Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E90 rozšiřovací podložky

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
omaro1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: ned 04.11.2012 01:00

#1 Příspěvek od omaro1 »

Ahoj,
na BMW e90 mám origo Mpaket kola přední 8jx18 ET 34 pneu 225/40 a zadní 8.5jx18 ET 37 pneu 255/35, ale zdají se mi hrozně utopené v podběhu ( teda hlavně ty zadní ).
Uvažuju o rozšiřovacích podložkách H&R, prej maji i schválení pro provoz

http://www.sportovniautodoplnky.cz/h-r- ... 1-e92-e93/

Ale k věci, chci se vás zeptat, jestli jste to někdo už řešil a víte o kolik se to dá rozšířit, aby se kolo ještě vešlo za blatník ( budu i snižovat ).
Je to 330xi, ale na tom asi stejně nezáleží...
Moc děkuju
macek69
Registrovaný
Příspěvky: 93
Registrován: pon 12.03.2012 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od macek69 »

No tak zadny podlozky schvaleni nemaj:-)) ale to je fuk pac kdyby na stk delali problem tak je sundas a je to
Ja ma ve predu 1,5cm a vzadu 2,5cm a pohoda
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od matiz »

Jo a pak do mne trefis z moji viny, a ja reknu poldum sice jsem mu nedal prednost, ale to auto neni zpusobile k provozu, oslnil mne tema dobastlenyma xenonama, nema predepsane pneu, et, podlozky a proto to neubrzdil.. A ms pomerne slusne zadelano na problem. Nedej boze ze se neco stane a pojistovna z techto duvodu nebude plnit, nebo bude jen castecne... Taky mne to sere, kola by mohly byt trochu ven, ale mam dost obavy abych se mi to nevymstilo...
Uživatelský avatar
omaro1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: ned 04.11.2012 01:00

#4 Příspěvek od omaro1 »

Takže i když je na tom webu co sem uváděl v původním příspěvku uvedeno, že ty podložky maji certifikaci TÜV, tak je na auto dát nesmim?
Certifikace TÜV teda neni to samý jako schválení pro provoz?
To by mě docela zajímalo, protože z případnejch tahanic s pojišťovnou mam taky docela strach. :cry:
kawazx6r01
Registrovaný
Příspěvky: 435
Registrován: ned 23.03.2008 01:00

#5 Příspěvek od kawazx6r01 »

TUV to muze mit, ale ten plati jen v D a ne u nas....pokud se nemylim:)
Uživatelský avatar
omaro1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: ned 04.11.2012 01:00

#6 Příspěvek od omaro1 »

kawazx6r01 píše:TUV to muze mit, ale ten plati jen v D a ne u nas....pokud se nemylim:)


Aha, a co to teda musí mít za certifikaci, aby to šlo legálně použít v ČR? Jestli TUV nestačí, tak to je docela prů*er.
To si pak v ČR nemůžem dát na auto skoro nic, ani sportovní podvozky a tak...
set_
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: úte 08.11.2011 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od set_ »

podlozky H&R jsou jedine podlozky ktere maji certifikaci TUV a jsou schvalene pro silnicni provoz i v CR.Jinak mam take m-packetove 18" a daval jsem do zadu podlozky H&R DRM o sirce 20mm a je to idealni,kola nelezou ven a nikde nedrou . Mam v planu take snizovat
ELiLOBO
Registrovaný
Příspěvky: 1709
Registrován: čtv 09.08.2007 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od ELiLOBO »

Mám i snížení 35/20 i podložky vzadu 10-15mm, sedne to parádně.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#9 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

konečně na to někdo kápnul, E90 má ty blatníky vzadu fakt hluboký, řek bych tak až na nějakej 10,5J ráfek :)
Na podložky se to měří pořád stejně jako kdykoliv předtím. Přiložíš na pneu metr a pohledem z vrchu porovnáte s blatníkem, kolik je to utopený. Vetšinou 15-25mm podložky.
Lukas1
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: sob 24.03.2007 01:00

#10 Příspěvek od Lukas1 »

Na E90 320d jsem měl kola R18x8J ET40, snížení HR 35/20 a podložky vepředu 20mm a vzadu HR 25mm na každé straně, ale na novém autě už je nechci - možný problém na STK, s PČR s pojišťovnou a v nejhorším případě představa že se něco utrhne při prudkém brždění ve 150. Měl jsem podložky HR které mají TUV ale ten v ČR neplatí! Vyřešil jsem to koupí kol s odpovídajícím ET a mám klid - kola z BMW5 E60 splňují úplně ideálně. :D
DKx
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: úte 12.05.2009 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od DKx »

Chlapi, buďte v klidu, až dojde na pojišťovnu, ona si najde další hromadu jiných důvodů, proč vás odrbat.
pear
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: ned 12.06.2011 00:00

#12 Příspěvek od pear »

Lukas1 píše:Na E90 320d jsem měl kola R18x8J ET40, snížení HR 35/20 a podložky vepředu 20mm a vzadu HR 25mm na každé straně, ale na novém autě už je nechci - možný problém na STK, s PČR s pojišťovnou a v nejhorším případě představa že se něco utrhne při prudkém brždění ve 150. Měl jsem podložky HR které mají TUV ale ten v ČR neplatí! Vyřešil jsem to koupí kol s odpovídajícím ET a mám klid - kola z BMW5 E60 splňují úplně ideálně. :D


Nechci být hnidopich ale kola z E60 asi taky nesplňujou ET pro E90. Teda jestli tam máš ET20 když víc tak jo. :) Ale sám mám taky kola s ET20 :)
Lukas1
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: sob 24.03.2007 01:00

#13 Příspěvek od Lukas1 »

pear píše:
Lukas1 píše:Na E90 320d jsem měl kola R18x8J ET40, snížení HR 35/20 a podložky vepředu 20mm a vzadu HR 25mm na každé straně, ale na novém autě už je nechci - možný problém na STK, s PČR s pojišťovnou a v nejhorším případě představa že se něco utrhne při prudkém brždění ve 150. Měl jsem podložky HR které mají TUV ale ten v ČR neplatí! Vyřešil jsem to koupí kol s odpovídajícím ET a mám klid - kola z BMW5 E60 splňují úplně ideálně. :D


Nechci být hnidopich ale kola z E60 asi taky nesplňujou ET pro E90. Teda jestli tam máš ET20 když víc tak jo. :) Ale sám mám taky kola s ET20 :)


Řešil jsem, že nikdo nepozná jestli ty kola jsou více nebo méně utopená než maj bejt (není to Škodovka kterou zná každý), ale podložek si každý všimne a pochybuju, že někdo bude kontrolovat ET které je vyraženo z vnitřní strany disku. :wink:
pear
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: ned 12.06.2011 00:00

#14 Příspěvek od pear »

Ja proti tomu nic nemám sám mám taky ET 20, a uvažoval jsem stejně , jen pro info ostatním. :) je pravda zě to co tam je předepsáno ja zalezlí moc pod auto.
Lukas1
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: sob 24.03.2007 01:00

#15 Příspěvek od Lukas1 »

Přesně jak říkáš - nechápu proč jsou origo kola tak utopený.
Jardafm
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: úte 05.02.2013 01:00

#16 Příspěvek od Jardafm »

Chlapi máte fotku jak to vypadá s ET20?Plánuji kola na letošní sezonu a právě taky uvažji kola s ET20 at to vapadá jako auto.Ještě uvažuji mezi 18" a 19" máte nějaké doporučení nebo vyvracení?Děkuji
Uživatelský avatar
omaro1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: ned 04.11.2012 01:00

#17 Příspěvek od omaro1 »

Ty podlozky jsou videt na prvni pohled? Ja je nikdy na zadnym aute nemel, takze nevim.
Takze jediny legalni reseni je koupit kola s jinym et s tuv certifikatem pro e90 a nechat je zapsat do tp. Podlozky predpokladam nikdo do tp nezapise? Ale ty origo kola sou zapadly fakt nechutne, takze to nejak resit asi budu...
pear
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: ned 12.06.2011 00:00

#18 Příspěvek od pear »

Fotku bych musel chvíli hledat :) kola s ET20 má většina E60tek ty nemusí mýt nějakou certifikaci jsou normálně schválená jen né na E90 až na individuální vyjímky, ale na první pohled to pozná málo kdo.
Ale kola s ET 20 se běžně dají sehnat
Jardafm
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: úte 05.02.2013 01:00

#19 Příspěvek od Jardafm »

To ET 20 máš v předu i v zadu? jj to mi je jasne to bych neřešil libi se mi právě 2 styly kol s E60 takže by to bylo super.Nikdo nikde mi moc není schopen říct, že těch ET 20 bude ok.diky
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od JaraX »

akorat si ti tím klucí zvětšujete paku na napravu, vše se bude víc kurvit, to je jedna věc, ale hlavně to změní geometrii celyho auta, takže to bude blbě sjíždět gumy apod.
Odpovědět