Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Výměna řemene E-36
Ahoj koupil jsem řemen ,kladky a hydraulický napínák drážkového řemene od Febi ale na všem je made in Slovakia no to asi nevadí ale chtel bych se zeptat je to E-36 325tds bez klimatizace.Musím sundat vrtuli?Jaký je to inbus na šroub co drží napínak a napínací kladku?A není v tom nějaký zadrhel když to rozeberu u baráku pak co s tím.Dá se to vyměnit všechno se zhora jámu nemam.Měním proto že napínák na volnoběh dost hlasitě drnčel tak jsem koupil i to okolo řemen je Cointech (nebo tak nějak)
- Přílohy
-
- 31.gif (12.18 KiB) Zobrazeno 1700 x
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Ahoj, prasknul mi na M42B18 klínovej řemen, co pohání alternátor a zřejmě i vodní pumpu. Tak jsem na rychlo koupil od Starline. Teďka tam chci dát jinej, protože Starline mi za jízdy sám vystřelil a otočil se těma zoubkama nahoru. A pořád hrozně píská... můžu dotahovat jak chci, stejně se zase vytahá. Ale nevím jakou zančku, Starline už určitě ne ale skladem tady v Kelly maj DAYCO a GATES. Znáte někdo tyto značky? Není to jako Starline? Nebo si mám radši objednat BOSH?
ono to je v podstatě jedno, základ je mít v pořádku kladky, aby řemen byl stejné široký jako kladky a od samotného začátku musí být dobře natažení. Protože když bude volně, pár krát se otočí v kladkách, opálí se z dosedacích stran a bude navyhoz, protože už nepůjde napnout aby neprokluzoval, nepískal
Každopádně značka Starline jako taková není moc dobrá...osobně mi k srdci nepřirostla....tak trochu papír
Každopádně značka Starline jako taková není moc dobrá...osobně mi k srdci nepřirostla....tak trochu papír
Nemusíš dělat vůbec nic, jen si sežeň cca 30cm tyč o průměru zhruba 2cm.
Zapáčíš tak, že budeš tlačit tu kladku v který je ten inbus dolů budeš zapřenej o tlumič vibrací. Tim se ti to povolí sundáš řemen povolíš ten tlumič, nandáš novej tlumič. Nasadíš řemen, zapáčíš znova do tý kladky a máš hotovo.
Na klimatizaci je řemen druhej dole od kliky do leva ke spolujezdci na kompresor.
EDIT špatně jsem četl, na kladce je tuším imbus 17
Zapáčíš tak, že budeš tlačit tu kladku v který je ten inbus dolů budeš zapřenej o tlumič vibrací. Tim se ti to povolí sundáš řemen povolíš ten tlumič, nandáš novej tlumič. Nasadíš řemen, zapáčíš znova do tý kladky a máš hotovo.
Na klimatizaci je řemen druhej dole od kliky do leva ke spolujezdci na kompresor.
EDIT špatně jsem četl, na kladce je tuším imbus 17
- Přílohy
-
- klín.jpg (87.68 KiB) Zobrazeno 1593 x
Je to překup, febi toho moc nedělá, radši to koupí buď original nebo od jinýho výrobce a přebrousí ho, to made in slovakia svědčí o INě nebo FAGu... Výrobní postup a kvalita je pořád stejná ať už je kladka z Kanady nebo Kambodži...
A k těm řemenům, Gates je na tý úrovni nejvýš. Zkus se podívat na CONTITECH od contintalu, ten dodává přímo do BMW.
A k těm řemenům, Gates je na tý úrovni nejvýš. Zkus se podívat na CONTITECH od contintalu, ten dodává přímo do BMW.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
No mě už celkem dostalo, že když jsem ten novej Starline natáhnul tak jsem byl stejně uplně na konci toho mechanismu natahování. A přitom to byl správnej řemen. A to že sám vyletěl, to už je taky divný ne? Jinak na tom nejde nic zakzit natáhnout ten řemen ne? Na alternátoru povolím šroub, sjedu si po kolejnici nasadím řemen a vyjedu nahoru a jen dotáhnu aby si trochu prohýbal cca 1cm a to je vše ne?
fabledwarrior:
Ne vzdy bych hazel vinu na nekvalitni dily a spise hledal chybu v technologii montaze,ale v tomhle pripade opravdu neni co zkazit,predpokladam podle popisu vymeny,ze mas verzi bez AC?
Moc nerozumim te vete,ze Ti za jizdy vystrelil a otocil se.To prohybani remenu o 1 cm spise zalezi na ktere vetvi pohonu to meris,protoze se to muze hodne lisit.
Uz je zvlastni to,ze ho dopnes az na samem konci rozsahu dopinani,jsi si jisty,ze ten remen je spravny nebo ze udavana delka byla merena stejne,jako u Tveho puvodniho (stred,venek,vnitrek)?
Jak Ti psali kluci,tak remeny bych resil Contitech,Gates a mozna Optibelt,v poradi v jakem jsem vypsal.
Bosch remeny,co se tyce pohonu prislusenstvi,bych klidne vynechal,pokud je tedy nemas moznost koupit oproti konkurencnim znackam opravdu levneji.
Hlavnim predpokladem,ze remen v budoucnu nebude piskat,je krome pouziti kvalitnich dilu,funkcnich a cistych kladek (remenic) a jejich lozisek,take cisty motorovy prostor,resp. jestli je pouzit ochranny kryt pod motor ci nikoliv.Potom staci parkrat projet v zime rozsolenou kaluzi a piskani je na svete.Ten kryt nestoji moc a udela hodne.
Ne vzdy bych hazel vinu na nekvalitni dily a spise hledal chybu v technologii montaze,ale v tomhle pripade opravdu neni co zkazit,predpokladam podle popisu vymeny,ze mas verzi bez AC?
Moc nerozumim te vete,ze Ti za jizdy vystrelil a otocil se.To prohybani remenu o 1 cm spise zalezi na ktere vetvi pohonu to meris,protoze se to muze hodne lisit.
Uz je zvlastni to,ze ho dopnes az na samem konci rozsahu dopinani,jsi si jisty,ze ten remen je spravny nebo ze udavana delka byla merena stejne,jako u Tveho puvodniho (stred,venek,vnitrek)?
Jak Ti psali kluci,tak remeny bych resil Contitech,Gates a mozna Optibelt,v poradi v jakem jsem vypsal.
Bosch remeny,co se tyce pohonu prislusenstvi,bych klidne vynechal,pokud je tedy nemas moznost koupit oproti konkurencnim znackam opravdu levneji.
Hlavnim predpokladem,ze remen v budoucnu nebude piskat,je krome pouziti kvalitnich dilu,funkcnich a cistych kladek (remenic) a jejich lozisek,take cisty motorovy prostor,resp. jestli je pouzit ochranny kryt pod motor ci nikoliv.Potom staci parkrat projet v zime rozsolenou kaluzi a piskani je na svete.Ten kryt nestoji moc a udela hodne.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Čaues, ano správně mám verzi bez AC. Tam se to montuje tak jak jsem napsal, nic jinýho se tam dotáhnout nedá než pomocí toho ramene na alternátoru. Ten 1cm jsem měřil mezi vrtulí a alternátorem. Ale máš možná to bude tím, že jsem dosedací plochy neočistil před instalací nového řemene. Jinak já jsem kupoval ten řemen podle toho, kterej jsem ztoho vyndal, bylo na něm napsáno 1025x10 tak jsem koupil zas ten. Když jsem koukal i po jiných rozměrech, tak se mi zdálo, že ty už jsou buď o dost menší (725x10 a 855) a nebo větší (1663 a 1735 ... ty jsou asi pro klimatizaci) Takže bych řekl že mám správný nebo se pletu? Jinak motor mám uplně odkrytovaný, t je fakt, ale jezdil jsem stím půl roku a nikdy se mi to nestalo, že by pískal až potom ke konci než ty první Bosh prasknul. druhej co mám na posilovač řízení je taky Bosh, ten pískal při plným rejdu, trochu jsem ho dotáhl a je v pohodě ani nepískne. Jenom stím na alternátor mám furt problémy.
Jinak stím jak vyletěl a otočil se... no jednoduše jedu, chtěl jsem předjíždět, tak jsem tomu naložil a už jsem slyšel jak od 4 a půl tisíce rmp. začal kvílet a pak ticho a rozsvítila se mi kontrolka dobíjení. Tak jsem zastavil a koukám, že se tam válí sundanej a s tou dosedací plochu nahoru ne dolů. Nějak nikdo nepochopil, jak se to mohlo stát, když nebyl volnej ani nic. Někdo říkal, jestli se mi nekouslo ložisko ve vodní pumpě a to mi to vyhodilo ale s vodní pumpnou nemám problémy, neozývá se, nemám problém s přehříváním ani nic.. tak nevím.
Jinak stím jak vyletěl a otočil se... no jednoduše jedu, chtěl jsem předjíždět, tak jsem tomu naložil a už jsem slyšel jak od 4 a půl tisíce rmp. začal kvílet a pak ticho a rozsvítila se mi kontrolka dobíjení. Tak jsem zastavil a koukám, že se tam válí sundanej a s tou dosedací plochu nahoru ne dolů. Nějak nikdo nepochopil, jak se to mohlo stát, když nebyl volnej ani nic. Někdo říkal, jestli se mi nekouslo ložisko ve vodní pumpě a to mi to vyhodilo ale s vodní pumpnou nemám problémy, neozývá se, nemám problém s přehříváním ani nic.. tak nevím.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
S řemenama Starline nemám zkušenost ani nevím kdo to pro ně dělá, ale obecně je tahle značka total shit, už jsem vyzkoušel několik výrobků (vždy mě zlákala cena) a nakonec jsem to dával pryč a měnil za kvalitu. Doporučuju řemen Gates je z tvrdší směsi jak Contitech a nemá sklony ke kvílení když je třeba nepatrně vyosená řemenice.