Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
šibr e36 kupe-jak doladit
Chlapi... měl sem sundany plech a ted to vracím zpátky, ale chci se zeptat, jestli to jde doladit..?? mám celý ten plech o pár mm utopenej. Jde mi o ty dva přední torxi.... dá se to nějak zvednout..??
A vzadu by mě zajímalo, jestli jde nastavit poloha zastavení mezi pojezdem a otevření nahoru, ptž ikdyž ty klínky vzadu uplně vsunu a přidělám matkama, tak stejně tam kousek chybý....???
pošlete nákou radu....díky moooc....;o)
Vyřešeno-viz Doplnění II....
Doplnění....: mám nápad, kterej bych potřeboval schválit... Vyšpekuloval sem, že poloha zastavení motoru obstarává malý plastový kotouček nad motorkem a snímač, který je přidělanej na takovým plíšku, ale otáčet sním a měnit tak krok zastavení nelze. Ale když otočím imbusem pro nouzovej chod tak si zadní část mallinko zvednu, což potřebuju. A ted mě zajímá, co se stane, když vyndám motorek a zmáčknu spínač..??? podle mě se mi vrátí do polohy co ovládá ten kotouček. Zpátky to nasadím , ptž tam je tisícihran a nebude stím problem.....? Jen se bojím abych vyndáním motorku nepodělal napnutí toho lanka...?? tudíž kdo to víte..dejte vědět.....
Doplnění II....: Takže jak sem psal vejš o nastavení motorku, tak je to pravda. zadní víko sem doladil tak že jsem povolil 3 matky, klínky jsem dal cca do pulky, abych si pak doladil vejšku přesně. Okno sem přes vypínač dal do vejšky co jsem potřeboval, Pak jsem povolil 3 torxi kterým je přidělanej motorek ke stropu. Vypínačem sem se vrátil kde se motorek sám zastavil díky červenýmu kotoučku na převodovce. Potom sem motorek přidělal zpátky. Klínkama sem doladil přesně vejšku a dotáh ty 3 matky.
Ještě jsem ladil i předek a ten lze pouze tak, že víkýř sem vyndal (2 torxi ve předu, 3 matky vzadu...) vepředu drží na dvou malých profilech kde je pruchozí díra a pak jeden čep, který zapadne do plechu vikýře. Ten profilek sem vyndal (musí se povolit malý křížový šroubek) a ve svěráku jsem ho malinko ohnul. Tím jsem dostal plech dycky o něco nahoru a dokud to nebylo ono, tak jsem to opakoval...
Tot vše....
A vzadu by mě zajímalo, jestli jde nastavit poloha zastavení mezi pojezdem a otevření nahoru, ptž ikdyž ty klínky vzadu uplně vsunu a přidělám matkama, tak stejně tam kousek chybý....???
pošlete nákou radu....díky moooc....;o)
Vyřešeno-viz Doplnění II....
Doplnění....: mám nápad, kterej bych potřeboval schválit... Vyšpekuloval sem, že poloha zastavení motoru obstarává malý plastový kotouček nad motorkem a snímač, který je přidělanej na takovým plíšku, ale otáčet sním a měnit tak krok zastavení nelze. Ale když otočím imbusem pro nouzovej chod tak si zadní část mallinko zvednu, což potřebuju. A ted mě zajímá, co se stane, když vyndám motorek a zmáčknu spínač..??? podle mě se mi vrátí do polohy co ovládá ten kotouček. Zpátky to nasadím , ptž tam je tisícihran a nebude stím problem.....? Jen se bojím abych vyndáním motorku nepodělal napnutí toho lanka...?? tudíž kdo to víte..dejte vědět.....
Doplnění II....: Takže jak sem psal vejš o nastavení motorku, tak je to pravda. zadní víko sem doladil tak že jsem povolil 3 matky, klínky jsem dal cca do pulky, abych si pak doladil vejšku přesně. Okno sem přes vypínač dal do vejšky co jsem potřeboval, Pak jsem povolil 3 torxi kterým je přidělanej motorek ke stropu. Vypínačem sem se vrátil kde se motorek sám zastavil díky červenýmu kotoučku na převodovce. Potom sem motorek přidělal zpátky. Klínkama sem doladil přesně vejšku a dotáh ty 3 matky.
Ještě jsem ladil i předek a ten lze pouze tak, že víkýř sem vyndal (2 torxi ve předu, 3 matky vzadu...) vepředu drží na dvou malých profilech kde je pruchozí díra a pak jeden čep, který zapadne do plechu vikýře. Ten profilek sem vyndal (musí se povolit malý křížový šroubek) a ve svěráku jsem ho malinko ohnul. Tím jsem dostal plech dycky o něco nahoru a dokud to nebylo ono, tak jsem to opakoval...
Tot vše....
Myslím, že to mám asi nějak podobně, ale když jsem to zběžně zkoumal tak jsem zjistil, že tam je už dost špatný těsnění a má snahu se vyrvat a dostat mezí kastli a šíbr, takže dojezd deaktivuje šíbr zřejmě dřív než by měl. Nechávám to tudíž trvale zavřené a kašlu na to, ale i tak je minimálně levý přední roh o něco níž, než by měl.
me zas stve , ze ho mam nejaky vyhrkany, pokud ho vysunu nahoru tak po nerovnostech hrka. a kdyz ho chytnu tak snim normalne hybu nahoru dolu, asi jsou tam vychozene nejake casti. Mel jsem v zalozkach jak ho zrepasovat, ale nemuzu to najit.
Pokud ma nekdo nejaky navod na nastaveni a repasi sibru, bylo by to supr

-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Já mám taky jeden roh šíbru trošku níž... zatím jsem to nějak nerešil, ale už budu muset, protože jednou takhle stahuju stahuju a najednou rána jak když na střechu přistane klíč na kola, tak vylezu koukám a nikde nic. Tak jsem chtěl ten šíbr radši zavřít a on se sice zavřel, jenže ten plech, na kterým je to čalounění mi zůstal vzadu. Takže se utrhl nějak od toho šíbru a můřu si tam sním jezdit tam a zpátky ručně (jen s tím krytem s čalouněním). A od tý doby už se mi ten šíbr nepodařilo otevřít, motorek prostě nereaguje.=/ A až tady od vás jsem se dozvěděl, že ten šíbr má dvě polohy, tak ta druhá mi nešla nikdy:D
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 933
- Registrován: stř 14.10.2009 00:00
- Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City
Fw190 píše:me zas stve , ze ho mam nejaky vyhrkany, pokud ho vysunu nahoru tak po nerovnostech hrka. a kdyz ho chytnu tak snim normalne hybu nahoru dolu, asi jsou tam vychozene nejake casti. Mel jsem v zalozkach jak ho zrepasovat, ale nemuzu to najit.Pokud ma nekdo nejaky navod na nastaveni a repasi sibru, bylo by to supr
http://www.bimmerdiy.com/diy/e36sunroof/
neco jsem nasel tak to treba nekomu pomuze http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... unroof.htm
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Ahoj, tak jsem zkoušel koukat, proč mi nefunguje střešní okno zničeho nic. Psal jsem tu někde, že jsem ho jednou otevřel a po chvíli jízdy se ozvala rána, jako když mi spadne něco kovovýho na střechu, tak jsem zastavil, koukal na to a nikde nic, šíbr jsem ještě elektricky v pohodě zavřel, ale zjistil jsem, že ten spodní plech co je vidět v interiéru se mi oddělil od samotnýho šíbru a můžu si sní ručně hejbat jak chci a od tý doby mi ten šíbr nefunguje. Zkoušel jsem změřit mulltimetrem, jestli mi jde proud do tlačítka a nejde, ta jsem mu tam přivedl 12V ze zapalovače a šíbr normálně funguje. Kde může být zrada? Nemá někdo zkušenosti stím, kde se mohl zlomit kabílek nebo něco? V pojistkovce jsem našel jednu upálenou pojistku, po její výměně se nic nestalo. Tak nevím=/
Na vikýř je pojistka č 1..zkontroluj to znova.. A taky jestli i na tu pojistku jde těch +12. Kabeli vedou pod tapecákem k pravýmu A-sloupku a pod přístrojovkou.. Propípej kabeli od ty pojistky. Kabel pro +12 je červeno/fialovej...ale to už asi víš...
Jinak schema zapojení je kap. 5410.1 v ETM.....máš to..?
Co se týče vnitřního deklu, tak by tam měli být zarážky který to vedou zároven s vnějškem při zasunutí....
Rukou sním mužu taky hýbat když je zavřenej nebo na ventilačku.... Jestli ti ale jezdí sem a tam při jízdě, tak ti dám radu jinou..ale to je trochu na dýl...nejdřív se vyjádři k tomuhle...
Kdyžtak SZ...
Jinak schema zapojení je kap. 5410.1 v ETM.....máš to..?
Co se týče vnitřního deklu, tak by tam měli být zarážky který to vedou zároven s vnějškem při zasunutí....
Rukou sním mužu taky hýbat když je zavřenej nebo na ventilačku.... Jestli ti ale jezdí sem a tam při jízdě, tak ti dám radu jinou..ale to je trochu na dýl...nejdřív se vyjádři k tomuhle...
Kdyžtak SZ...
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Tak jsem byl teď narychlo dole a pojistka č.1 je v pohodě a je tam správná. Jinak propípání zkusím o víkendu, teďka už to nestíhám. Jinak ETM neznám. Kde to najdu?
Jinak on mi nelítá sám, jen drnčí jak je na volno. Když jsem tam přivedl těch 12V ze zapalovače, tak jsem si stím jezdil a ten spodní deklo si furt zůstával zalezlej vzadu, kam jsem ho ručně odsunul, abych viděl na ten šíbr. Já si myslím, že mi tam prasklo něco, co drželo ti vnitřní a vnější část pohromadě.
Jinak on mi nelítá sám, jen drnčí jak je na volno. Když jsem tam přivedl těch 12V ze zapalovače, tak jsem si stím jezdil a ten spodní deklo si furt zůstával zalezlej vzadu, kam jsem ho ručně odsunul, abych viděl na ten šíbr. Já si myslím, že mi tam prasklo něco, co drželo ti vnitřní a vnější část pohromadě.