
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW 3jka na drift
VANOS (německy Variable Nockenwellen Steuerung) je zkratka označující motory automobilky BMW s proměnným časováním ventilů. Proměnné časování ventilů (též VVT z anglického Variable valve timing) je technologie, která se v automobilovém průmyslu využívá pro optimalizaci parametrů čtyřtaktních spalovacích motorů. Motory díky ní dosahují při nižší spotřebě vyšších výkonů.
Moderní benzinové motory automobilky BMW jsou vybaveny systémem Vanos. Jedná se o motory s variabilním ventilovým rozvodem. Variabilní rozvody jsou používány ke zdokonalení výměny náplně válců pístového spalovacího prostoru. Zkratka Vanos vznikla z německého VAriable NOckenwellen Steuerung (Variabilní časování vaček). Jedná se o jedno z technických řešení umožňující změnu časování ventilů. Společnost BMW toto zařízení představila v roce 1992 u modelu BMW M50. Systém Vanos na základě údajů o otáčkách motoru a poloze plynového pedálu natáčí vačky sacích ventilů, čímž posouvá časování ventilů až o 42 ° vůči klikové hřídeli. V roce 1996 přišla automobilka s dalším vylepšením rozvodového mechanismu. Na rozdíl od klasického systému Vanos, který ovládal časování pouze sacích ventilů, ovládá nový systém „Double Vanos“ vačkový sací hřídel a navíc i vačkový hřídel výfukových ventilů. To umožňuje ještě lepší regulaci časování ventilového rozvodu.
Moderní benzinové motory automobilky BMW jsou vybaveny systémem Vanos. Jedná se o motory s variabilním ventilovým rozvodem. Variabilní rozvody jsou používány ke zdokonalení výměny náplně válců pístového spalovacího prostoru. Zkratka Vanos vznikla z německého VAriable NOckenwellen Steuerung (Variabilní časování vaček). Jedná se o jedno z technických řešení umožňující změnu časování ventilů. Společnost BMW toto zařízení představila v roce 1992 u modelu BMW M50. Systém Vanos na základě údajů o otáčkách motoru a poloze plynového pedálu natáčí vačky sacích ventilů, čímž posouvá časování ventilů až o 42 ° vůči klikové hřídeli. V roce 1996 přišla automobilka s dalším vylepšením rozvodového mechanismu. Na rozdíl od klasického systému Vanos, který ovládal časování pouze sacích ventilů, ovládá nový systém „Double Vanos“ vačkový sací hřídel a navíc i vačkový hřídel výfukových ventilů. To umožňuje ještě lepší regulaci časování ventilového rozvodu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 534
- Registrován: sob 12.05.2007 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
ono klouzání vypadá hezky a ještě lepší pocit je jej dělat, ale aby se dalo něco takového provozovat, byť jen hobby, musí člověk auto dobře znát jak technicky, tak hlavně povahově... že jsi bmw nikdy neměl je dost naprd a že nevíš co je to svor ještě více. Ne m3 auto je tak na klouzání po cyklistické stezce, kde si vystačíš s jedničkou, ale i tak je to dost neohrabané. Když budeš chtít po 325 drift, tak základ je funkční motor, protože krouťák jde dramaticky doprdele jen špatnou lambdou... pak váha což není moc problém vyházet blbosti, další věc je mít dobrý svor, serie byla 25% záměrně píšu byla, svor je lamelový se svorností dle vstupního k. momentu, nutná repase difu a zvyšení svornosti dle libosti. Další věci je nastavení podvozku, kde by jsi měl vyměnit standartní gumové uložení za power/strog flex, tvrdší péra, silný stabík a v neposlední řadě vhodnou geometrii s měnšímy odklony, což je u sníženého auto problém, takže je nutné použit štelovací spodní rameno, ale to jsou už detaily.
noname píše:s open difem se můžeš akorát tak parádně vykřapat, protože neleze hovořit o řízeném smyku...
Jasně, v žádném případě nejde s open diffem driftovat...
http://www.youtube.com/watch?v=Om4kVU-by64
http://www.youtube.com/watch?v=PcSnPPvs2gE
Tak jim to zkus vysvětlit, že to nejde

Každopádně vzhledem ke znalostem co tu Rawiron předvádí bych mu asi nedoporučoval to zkoušet vůbec dokud si aspoň trochu nenastuduje teorii

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
a todle maji byt drifty o kterých se bavíš ty jako ? klouzaní na parkecu ? na to bude open dif stačit , to je fakt
lamelak je zaklad uz jen pro to kdyz chci jezdit rychle (i stopu) natoz pak nejakou akci ... zavareni je proste levna cesta k difecu spravnýmu , a nebo si poskladej za 50tyček novej diff s 75procentni svornosti a bude to dostp odobný no 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance


a.) ano, Nissany a podobný japonci se používaj hodně protože:
- v Japonsku i v hromadě dalších zemí jsou cenově někde úplně jinde než bawory
- oproti bmw na to seženeš v podstatě jakýkoliv díly. Ani dneska neni na bmw zdaleka takovej výběr "driftovacích" dílů jako na Japonce
- výkon u turbo motoru se prostě zvedá mnohem snadnějc než u klasický atmosféry když ti nezáleží na tom, kolik tisíc km ten motor vydrží
b.) bez svoru na to prostě zapomeň. Jo, sklouzneš se, ale tomu se snad ani drift řikat nedá.
c.) výkon sériový 325/328 ti pro začátek na naučení stačí na parkoviště, letiště a menší okruhy typu Sosnová. (s trochou schopností i ty tři zatáčky v Mostě projedeš bokem) ale na cokoliv většího (Brno atd.) můžeš celkem v klidu zapomenout.
Navíc po nějaký době ježdění ti prostě přestane stačit výkon, budeš chtít jinej podvozek, začne tě lákat hydraulická ručka, pak zjistíš že prostě potřebuješ větší rejd. Potom ti dojde, že tě sere jak v helmě neslyšíš vejfuk, tak budeš řešit i ten, pak ti auto přijde moc těžký, tak začneš řešit lamino kapotu, kufr, dveře, začneš odřezávat všechno co pujde, pak ti zase dojde, že ta kastle se moc kroutí, tak budeš dělat rám, gumy budeš shánět kde se dá, jak budeš řešit výkon, tak zjistíš, že ta zadní náprava už to prostě nějak nedává, sériovej svor se ti bude pravidelně trhat z uložení atd. atd. atd..
Jakmile prostě začneš, tak jsi s penězma v háji a za nějakou dobu ti dojde, že sis měl koupit něco silnějšího, alespoň tu m3....
Teoretický znalosti nemám a proto píšu sem ale praxe je jiná
Jen neumim správně tyhle věci pojmenovat....nechci z toho mít brutální káru na okruhy v brně...potřebuju na začátek abych se naučil driftovat....nechci to umět protože to je "masérský" ale protože mě řízení baví a občas když se povede nějaký ten slide s předkem tak se mi ten pocit líbí a proto mě to táhne k zadokolce
Nikdo nespadl z nebe učenej
někde se začít musí 




Jestli máš 100 tis. celkem, tak kup za 50 325 e30, udělej motor, nápravy, potom brzdy atd..., kup svor a zbyde ti na nějaký gumy a trochu benzínu. Až to někam pošleš, plechy pořídíš za pár korun, motor M20 se servisuje téměř zadarmo. A když tě to chytne, začni šetřit na lepší auto.
Představa, že za 100 tis. koupíš nebo uděláš auto na drifty z e36 nebo dokonce z e46 je dost naivní
Představa, že za 100 tis. koupíš nebo uděláš auto na drifty z e36 nebo dokonce z e46 je dost naivní


Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...