Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
hledá se schopný elektrotechnik aneb upgrade topení
řeším tu upgrade topení pro všechny co maj máloválce nebo naftu bez webasta, připadně LPG. nové auta mají skoro všechna elektrické přitápění.
možnosti upgradu topení sou dvě
- přímý ohřev vzduchu
- ohřev vody
přímý ohřev vzduchu se dá řešit např topením z pežota 406, apod, je to takový malý radiátorek, který se vrazí do topení přímo za radiator, radiatorek hřeje prakticky hned a auto topí do minuty. investice do 1000kč a montáž podle druhu auta taky nic hroznyho.
lepší řešení je ohřev vody, ja to řeším hlavně kvulí LPG v compactu kde se v zimě při mrazech přepne LPG až tak po 6km, což je dost proti takové E32 kde jedu na LPG hned za 100m jízdy. uspora při denním ježdění do práce je pak celkem velká.
do E46 320d, X3 2.0d a dalších se dával elektrický prutokový ohřívač, ten zvládne vodu ohřát celkem rychle, a hlavně pokud se tento ohřívač hodí přímo před reduktor, je možné hned jet na LPG.
montáž je pak otázkou 5 min, nařízne se hadice od reduktoru, vloží se ohříváč a připojí se napájení.
ovšem kluci v BMW to maj moc dobře vymyšlené a a řídici signál je PWM modulace, která moduluje výkon toho topení, nestačí tedy pustit jen 12V do vstupu a hotovo.
Sháním proto člověka co by byl schopen vyrobit, připadně sehnat modul který by dělal následující:
PWM modulaci signálu pro topení závislou na napětí v siti vozidla, aby při velkém poklesu napětí snižil PWM modulaci třeba na 20procent, připadně při vyšším napětí třeba 95 procent (to je maximum co ten modul umí, pokud by to bylo třeba 99 procent tak se topení vypne).
vhodné by bylo doplnit modul i potenciometrem pro vlastní možnou regulaci (snížení) výkonu topení.
možnosti upgradu topení sou dvě
- přímý ohřev vzduchu
- ohřev vody
přímý ohřev vzduchu se dá řešit např topením z pežota 406, apod, je to takový malý radiátorek, který se vrazí do topení přímo za radiator, radiatorek hřeje prakticky hned a auto topí do minuty. investice do 1000kč a montáž podle druhu auta taky nic hroznyho.
lepší řešení je ohřev vody, ja to řeším hlavně kvulí LPG v compactu kde se v zimě při mrazech přepne LPG až tak po 6km, což je dost proti takové E32 kde jedu na LPG hned za 100m jízdy. uspora při denním ježdění do práce je pak celkem velká.
do E46 320d, X3 2.0d a dalších se dával elektrický prutokový ohřívač, ten zvládne vodu ohřát celkem rychle, a hlavně pokud se tento ohřívač hodí přímo před reduktor, je možné hned jet na LPG.
montáž je pak otázkou 5 min, nařízne se hadice od reduktoru, vloží se ohříváč a připojí se napájení.
ovšem kluci v BMW to maj moc dobře vymyšlené a a řídici signál je PWM modulace, která moduluje výkon toho topení, nestačí tedy pustit jen 12V do vstupu a hotovo.
Sháním proto člověka co by byl schopen vyrobit, připadně sehnat modul který by dělal následující:
PWM modulaci signálu pro topení závislou na napětí v siti vozidla, aby při velkém poklesu napětí snižil PWM modulaci třeba na 20procent, připadně při vyšším napětí třeba 95 procent (to je maximum co ten modul umí, pokud by to bylo třeba 99 procent tak se topení vypne).
vhodné by bylo doplnit modul i potenciometrem pro vlastní možnou regulaci (snížení) výkonu topení.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Budu se podílet na vývojových nákladech výměnou za hotový návod jak něco takového sestrojit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
To ano, teplotu vstupní vody by to mělo zohlednit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Jelikoz se Koto nabidl prvni, tak kdyby to naaahodou nevyslo, tak jsem druhy -))) Ale uprimne receno moc casu ted nemam... Jsem schopny zajistit i profi vyrobu. Boze, takova kokotina -))) Ale prihreju si svoji polivcicku, moje auto zacne topit az po nekolika cca 6 km? Slo by nekam jednoduce namontovat nejaky elektricky radiator?? Ropaci maji tusim taky elektricky vyhrivany, takze jde teplo hned, nebo asi spis.
Chlapy, když už tu řešíte topení, tak se vám sem vetřu. Snad mě za to neukamenujete. Mimochodem proč nezapojíte do obvodu nezávislé topení?
Co žene teplou vodu do hadice pro box topení? Rád bych do své e36 dodělal tlačítko jako mají novější bmw. Při vypnutém zahřátém motoru se nechá něčím poslat zbytkové teplo do chladiče topení...ale co tu vodu u e36 tlačí/žene?
Co žene teplou vodu do hadice pro box topení? Rád bych do své e36 dodělal tlačítko jako mají novější bmw. Při vypnutém zahřátém motoru se nechá něčím poslat zbytkové teplo do chladiče topení...ale co tu vodu u e36 tlačí/žene?
takže když motor neběží, nedostanu do topení ani prd...jsem si říkal zdali tam přeci jenom není něco dalšího co by usměrnilo vodu směrem k topení. Vůbec totiž netuším jak tam voda koluje, když je termostat zavření, co se tam odehrává...umíte to někdo opsat kudy koluje? Nebo nemáte nějaké hezké video na youtube?
No počkej jak to myslíš aby to teplo zbytkový šlo do chladiče uvnitř klimaboxu ale proč by to tam kolovalo ? To bych musel k tomu mít zaplý stacionární aby se to teplo dostávalo v zimě třeba do kabiny nebo v tom autě sedět a mít puštěný topení, ale v etk jsem vyhrabal tohle
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18
Ale v podstatě ventil topení by ti to měl teoreticky zavřít když chcípneš auto a vypneš klimu takže by se ti ani tak voda neměla dostat do topení, leda že bys nějak udělal jednotku k tomu čerpadlu aby nechával zapnutej i ventil topení a potom by ti to kolovalo po celym systému než by se stihnul zavřít termostat na chladiči, napojit na čidlo aby to třeba pod 40°C vody už vyplo a samozřejmě hlídání baterky
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18
Ale v podstatě ventil topení by ti to měl teoreticky zavřít když chcípneš auto a vypneš klimu takže by se ti ani tak voda neměla dostat do topení, leda že bys nějak udělal jednotku k tomu čerpadlu aby nechával zapnutej i ventil topení a potom by ti to kolovalo po celym systému než by se stihnul zavřít termostat na chladiči, napojit na čidlo aby to třeba pod 40°C vody už vyplo a samozřejmě hlídání baterky

co to vyriesit ako Audi? v prirube na bloku su nasrobovane 3 ci 4 zhaviace sviecky.. jednoducha vyroba takehoto kastliku, ovladanie: zapnut po uspesnom starte, a vypnut po disahnuti urcitej teploty vody.. brnkacka, navyse su sviecky lahko dostupne, a chladene vodou asi aj cosi vydrzia. Otazka je ci mate sajn kolko W tepelneho vykonu ma webasto, alebo spominany prietokovy ohrievac.
Větráček je uvnitř panelu klimy u e36 alespoň teda u e34 ho najdeš někde pod žebrováním jako je u e36 panelu digiklimy vedle displeje. K tomu průtokáči pokud ho chceš na příhřev tak ideální ale taky musí bejt nějak rozumě spínanej tebou protože pokud budeš mít zaplej příhřev na krátký vzdálenosti tak třeba potom nenastartuješ protože se ti to nestihne dobít
A hlavně ho nemůžeš použít u neběžícího motoru to by ti vymlátilo baterku za půl hodiny, proto jsou webasta spalovací

A hlavně ho nemůžeš použít u neběžícího motoru to by ti vymlátilo baterku za půl hodiny, proto jsou webasta spalovací
safra to je hodne, jedna sviecka moze mat tak 200W, ale je pravda ze ten el. prietokac nebude tak silny ako webasto, brat z palubnej siete 5kW nieje prdel zejo, altik ma 1,3 zhruba. (viem, vodou chladeny v sedme aj 3 8O ). Luci> toto vsetko mi je jasne, ja len chcem aby sa motor skor prehrial na studenom volnobehu, a pri pojizdeni po meste, tudiz to bude bezat len ak bezi motor, teda z alternatoru, a len ak je teplota pod 60°C napr.