Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jak se správně zachovat při smyku?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon 11.02.2013 01:00
- Bydliště: Pardubice
Zdravím, chci se zeptat, nebo spíše ujistit, zda je moje úvaha správná... Mám 320d s ASC a pokud se auto dostává do smyku, jak se správně zachovat?
Co jsem zkoušel, tak přidat plyn je asi blbost. Podruhé jsem zkusil povolit plyn, či sešlápnout spojku, ale v těchto případech bylo auto nekontrolovatelné. Napotřetí jsem nechal plynový pedál ve stejné poloze a auto se po chvíly srovnalo, ač kdyby jel někdo v protisměru, nevím nevím...
Takže pokud nechám plyn ve stejné poloze (nepřidávám, neubírám), je to správně?
PS: jedná se o manuál, 100 kW, pneu Michelin (M+S)
PS2: předem děkuji za Vaše rady
Co jsem zkoušel, tak přidat plyn je asi blbost. Podruhé jsem zkusil povolit plyn, či sešlápnout spojku, ale v těchto případech bylo auto nekontrolovatelné. Napotřetí jsem nechal plynový pedál ve stejné poloze a auto se po chvíly srovnalo, ač kdyby jel někdo v protisměru, nevím nevím...
Takže pokud nechám plyn ve stejné poloze (nepřidávám, neubírám), je to správně?
PS: jedná se o manuál, 100 kW, pneu Michelin (M+S)
PS2: předem děkuji za Vaše rady
nebude to jenom o pedálech musíš kroutit taky volantem do směru kam to chceš vybrat (dle instinktu) a vyšlápnout spojku
http://www.youtube.com/watch?v=kUKGkL-0cfo
http://www.youtube.com/watch?v=kUKGkL-0cfo
jak se tu psalo.. zajeď si někam na zasněžený plácek, něčím neškodným si vyznač zatáčkü (trať) a zkoušet. To je asi nejlepší způsob jak se sžít s autem a neškodně vyzkoušet reakce auta
PS já mám zkušenost s E36 bez ASC že v mnoha případech je lepší si raději kontrolovaně uklouznout zadkem (pokud samozřejmě víš co od toho auta při jaké akci mužeš očekávat) já jsem si byl kdysi nejistý a potom, co jsem to vzal na plácek a trochu to auto poznal tak jsem si byl i na cestách v zimě jistější. No letos to byla poslední zima s mým mazlem, tak jsem si to letos užíval obzvláště

PS já mám zkušenost s E36 bez ASC že v mnoha případech je lepší si raději kontrolovaně uklouznout zadkem (pokud samozřejmě víš co od toho auta při jaké akci mužeš očekávat) já jsem si byl kdysi nejistý a potom, co jsem to vzal na plácek a trochu to auto poznal tak jsem si byl i na cestách v zimě jistější. No letos to byla poslední zima s mým mazlem, tak jsem si to letos užíval obzvláště

-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Přesně pro tohle se u nás na Libereckým kraji před zimou dělá kurz bezpečné jízdy na autodromu Sosnová. Je to za 2 kila, každej si přijede svým autem nebo dostane pujčený vůz (+ je tomu sváča:D). Klasika teoretická část a praktická s instruktorama... je to docela fajn. BMW mám první zimu, tak jsem si tam zajel a ty základy tě naučej.
Tak "polechtat brzdu" je absolutni blbost, pokud teda nechces ziskat vetsi naklon/prodlouzit si drift. Tohle prosim FAKT NE, pokud nevis, co delas, dopadne to nejspis spatne. BRZDU pri pretacivym smyku NE, tecka.
Osobne, co se mi osvedcilo nejvic je proste dat kontra a s pedalama si nehrat, alespon v beznym provozu. Teda pokud to chces srovnat co nejdriv.
Pokud chces, muzes k tomu vyslapnout spojku, je ale otazka jestli to stihnes.
Plyn bych taky neubiral, preneses tim vahu na predek a ztratis trakci na zadek.
Osobne, co se mi osvedcilo nejvic je proste dat kontra a s pedalama si nehrat, alespon v beznym provozu. Teda pokud to chces srovnat co nejdriv.
Pokud chces, muzes k tomu vyslapnout spojku, je ale otazka jestli to stihnes.
Plyn bych taky neubiral, preneses tim vahu na predek a ztratis trakci na zadek.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Plyn bych taky neubiral, preneses tim vahu na predek a ztratis trakci na zadek.
No taky záleží jak kde jsi.. pokud jedeš relativně pomalu ve městě (třeba se rozjíždíš na křižovatce) a začne ti jít zadek do driftu tak jasný kontra a ubereš malino plyn a ucítíš jak se to auto rovná pomalu samo nebo drží jeden úhel driftu. Samozřejmě je to něco jinýho když jedeš rychlejc v zátáčce a začne ti to ulítávat.
Ale jak tady každej psal, nejlepší je zajet si na zasněženej plácek a zkoušet si to.
Potřebuješ uklidnit zadek, aby ti brzdil ale né pomocí brzdy, stačí pustit plyn ale spojku nemačkat, auto ti bude přes kardan brzdit jenom zadní kola, pak nezbývá než to jen ukroutit rukama.
Cvičení dělá mistra, tak šup na velké parkoviště.
Ještě další věc, pokud teda vidím, máš E46 320d s ASC, ASC funguje jen v případě pokud máš plyn sešlápnut, pokud pustíš plyn, nefunguje!
Takže pokud smyk, tak nepouštěj plyn.
Cvičení dělá mistra, tak šup na velké parkoviště.
Ještě další věc, pokud teda vidím, máš E46 320d s ASC, ASC funguje jen v případě pokud máš plyn sešlápnut, pokud pustíš plyn, nefunguje!
Takže pokud smyk, tak nepouštěj plyn.
ja mel ted bouracku tak, ze jsem podradil na snehu/ledu tim jsem zablokoval zadni kola a uz jsem jen sledoval jak me predjizdi prdel auta
vytocil jsem kola do smeru jizdy, ale i tak bylo auto neovladatelne a napral jsem to do stromu
nastesti jen tak ve 20km rychlosti. Takze jen plechy asi - zatim je auto odtsavene. To je jen k tomu podrazeni na snehu !!! Ja uz na snehu motorem brzdit nebudu
( asi by me pomohlo vyslapnout spojku. Je to ale trosku jina situace nez klasicky smyk. Kazdopadne je to otazka sekund/sekundy a teorie je asi k nicemu. Dulezite je si to vyzkouset





Je fakt že bez stabilizace bych asi v zimě jezdit nechtěl.. ale tak jako tak je základem plynulost. Ve všem. Zrychlování, brždění, řazení, zatáčení.. A vždy je lepší jet pomaleji než naopak. Mám teď na zadní nápravě okolo 350 koní, v podstatě jakékoliv přidání plynu rozbliká protiprokluz a dá se. Sice je celkem problém se rozjet, ale když už to jede, tak to jede. V zatáčkách se zkrátka vyplatí "pomalu dovnitř, opatrně ven"
Taky jsem někde četl, že se vyplatí jet tak, jakobys měl na palubce kelímek s kávou. Kterou nechceš rozlít.
Každopádně je základ vyzkoušení chování auta na parkovišti nebo škole smyku. Je dobré aspoň trochu tušit, jaká akce vyvolá jakou reakci

Každopádně je základ vyzkoušení chování auta na parkovišti nebo škole smyku. Je dobré aspoň trochu tušit, jaká akce vyvolá jakou reakci

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon 11.02.2013 01:00
- Bydliště: Pardubice
No nějaké zkušenosti už mám z 318iS, ale to ASC nemělo a mělo to lehkej zadek... Tam funkovalo ubírání a pomalé přidávání plynu. Točení kol ve směru jízdy beru jako samozřejmost u všech aut, i s náhonem na předek...
Takže s ASC nepouštět plyn, zkusit ho podržet, nebo malinko přidat? Ale s tím přidáváním.... ASC brzdí kolo, které prokluzuje, pokud bych teoreticky přidal, nebude to mít takový brzdný účinek a dostaneu se ještě do většího smyku, nebo ne?
A vymáčknout spojku, to jsem zkoušel s iS-em a v 95% auto jelo dál smykem. U ASC vyřadit spojku by teoreticky mohlo pomoct, jelikož si to jednotka přepočítává s předníma kolama, jestli jsem to správně vyčetl...
Pojedu vyzkoušet na nouzovku, nedaleko od nás jedna je, jen by to chtělo více sněhu, nechci tam nechat gumy...
Takže s ASC nepouštět plyn, zkusit ho podržet, nebo malinko přidat? Ale s tím přidáváním.... ASC brzdí kolo, které prokluzuje, pokud bych teoreticky přidal, nebude to mít takový brzdný účinek a dostaneu se ještě do většího smyku, nebo ne?
A vymáčknout spojku, to jsem zkoušel s iS-em a v 95% auto jelo dál smykem. U ASC vyřadit spojku by teoreticky mohlo pomoct, jelikož si to jednotka přepočítává s předníma kolama, jestli jsem to správně vyčetl...
Pojedu vyzkoušet na nouzovku, nedaleko od nás jedna je, jen by to chtělo více sněhu, nechci tam nechat gumy...

Hele mam bavo taky cerstve a je fakt dobry si to vyzkouset.. mrkni na facebook na me - Honzinak Štěrba, mam tam ted pridany video z placku, kde jsem si to zkousel.. a poslechni si zvuk.. kdyz jsem sel do smyku (samozrejme jsem mel vyple esp) pustil jsem plyn a auto se srovanalo
-----------------
bmw 320d E90

-----------------
bmw 320d E90