Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Rady nováčkovi - e46 320D M-packet
Ahoj, tak jsem konečně asi po dvou měsících našel to, co jsem si představoval a dovezl si domů černou e46 320D Touring v M Packetu rok 2005. Zatím to vypadá na výměnu zadního ložiska, které už mírně hučí a problém zřejmě na rameni přední nápravy (občas při zabrždění škubne volant).
Proto jsem se chtěl zeptat, jestli by někdo neporadil jaké ramena koupit. Žeby MAYLE? Popř. znáte místo s nějakou dobrou cenovkou?
A jelikož jsem předtím diesla nikdy neměl, tak by se bodly nějaké rady na co si dat pozor. Asi nebudu tankovat u NoName benzinek, ale co třeba aditiva? V příručce je vyloženě napsáno, že se nedoporučuje je používat.
Díky za případné info
Proto jsem se chtěl zeptat, jestli by někdo neporadil jaké ramena koupit. Žeby MAYLE? Popř. znáte místo s nějakou dobrou cenovkou?
A jelikož jsem předtím diesla nikdy neměl, tak by se bodly nějaké rady na co si dat pozor. Asi nebudu tankovat u NoName benzinek, ale co třeba aditiva? V příručce je vyloženě napsáno, že se nedoporučuje je používat.
Díky za případné info
když budeš tankovat kvalitní naftu aditiva nepotřebuješ ,ale pokud ho každou druhou nádrž naliješ neublížíš ,spíš naopak a nejlepší je VIF
ten dávám já a spousty jiných lidí. Co se týče volantu tak budeš mít na autě asi komplet původní podvozek a siláče budou KO. Takže nechej překontrolovat a co bude ko vyměň
ihned vyměň i olej, nejlépe 5W-30 z normou LL04 od BMW (castrol edge).


Ahoj, měl jsem stejný problém, kupoval jsem teď MEYLE HD, což jsou zesílený klasický MEYLE. Kvalitou jsou na tom stejně jako originál. Vlastně nic jinýho ani na našich silnicích nemá smysl řešit. Mám je odtud http://www.autodily-prostejov.cz/ramena/sada-ramen-predni-napravy-bmw-3-e46.html Mají je teď totiž v akci, normálně jsem dostal doklad, doprava byla zadara + dárek
Pochybuju, že je někde seženeš za lepší cenu. Jo a VIF bych ti taky doporučil, ten tam mají taky, i tu 5W-30 edge jsem tam bral. Myslím, že za hodně slušnou cenu
Peace!


Tak jedno rameno prý už měněné je, ale je tam roztrhlý silentblok. Druhé je původní, ale taky tam je nějaká malá vůle na kloubu. Velká vůle je ale na této tyčce. Jen nevím co přesně za díl to je, abych mohl objednat. Poradíte? Já jsem totiž fyzicky pod tím autem nebyl a mám to jen na fotkách. Jinak asi bude lepší vyměnit komplet celé ramena a ne jen ty silentbloky že? Ikdyž v nějakém hrozném stavu prý nejsou...
StandaBMW píše:Vyměnil bych komplet ramena i se silentbloky. Popř. se dají sehnat zvlášť, to je na tobě. Jaká tyčka? Hoď sem fotku.
Edit: Už to vidím, je to vnější homokinetický kloub. Dá se v poho sehnat.
Tohle je zadokolka, ta homokineťák vepředu mít nebude

Je to axilní kloub na spojovačce řízení, nejlépe vyměnit za nový od LMI...
Páni ještě jeden dotaz ohledně laku. Dneska byl čas konečně auto umýt a naleštit, ale celkem mě překvapila hrubost laku. Je to černá perleť. Je fakt, že auto šlo naleštit pěkně, leskne se jak nové, ale když po té karoserii přejedu rukou, tak to není úplně takový hladký lak, jak jsem zvyklý.
Můžou to tak zdrsnit ty zrnka perletě? Nebo je něco špatně? Auto rok stálo někde ve stodole, protože bývalý majitel zemřel, tak nevím jestli není potřeba to rozleštit nějakou pastou. Ale je to tak na celém autě. Já dneska použil jen Speedwax od motipu.
Můžou to tak zdrsnit ty zrnka perletě? Nebo je něco špatně? Auto rok stálo někde ve stodole, protože bývalý majitel zemřel, tak nevím jestli není potřeba to rozleštit nějakou pastou. Ale je to tak na celém autě. Já dneska použil jen Speedwax od motipu.
ozzysko píše:Můžou to tak zdrsnit ty zrnka perletě? Nebo je něco špatně? Auto rok stálo někde ve stodole, ....
lak musí být hladký, takže nechat vyleštit profíkem brusnou pastou

StandaBMW píše:Edit: Už to vidím, je to vnější homokinetický kloub. Dá se v poho sehnat.
jsem se ráno dobře pobavil


Tak nakonec stačily vyměnit zadní silenbloky na ramenech. Ta tyč prý nakonec vůbec nemá vůli... tak nevím. Volant se ale už ani nehne. Ještě bych měl dotaz na naftu. Mám totiž možnost VEEEELMI výhodného odběru nafty... jenže vím jak to je s common railem.
Dá se nějak zavčasu poznat, že palivo není kvalitní? Zatím jsem neslyšel, že by s ním byl problém - ovšem zkušenost jen na TDi. Nebo pomůže např. pro jistotu "ředit" naftou z benzinky? Projeví se ten problém se vstřikama nějak okamžitě, nebo se ty vstřiky ničí postupně? Díky
Dá se nějak zavčasu poznat, že palivo není kvalitní? Zatím jsem neslyšel, že by s ním byl problém - ovšem zkušenost jen na TDi. Nebo pomůže např. pro jistotu "ředit" naftou z benzinky? Projeví se ten problém se vstřikama nějak okamžitě, nebo se ty vstřiky ničí postupně? Díky
Vstřiky se ničí postupně a já to řešil na svoji 330d a užil jsem si s tím hooodně srandy! Ona nafta u nás celkově moc vysokou kvalitu nemá, takže bych to neprznil něčím, co si to auto nezaslouží.
Na takové nějaké kentusy mám golfa III v čistém dieselu a leju do něj všechno co teče, od trafooleje, přes fritovací olej po benzín kterým to všechno ředím
Na takové nějaké kentusy mám golfa III v čistém dieselu a leju do něj všechno co teče, od trafooleje, přes fritovací olej po benzín kterým to všechno ředím

Zalezi co to muzes mit za naftu.. Pokud je to neco kvalitnejsiho (omv/shell..) tak bych se toho nebal, ale jestli je to od jezedaku nebo repa z unicornu tak to raci nedelej.. Mondeo nasich by ti to vysvetlilo
jinak jak pise MirekG tak ja vselijakej podobnej bordel liju do feldy 1.9D skoro 3 roky a jezdi porad:)
