Ahoj, nemáte někdo zkušenost s firmou digi-tec.de? Nabízejí navýšení výkonu u "přiškrceného motoru" n53 o 40kw a 30nm, hodnoty by pak měly být téměř stejné jako má 330i. Jen se mi zdá divné, že by se takovéto změny dosáhlo pouze přemapováním ŘJ motoru. Někde jsem se dočetl, že má 330i jiné sání než 325i, ale digi-tec provádí pouze změny v ŘJ. Nemůže taková úprava výrazně snížit životnost motoru?
Digi-tec nezném, ale je celá řada firem které to umí. Není na tom nic divného, protože oba motory jsou stejné a mají i stejnou ŘJ (ECU). 330i má 3 stupňové sání, které má vliv na lepší průběh krouticího momentu. Sací potrubí se dá také snadno vyměnit. Manhart Racing upravuje motor N53 až na 302 PS.
Díky za odpověď. Myslíte tedy, že je reálné takového výkonu dosáhnout i bez výměny sání (samozřejmě s nižším kroutícím momentem) a nebude to mít vliv na životnost motoru? Snese převodovka vyšší výkon a točivý moment? Mam automat a převodovka by měla být stejná jako u 330i, ale mají odlišný měnič točivého momentu Q116 vs P116 u 330i a bohužel jsem nikde nedohledal jejich maximální točivý moment..
3 stupňové sání krouticí moment nepřidá, ale křívka je rovnější ve všech otáčkách. Na životnost motoru to vliv nemá, je to stejný motor jako má 330i. Někdo v Anglii dal na N53 multi throttle sání, jiný ECU a dostal z motoru 340 bhp. O automatické převodovce nic nevím, já jsem po zvýšení výkonu vyměnil spojku za kevlarovou a diferenciál mám z 335i.
Tady v Praze se mi pokoušeli nahrát software z 330i, ale naopak to snížilo výkon. Nechal jsem si to dělat v Německu u DS Motorsport a od té doby jsem najel asi 60K km.
Jediný problém jsem měl s vysokotlakým palivovým čerpadlem (HPFP), ale to nemělo s úpravou motoru nic společnýho. Byl to běžný problém a opravili to v záruce. Také měnili vstřiky a cívky na recall, poznali že mám jiný software a nevadilo to.
Spotřeba šla naopak dolu. Nejlepší jsem měl 9l /100 km,většinou 9.5 a v zimě 10 l. Když nastaví motor na optimum, měla by jít spotřeba dolu. Nejde jenom o nahrátí softwaru, jak to někdo dělá. Ladili motor celý den na brzdě.
V KW nevím, je to přibližně 280 PS v přepočtu z whp (každá brzda ukazuje jinak). Já mám ale performance sání a SuperSprint výfuk bez katalizátorů.
Znát je to tak,že jsem musel vyměnit spojku.
Budvlad: když Tě tumám: o kolik se zkrátily převody při 3,46 difu z 335i? Já totiž spíš zvažuju variantu z automatu 25i, která je ale 3,73. Jenom mám trošku obavy, jesi už to nebude moc krátký. Event. nevíš, který všechny dify jsou zaměnitelný u E90?
Zlepšila se akcelerace, ale neměřil jsem to. Ze začátko mi BC ukazoval že mám zařadit když jsem tam měl šestku, ale potom se to adoptovalo a už to neukazuje. Myslím že všechny dify jsou zaměnitelný, ale mají různé kardany. Já jsem musel také použít kardan z 335i ale vyměnit koncovku u převodovky.
Díky za info BudVlade. Ještě se chci zeptat, co se konkrétně mění při tom přemapování - jak je dosaženo toho zvýšení výkonu? Pořád mi přijde divný, že mapa z 330i nefungovala, když to jsou identické motory.. Na kolik vyjde úprava u DS a jsou tam schopni komunikovat anglicky?
Nejdřív jsem si nechal nahrát 330i software, ale auto ztratilo výkon. Asi se tam musí měnit nějaké parametry a ten co to dělal to neuměl. Potom jsem si to nechal dělat v Německu u Winter Tuning. Ten nahrál můj software do počitače, poslal to někomu kdo to upravil a zase to poslal zpět. Za moc to nestálo, tak jsem nakonec jel do Freudenberg k DS Motorsport. Tam to dělá na brzdě a trvalo to celý den. Anglicky nemluví, domlouval jsem se s jeho sekretářkou, která trochu umí. Stálo to €1200. Tenkrát jsem neznal Manhart Racing, jinak bych si to nechal dělat tam. Anglicky tam mluví a nabízí větší výkon, ale 282 PS za €2799 a 302 PS za €4999 (včetně výměny výfuku).