Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

330i klapka ve vyfuku

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
risanica
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: úte 16.03.2010 01:00
Bydliště: Brno

#1 Příspěvek od risanica »

vi nekdo,kdy se ma otevirat klapka ve vyfuku?jde o to, ze ja ji mam porad otevrenou a s jaraxem jsme delali test pres diagnostiku a ridici jednotka s ni pracuje spravne. moje znalosti jsou z e46ky, ze klapka otevira pri urcitych vyssich otackach jinak je zavrena. ja ji jeste na svem aute zavrenou nevidel :(tudiz mam vetsi spotrebu a kourim jako vymenik :) diky
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Ted jde o to, jestli Ti do tohoho elektroventilu v zavazadlovém prostoru vlevo jde podtlak. Je-li hadička přítomna - vyzkoušej :D

http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 152043.png
risanica
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: úte 16.03.2010 01:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od risanica »

prave ze pisu,ze pres diagnostiku se zavirala a otevirala...podtlak a hadicka funkcni...
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Aha, tak si zkus přečíst, co o tom řílá WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm

Abgasklappe
Um die aktive Schalldämpfung zu realisieren, wurde die Auspuffanlage an einem Endrohr des Hauptschalldämpfers mit einer steuerbaren Elektro-pneumatischen Abgasklappe versehen. Im Ruhezustand ist die Abgasklappe geöffnet (Federkraft), die Unterdruckdose ist belüftet.

Das DME-Steuergerät steuert ein Elektro-Umschaltventil an, dieses Ventil beaufschlagt eine Unterdruckdose mit Unterdruck. Wird vom DME-Steuergerät ein Schließen der Abgasklappe gefordert, so gibt das Steuergerät ”Masse” aus und das Elektro-Umschaltventil wird angesteuert. Die Unterdruckdose wird mit dem Unterdruck des Unterdruckspeichers beaufschlagt, die Abgasklappe wird geschlossen.

Zum Schließen der Abgasklappe ist ein Mindestunterdruck von ca. 200 mbar notwendig. Der Klappenbewegungswinkel beträgt ca. 70°. Die elektrische Ansteuerung erfolgt durch das DME-Motorsteuergerät nach Auswertung verschiedener Eingangsgrößen:

Geschwindigkeitssignal > 3 km/h
Motordrehzahlsignal
Motorlastsignal
Motortemperatur

Der Unterdruckspeicher ist notwendig, da die Motoren M52 B28, M54 B30 und M56 B25 bei Voll-Last einen sehr kleinen Saugrohr-Unterdruck aufweist. Das Volumen des Unterdruckspeichers ist so ausgelegt, dass bei Voll-Laststellung der Drosselklappe 5 Schaltspiele der Abgasklappe hintereinander durchgeführt werden können. Dies ist für den normalen Motorbetrieb ausreichend, da bei jeder kurzfristigen Drosselklappen-Teil-Laststellung das Unterdruckniveau im Unterdruckspeicher aufgebaut wird.


Můžu poskytnout i v angličtině nebo k překladu směle použij http://translate.google.cz/#de/cs/ Zjednodušeně řečeno se to auto musí hýbat a motor musí být pod zatížením. Takže buď to uvidíš, když bude auto na tzv. motorové brzdě, nebo si budeš muset vlézt do kufru a koukat na tu klapku odtud. Při tůrování motoru na místě nejsou splněny všechny potřebné podmínky pro činnost klapky. Jen je mi divné, že Jára X takovou prkotinu nezná, když už radil samotnému vůdci 3. říše. Ale možná se dočkáme dalšího videa. :D

V klidovém stavu je klapka otevřena vratnou pružinou. Po nastartování si ji ŘJ motoru vyrobeným podtlakem zavře. Když ŘJ uzná za vhodné, tak vydrenážuje podtlak a pružina tu klapku otevře. Pokud jsi ještě neviděl tu klapku zavřenou, buď je moc silná ta pružina, nebo je slabý podtlak. Při volnoběhu je podtlak v sání motoru největší, takže při diagnosticky vynuceném to fungovalo OK. Ale jestli je hadička zpuchřelá, tak to někde přisává dovnitř (vakuum nesyčí) a nikdy nedosáhne požadovaných -200 mBar.
risanica
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: úte 16.03.2010 01:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od risanica »

no to je vyčerpávající odpověď.díky moc. každopádně na brzdu nejdu a do kufru taky ne, takže to nezjistím bohužel. každopádně po nastartovaní se mi nic nezavře.hadičky vypadaly OK, ale to je těžko soudit
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

risanica píše:......hadičky vypadaly OK, ale to je těžko soudit
To není řešení se na to vykašlat. Podle všech mojich zkušeností a tzv. DEFAULT nastavení nikdy BMW neomezuje výkon, bezpečnost nebo poškození motoru. Základní poloha klapky je otevřeno, aby Ti neclonila ve výkonu, ani při startu. Teď jde o to, proč si to v malých otáčkách nepřicloní (lepší plnění válců) a ve vysokých neotevře, kdy o spotřebu nejde.

Jen tak pro srandu vyzkoušej - odpoj oba kontakty od toho elektroventilu - tím jeho funkci (zavření) vyřadíš. Po startu a cca 1200 rpm se klapka zavře nebo Ne? :D
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00

#7 Příspěvek od bmwfan18 »

Sice blbá otázka, ale neni ta klapka zaseklá? Můj mechanik řikal, že býva dost často zatuhlá.
risanica
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: úte 16.03.2010 01:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od risanica »

kdyby byla zasekla, tak se mi přes diagnostiku nebude otevírat a zavírat...
risanica
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: úte 16.03.2010 01:00
Bydliště: Brno

#9 Příspěvek od risanica »

tak sem dnes namazal hranu klapky barvu a dnes sem do vyfuku nahledl a otisk barvy byl i na stene, takze klapka nastesti zavira....akorat sem nemel moznost to vyzkouset, protoze pri nastartovani a volnobehu byla vzdy otevrena...sice bych cekal, ze jako u e46 se pri nastartovani zavre a otevre az pri vyssich otackach,ale u e90 otevira az po rozjeti nad ty 3km pravdepodobne....tak snad je vse v pohode ;) diky za pomoc
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#10 Příspěvek od Raadii »

Trošku oživim téma, dneska jsme zkoumali mojí klapku ve výfuku na 330iA e46. Klapka neni zatuhlá, dokážu s ní hejbat prstem, zkoušeli jsme jí diagnostikou zavírat a otvírat a taky to fungovalo- ALE fungovalo to opačně, když se dal diagnostikou příkaz, aby se klapka zavřela, tak se otevřela a naopak. Čím by to mohlo bejt způsobený, jdou tam někde přehodit hadičky, nebo nějaký káblíky na tom ventilu? Když je to totiž takhle opačně, tak to samozřejmě nefunguje a klapka je pořád otevřená a auto má za studena docela rušivej zvuk.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Můj obrázek o 8 příspěvků výše jsi asi viděl http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 152043.png , tak ještě koukni sem http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=20 . Stejně je z toho prd poznat. Dráty na elektroventilu bych neprohazoval, ale pro jistotu správně to má být takto :
- na kontaktu (1) drát GRVI = šedofialový
- na kontaktu (2) drát RTWS = červenobílý

Hadičky mezi sebou prohodit můžeš, i když si myslím, že tam budou taky správně od výroby. Ale určitě už byl vyměněn výfuk a někdo špatně zapojil táhlo. :D
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#12 Příspěvek od Raadii »

No předchozí majitel o tý klapce ani nevěděl a ten před nim, ten se v autě občas šťoural, ale byl se zvukem spokojenej (klapka stále otevřená), tak to neřešil. Ale mě to docela vadí, protože jsem do auta přesedlal z e39 a ta je přecejen o poznání tišší. Takže jestli možný, že je jen špatně daný to táhlo, tak se na to zkusim mrknout, to by neměla bejt pakárna přehodit, nebo?
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Thomeeno23 »

jestli se taky můžu vložit nedávno jsem tu klapku taky řešil a subjektivně mi přišlo že motor odspoda jel relativně hůř a nepravidelně takže nechat jí furt otevřenou není řešení.problém byl v té řídćí jednotce v kufru, nova origo stala 900 kc :D zatim asi nejdrazsi kousicek plastu co jsem kupoval
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#14 Příspěvek od bmw335 »

risanica píše:vi nekdo,kdy se ma otevirat klapka ve vyfuku?jde o to, ze ja ji mam porad otevrenou a s jaraxem jsme delali test pres diagnostiku a ridici jednotka s ni pracuje spravne. moje znalosti jsou z e46ky, ze klapka otevira pri urcitych vyssich otackach jinak je zavrena. ja ji jeste na svem aute zavrenou nevidel :(tudiz mam vetsi spotrebu a kourim jako vymenik :) diky


a to je e46 ne co? Nevim jak u starších ale u mé e92 335i ji mám při startu zavřenou, kouř jde jen z jednoho výfuku a po cca 30sec se otevře.....Pak se zřejmě zase přivře a otevírá se nad 3tis rpm...
risanica
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: úte 16.03.2010 01:00
Bydliště: Brno

#15 Příspěvek od risanica »

no ja to mam tak, ze je otevrena a jak se rozjedu nad 3km, tak se zavre a otevre se az nad urcite vyssi otacka jak popsal starML docela presne. Vubec me to nenapadlo,ale jak s tim jela moje mlada a odjizdela odeme tak sem videl jak coudi jenom z jednoho vyfuku :) Na e46 sem ji mel zavrenou na volnobeh a u e90 otevrenou :)
Odpovědět