Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rozvody 318TDS

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
vencabavor
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: úte 02.11.2010 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#1 Příspěvek od vencabavor »

Ahoj chlapy,protože mě odmítly ve dvou servisech nezbývá mi si udelat rozvody sám.Už jsem měnil několikrát ale jen řemen (E30,opel,polo).A protože na 318TDS je řetez tak se chci zeptat jak je to náročný,zvládnu to s průmerne vybavenou dílnou?Mám knihu jak na to ale tam je jen vše okrajově.Takže pokud někdo někdy dělal 318TDS může mi poradit co a jak.Jestly se vyndavá vana atd.pls
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#2 Příspěvek od Lucifer »

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=108451

Zkus napsat fubutomasovi ten možná bude vědět jak na to u 2.5tds ale to je jen o 2 válce kratší :lol:
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#3 Příspěvek od beny-maser »

rozvody jsou stejný,jak na 2,5 tds jestli máš konkrétní dotaz tak se zeptej,jinak v "jak na to" jsou zrovna rozvody na tds dobře popsaný(já mám na pětku a tam to teda je). Jinak proč je chceš měnit?maj životnost motoru,doporučuji pouze kontrolu nastavení.
vencabavor
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: úte 02.11.2010 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#4 Příspěvek od vencabavor »

beny-maser píše:rozvody jsou stejný,jak na 2,5 tds jestli máš konkrétní dotaz tak se zeptej,jinak v "jak na to" jsou zrovna rozvody na tds dobře popsaný(já mám na pětku a tam to teda je). Jinak proč je chceš měnit?maj životnost motoru,doporučuji pouze kontrolu nastavení.

Chci to vyměnit protože mi tam něco cvaká a po sundání vika,jsem zjistil že je řetez volnej
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#5 Příspěvek od beny-maser »

jak jako volnej? tam je napínák a ten i když bude řetěz vytahanej tak ho bude držet napnutej,aby tam nebyl jinej problém :?
vencabavor
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: úte 02.11.2010 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#6 Příspěvek od vencabavor »

No prostě to chci rozebrat a podívat se co tam cvaká.Je to zvuk něco jako když o něco šktá řemen,třeba na pumpe posilovače.Ale nic s toho to není pač jsem měl řemeny komplekt dole a ozývá se to od rozvodů.A když přiložím šroubovák k uchu tak je to krásně slyšet.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#7 Příspěvek od beny-maser »

hmm, tak vyměnit celou sadu i s plastovejma vodítkama, ale počítej s tím že je to tak sundat hlavu a vanu, jinak je to totál vopruz. I když možná ta vana bude stačit, ale musí se ti podařit pěkně nasadit prsa zpět hlavně pozor na gumičku u kanálu na vodní pumpu,aby jsi jí až to budeš vracet neschrnul.
vencabavor
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: úte 02.11.2010 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#8 Příspěvek od vencabavor »

Díky.To jsem nevědel
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#9 Příspěvek od Tompo »

Tam je průser, když do toho někdo leje nějaký sračky nebo olej nemění, pak je místo oleje mazut a postupně to vydrbe kluzáky a ani napínač to nedopne... Hlava dolu, vana dolu...
vencabavor
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: úte 02.11.2010 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#10 Příspěvek od vencabavor »

Jo taky mi to říkal mechanik že to asi budou kluzáky,pač je to jako takové čvachtání.Už je mi jasné proč to nikdo nechce dělat.Kdyby měl ještě někdo nějakou připominku,radu,fintu,velice rád uvítám.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#11 Příspěvek od beny-maser »

jediná finta je se na to vy.....
pokud budeš mít nějakej konkrétní dotaz tak se zeptej, jinak se ti bude hodit kolík na zajištění setrváku a přípravek pro nastavení vačky, stačí do obdélníku z plocháče vyříznout kolmo otvor , který bude pasovat na vačku v Jak na to to je nakreslený a popsaný a místo kolíku použít vrták hlavou ven.
vencabavor
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: úte 02.11.2010 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#12 Příspěvek od vencabavor »

Děkuji za rady,po velikonocích se do toho pustím.Ale alspon mám zkušenost že nemám dávat nikdy auto do servisu :(
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#13 Příspěvek od Tompo »

vencabavor píše:Děkuji za rady,po velikonocích se do toho pustím.Ale alspon mám zkušenost že nemám dávat nikdy auto do servisu :(


??
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#14 Příspěvek od shade741 »

No já bych spíš nechal tenhle motor bejt a raději tam dal něco jiného, 318Tds není zrovna povedený kousek :(
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#15 Příspěvek od beny-maser »

nevim proč?
to je zase rada :roll: kdyby chtěl benzína tak si ho může koupit rovnou a mezi 2,5 a 1,8 tds je rozdíl jen ve dvou válcích, jinak je všechno stejný nebo hodně, hodně podobný.
A předělávat auto na jinej typ motoru je 2tis za schválení,a neskutečnej voprus s předěláním el a tak. Kvůli tomu, že tam něco klokotá, se to fakt vyplatí.
vencabavor
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: úte 02.11.2010 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#16 Příspěvek od vencabavor »

Panové,já jsem si koupit zrovna 318TDS,má užasnou spotřebu 5l,je to kombajn a vzhledem že se mi narodil kluk tak myslím nemá cenu o tom mluvit.A že je to lenochod,no tak je ale potřebuju se dostat jen s bodu A do bodu B a hlavně za nejmín pěnez. Na blbnutí a "trhání" asfaltu mám cabrio 325. A měnit motor za jinej to je opravdu opruz,to jsem už zažil na E30.Takže si myslím že když už měnit motor tak dotahnout s německa nejlépe celé auto se stejnou motorizací.Tot můj nazor :D
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#17 Příspěvek od beny-maser »

souhlas a palec nahoru :wink:
picimuri
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: úte 30.06.2009 00:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od picimuri »

Jestli můžu přispět svojí troškou do mlýna, tak ti povím že sem musel na svim tds taky sundavat prsa, ale kuli tomu že byla vůle na rozvodech.. Ve finále to byl ustřihý pero na zajištění řetězovýho kola na klice. (Najezdil sem s tim asi 1000km, zaplať panbuh že se to neprotočilo.. :D) Jinak prsa sem sundaval s odstrojenyym předkem, nevim jestli se to vubec necha delat jen zezhora. A risknul sem to a sundal sem to s nandanou hlavou a vanou. Šlo to docela v pohodě, stažený to moc nebylo. Jediný co je třeba si ohlídat je ta gumička na těsnění pod hlavou pro vodním kanál, ale to už tady bylo zmíněno.. Když sem prsa zasouval zpět tak sem se hodne modlil :)
Odpovědět