Trasa se studenym motorem tam, tedy ccca 26 km, zastavkou na nekolika semaforech v silnejsim provozu, zastavkou na benzine pro kapalinu do ostrikovacu s rychlosti po okresce okolo 120km a kilometrovym tahlym kopcem BC ukazal 10,5.
Nyni jsem prijel a schvalne udelal takovy maly testik. Bohuzel nebylo to nijak daleko, takze to neni nejak extra prukazne.
Trasa celkem 26km, z toho jsem si nechal 10km na zahrati motoru a meril na vzdalenosti 14 - 15km dle map google. Rozlozeno na polovinu, cili polovinu okreska a druha polovina mesto. Prujezd mestemcbezproblemovy, dvoje semafory, kdybych chytil zelenou, budu na tom jeste lepe. Po okresce rychlost 100 - 110km/h, zbytek po meste klasika 50-60km/h. Provoz ve meste velmi slaby. Dvakrat jsem mu lehce prislapl na trojku abych predjel dva nezodpovedne pomale ridice.
BC po prijezdu domu ukazoval 6,2l, desetinu mne "stalo" vjeti do dvoru a desetinu doba na volnobeh nez jsem nasel mobil, zapnul fotak a vyfotil, takze na fotce je 6,4l coz na tri dospele v aute a E91 325i s N52 povazuju za velmi slusny vysledek.
Nejvice paliva mne stoji cas nez se dostanu na provozni rychlost. Bohuzel jezdit se takto v E91 se 160kW neda, nejsem zavodnik, ale ani masochista...
Trasa se studenym motorem tam, tedy ccca 26 km, zastavkou na nekolika semaforech v silnejsim provozu, zastavkou na benzine pro kapalinu do ostrikovacu s rychlosti po okresce okolo 120km a kilometrovym tahlym kopcem BC ukazal 10,5.
Přímý vstřik není o nic složitější než nepřímý vstřik. Oproti nepřímému používá vysokotlaké čerpadlo, podobně jako u naftových motorů. První verze měly problémy s čerpadlem, ale to je snad vyřešené. Jediná nevýhoda je, že se musí občas čistit sací ventily (jedná se o vstříknutí čističe za pár korun), stejně jako u naftových motorů. Lepší spotřeba a podstatně vyšší výkon za to určitě stojí.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Mne neslo ani tak o slozitost, jako o technologii. Na commonrail nema pokud vim dokonale zvladnute vstriky zadna automobilka, proste odchazeji. Na benzin bude v railu mozna mensi tlak, ale myslim si ze je vyssi sance tam nejake penize utopit u starsi kary. Mnohem vic mne stve na N52 ten olej, to panove tak trochu posrali. Ja bych dnes volil kdybych tu moznost mel taky N53, vyssi vykon, mensi spotreba a vic bych se modlil aby se mi tam treba ten rail nevysral. Ty mas auto od novoti, dopravas mu to nejlepsi snad co je a udrzujes ho v naprosto skvele kondici. Ja mam auto ojete, jak s nim jezdli predtim radsi ani vedet nechci a o servisu co dostavalo, tak na ten ani nemyslim, kdyz jim bylo zatezko ve 100 000 vymenit svicky... Nechci se te ani v nejmensim dotknout, ba naopak moc si vazim tvych znalosti a ochotou se podelit s ostatnima, ale muj nazor je, ze primy vstik bude nachylnejsi na poruchy a nakladnejsi na odstraneni poruchy. To nepisu proto ze mam N52, protoze N53 bych si klidne poridil, ale tato technologie je u benzinu pomerne nova.
PS: O tu slozitost primy versus neprimy mi ani nejde, spis o tlak v railu a s nim vetsi nachylnost na opotrebeni a necistoty v palivu.
PS: O tu slozitost primy versus neprimy mi ani nejde, spis o tlak v railu a s nim vetsi nachylnost na opotrebeni a necistoty v palivu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Tesneni filtru mam ok, pokud to nechcije nekam dovnitr, ven mi to netece rozhodne, tam je motor naprosto cisty. Na pcv se chystam az mne to zacne srat neskutecne moc, zatim mne to sere jenom dost - litr na cca 6-7k km. Vymenit pcv nebude zalezitost na par minut, ale pocitam tak 6-8 hodin. Pouzivam 0W-40, coz je taky dost ridky olej, ziju s tim, ze si proste neco veme a je to dan za muj stav auta, vybavu kterou mam a cenu za kterou jsem poridil. Kdyz jsme to resili v tematu o spotrebe oleje u N52, tak nejaky kolega psal ze pcv menil a zadne extra zlepseni.
Nicmene myslim ze tvoje auto je takovy spis skvost, takovych v republice moc nebude. Tim kolik jsi v nem zmenil, mas jine mapy, obavam se aby bezna seriovka s N53 na tom nebyla podstatne hur.
Nicmene myslim ze tvoje auto je takovy spis skvost, takovych v republice moc nebude. Tim kolik jsi v nem zmenil, mas jine mapy, obavam se aby bezna seriovka s N53 na tom nebyla podstatne hur.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
BudVlad: tak musim uznat ze tvuj mazel je teda fakt extra trida, protoze jsem si udelal dalsi maly testik na spotrebu. Trasa po D1 z olomouce do ostravy. Od kruhace v olomouci kde se najizdi na D1 az po kruhac v ostrave na rudnou. Kdo zije pobliz vi, kdo nezije tak je to dle google 92,4km. A musim rict ze jsem ho moc nesetril, snazil jsem se nepadat pod 140km/h, hodne jsem jel 160km/h a chvili 180km/h. Co mne zklamalo pokud jsem neudelal nejakou chybu, protoze prumernou rychlost jsem nuloval stejne jako spotrebu, ale uz jsem tam mel neco nakoupeno tak ze jsem spis sledoval cestu a radil) tak to byla dosazena prumerna rychlost, jelikoz mi pripadalo ze jsem jel ne jak dobytek, ale ze jsem mu slapal docela dost. Takze prumerna rychlost dle BC byla 143km na tom useku a sezral rovnych 10,6 litru pri tomto stylu jizdy. Snazil jsem se jet tak, abych daval jen minimum plynu pri ktrerem auto bylo achotno udret danou rychlost. Kazdopadne svezeni to bylo a zpatky jsem byl co by dup -))
Mimochodem do olomouce tak nejak v klidecku mezi 100 - 120, sem tam neco malo navic a stejny usek za 8,6. Prumerna rychlost byla cosi okolo 110, nevyfotil jsem to, takze nevim presne.
Bohuzel nemam takovy vykon a kroutak, mam uplne panenskou nedotknutou E91. Ovsem na moji atmosfere upravy nemaji smysl, protoze by to stalo dost penez ktere nejsem ochotny vynalozit aby bylo poznat a taky proto, ze jeji vykon je pro mne v 90% dostatecny. S tema 10% se psychicky vyrovnam -))
Myslim si ze tech 10,6 neni nejaka uplna katastrofa, ale ani zadny zazrak. Nicmene je to 1560kg vahy auta, mojich cca 110 a nejake ty veci v kufru, cca 25kg. Ale tvych 9l je naprosto fantastickych.
Mimochodem do olomouce tak nejak v klidecku mezi 100 - 120, sem tam neco malo navic a stejny usek za 8,6. Prumerna rychlost byla cosi okolo 110, nevyfotil jsem to, takze nevim presne.
Bohuzel nemam takovy vykon a kroutak, mam uplne panenskou nedotknutou E91. Ovsem na moji atmosfere upravy nemaji smysl, protoze by to stalo dost penez ktere nejsem ochotny vynalozit aby bylo poznat a taky proto, ze jeji vykon je pro mne v 90% dostatecny. S tema 10% se psychicky vyrovnam -))
Myslim si ze tech 10,6 neni nejaka uplna katastrofa, ale ani zadny zazrak. Nicmene je to 1560kg vahy auta, mojich cca 110 a nejake ty veci v kufru, cca 25kg. Ale tvych 9l je naprosto fantastickych.
kdyz vas tak posloucham, tak mam obavy, ze se s automatem a 4kolou na dalku budu mit co delat dostat pod 10 a couracky pod 12. Protoze na spotrebu zrovna nejezdim, teda pokud nejedu na dovolenou. To se vetsinou snazim
spise ale z hecu, ze pojedu s 3.0d levneji jak vsichni kamaradi s PD,dCi,Hdi apod.
tak se budu spise priklanet k 330xd a stejne by to tak asi dopadlo, protoze jich je mnohem vetsi vyber jak 325ci330xi a prijde mi ze zavic. Navic jestli u N53 je choulostivejsi vysokotlak, vstriky tak uz se to od ropaka nevzdaluje
ale mam stochuti se na to jeste letos vykaslat a nechat si E46dT dal, slouzi bez problemu s jizdnimy vlastnostmi jsem spokojen a stale je to nadcasove auto co je jakstaks v cene. A rokem co bych to auto jeste drzel uz o moc vic asi neztratim. Uvidime jak ukaze cas, budu sledovat, porovnavat a dej se vule bozi ...
v kazdem pripade diky za infa k nezaplaceni




mam e90 325ix, najeto 163. Za nejakych 11tis, co jsem na tom najel, mam prumer 9.1 dle BC, podle dotankovani nadrze po plnou to vychazi asi o 0.4 - 0.5 min. Jezdim spis dalky nez mesto, zak pulka z toho dalnice. Vetsinou jezdim tak 10% nad limitama a obcas me zlaka touha slyset motor v hodne vysokych otackach. Celkove si myslim, ze vzhledem k vykonu a obsahu jsou i motory n52 usporne. N53 je uplna spicka ve spotrebe mezi benziny n
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
JirkaH píše:Nevýhoda nového motoru má být ovšem v přímo vstřiku.... asi finančně (oleje, spotřeba x opravy) to vyjde na stejno...
U mne ten 1/4 L oleje na 1000 km nehraje zase takovou roli, jenom to otravuje sledovat stav oleje, když není měrka. Vždyť to není ani 50 Kč.
Já nejsem žádný mladík, ale stále ještě živitel rodiny - takže mám jistou míru zodpovědnosti a nálokdy mi se u mne dostaví rychlostní adrenalin. Pokud se dostaví, což je málokdy, tak nedám dopusti na Hondu - to je v podstatě motokára. BMW E91 já při vší úctě nemohu brát jako auto sportovní, ale pouze jako auto rodinné a v mém případě auto na zimu 4x4. Takže pokud jedu s rodinou - nezávodím. Ostatně v české kotlině toho člověk moc nenaspěchá.....
N52 nemá měrku oleje ? jak teda zjištuješ ubytek oleje ? Právě uvažuji o E90 s tím to motorem... čeho se vyvyrovat ? jaké má + -
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
od 10.června loňskýho roku mám tu čest sedět za kniplem 330ixT MY2011, motor N53B30O0B (200kW), 6MT.
Ostrý zájezd od novoty, pak preventivní výměna woleje při 2kkm, fčíl mám na tachu 32kkm a pudu na první servis:
- postupně sem dolil přesně celou litrovou dózu woleje, co sem dostal k autu
- průměrná spotřeba (služebák, čili skutečná dle čerpání) 11.01l/100km
(moc se s tím nemazlim, halt R6 se třema litrama a 272kobylama - taky mi to letní gumy vzadu - 255mm - sežralo během 16kkm
- nejvyšší průměrná spotřeba na jedné nádrži asi 14l (ale na okruhu sem s tím ještě nebyl), nejnižší 8l (to byla ale ekojízda zatrest)
Ustálená jízda po dálnici na tempomat ale opravdu dokáže z R6 vyždímat "neuvěřitelné" spotřeby - minulý týden sem jel do/z Francie na lyže (čtyři lidi v autě, plný kufr, na střeše velryba Thule 650lt) - SK/AUT/ITA dálníce (1500km, tempomat 130-140kmph) = průměr téměř přesně 9....
Ostrý zájezd od novoty, pak preventivní výměna woleje při 2kkm, fčíl mám na tachu 32kkm a pudu na první servis:
- postupně sem dolil přesně celou litrovou dózu woleje, co sem dostal k autu
- průměrná spotřeba (služebák, čili skutečná dle čerpání) 11.01l/100km
(moc se s tím nemazlim, halt R6 se třema litrama a 272kobylama - taky mi to letní gumy vzadu - 255mm - sežralo během 16kkm
- nejvyšší průměrná spotřeba na jedné nádrži asi 14l (ale na okruhu sem s tím ještě nebyl), nejnižší 8l (to byla ale ekojízda zatrest)
Ustálená jízda po dálnici na tempomat ale opravdu dokáže z R6 vyždímat "neuvěřitelné" spotřeby - minulý týden sem jel do/z Francie na lyže (čtyři lidi v autě, plný kufr, na střeše velryba Thule 650lt) - SK/AUT/ITA dálníce (1500km, tempomat 130-140kmph) = průměr téměř přesně 9....
jiriik píše:JirkaH píše:Nevýhoda nového motoru má být ovšem v přímo vstřiku.... asi finančně (oleje, spotřeba x opravy) to vyjde na stejno...
U mne ten 1/4 L oleje na 1000 km nehraje zase takovou roli, jenom to otravuje sledovat stav oleje, když není měrka. Vždyť to není ani 50 Kč.
Já nejsem žádný mladík, ale stále ještě živitel rodiny - takže mám jistou míru zodpovědnosti a nálokdy mi se u mne dostaví rychlostní adrenalin. Pokud se dostaví, což je málokdy, tak nedám dopusti na Hondu - to je v podstatě motokára. BMW E91 já při vší úctě nemohu brát jako auto sportovní, ale pouze jako auto rodinné a v mém případě auto na zimu 4x4. Takže pokud jedu s rodinou - nezávodím. Ostatně v české kotlině toho člověk moc nenaspěchá.....
N52 nemá měrku oleje ? jak teda zjištuješ ubytek oleje ? Právě uvažuji o E90 s tím to motorem... čeho se vyvyrovat ? jaké má + -
Má pouze elektronickou měrku a myslím, že úplně spolehlivá neni...
mam E92 325xi rok 2007 obsah 2,5l automat
spotreba mesto velmi klidna jizda 12l normalni 14 zima 16 i vic...
s timhle motorem to ani jinak nejde...
mimo mesto a dalnice pod 10l
olej - po 5000 km 1l
mozna s jinym softem pro ridici jednotku by to bylo lepsi, automat radi v pohode, s rucnim razenim je to o trosku lepsi... ale pohodli znamena automat
spotreba mesto velmi klidna jizda 12l normalni 14 zima 16 i vic...
s timhle motorem to ani jinak nejde...
mimo mesto a dalnice pod 10l
olej - po 5000 km 1l
mozna s jinym softem pro ridici jednotku by to bylo lepsi, automat radi v pohode, s rucnim razenim je to o trosku lepsi... ale pohodli znamena automat

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
blackwhit píše:jiriik píše:JirkaH píše:Nevýhoda nového motoru má být ovšem v přímo vstřiku.... asi finančně (oleje, spotřeba x opravy) to vyjde na stejno...
U mne ten 1/4 L oleje na 1000 km nehraje zase takovou roli, jenom to otravuje sledovat stav oleje, když není měrka. Vždyť to není ani 50 Kč.
Já nejsem žádný mladík, ale stále ještě živitel rodiny - takže mám jistou míru zodpovědnosti a nálokdy mi se u mne dostaví rychlostní adrenalin. Pokud se dostaví, což je málokdy, tak nedám dopusti na Hondu - to je v podstatě motokára. BMW E91 já při vší úctě nemohu brát jako auto sportovní, ale pouze jako auto rodinné a v mém případě auto na zimu 4x4. Takže pokud jedu s rodinou - nezávodím. Ostatně v české kotlině toho člověk moc nenaspěchá.....
N52 nemá měrku oleje ? jak teda zjištuješ ubytek oleje ? Právě uvažuji o E90 s tím to motorem... čeho se vyvyrovat ? jaké má + -
Má pouze elektronickou měrku a myslím, že úplně spolehlivá neni...
Tak to je celkem blbé...