Zdravím kolegov z českého fóra. Stretol sa niekto z Vás niečim podobným.
Pri naštartovaní (ráno) mi auto drží otáčky pri voľnobehu bez problémov. Akonáhle sa motor začne zohrievať (za modrým políčkom) vtedy mi začnú padať otáčky od 800 do 450 a kolíšu ďalších 10 sekúnd. Potom ako keby sa auto spamätalo a otáčky si začne držať. Keď sa pohrám s plynovým pedálom a trochu motor vytočím napríklad na 3000tis. drží otáčky bez pohnutia, akonáhle uvoľním plynový pedál okamžite nastane problém s klesajúcimi otáčkami. A zase po 10 sekundách sa to ustáli. A stále dookola to isté. Riešili sme to zo Simikom a odpojili váhu vzduch, pretože diagnostika nezistila nič (až na lambdu ale to len preto lebo bola odpojená váha) a auto sa javilo akoby bol problém v nej. Do otáčok išiel motor o niečo lepšie a mysleli sme si že je po probléme. Skúsil som vymeniť váhu vzduchu za novú (originál bosch) ale problém sa vrátil. Simik mi odporučil skontrolovať všetky podtlakové hadice. Niečo na tom bude lebo keď je motor studený a hadice sú ešte stiahnuté tak šľape bez problémov. Keď sa to všetko trochu zohreje vtedy to začne blbnúť. Ale prečo potom po 10 sekundách kolísania otáčok to prestane? Ak sa mýlim opravte ma ale podľa mňa ak by bola nejaká hadica prasknutá alebo zlomená alebo by bolo s ňou čokoľvek tak by otáčky kolísali stále. Tento celý problém nastal po tom ako som bol u chalana resetovať airbag cez diagnostiku a nejakým nedopatrením sa mu podarilo odstaviť EWS. Nejako sme si to nevšimli a štartoval som a štartoval som a štartoval som. V poslednej dobe blbne aj štartér, takže aj ten dostal zabrať. Potom sa nám to podarilo spojazdniť a odvtedy to blbne. Možno to nemá s tým nič spoločné ale opisujem problém odkedy to začalo s otáčkami blbnúť.
Dočítal som sa že to môže byť separátor oleja alebo hadica od bloku motora do separátora. Ten som vymenil aj s hadicou asi pred rokom a na najazdil som zatiaľ s ním okolo 20000 km. Môže to byť aj lambda (teraz neviem ktorá) ale tu za kat. som tiež vymenil asi pred rokom. Takže čo ďalej
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Kolísanie otáčok po zahriatí motora e46 318i 87kW M43
Tipuju lambdu... při studeném motoru není lambda funkční (ŘJ ji ignoruje). Po zahřátí začně ŘJ brát v potaz její hodnoty. Může být sice částečně v pořádku (nevyhazuje chybu), ale reagovat pomalu na změnu (jednotka cyklicky ladí směs) atd. Zkus si ji taky odpojit nebo tak.
Jinak je toto klasicky způsobeno váhou, netěsností sání, lambdou.
Jinak je toto klasicky způsobeno váhou, netěsností sání, lambdou.
Včera som odpojil lambdu pred katom a žiadna zmena. Auto sa správalo ako keby som ju ani neodpojil. Takže dnes príde lambda a uvidíme. Inak ten separátor oleja a hadicu som menil asi pred rokom. Zatiaľ som s ním najazdil okolo 30 tis km. Koleno za váhou vzduchu prekontrolované a žiadna prasklina ani nič podobné. Keď budem robiť ten štartér tak vyčistím aj klapku. Dám vedieť.
Ďakujem
Ďakujem
Takže problém vyriešený.
Ani lambda, ani váha vzduchu ale totálne zasratá škrtiaca klapka. Bol v nej asi 2mm bordel. Po prečistení auto krásne drží otáčky aj po zahriatí a už to nekolíše. Ešte potrebujem doladiť voľnobeh lebo teraz sú otáčky na 1000/min a bude hotovo.
Ďakujem všetkým za rady a dúfam som aj ja niekomu pomohol.
Ani lambda, ani váha vzduchu ale totálne zasratá škrtiaca klapka. Bol v nej asi 2mm bordel. Po prečistení auto krásne drží otáčky aj po zahriatí a už to nekolíše. Ešte potrebujem doladiť voľnobeh lebo teraz sú otáčky na 1000/min a bude hotovo.
Ďakujem všetkým za rady a dúfam som aj ja niekomu pomohol.
