Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E92, 2.0d 130kW, zkusenosti? Chip? Automat? Spotreby?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od JaraX »

totic:
pod kufrem je takovej plastovej kryt, šlo by to vyřezat, druhej by stal na vrakači par set, kvuli vraceni auta do puvodniho stavu. ale počítej s nadrží tak 40-50l LPG
Bambus_m5
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: pon 05.05.2008 00:00
Bydliště: Vrbová Lhota E90 320i

#22 Příspěvek od Bambus_m5 »

49 litrová nádrž vypadá v E90 takto:
Přílohy
lpg.jpg
lpg.jpg (119.31 KiB) Zobrazeno 262 x
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od mike-ee »

jezdím e90 320d 130kW. Motor je to dobrý s dobrou spotřebou.

Ale pokud uvažuješ o úpravě tak předpokládám, že se rád svezeš to znamená, že s autem nebudeš jezdit jenom na okrasu a to znamená že stejně budeš jezdit aspoň za 7 litrů. Spotřeby kolem 6 litrů tzn 1000km na nádrž dosáhnu opravdu běžnou jízdou ne přímo dle zákonu, ale určitě v tom není žádné extra blbnutí nebo užívání si toho nebo svižného zrychlování. Při běžném používání, kdy tomu občas naložíš, rychlejší jízda a takové to svižné přesouváni, tak průměr na nádrž vychází kolem 7,5l (800km na nádrž) a to prostě neobejdeš. Vycházím z jízdy město/okresky/dálnice asi 40%/50%/10%

Vybral bych opravdu 30d ikdyž spotřeba bude třeba o litr až dva vyšší, ale bude ti rezervou větší dynamika, nemusíš motor tolik hnát a hlavně ti to nabídne kultivovanost a klid v autě....nehledě když se pro ten chip stejně rozhodneš budeš zase dál....

já už bych teda příště třeba šel raději do 20i nebo rovnou 30i co se týče e9x protože vím že s 20i se dá jezdit běžně kolem 8l a s 30i za 10-11 ale ty motory jsou jinde, i když BMW má jedny z nejlepších dieslu....

P.S: Stejně řešíš spotřebu před koupí a pak jezdíš a tankuješ a když tě to nesežere a nebudeš mít na to opravdu podezřelé vysoké výdaje tak to řešit nebudeš...
speedysek
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#24 Příspěvek od speedysek »

Diky za alespon. Nejake informace. Jeste bych se chtel zeptat ohledne automatu, v pohode zvlada 200tkm?

Auto chci jen na dojizdeni do prace, obcasne vylety ve dvou, okresky, dalnice, mesto, zkratka daily car.

Do prace 2x 40km, vylety v prumeru 150km tydne. Obecne vidim rocni najezd na +- 30 000km.

Reseni Oktavie, jeste tak agresivnim zpusobem jako zacal "oktaviazmrd" mi prijde hloupe a nemistne. K tomu prispevku, ze Yaris ze lepsi nez Oktavie se vyjadrovat radeji nebudu.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od matiz »

Mam 325i a pokud se nejedna o kratke trasy kdy je studena, da se jezdit okolo 8,6l. Ovsem to je tak nejak bez svezeni se. Stale mam mysky ze to svoje auto vymenim za ropaka, jenze 320d nechci, kdyz tak 330d. A to se mi uz nevyplati, protoze nemam tak velke najezdy, za posledni rok mam najezd 15k km a to je na nafte drahsi provoz a udrzba. Pokud se cokoliv vysere je po uspore. Protoze je na nem dost veci co se muzou vysrat a vyserou se nekdy. Pokud u mojeho benzinu mi nevyleti ojnice tak jsou to castky relativne male. Ale platim to po malych davkach neustale u benzinky...

Vcera jsem se svezl s 330xd jel jsem spis pohodu s obcasnym prislapnutim, ale fakt lehce. Bylezlo z toho krasnych 9,3l. Tu samou trasu jsem jel se svym, tech vytoceni bylo vic, moje 325i je ostrejsi auto nez 330xd a dojel jsem za 12... Na to ze dostala po prdeli vic (nekolikrat 1, 2, 3do bezvedomi kdy na trojku tam bylo 160, s pujcenym ropakem jsem ho protah tak na max 120 a nedrazdil jsem ho z nuly, ale prislapnul az po klidnem rozjezdu. ) tak ta benzinova spotreba neni uplne nejhorsi. Moje nejhorsi prumery na nadrz byly pod 10l, nad jsem se nedostal. Ale je to spis rokama, uz nemam takovou potrebu to drtit -))

A proc je benzin ostrejsi nez ropak ktery ma o 10kW vic a vetsi kroutak - pricitam to automatu, ja mam manual. Kazdopadne pruzne zrychleni u nafty v matu je famozni a to nedosahnu ani kdybych se posral.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#26 Příspěvek od pavproch »

nesouhlasím s tvrzení že oftáka je horší nez jarýsek

ref pocity z jízdy: mám 330i xdrive 6MT (200kW), takže nechci srovnávat s 4hrnkem, ale protože sem měl možnost jezdit s 330xd AT, tak to zkusím porovnat: prvotní zátah po přidání plynu ve středních otáčkách má samozřejmě lepší 30d, ale v rozsahu otáček, zvuku a nakonec i celkovém zrychlení jednoznačně vítězí 30i , spotřeba je samozřejmě jasnou záležitostí dýzlu...

ale nikdy bych ta pozitiva 30i nevyměnil za negativa 30d...
lulu991
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 22.11.2012 01:00

#27 Příspěvek od lulu991 »

ahojte, ja mam 330xd (170kW, manual) od leta a som s nim velmi spokojny. Kultivovanost na jednicku, oproti 3.0tdi co mame doma (r.v.2007) je to neporovnatelne tichsi motor (aj zvonku aj zvnutra). Spotreba ma neuveritelne prekvapila, nejazdim rychlo, ak ano tak vacsinou iba mimo mesta. Momentalne mam podla BC spotrebu 7.8 co zahrna asi 4*400km + nejakych do 200km mimo mesta a dva mesiace denne dochadzanie do prace 2*5km cez mesto (vela semaforov a zapchy :) ), takze na spotrebu ani jedno skarede slovo by som nemohol povedat. Na dialku Poprad-Bratislava (cca. 400km) 75% dialnica (145 tempomat) 20% mimo mesto (okolo 100-110 podla premavky) a 5% mesto jazdim za priemer 6.2 podla BC. Cize za mna hlas za 330d :)
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od mike-ee »

obecně otázky na Automat a 200t km je to velice individuální záležitost. Hlavní problém, který nikdy nezjistíš je, jak bylo s autem zacházeno. Je pravdou, že ty novější automaty jsou chytré a nedělají tolik chyb, které by auto mohlo odnést, ale vždy styl jízdy určí jeho životnost. Další věcí je servis.

Nejhorší je, že na tom automatu to nikdy nepoznáš jestli je před smrtí, něco ho trápí nebo je jako ze škatulky. Protože může řadit plynule, chovat se normálně a za 1000km může být po. Určitě by to byla první věc na autě co bych nechal zkontrolovat a servisovat.

Pokud by to auto někdo prasil pak má svoji životnost i turbo, bude to sice novější model ale mám zkušenosti po celou životnost dvou X5 3.0d (05rok) jedno auto mělo automat 120tis, ale s tím se dost prasilo, tahaly se těžké věci a prostě majitel trošku bez rozmyslu používal tento vůz, navíc elektronika v tomhle automatu ještě nebyla tak chytrá. Na tomhle voze rovněž kolem 220tis se začalo ozývat turbo a snižoval se trošku výkon.

Druhá x5 250tis původni mat, původni turbo běžný provoz.

Takže tolik mých zkušeností, je to kus od kusu a majitel od majitele....

Přeji úspěšný nákup a šťastnou ruku při výběru.

P.S: máš svojí volbu nenech se zase překecat, víš co chceš, jen pouvažuj jestli je to přesně to co chceš ale podle mně asi jo.

P.S.2: Pokud plánuješ auto 200tis + asi bych se na ten chip už vykašlal ať mu nepřitížíš, nevíš co bylo předtím i když někteří to tak dělají běžně, tj jenom můj názor.

imho oktávka je taky auto, na přesun dobrý, ne každé auto vyhovuje každému a každý má pro auto nějaký účel...
Selix
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: stř 09.06.2010 00:00

#29 Příspěvek od Selix »

OT: taky myslim, ze jsme s tou oktavkou jeste nedopadli tak spatne, taky mohli pred 20 lety skodovku prodat renaultu (byl vedle vw druhy zajemce) a ted by 3/4 naroda jezdila v daciich
Syrup
Registrovaný
Příspěvky: 926
Registrován: sob 05.01.2008 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Syrup »

Pokud mas doma vikendovku M3 e46, tak bych uplne s klidnym svedomim sahnul po ty 320d, ktera ma v porovnani s 330d a) velmi dobrou dynamiku i tak, za b) da se chipnout na 200+koni a treba 430Nm, pak je to jeste lepsi, za c) 4 vstriky misto 6ti, za d) repasovany turbo na to stoji 11 tisic, tudiz cena 3 civek na benzinovej sestivalec!... atd :)
speedysek
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#31 Příspěvek od speedysek »

Tak pánové děkuji za názory, možná bohužel, či bohudík, já ve své představě mám jasno.

320CdA si myslím, že bude tou nejlepší variantou pro mě, ted jen najít správný kus, ve správné výbavě.

Myslite si, že když zajedu s autem v Německu do autorizovaného servisu, řeknu at se na to celkově podívaj, automat, atp ? Má to smysl ? Když uvidí, že jsem Čech, nenatáhnou mě zbytečně? Hodně peněz/žádná práce. Poznají něco na automatu?


Ještě bych se chtěl zeptat k organizaci fóra, kdy budu mít přístup do klubových aut? Rád bych tam hodil auto
Dominik
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: úte 07.04.2009 00:00
Bydliště: Vysočina

#32 Příspěvek od Dominik »

Já jsem taky vybíral 330xd a 320xd a nakonec jsem vzal 320xd, protože byla hezčí. Rozdíl v dynamice není takový, jak by se mohlo zdát, hlavně kvůli kratší převodovce 20d, takže v rychlostech do 130 sice jede hůř, ale zase ne o tolik, pak je už situace velice rozdílná. Já jsem vzal 20d taky proto, že je výrazně lehčí na předku, že má nižší spotřebu, nižší povinné ručení - mám teda kombíka.

Auto se 130kW(mám navíc 4x4) jede víc než dobře, jen se ti bude po Octavii asi zdát opak, nekope totiž tolik a je lineárnější, ale jede velice dobře - uvidíš, že na okreskách půjdeš zprvu po zařazení do předjížděné kolony zprudka na brzdy - pojedeš rychleji, než si myslíš, ale to se poddá :-)
Joj
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 18.12.2012 01:00

#33 Příspěvek od Joj »

o kolik je lechci 320D než 330D jen o 95Kg
Selix
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: stř 09.06.2010 00:00

#34 Příspěvek od Selix »

speedysek píše: Ještě bych se chtěl zeptat k organizaci fóra, kdy budu mít přístup do klubových aut? Rád bych tam hodil auto[/i]

musis se stat clenem Klubu - zaplatit clensky prispevek
Odpovědět