Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jak je to vlastne s fridexem???

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Brody »

Tak sem dneska koupil litrik G48.Na obalu pisou univerzalni tak doufam ze nic nepokurvim! :roll:
DAVe_1
Registrovaný
Příspěvky: 1797
Registrován: úte 27.12.2005 01:00
Bydliště: Brno

#22 Příspěvek od DAVe_1 »

nalit to tam a hotovka nebo se to mam jeste redit nejak..
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Brody »

podle me nalit.Redi se to kdyz se lije nova napln do motoru.Ale jelikoz to jenom potrebuju dolit,tak jen doleju
d.aemon
Registrovaný
Příspěvky: 1220
Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
Bydliště: Lomnice

#24 Příspěvek od d.aemon »

Brody píše:podle me nalit.Redi se to kdyz se lije nova napln do motoru.Ale jelikoz to jenom potrebuju dolit,tak jen doleju

To akorát zahustíš, což rozhodně není na škodu. Snížíš teplotu zamrznutí, ale ono to beztak nemrzne do ledu, ale do kaše, takže to i tak nemůže nic poškodit.
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Brody »

Jak sem psal,potrebuju jenom snizit bod stuhnuti,nez mi vymeni tesneni pod hlavou tedy i vodu!
Lox
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pát 03.02.2012 01:00
Bydliště: Brno-venkov

#26 Příspěvek od Lox »

Nechci zakladat zbytecne nove tema a tak se zeptam zde.
Mel jsem v aute (E36 325i rv93) G12ku, menil jsem motor, ten mel taky G12.
Takze ted tam mam zredenou G12, protoze sem vypustil chladic, ale nevim jestli tam koupit tu G12 a naredit aby to bylo 1:1 nebo to cely vylit a koupit tu G48.
:roll:
Diky za pomoc.
kourk
Registrovaný
Příspěvky: 499
Registrován: čtv 05.06.2008 00:00

#27 Příspěvek od kourk »

pokud je motor na g48 - zelenou.. a myslím že ano. tak bych to vypustil.. vypláchnul vodou... a udelal novou smes z g48
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#28 Příspěvek od Dave320 »

A je někde nějaký soupis co kam dávat?
Třeba E46, E90 atd. či podle motorizace?
Dá se to někde vyčíst nebo ví nekdo?
Díky Dave
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#29 Příspěvek od radokrno »

já bych jí nevylíval,já ji taky nevylil... nevidim jeden důvod kterej by mne o tom přesvědčil.
sice nemám řadovej čtyřválec od vw group,nýbrž řadovej šestiválec od bmw,ale i tak se k motoru chovám zodpovědně a nevytáčim ho pokud neni voda ohřátá,takže podle mne je to o prioritách ,termínech a penězích.
když tam mám G12 nebudu to vylívat,proplachovat ,doufat v kompletně čistý chladící okruh,kupovat G48,lejt tam destilku,která je nabaterie,oldvzdušnovat,doufat ve správný postup....raději dva litry vycucnu s expansky a doleju G12.

zajímá mne proč VW doporučuje G12? protože 4 válec?většinou a dieslovej,většinou?Proč G12?protože se lépe ,nebo dříve prohřívá,nebo pomaleji,nebo proč?těsnění a gumy budou stejný jaku VW ,BMW,3KODA,NISSAN,atd takže mýtus se žravostí gumových částí G12 nespolknu,a výměna gumových částí je doporučována po deseti letech si myslím. podle mne je to fuk pokud se k motoru chováte správně prostě zamne nemrzka jakákoli,hlavněje nemixovat a lít to co tam mám a vodu z kohoutku. :D
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#30 Příspěvek od Beaver »

G48 (ethylenglykol) by mela byt (mozna) vhodnejsi pro celohlinikove motory, ale obecne vzato inhibitory koroze obsahuji obe smesi. Diky mixu s destilkou muze snad mit G48 lepsi prenos tepla nez G12, ktera ale zase podle vseho vydrzi dyl. Celkove vzato neni chladici smes natolik vysoka investice, aby byl nejaky problem ji jednou za ty cca 3 roky vymenit. Takze bych proste do motoru nalil to, co predepisuje vyrobce a dodrzoval intervaly vymeny, protoze potom prestavaji pusobit inhibitory koroze a zvlast pro litinove bloky to ma nemile nasledky.
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#31 Příspěvek od radokrno »

ano provádět výměnu dle termínu,ale pokud tam já osobně mám momentálně G12 tak ji tam ted nechám a pokud dodržím termín výměny a budu stále pokračovat v G12 z důvodu strachu o nedokonalé vypláchnutí a tím pádem nemít strach o zanešení,tak si myslím,že po dvou letech se inhibotory jen tak nestratí a litinovému bloku tím neublížím,v TDS-u jsem měl G48 a vylíval jsem to snad dvacetkrát a porád tam byla nějaká jakoby koroze,vždy tam bylo trochu trocha rzi... zanešení a nedokonalé propláchnutí je pro mne větší bubák než pravidelně vyměněná G12.
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#32 Příspěvek od radokrno »

a inhibitory se strácí i u G48 bych řekl...takže důležitá je hlavně výměna.
Deniel
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 08.08.2012 00:00

#33 Příspěvek od Deniel »

Do BMW zhruba tak do 07 se lije modrá nermzka K-11, ředí se destilkou aby koncentrát nebyl moc agresivní na těsnění. To co tam máš poznáš lehce, buď pootočením odvzdušnováku nebo se prostě podíváš do hrdla kam ji leješ.

Všechny nemrzky maj složení které chrání proti korozy.

Poměr poznáš lehce, čim víc modrá tim to máš do větších mrazů. Já to teď mám až do -60. Čim světlejší, tím je víc ředěná destilkou a je do menších mrazů. Porovnej barvu s koncentrátem a pokud se ti bude zdát stejná dolej destilkou a naopak.
Odpovědět