Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e90 runflat??

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
raff007
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: sob 07.04.2012 00:00

#1 Příspěvek od raff007 »

Zdarec panove,

vlastnim e90 a akorat se zacinam poohlizet po zimnim obuti - tedka se bude dat slusne koupit (nejspis 16´´ na zimu budou asi idealni). Zacal jsem pomalu shanet a tak me napadlo jak je to vlastne s tema runflatama? Vim ze e90 ma kontrolu tlaku v pneu (ve vybave neni klic ani hever - tudiz ani rezerva - nebo ja je tam aspon nemam :D) auto jsem koupil na 17´´ letnich RFT. Takze budu kupovat celou sadu zimnich 16´´. Mate nekdo zkusenosti jestli mam jit do RFT, popripade kdyz koupim neRFT co potrebuju dokoupit - staci jen ta sada na lepeni s kompresorem(tusim ze je to kolem 2k??) nebo musim mit i klic a hever??

diky za vsechny poznatky..
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#2 Příspěvek od BudVlad »

To nejlepší co uděláš pro auto je když se zbavíš runfletů. Já vozím v kufru bombičku s lepením a kompresor. Sadu jsem koupil na eBay a není to tak drahé.
Obrázek
raff007
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: sob 07.04.2012 00:00

#3 Příspěvek od raff007 »

takze kdyz budu mit neRFT tak staci pouze sada na lepeni a kompresor?? (klic ani hever neni treba ikdyz jsem to cetl v povinny vybave)??....je pravda ze na runflatech je to docela tvrdy...a to mam jen 17´´
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#4 Příspěvek od BudVlad »

M3 má jen sadu na lepení a žádný hever a klíč. Runflety jsou tvrdé a jízdní vlastnosti stoji za howno.
Obrázek
Lada Zuzjak
Registrovaný
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 22.05.2003 00:00
Bydliště: Žatec, Plzeň

#5 Příspěvek od Lada Zuzjak »

BudVlad píše:M3 má jen sadu na lepení a žádný hever a klíč. Runflety jsou tvrdé a jízdní vlastnosti stoji za howno.


Tak tak, na ceske silnice jsou uplne na .. Mam 205/50/r17 na zimu a tesim se az je ojedu. Hod lepici sadu do auta a pripadne dojezdovku kdyz poejdes nekam hooodne daleko pro klid duse a je to.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#6 Příspěvek od BudVlad »

Jsou na na všechny silnice, proto je na M3 nedávají. Já zkušenosti s runflety nemám, ale poučil jsem se z webu a sundal jsem je hned z nového auta.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#7 Příspěvek od pavproch »

a já zase jsem zastáncem RFT.... :twisted:

jezdím v zimě 225/45 R17 RFT Michelin Primacy Alpin a v létě 225/45 R17 vepředu a 255/40 R17 vzadu, aktuálně Pirelli P-zero RFT (sou nahovno, ale ne quli RFT), brzo tam půjdou Bridgestone Potenza RE 050 A RFT.

Obrovská výhoda RFT při profilovým čísle 45 resp. 40je, že výrazně chrání ráfe před "nakopnutím" na těch našich českých tankodromech...

RFT nemá na jízdní vlastnosti až takový vliv (jezdil sem e90 330i na non-RFT 17" myslím Michelin Sport, a bylo to v zatáčkách tové "žvýkavé"), důležité je správně hustit a hlavně (u letních) co nejnižší číslo "treadwear" - proto píšu, že ty aktuální P-zera sou na guvno, bo treadwear 220 a při troše sportovnější jízdě - vedení auta pod plynem/brzdama v zatáčce na hranici adheze - jsou velmi nejisté/nervózní a pískají.... v podstatě jsem s treadwear 220 asi o 20-30km/hod v zatáčkách pomalejší než jsem byl na Bridřích s treadwear 140... proto tam ty bridže půjdou zas...

akorát, že těch mých 272 kobyl ty bridže "sežralo až na plátno" už během necelých 17kkm... ale mi to neva, důležité pro mně jsou jiné vlasnosti než výdrž gum....
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od xyron »

zdar,

měl jsem RFT R17 na Z4 a byla to tragédie (jak tvrdostí na "tankodromu" tak tím že auto na tom odskakovalo a pořádně nesedělo na silnici)... zahodil jsem je a ted si na R18 lebedím jakej je to komfort...

V kufru mám pouze lepící sadu... hever nemám a policajti ho vidět nechtěli když mi dělali kontrolu a zkoumali i žárovky etc..
raff007
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: sob 07.04.2012 00:00

#9 Příspěvek od raff007 »

sice je to zase jinej dotaz ale nechci zakladat dalsi vlakno:
Nevite jak je to u e90 konkretne u 16" disku s ET. V technicaku mam 7Jx16 et 34. Pri stejnym rozmeru muzu dat jiny ET spis nizsi nebo s tim budou problemy?
Schilby
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: stř 16.05.2012 00:00

#10 Příspěvek od Schilby »

Já si včera přivezl novou 320d 135kw 11 090 km s letními 16" RFT. Zatím jsem to nepoznal, jede to super. Ale letní sháním 18" bmw a ty budou asi bez RFT, tak ti pak řeknu, jak to pojede. Ty 16" přezuji na zimní a budu mít dvě sady.
raff007
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: sob 07.04.2012 00:00

#11 Příspěvek od raff007 »

Schilby píše:Já si včera přivezl novou 320d 135kw 11 090 km s letními 16" RFT. Zatím jsem to nepoznal, jede to super. Ale letní sháním 18" bmw a ty budou asi bez RFT, tak ti pak řeknu, jak to pojede. Ty 16" přezuji na zimní a budu mít dvě sady.


tak to gratuluju.. a e90 nebo 91? ....ja mam letni 17 rft a prave nic moc...zimaky shanim 16´´ - myslim ze to je na zimu ideal..
raff007
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: sob 07.04.2012 00:00

#12 Příspěvek od raff007 »

raff007 píše:sice je to zase jinej dotaz ale nechci zakladat dalsi vlakno:
Nevite jak je to u e90 konkretne u 16" disku s ET. V technicaku mam 7Jx16 et 34. Pri stejnym rozmeru muzu dat jiny ET spis nizsi nebo s tim budou problemy?


konkretne by me zajimalo treba jestli tam dam tyhle, maji pouze vyssi et jinak rozmer stejny
http://felgenkatalog.auto-treff.com/ STYLING 136

nebo tyhle maji jinou sirku 7,5 (ikdyz nevim jestli jit do replik)
http://makocar.cz/index.php?action=1010 ... menu=12&vl[freeKat06][25]=1176&vl[freeKat09][69]=%25&vl[freeKat01][1]=421&hledej_produkt=VYHLEDAT
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#13 Příspěvek od BudVlad »

Když jsem objednával auto zvolil jsem 17”, sundal jsem RFT a dal jsem na to zimní gumy. Letní jsem dal Yokohama Parada na 18” . Teď mám Yokohama Advan Neova AD08 235/40 a 265/35. Výborné gumy.

Obrázek

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#14 Příspěvek od pavproch »

jak se ty advany chovají při jízdě "na hraně"? (a jakej mají treadwear?)
raff007
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: sob 07.04.2012 00:00

#15 Příspěvek od raff007 »

[quote="BudVlad"]Když jsem objednával auto zvolil jsem 17”, sundal jsem RFT a dal jsem na to zimní gumy. Letní jsem dal Yokohama Parada na 18” . Teď mám Yokohama Advan Neova AD08 235/40 a 265/35. Výborné gumy.



a 17 na zimu jsou ok?? porad nad tim premyslim...mam tedka jednu sadu 17 styling 194...a nevim jestli mam koupit zimaky 16 a nebo jestli mam nechat tyhle 17 na zimu...a na leto koupit 18 celou sadu i s pneu...trosku se ale bojim tech 18...protoze uz jsem je jednou mel sice na volvu S80 ale bylo to nic moc, navic nejcasteji jezdim prahu centrum 8O
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#16 Příspěvek od BudVlad »

pavproch píše:jak se ty advany chovají při jízdě "na hraně"? (a jakej mají treadwear?)


Chovají se výborně, jsou high performance a na opotřebení jsou také doíbré. Koupil jsem je na doporučení z časopisu Road & Track.
Obrázek
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#17 Příspěvek od BudVlad »

raff007 píše:a 17 na zimu jsou ok?? porad nad tim premyslim...mam tedka jednu sadu 17 styling 194...a nevim jestli mam koupit zimaky 16 a nebo jestli mam nechat tyhle 17 na zimu...a na leto koupit 18 celou sadu i s pneu...trosku se ale bojim tech 18...protoze uz jsem je jednou mel sice na volvu S80 ale bylo to nic moc, navic nejcasteji jezdim prahu centrum 8O


Na zimu mám 225/45 x 17 a jsem s tím spokojen.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#18 Příspěvek od pavproch »

já do 17" zimních šel z "donucení" (na 330i díky průměru kotoučů menší kola než 17" nejdou dát) a sem taky spokojen, jak píšu profil 45 v kombinaci s tužší bočnicí RFT je na naše zimní tankodromy dostatečný...

@budvlad: kuju za info o těch advanech
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00

#19 Příspěvek od bmwfan18 »

Abych taky neco pridal, na jare jsem koupil e92 330i a letni kola jsou 19ky na runflatech Pirelli p-zero. Pirelli jsou dost tvrde jako takove a RFT tomu davaji korunu. Takze ted resim jestli nasadit Continental nebo Michelin bez RFT, nebo koupit 18ky. Rozhodne uz RFT nechci... Auto je opravdu prilis tvrde a zatacky ve vyssich rychlostech na RFT taky nic moc :-(
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od mike-ee »

Tak přispěji svoji troškou do mlýna.

Je to těžká volba, já si třeba díky RFT už několikrát ušetřil jakéhokoliv řešení ohledně defektu, 2x byl větší, jednou to jen tak utíkalo pomaličku. Je pravda že na tohle mám asi štěstí :-D

já teď mám kombinaci letní RFT Conti SC2 (225/45 a 255/40) a zimní Conti 830P nonRFT(225/45) v 17"(+lepící sada) Je pravda že jistý rozdíl v komfortu tam je, ale zase výrobci pneu už jsou dneska dost daleko a i tahle technologie není vždy jen na obtíž v komfortu. Nicméně výrobců RFT pneu v daném rozměru není moc a tak je to pak těžká volba pneu. Já osobně už bych na léto znovu Conti nechtěl, mají pro mně trošku divné chování. Jezdil jsem předtím Bridge RE050A přímo co mi tam nechali od BMW a i když byly RFT, tak ty gumy mi vyhovovaly hodně (ikdyž slabší zase oproti Conti na vodě), hlavně chováním v zatáčkách kdy jsem věděl že guma drží, u Conti se musí jakoby zahryznout a má to takový měkký přechod do toho kde to drží, úplně mi Conti svými vysokými ale měkkými vzorky nesedí.

Mám na RFT gumách i projetou prezentaci BMW když se RFT uváděly a dělal se tam třeba losí test na prázdných zadních pneu, nebo slalom, ostré kroužení a brzdění a poznal jsem, že tahle technologie je hodně vyspělá a svým způsobem zvyšuje bezpečnost. Já osobně neshledávám při stejném rozměru pneu, stejném tlaku a pneu s a bez tak markantní rozdíl v komfortu abych se RFT v budoucnu úplně vzdal, dokud budou tedy zásoby pneu....
Odpovědět