Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Kontrola vnějšího osvětlení
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 12
- Registrován: pát 02.11.2012 01:00
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj všem,
na svém bmw e90 320d 120kw r.v. 2008 mám následující problém a prosil bych o radu jak to vyřešit.
Je-li auto vypnuté a provedu kontrolu, tak je check ok. Jakmile nastartuji rozsvítí se kontrolka vnějšího osvětlení, ale všechny žárovky svítí. Na diagnostice mi to vyhodilo, že jsou špatná obě zadní potkávací světla, ale obě jsou v pořádku a svítí. Už jsem vyzkoušel i vyměnit žárovky. Na doporučení jednoho známeho jsem zajel na další diagnostiku za panem XY který si vzal peníze za to, že mi řekl, že je tam chyba, ale kde a jaká o tom už moc mluvit nechtěl. Mumlal něco o řídící světelný jednotce a prý se do ní nemůže připojit.
Existuje ňáký postup jak se zbavit toho otravnýho upozornění a následného trojúhelníku s vykřičníkem.
Díky za odpovědi.
na svém bmw e90 320d 120kw r.v. 2008 mám následující problém a prosil bych o radu jak to vyřešit.
Je-li auto vypnuté a provedu kontrolu, tak je check ok. Jakmile nastartuji rozsvítí se kontrolka vnějšího osvětlení, ale všechny žárovky svítí. Na diagnostice mi to vyhodilo, že jsou špatná obě zadní potkávací světla, ale obě jsou v pořádku a svítí. Už jsem vyzkoušel i vyměnit žárovky. Na doporučení jednoho známeho jsem zajel na další diagnostiku za panem XY který si vzal peníze za to, že mi řekl, že je tam chyba, ale kde a jaká o tom už moc mluvit nechtěl. Mumlal něco o řídící světelný jednotce a prý se do ní nemůže připojit.
Existuje ňáký postup jak se zbavit toho otravnýho upozornění a následného trojúhelníku s vykřičníkem.
Díky za odpovědi.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Předpokládám, že se jedná o zadní koncová světla, potkávací jsou vpředu. Řídící světelné jednotce se taky říká Lichtmodul (LM), možná u Tebe FRM jako Fuss Raum Modul, protože je u nohou spolujezdce. Tento modul kromě jiného kontroluje odběry v jednotlivých sítích a je schopen poznat špatnou žárovku. Schválně píšu špatnou, nikoli nesvítící, protože i svítící může být špatná - buď odebírá více nebo méně proudu, než je v modulu nastaveno.
1) Zkontroluj si, že všude máš žárovky, jaké tam mají být. Žárovka 5W není stejná jako 21/5W.
2) Pokud je žárovka trochu starší, sklo bývá zakouřenější, odpor vlákna bývá větší - tohle už LM vyhodnotí a bude Ti ji hlásit.
3) Zkontroluj si čistotu pérových kontaktů, které kontaktují středový kolík na žárovce. Oškrab nožem, nezkratuj o kostru. Totéž udělej s kontatem žárovky, např. ošoupat na chodníku.
4) Protože uvádíš, že chyba je na obou koncových světlech, mohla by být chyba v ukostření - odšroubovat, očistit, správně dotáhnout. Pokud máš kombíka, nejpravděpodobnější problém bude v přelámaných kabelech 5. dveří. Tohle si vyhledej tady na fóru - u "kombajnů" dost častá bolest.
1) Zkontroluj si, že všude máš žárovky, jaké tam mají být. Žárovka 5W není stejná jako 21/5W.
2) Pokud je žárovka trochu starší, sklo bývá zakouřenější, odpor vlákna bývá větší - tohle už LM vyhodnotí a bude Ti ji hlásit.
3) Zkontroluj si čistotu pérových kontaktů, které kontaktují středový kolík na žárovce. Oškrab nožem, nezkratuj o kostru. Totéž udělej s kontatem žárovky, např. ošoupat na chodníku.
4) Protože uvádíš, že chyba je na obou koncových světlech, mohla by být chyba v ukostření - odšroubovat, očistit, správně dotáhnout. Pokud máš kombíka, nejpravděpodobnější problém bude v přelámaných kabelech 5. dveří. Tohle si vyhledej tady na fóru - u "kombajnů" dost častá bolest.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj Zdendo,zdendacz píše:1) zarovky jsou spravne
2) obe nove - original z baleni bmw nahradnich zarovek
3) očišteno
4) kde najdu ukostření? a kombika nemam
po dlouhé době jasná a odborná odpověď na tomto fóru =>pochvala. U BMW je ukostření vždy drát hnědé barvy, ve schématech je označen BR, jako braun =hnědá.
Kluci s E46/E90 - nemáte s tím zkušenost ? Pic!
starML
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 12
- Registrován: pát 02.11.2012 01:00
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
pratele dekuji za rady, ale nic nepomaha
pUvodni zarovky
GE1057L F
12V P21W
E1 20x
HUNGARY
3APR07N3
nahrazeny timto
OSRAM7506L IIFSLOVSKIA 12VP21W 37R E1 00216 T6I
zarovky jsou jednovlaknovy ale co me zarazi je ze na autokelly prodavaji tohle:
Typ světla: H6W
jmenovité napětí [V]: 12
jmenovitý výkon [W]: 6
paticové provedení: BAX9s
Žárovka typu Long Life poskytuje delší životnost.
uz jsem z toho ponekud nestastny
pUvodni zarovky
GE1057L F
12V P21W
E1 20x
HUNGARY
3APR07N3
nahrazeny timto
OSRAM7506L IIFSLOVSKIA 12VP21W 37R E1 00216 T6I
zarovky jsou jednovlaknovy ale co me zarazi je ze na autokelly prodavaji tohle:
Typ světla: H6W
jmenovité napětí [V]: 12
jmenovitý výkon [W]: 6
paticové provedení: BAX9s
Žárovka typu Long Life poskytuje delší životnost.
uz jsem z toho ponekud nestastny
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Počkej - tak o která světla se vlastně jedná?
Teď jsem se díval do manuálu na E39, která je poněkud starší než E90.
Ale všechny trvale svítící žárovky (=koncová světla) jsou 5W a všechny krátkodobě svítící žárovky (=blikry, brzdová, couvací a mlhová) jsou 21W. V předních parkovačkách je ta kuriozita - halogen 6W.
Jako další zvláštnost je 100% zálohování v případě poruchy. To znamená, že při výpadku koncové žárovky 5W se rozsvítí 21W brzdového světla. V případě výpadku brzdového světla 21W ho nahradí mlhové 21W atp., prostě vpředu i vzadu, na každé straně vždy něco bude svítit. A když vypadne ta 6W halogenka v parkovačkách vpředu, rozsvítí se blinkr.
Ale jak píšu E90 neznám, co jsem kouknul do jednoho manuálu 3er/2002, tak vzadu jsou všechny žárovky 21W. Jen aby to nebyl jeden z těch výkonnových MosFET tranzistorů v LichtModulu, když se do něj nemůže diagnostikou dostat.
Teď jsem se díval do manuálu na E39, která je poněkud starší než E90.
Ale všechny trvale svítící žárovky (=koncová světla) jsou 5W a všechny krátkodobě svítící žárovky (=blikry, brzdová, couvací a mlhová) jsou 21W. V předních parkovačkách je ta kuriozita - halogen 6W.
Jako další zvláštnost je 100% zálohování v případě poruchy. To znamená, že při výpadku koncové žárovky 5W se rozsvítí 21W brzdového světla. V případě výpadku brzdového světla 21W ho nahradí mlhové 21W atp., prostě vpředu i vzadu, na každé straně vždy něco bude svítit. A když vypadne ta 6W halogenka v parkovačkách vpředu, rozsvítí se blinkr.
Ale jak píšu E90 neznám, co jsem kouknul do jednoho manuálu 3er/2002, tak vzadu jsou všechny žárovky 21W. Jen aby to nebyl jeden z těch výkonnových MosFET tranzistorů v LichtModulu, když se do něj nemůže diagnostikou dostat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Mas v hajzlu frm modul bud novy, preflashovat a nakodovat, nebo oprava. Umim oboji. Oprava na nekolik hodin, najdi me auto v klubovkach, tam jsem to trochu popsal. Pokud budes chtit opravit a umis byt nekolik dni bez auta, muzes mi poslat modul postou a poslu opraveny zpatky. Doufam ze se mi da verit, nikdy jsem s nikym neomrdal a totez cekam od druhych. Jelikoz jsem jeden elaborat ohledne LM prave napsal uz na velky klub do petek a jsem priozraly, tak uz nemam silu, jelikoz mi chladne voda ve vane -)))
POkud chces vedet vic, zavolej, telefon ti dam do sz. Ale az zitra odpoledne...
POkud chces vedet vic, zavolej, telefon ti dam do sz. Ale az zitra odpoledne...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 12
- Registrován: pát 02.11.2012 01:00
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj všem, tak problém JE VYŘEŠEN:
auto jsem vzal do DE do servisu, ktery byl mimochodem zdarma, protože mi nedokázali na místě říct, co je špatně, ale cca po týdnu mi volali zpět, že prochazeli logy z diagnostik a ať vyměním žárovku pro zpatečku i když svítí, že občas / opravdu jen občas / vykazuje jiné napětí. žárovku jsem vyměnil a vše ok
auto jsem vzal do DE do servisu, ktery byl mimochodem zdarma, protože mi nedokázali na místě říct, co je špatně, ale cca po týdnu mi volali zpět, že prochazeli logy z diagnostik a ať vyměním žárovku pro zpatečku i když svítí, že občas / opravdu jen občas / vykazuje jiné napětí. žárovku jsem vyměnil a vše ok
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Tak to jsi mel hodne stesti, mne vyhazoval chyby hned na trech zarovkach soucasne a pokazde, chyby nesly smazat, byly trvale. Ale kdyz jsem vytahl zarovku kde to fungovalo, tak na displeji vyskocila chyba, kdyz jsem ji zandal, jako ze vymenil, tak chyba ihned zmizla. Takze mne zarazi to, ze pokud nebyly trvale, tak ze ti nezmizly. Ja zarovky zkousel menit taky, bez uspechu.