Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Baterka,starter nebo něco jiného ??

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#1 Příspěvek od omnitek »

Zdarvím všechny,

vlastním 320D 100kw r.v. 2001 combi.

S přituhující teplotou jsem si asi měsíc zpátky začal všímat zhoršené kvality startů po ránu až to samozřejmně jednoho dne nechytlo vubec...baterka je necelý rok stará...v manuálu se píše že výrobce doporučeje 80 Amph..mám tam pouze 74 Amph,ale téměř celý rok šlapala bez problému.

Vím že problém pochází od napájení,ale nevím přesně kde.Baterku stačilo dobít a zase vše na pár dní chodilo a asi 5-tý den..ráno zase NIC....zkusil sem hned změřit baterku a měla asi 12.28V..bohužel to asi nestačilo...baterku sem proto zkusil v benzínovém berlingu..a s ní jsem nastartoval berlingo na poprvé.Po asi 8 hodinách na nabíječce sem zase dal do auta a pár dní to frčelo a pak zase nic...tak sem jsi pujčil od známeho ze servisu 90 AmpH Vartu...a sní to byla ta samá pohádka...Měřil sem baterku v zátěži při startu a se světly a topením dávala asi 14.5V..nevím zda sou tyto hodnoty v pořádku.

Nejsem moc zběhlej v elektrice...a nevím jak nejlepe s mými možnosti vyzkoušet jestli startér nebere moc proudu....

usoudil sem že baterkou to asi nebude..startér nevím jak vyloučit jelikož s čerstvou baterkou chytnu na brnknutí...a pak mě už jen napadlo že je to kombinace chladivého počasí(před zimou bez problému) a ježdění krátkých tras...Ujedu denně 15-20 km..nevim jestli to dostatek km k dobití baterky na puvodní hodnotu ...pokud by měl někdo nějáký tip či radu..budu rád..Díky
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#2 Příspěvek od Lucifer »

Zkus připojit startovací kabel na kovovou část motoru a druhej konec na - pol baterky nebo na kastli
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#3 Příspěvek od omnitek »

Lucifer píše:Zkus připojit startovací kabel na kovovou část motoru a druhej konec na - pol baterky nebo na kastli


ted nevím jestli tomu dobře rozumím,ale nepujde to takhle do zkratu?
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od xSAFA »

A kontroloval si dobíjení? Kolik ti to dává při nastartovaném autě u baterie? Mělo by tam být minimálně 13,8 až 14,2 V. 12,28 V na baterce je na startování nafťáka už docela málo. Podle mě ti to hůře dobíjí a baterku jednoduše vymlátíš a pak nenastartuješ. Nejjednodušší je zajet někde k odborníkům, kde ti změří dobíjení a zároveň otestují baterii.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od xSAFA »

omnitek píše:
Lucifer píše:Zkus připojit startovací kabel na kovovou část motoru a druhej konec na - pol baterky nebo na kastli


ted nevím jestli tomu dobře rozumím,ale nepujde to takhle do zkratu?


On myslí jakoby ukostřit motor ještě kabelem a vyloučit tak špatnou kostru motoru.
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#6 Příspěvek od omnitek »

dobíjení v plné zatěži bylo okolo 14V u baterky..takže asi v pořádku...s tou kostrou to není špatný nápad jinak to ale vypadá že se mi baterka opravdu nestíhá na tu vzdálenost dobíjet.
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#7 Příspěvek od omnitek »

xSAFA píše:
omnitek píše:
Lucifer píše:Zkus připojit startovací kabel na kovovou část motoru a druhej konec na - pol baterky nebo na kastli


ted nevím jestli tomu dobře rozumím,ale nepujde to takhle do zkratu?


On myslí jakoby ukostřit motor ještě kabelem a vyloučit tak špatnou kostru motoru.


jasný..už chápu...chtěl sem jen nějáké tipy co mužu zkusit sám jelikož to do pondělka nikam nedostanu..pokud nevyrešim,nezbyde než někam zajet...
tom955i
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 01.11.2012 01:00

#8 Příspěvek od tom955i »

jestli ti motor toci a nechce to chytit tak to neni v baterce
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#9 Příspěvek od omnitek »

tom955i píše:jestli ti motor toci a nechce to chytit tak to neni v baterce


sice točí ale tak 3x a pak už prostě nemá štávu a pak se starter jen jednou dost unaveně převalí a už jen maximálně cvaká a probliká palubka že námá z čeho brát proud..navíc když tam dám baterku z nabíječky tak to hned chytí,žeby byl v autě stálej odběr proudu?

ve starým bávu (318TDS) mi jednou odešel "ježek" - součást topení,to pak stačilo mít zaplé foukání 2 minuty a baterka se během té chvíle téměř vymlátila..nebo mít to zaplé při startu tak se jen převalil a nic,ale ted si nejsem vědom nějáké chyby..vše vypadá v pořádku..kostru sem kontroloval před chvílí a je taky OK.
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#10 Příspěvek od omnitek »

jinak sem měřil napětí na baterce při startu a hodnota z nějakých 13,28V(což měla baterka čerstvě po do dobití) v době startu klesla na cca 9,46 V ..co sem se tak porůznu dočetl,tak by to mělo být taky v pořádku...o víkendu ještě trochu zalaboruju a snad na něco přijdu..zatím dík všem za názor.
c4mel
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 13.08.2010 00:00

#11 Příspěvek od c4mel »

no mám tedkom stejný problém :-( nová varta 85ah a po cca 5dní se mi skoro nerozsvítily kontrolky a to auto každý den jezdí akorát tedkom stálo 2 dny
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#12 Příspěvek od omnitek »

c4mel píše:no mám tedkom stejný problém :-( nová varta 85ah a po cca 5dní se mi skoro nerozsvítily kontrolky a to auto každý den jezdí akorát tedkom stálo 2 dny


a kolik toho cca najezdíš??..mě auto stojí většinou dva dny v týdnu,což je zpravidla o víkendu a ještě před měsícem sem neměl problém chytit...já provedl o víkendu pár testu a vše vypadá v pořádku..starter sem měl venku,na něm žádná viditelná chyba..altík dle hodnot dobíjí taky dobře a baterka je též v pořádku..ovšem teorii a kratkých trasách a malé době dobíjení mi zatím nikdo nepotrvdil..ale i tak upravim svuj jizdní režim a uvidim jestli se problém vrátí...cpát někomu prachy v servisu aby mi tam hledal duchy zatím nevidim jako nutnost.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#13 Příspěvek od Lucifer »

Tak já teď jezdil jen ve městě mám nafťáka v něm 90Ah origo BMW je 2 roky stará. Zrovna v sobotu jsem přes noc nechal svítit osvětlení interiéru, všechny 3 světla v autě. Ráno jsem nastartoval jako nic. Na to aby mi altík alespoň trochu dobil baterku stačilo pár minut.
djmicho
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: úte 01.05.2012 00:00

#14 Příspěvek od djmicho »

Takže pánové vzít ampérmetr a změřit si kolik auto žere když je všechno vypnutý :wink: pokud tam budou lítat ampéry, tak někde problém v elektrice (první co bych kontroloval tak dodatečné zástavby zesilovačů, audia, couvacích nesmyslů atd.. po chcípnutí bych se taky zaposlouchal jak dlouho pracuje "ježek" protože když je v řiti, tak umí dobře papat elektřinu :) ) když na první pohled na nic nepřijdete, tak nechat ampermetr na baterce a postupně vytahovat pojistky dokud spotřeba nepoklesne na přijatelné mA.. pokud jste manuální nemehla jako my všichni tady, tak servis :D
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#15 Příspěvek od omnitek »

djmicho píše:Takže pánové vzít ampérmetr a změřit si kolik auto žere když je všechno vypnutý :wink: pokud tam budou lítat ampéry, tak někde problém v elektrice (první co bych kontroloval tak dodatečné zástavby zesilovačů, audia, couvacích nesmyslů atd.. po chcípnutí bych se taky zaposlouchal jak dlouho pracuje "ježek" protože když je v řiti, tak umí dobře papat elektřinu :) ) když na první pohled na nic nepřijdete, tak nechat ampermetr na baterce a postupně vytahovat pojistky dokud spotřeba nepoklesne na přijatelné mA.. pokud jste manuální nemehla jako my všichni tady, tak servis :D


jj..díky za tip..o víkendu jsem vyzkoušel i tohle..test sem prováděl asi až hodinu po vypnutí auta..prý některé jednotky pracuji i hodinu po vytáhnutí klíčku a odběr byl takřka nulový..takže u mě i tahle možnost vyloučena...hluk v kabině zmizí cca po 5 minutách pak už slyšitelné nic není...přídavné věci,audio,osvětlení,apod..nemám..vše mám origo...s ježkem mohu jen potvrdit,jak už píšu o něco výše..dokáže to být pěknej neřád :-)
c4mel
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 13.08.2010 00:00

#16 Příspěvek od c4mel »

no ježka mám nového rok tak ten snad bude vklidu... s kámošem sme tedkom udělali vypínač na radio aby nic nežralo měřili sme to a odběr 0 takže radio to taky nevybíjí...
no jezdím každý den do práce 10km tam a 10 zpátky... v sobotu sem plně nabil baterku ( nová varta 85ah ) a v neděli sme zapojovali radio které jak sme pak zjistili nešlo :D ale nechal sem ho v autě ve středu auto už chytlo až na potřetí tak sme na radiu udělali ten vypínač páč sem si myslel že to bude tím radiem od pátku od večera auto stálo až do včerejška takže 2 dny stálo ale v sobotu večer sem pouštěl asi na 10minut v autě radio a všechno vklidu a včera večer sednu do auta pootočím klíčkem a svítila asi půlka kontrolek a startér se ani netočil takže uplně mrtvé... nejhorší je to že celý rok nic a tedkom najednou kdy sem chtěl jít na technickou se to začne všechno srát a to eště musím zaplatit pojistku to je fakt na mašli :D
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#17 Příspěvek od omnitek »

Lucifer píše:Tak já teď jezdil jen ve městě mám nafťáka v něm 90Ah origo BMW je 2 roky stará. Zrovna v sobotu jsem přes noc nechal svítit osvětlení interiéru, všechny 3 světla v autě. Ráno jsem nastartoval jako nic. Na to aby mi altík alespoň trochu dobil baterku stačilo pár minut.


Pamatuji asi 2 měsíce zpátky..ta samá situace..nechal sem pootevřené kufrové dveře...mám tam dohromady 4 žárovky..celou noc samozřejmě do syta svítily...ráno v pohodě nastartoval...takže fakt nevím,ale jak říkám,změnil sem současně práci a autem jezdím cca 3 měsíce opravdu jen těch 15 km denně..v tomhle režimu to provozuju už delší dobu a baterku sem až do prvních problému dodatečně nedobíjel..a až s ochlazením sem si všiml těch horších startu a pak už prostě nic....Je to fakt trochu duchařina...baterku sem opět dobil..vše vyčistil,proměřil a překontroloval a vypadá to že je vše naprosto OK..takže babo raď !! :-) .když se problém ukáže znovu,nebudu spekulovat a povezu to k místnímu elektrikáři...
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#18 Příspěvek od omnitek »

c4mel píše:no ježka mám nového rok tak ten snad bude vklidu... s kámošem sme tedkom udělali vypínač na radio aby nic nežralo měřili sme to a odběr 0 takže radio to taky nevybíjí...
no jezdím každý den do práce 10km tam a 10 zpátky... v sobotu sem plně nabil baterku ( nová varta 85ah ) a v neděli sme zapojovali radio které jak sme pak zjistili nešlo :D ale nechal sem ho v autě ve středu auto už chytlo až na potřetí tak sme na radiu udělali ten vypínač páč sem si myslel že to bude tím radiem od pátku od večera auto stálo až do včerejška takže 2 dny stálo ale v sobotu večer sem pouštěl asi na 10minut v autě radio a všechno vklidu a včera večer sednu do auta pootočím klíčkem a svítila asi půlka kontrolek a startér se ani netočil takže uplně mrtvé... nejhorší je to že celý rok nic a tedkom najednou kdy sem chtěl jít na technickou se to začne všechno srát a to eště musím zaplatit pojistku to je fakt na mašli :D


jo pojistka mě ted taky čeká..sou to občas opravdu radosti jak se to sejde...s radiem sem taky jednou pochybil...zapojil sem ho tak divně že mi panel na palubce stále ukazoval počet ujetých km..je to opravdu malý číselný ukazatel (všichni znáte) a ani mi nedošlo že svítit vlastně nemá.. všiml sem si toho až po delší době..na vině byla špatná redukce zapojení k radiu co sem dostal...třeba se ti stalo něco podobného
c4mel
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 13.08.2010 00:00

#19 Příspěvek od c4mel »

no mě se stalo to že mi radio hrálo nej s pootočeným klíčkem tam sme to chtěli upravit no ale pak sme zjistili že sme přestřihli špatné dráty a do radia nešel proud :D takže sme všechno spravili radio už hraje i při vypnutém autě a + eště ten vypínač aby radio nic nežralo... lucifer mi tedkom poslal návod jak si změřit co to může žrát ( na tohle sem strašně tupej takže to musel být podrobný návod :D ) a zachvilku to pudu zkusit poměřit tak uvidím zkusím povytahovat ty pojistky a když na to nepřidu tak to taky asi dám nějakému autoelektrikáři
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#20 Příspěvek od omnitek »

c4mel píše:no mě se stalo to že mi radio hrálo nej s pootočeným klíčkem tam sme to chtěli upravit no ale pak sme zjistili že sme přestřihli špatné dráty a do radia nešel proud :D takže sme všechno spravili radio už hraje i při vypnutém autě a + eště ten vypínač aby radio nic nežralo... lucifer mi tedkom poslal návod jak si změřit co to může žrát ( na tohle sem strašně tupej takže to musel být podrobný návod :D ) a zachvilku to pudu zkusit poměřit tak uvidím zkusím povytahovat ty pojistky a když na to nepřidu tak to taky asi dám nějakému autoelektrikáři

sice tě chápu,ale radši už si rádio nechávám normálně na klíček...což má v origánálu snad většina aut..v době kdy sem hojně jezdil na projíždky atd..tak sem měl radio taky solo...Ale mám ověřené že pokud vytáhneš jen s radia panel tak do do něj minimum proudu jen na uchování pamětí..víc stejně žere displej s hodinami..takže mě tehdá stačilo jen vyndavat přední panel a auto i po týdením stání normálně chytlo...ten návod mě zajímá..muže tě poprosit a přeposlání?
Odpovědět