Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E92, 2.0d 130kW, zkusenosti? Chip? Automat? Spotreby?
Zdravim,
Prosel jsem par stranek a podobne tema jsem nenasel:-)
Zacnu tedy, rad bych zde rozvinul diskuzi na variantu auta, ltere me zajima, a v dohledne dobe bych jej chtel koupit:-)
Zajima me tak obecne E92? Jak je na tom? Kvalitne vymyslene auto? Co je jeho slabinou? Na co si dat pozor?
Druhý je samozrejme motor, libil by se mi 20d se 130kW, spolehlivy? spotreba? Na co si dat pozor? Nejaky rozumny kvalitni chip mu nevadi?
V teto kombinaci AT, v pohode? Snese rozumny chip v klidu? Ktery najezd je pro neho obecne uz "nebezpecny", 200tkm v klidu?
Na zaver, samozrejme pokud by jste nekdo vedel o teto kombinaci auta v peknem stavu, sem s nim:-)
PS: Prispevek pisu z telefonu, omluvte tedy diakritiku a mozne překlepy.
Prosel jsem par stranek a podobne tema jsem nenasel:-)
Zacnu tedy, rad bych zde rozvinul diskuzi na variantu auta, ltere me zajima, a v dohledne dobe bych jej chtel koupit:-)
Zajima me tak obecne E92? Jak je na tom? Kvalitne vymyslene auto? Co je jeho slabinou? Na co si dat pozor?
Druhý je samozrejme motor, libil by se mi 20d se 130kW, spolehlivy? spotreba? Na co si dat pozor? Nejaky rozumny kvalitni chip mu nevadi?
V teto kombinaci AT, v pohode? Snese rozumny chip v klidu? Ktery najezd je pro neho obecne uz "nebezpecny", 200tkm v klidu?
Na zaver, samozrejme pokud by jste nekdo vedel o teto kombinaci auta v peknem stavu, sem s nim:-)
PS: Prispevek pisu z telefonu, omluvte tedy diakritiku a mozne překlepy.
Nazdar.
O autu ti nic moc neřeknu, protože mám E91.
Nevím jakej chceš rok, ale předpokládám, že tam bude motor N47D20.
Na ten si dej pozor! Na různých zejména zahraničních fórech najdeš spoustu případů o problémech s rozvodovým řetězem. Dokáže odejít i po 30 000km.
Já mám sice 318d, ale je to jen slabší verze N47čky a taky se mi škubnul a mám v autě úplně novej motor.
Však si to najdi na googlu. Dej tam N47D20 chain problem nebo failure nebo tato problematika má i stránky na FB
, kde když budeš procházet historii, tak najdeš vše o tomto problému, jakých motorů a roků se to týká a odkazy na youtube kde najdeš jak se to porojevuje na zvuku motoru.
Koukni sem:
http://www.facebook.com/pages/BMW-Probl ... 7047394760
http://www.bmwfaq.com/f151/nuevos-casos ... al-578548/
Tady je malej seznam lidí na fóru, co mají problém:
http://www.bmwfaq.com/f7/lista-de-afect ... 47-681824/
O autu ti nic moc neřeknu, protože mám E91.
Nevím jakej chceš rok, ale předpokládám, že tam bude motor N47D20.
Na ten si dej pozor! Na různých zejména zahraničních fórech najdeš spoustu případů o problémech s rozvodovým řetězem. Dokáže odejít i po 30 000km.
Já mám sice 318d, ale je to jen slabší verze N47čky a taky se mi škubnul a mám v autě úplně novej motor.
Však si to najdi na googlu. Dej tam N47D20 chain problem nebo failure nebo tato problematika má i stránky na FB

Koukni sem:
http://www.facebook.com/pages/BMW-Probl ... 7047394760
http://www.bmwfaq.com/f151/nuevos-casos ... al-578548/
Tady je malej seznam lidí na fóru, co mají problém:
http://www.bmwfaq.com/f7/lista-de-afect ... 47-681824/
PUMA 13588845-03 incidence recorded by BMW and its repair: http://www.puma-index.de/Lists/PUMA/AllItems.aspx
Diligence-number Item
43863106-03 N47, N47S, N47T, rustling sound in the engine, timing chain rubs.
Approval date (day.month.year) Status Organization
Approved 14.12.11 Germany, automobiles
Vehicles affected
E Series Motor Body
E60 E61 E81 E82 E83 N47 N47DKO N47S N47T E61 E60 E81 E82 E83 N47 N47S N47T N47DKO
E84 E87 E88 E90 E91 E87 E84 E88 E90 E91
E92 E93 F10 F11 F25 E93 E92 F10 F11 F25
Feedback Comment production interval Feedback
(From / to) on the production interval diligence (day.month.year) to (day.month.year)
/ 01.03.11 / 01.03.11
Complaint
Sound of friction drag on the engine from about 1500 rpm, which is visible from the inside.
The noise can be perceived in area of the gearbox housing and the oil pan.
Cause
Excessively sharp edges on the sprockets, the chain does not flow evenly over the guides.
Measures
We must distinguish two cases:
Case 1:
For engines N47, N47DKO, N47S, interval from 01.03.2007 to production 05.01.2009.
In case of customer complaint must change the following parts:
(See Annexes, Figures 1 to 7.) - Nov. 21 7803479 Sutitución the crankshaft bearings.
Caution: Use only crankshafts with a production date back to 5. 1. 1. 2009 2009
The production date is printed on crankshaft sprocket (see page 2 of the Annex)
Meaning of the figures:
The first two indicate the assembly line.
The 6 following year (two digits), month, day.
Last 5 indicate the reference number of the crankshaft.
Thus, the crankshaft shown on page 2 of the annex was built on October 21, 2009.
41 -11 7,797,896 chain oil pump.
11 31 8 506 652 Timing Chain bottom.
13 52 7 797 906 sprocket for driving the high pressure pump.
11 27 7 800 523 sprocket (intermediate for balance shafts).
11 8,510,014 31 Supply Chain superior.
-11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
-13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.
Note: Adjusting the intermediate gear shafts accurately balanced according to workshop manual. In case this intermediate sprocket and the balance shafts are not sufficiently fit, the motor can still giving rise to noise despite the new crankshaft.
See November 21 workshop manual 500 "crankshaft replacement."
Note: In the case of vehicles to which a previous repair and they replaced the crankshaft:
Proceed with these vehicles as detailed in "Case 2".
Case 2:
N47 engine, N47DKO, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011
In case of customer complaint replace the following parts:
(See Appendix, Art 8 to 10)
-11 8,506,652 31 Supply Chain bottom.
- 13 52 7 797 906 sprocket high pressure pump.
- 11 31 8 510 014 Supply Chain superior.
-11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
-13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.
Note: There is no need to release the binding thread of the intermediate toothed wheel balancer shafts.
Note: As of March 2011 there are new guidelines. These guidelines do not bring reinforcing ribs.
(See Appendix, pp. 7 and 10.)
In this way the inner surface of the guides is smooth throughout its length and the timing chain runs easily on them.
They have not changed the references.
Note: During the repair make sure guides are mounted without lateral veins (in the Annex, Art 7 and 10.)
Attention:
No repairs are allowed in vehicles with production date after 03/2011 and vehicles in which all existing measures have already been made. The sound now is the moment, the normal state of this world! No risk of broken chain!
Not allowed engine change because of this claim!"
Diligence-number Item
43863106-03 N47, N47S, N47T, rustling sound in the engine, timing chain rubs.
Approval date (day.month.year) Status Organization
Approved 14.12.11 Germany, automobiles
Vehicles affected
E Series Motor Body
E60 E61 E81 E82 E83 N47 N47DKO N47S N47T E61 E60 E81 E82 E83 N47 N47S N47T N47DKO
E84 E87 E88 E90 E91 E87 E84 E88 E90 E91
E92 E93 F10 F11 F25 E93 E92 F10 F11 F25
Feedback Comment production interval Feedback
(From / to) on the production interval diligence (day.month.year) to (day.month.year)
/ 01.03.11 / 01.03.11
Complaint
Sound of friction drag on the engine from about 1500 rpm, which is visible from the inside.
The noise can be perceived in area of the gearbox housing and the oil pan.
Cause
Excessively sharp edges on the sprockets, the chain does not flow evenly over the guides.
Measures
We must distinguish two cases:
Case 1:
For engines N47, N47DKO, N47S, interval from 01.03.2007 to production 05.01.2009.
In case of customer complaint must change the following parts:
(See Annexes, Figures 1 to 7.) - Nov. 21 7803479 Sutitución the crankshaft bearings.
Caution: Use only crankshafts with a production date back to 5. 1. 1. 2009 2009
The production date is printed on crankshaft sprocket (see page 2 of the Annex)
Meaning of the figures:
The first two indicate the assembly line.
The 6 following year (two digits), month, day.
Last 5 indicate the reference number of the crankshaft.
Thus, the crankshaft shown on page 2 of the annex was built on October 21, 2009.
41 -11 7,797,896 chain oil pump.
11 31 8 506 652 Timing Chain bottom.
13 52 7 797 906 sprocket for driving the high pressure pump.
11 27 7 800 523 sprocket (intermediate for balance shafts).
11 8,510,014 31 Supply Chain superior.
-11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
-13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.
Note: Adjusting the intermediate gear shafts accurately balanced according to workshop manual. In case this intermediate sprocket and the balance shafts are not sufficiently fit, the motor can still giving rise to noise despite the new crankshaft.
See November 21 workshop manual 500 "crankshaft replacement."
Note: In the case of vehicles to which a previous repair and they replaced the crankshaft:
Proceed with these vehicles as detailed in "Case 2".
Case 2:
N47 engine, N47DKO, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011
In case of customer complaint replace the following parts:
(See Appendix, Art 8 to 10)
-11 8,506,652 31 Supply Chain bottom.
- 13 52 7 797 906 sprocket high pressure pump.
- 11 31 8 510 014 Supply Chain superior.
-11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
-13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.
Note: There is no need to release the binding thread of the intermediate toothed wheel balancer shafts.
Note: As of March 2011 there are new guidelines. These guidelines do not bring reinforcing ribs.
(See Appendix, pp. 7 and 10.)
In this way the inner surface of the guides is smooth throughout its length and the timing chain runs easily on them.
They have not changed the references.
Note: During the repair make sure guides are mounted without lateral veins (in the Annex, Art 7 and 10.)
Attention:
No repairs are allowed in vehicles with production date after 03/2011 and vehicles in which all existing measures have already been made. The sound now is the moment, the normal state of this world! No risk of broken chain!
Not allowed engine change because of this claim!"
Mám e92 přesně s tímto motorem, akorád s manuální převodovkou. Auto je to velmi dobré, přesto bych příště volil silnější motorizaci. Motor je velmi úsporný, dlouhodobá spotřeba dle bc 5,6l a na čtyřválec kultivovaný projev. Není to ale oproti šestiválci žádný rychlík, přesto má velmi lineární projev. Jako hlavní nevýhody bych viděl v koncovce výfuku oproti šestiválci, menší brzdy, které hůře odolávají vadnutí, jinak brzdí dostatečně, elektrický posilovač- méně citu, ale lehčí řízení, run-flat pneumatiky obecně. U e92 bych ještě vytknul horší nástup do auta, pokud nemůže dostatečně otevřít dveře-sedačka je hodně vpředu, hluk při vysokých rychlostech od bezrámových oken (spíš kus od kusu), vybrující stěrače kolem 170km/h. Jinak mě nic moc nenapadá 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 46
- Registrován: sob 23.09.2006 00:00
- Bydliště: Ostrava
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
já dyž čtu kombinaci e92, chrochták a automat, tak bych vraždil... sem zatvrzelým zastáncem benzínu, nicméně dokážu si představit "usedlejší potah" (řekněme 5er Touring) v této kombinaci, ale "sporťák" (což imho e92, čili kupé je) prostě ne a ne a ne ....
ale... 100 soudruhů, 101 chutí.... takže ti to rozmlouvat nebudu
EDIT: jo, a spotřeba se u sporťáku imho taky neřeší
ale... 100 soudruhů, 101 chutí.... takže ti to rozmlouvat nebudu
EDIT: jo, a spotřeba se u sporťáku imho taky neřeší
JaraX píše:pokud ještě před koupí řešíš čip 2.0d tak doporučuju rovnou koupit 3.0D,
ten 2.0d je jak říkam pro žensky, ma ho ségra v E91 a te ten vykon prostě bude stačit vždycky, ale chlap je náročny stvoření, proto si vem rovnou 3.0D, ideální 3.5d, ten je spolehlivější.
Proč je 3.5D spolehlivější než 3.0D?
Už jsem na počítači a můžu psát jako člověk.
Pánové, chápu že tj trochu "idiotská" kombinace, jenže já chci skloubit krásné auto, pohodovou jízdu ve městě, kde to auto bude často, a nízkou spotřebu.
Vychází mi krásná E92 v 20d a automatu.
Jako víkendovku mám bílou M3 E46, a jako služební zmíněnou Oktavii. Termín OktaviaZmrd mi přijde trochu mimo, a zbytečně agresivní.
Měl jsem E60, Sclass, A8,A6, všechno 30d krom MB, tam byl 320CDI, a vždyky sem měl průměry okolo 11. To že 30d jezdí za 7 zkrátka nevěřím, niomu v mém okolí za tolikle nejezdí.
Pánové, chápu že tj trochu "idiotská" kombinace, jenže já chci skloubit krásné auto, pohodovou jízdu ve městě, kde to auto bude často, a nízkou spotřebu.
Vychází mi krásná E92 v 20d a automatu.
Jako víkendovku mám bílou M3 E46, a jako služební zmíněnou Oktavii. Termín OktaviaZmrd mi přijde trochu mimo, a zbytečně agresivní.
Měl jsem E60, Sclass, A8,A6, všechno 30d krom MB, tam byl 320CDI, a vždyky sem měl průměry okolo 11. To že 30d jezdí za 7 zkrátka nevěřím, niomu v mém okolí za tolikle nejezdí.

3.0d ma složitější turbo jako 3.5, tam sou obyčejnější levnější turba, takže i jejich výměna je stejně drahá jako výměna jednoho u 3.0d, navíc se tam ten tlak víc rozloží a vydrží víc. navíc tam nepraskaj svody, což je u 3.0d běžná věc. jinak je to asi tak nastejno.
ja bych si do coupe taky diesel nevzal, ale co je ještě horší je cabrio v naftě, to je masakr, stažená střecha a to do toho klepání smradlavýho diesela.
ja bych si do coupe taky diesel nevzal, ale co je ještě horší je cabrio v naftě, to je masakr, stažená střecha a to do toho klepání smradlavýho diesela.
speedysek píše:...pohodovou jízdu ve městě, kde to auto bude často....
Vychází mi krásná E92 v 20d a automatu.
Diesel a mesto ?

Mimochodem, brachova pritelkyne ma oktavku firemni, v elegance, 2 litr a rikala, ze jako firemni mozna, ale vlastni penize by za ni neutratila ani omylem..
btw nez nekdo napise kritiku "zenska", tak pro ujasneni - mela uz pod rukama hodne aut a najezdeno nema zrovna malo..
Myslim, ze je jedna vec chvalit auto, ktery muzes pouzivat a "vlastnit" zadarmo nez kdyz bys do nej vrazil svy prachy

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
dovolím so off-topíčit:
s oct. II 1,9TDi sem najezdil čtvrt mega kilometrů, následně ještě dalších 33kkm s oct. II 1.8TSI (obojí kombajn, čtyřkolka, manuál), takže si troufnu tvrdit, že oct. II znám.... a je to dost dobré auto, s 1.8TSI hooodně dobré auto...
ta 1.8TSI byl skautík (fčíl ho má kolega) a jako dokážu si takový auto veluice dobře představit jako auto "domácí" čili soukromé
s oct. II 1,9TDi sem najezdil čtvrt mega kilometrů, následně ještě dalších 33kkm s oct. II 1.8TSI (obojí kombajn, čtyřkolka, manuál), takže si troufnu tvrdit, že oct. II znám.... a je to dost dobré auto, s 1.8TSI hooodně dobré auto...
ta 1.8TSI byl skautík (fčíl ho má kolega) a jako dokážu si takový auto veluice dobře představit jako auto "domácí" čili soukromé
asi jsi ještě moc aut nevyzkoušel. sorry ale ja v oktavce něco najezdil a malo ktery auto ma tak tvrdy nepohodlny sedačky že už když točíš olomouc-praha tak už tě bolí záda, ted přijel kamarad starou toyotou Carinou, doprdele to je tak pohodlny auto, podvozek super, sedačky super, řizení super a nějaka koktavka si k tomu ani nečuchne. o tom že u toyoty člověk dostane v zakladu i plno vybavy a člověk pak vidi na parkovišti FL OII a borce jak si odemyka kličkem tak se tomu směju. btw imobilizer v OII neni ani na urovni E36 a ukrast oktavku neni problem s krabičkou co se prodava za 20k, pichne se do diagnosticke zasuvky a auto nastartuje, a když jsem todle řešil s kolegou co děla v boleslavi na zabezpečení, tak mi říkal že maj zatím zakazny udělat lepší zabezpečení skrz marketing. Prej 20 procent novych oktavek se do dvou tři let ukrade, většina lidi to ma na leasing, tim padem s havarijkem, no a když jim to ukradou tak si jdou zase koupit oktazmrda, tak to mě dostalo.
o slavnych motorech koncernu se taky nema cenu bavit, celkově existuje malo tak nedořešenych aut jako je škodovka. v autě je kraval jako by bylo cely z papundeklu. pak když přijel přitelkyně děda v Toyotě Yaris, tak je to uplně jiny auto, komfortnějši, vybaveny, v zakladu je tam tisic věci, jo jako bourat bych v tom nechtěl, bezpečny to nebude, ale to oktavka ktera nema tlumiče narazu taky nebude.
o slavnych motorech koncernu se taky nema cenu bavit, celkově existuje malo tak nedořešenych aut jako je škodovka. v autě je kraval jako by bylo cely z papundeklu. pak když přijel přitelkyně děda v Toyotě Yaris, tak je to uplně jiny auto, komfortnějši, vybaveny, v zakladu je tam tisic věci, jo jako bourat bych v tom nechtěl, bezpečny to nebude, ale to oktavka ktera nema tlumiče narazu taky nebude.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
BLIL..pavproch píše:já dyž čtu kombinaci e92, chrochták a automat, tak bych..


Ale jinak chápu potřebu úspory, v podstatě uvažuje většina stejně když ta možnost je. Dieslovej čtyřtakt je vhodnej spíš do nějakýho auta, dělníka, ta E91 je Ok.
Já jsem chtěl jít formou LPG jako zastánce Naturalu. Akorát se nemyle dozvídám, že v E92 není místo na LPG nádrž? Kua, sen se zase trošku rozplynul

OktávkaII je u mě pěkný auto (jedničková ta mě srala vždy). Každá automobilka má pěknej model, kterým bych nepohrdnul. Jejich největší problém ale bohužel je ..absence zadního náhonu..
