Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

jak snížit spotřebu oleje bmw 330i e90?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
babka
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 04.11.2011 01:00

#1 Příspěvek od babka »

Dobrý den, koupil jsem bmw 330i (258PS), auto momentálně žere 1l oleje na 2000 km. podle štítku tam je momentálně 5W-30. pomůžu si nějak výměnou oleje třeba za 5W-40? a jakou značku bych tam měl dávat? castrol edge, nebo stačí levnější varianty (delphi, mogul extreme?) děkuju za odpověď.
GooGoo
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: pát 29.10.2010 00:00

#2 Příspěvek od GooGoo »

Kolik ma auto nalitano? Nejaky viditelny unik oleje?
babka
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 04.11.2011 01:00

#3 Příspěvek od babka »

auto má 195000 a olej nikde viditelně neuniká.
Malwin
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: úte 27.11.2012 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Malwin »

Ahoj mam stejnej, ale horsi problem....mam E90 325i r.v.2005 najeto 160tkm. Olej aktualne 5w40 shell helix ultra. Spotreba oleje cca 1litr na 600-700km. Dle procteni fora zakoupen a vymenen separator plus jedna rupla hadice (odvetrani vika - separator) bohuzel nepomohlo motor vesele zere olej ve stejne mire dal..... auto nehuli....jen pri seslapnuti plynu cca 5tis otacek lehce docerna kour ale jen lehce....
Pri rozhozeni sani je v nem zjevne mnozstvi oleje....nevim odkud se tam bere.... nikde zadny viditelny prusak oleje neni......diky za kazdou radu co s tim uz me to fakt se.e.....
blackwhit
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: ned 09.08.2009 00:00
Bydliště: České Budějovice

#5 Příspěvek od blackwhit »

já jsem dal 5W40 a dostal jsem se na litr na 2500km. Bohužel tyto motory (N52) jsou známý tím, že papaj olej poměrně dost. Docela mě to trápilo, protože když jsem auto koupil, bylo to cca litr na 1200km. Pročeet jsem toho strašnou spoustu na anglických, německých a malajských forech a došel k názoru, že spousta těchto motorů po celým světě bere litr na 1000km a prostě sem se s tím naučil žit. :-) taky jsem se dopátral oficiálnímu vyjádření BMW, kde se píše, proč je úplně normální, když motor žere 0,7litru na 1000km.

ps. litr na 600 - 700km už je fakt dost
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#6 Příspěvek od pavproch »

kura, chliöpi nestrašte mě..... mám už víc než dva roky 3er s N53B300B (200kw), na tachu 87kkm a žere (enem) asitak litr 5w-30 na servisní interval (25-27kkm)

fčíl mám čerstvě m4Zlika (N52B30 - 190kW), 4 roky, na tachu aktuálně 37kkm, nalil sem tam 5w-40, takže mám očekávat, že budu dolívat mnohonásobně častěji než do 3er?
Malwin
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: úte 27.11.2012 01:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Malwin »

No to jako sakramentsky dost......jeste me napada varianta promereni tlaku.....prijde mi ze motor tlakuje do vany a z ty vany jde olej prez separator do sani.....protoze po rozhozeni sani je vzdy sani rovnomerne od oleje....a to i po vymene separatoru.
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#8 Příspěvek od smepet »

no tak 600-700 km na 1 litr je fakt malo, to neni normalni...

Pro babku, olej tam lej takovy, ktery splnuje normu BMW LL-01 na znacce nezalezi. Kdy mne auto zralo 1 litr na 1000 -2000 km, lil bych tam
10W-60 , udela silnejsi a pevnejsi film a dotesni pisty....
Malwin
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: úte 27.11.2012 01:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Malwin »

No ale na kratky vzdalenosti co jezdim prevazne mesto celkem nepouzitelnej olej....si teda myslim ja....
Malwin
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: úte 27.11.2012 01:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Malwin »

Tak po dnesnim premereni tlaku jsem na techto hodnotach: 12, 11, 9, 9, 12,12 atmosfer..... mam pocit ze z vyroby by melo byt 15atmosfer....tudiz vymena krouzku je asi nutnosti bohuzel.... jen me zajima kdo a za kolik by to udelal....v soucasne chvily jsem celkem bez penez....
Malwin
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: úte 27.11.2012 01:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Malwin »

A jeste by me zajimala jedna vec a to zda opotrebene pistni krouzky se daji pouzit jako skryta vada...
Dabler
Registrovaný
Příspěvky: 501
Registrován: úte 18.05.2010 00:00

#12 Příspěvek od Dabler »

Ot: relativne nove auta a zere to vic oleje jak moje stara hajtra e36 z 93 s kdovikolika nalitanyma km. na interval 8000km, motor spotrebuje cca 0,5-1l oleje.
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Author »

hlavně jsou mezi jednotlivými válci dost velký rozdíly, myslim že rozdíl 2 bary už je na hraně
taky záleží v jaký pozici byl valvetronic
olej to taky může brát olej přes ventily, myslim, že to častej problém u těhle motorů
Malwin
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: úte 27.11.2012 01:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Malwin »

Jeste by me zajimalo jaky jsou kompresni tlaky na valcich z vyroby v bmw jestli je to taky 0.9 -1,2 MPa nebo je to jinak a jaka je procentuelni odchylka....pokud budete nekdo vedet kde to vycist dejte vedet diky.
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#15 Příspěvek od smepet »

Malwin píše:No ale na kratky vzdalenosti co jezdim prevazne mesto celkem nepouzitelnej olej....si teda myslim ja....


nevim proc nepouzitelnej, kdyz nemas tlaky, silnejsi film pomuze.

Mne kdysi v origo servisu u jednoho BMW motoru ve 180 000 doporucili a presli z 5W-30 na 10W-60 ...
babka
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 04.11.2011 01:00

#16 Příspěvek od babka »

Malwin píše:Jeste by me zajimalo jaky jsou kompresni tlaky na valcich z vyroby v bmw jestli je to taky 0.9 -1,2 MPa nebo je to jinak a jaka je procentuelni odchylka....pokud budete nekdo vedet kde to vycist dejte vedet diky.

tak díky za odpovědi. ale nevím jestli tam mám lejt 10w-60, když do toho motoru nepatří (abych něco neposral).
jinak já jsem e90 325i 160kw nechal překroužkovat,vyměnit těsnění pod hlavou,vyčistit ventily a přebrousit simerinky. borec to dělal 3 tejdny, stálo to 34 tis a řek mi, že jestli budu mít někdy podobnej problém, tak už to dělat nikdy nechce. v origo serv. bmw mi pořád cpali jinej motor za 150 tis. a nebo tuhle opravu za 70 t....
babka
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 04.11.2011 01:00

#17 Příspěvek od babka »

a potom to žralo 1litr na 8000 :wink: , ale zas to furt házelo chybu katalyzátoru (i když předtím taky).
Malwin
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: úte 27.11.2012 01:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Malwin »

Takze podle toho co pises to je z blata do louze a z louze po okap.....no nepotesil jsi me s tou cenou...jinak dle parametru bmw jsou tlaky v rozmezi 9 - 18MPa u N52 motoru.... nicmene jak jsem studoval oleje a ty motory....tad edge od castrolu 10w60 splnuje normu LL-01 a podle nejruznejsich vyjadreni mechaniku musi tyhle motory v klidu snest i mineral...kazdopadne rady zni chytat se stebla nez jit do toho co jsi psal vzhledem k velmi nejistemu vysledku....dnes jdu nechat dwlat test tesnosti spalovaciho prostoru a vypustit a premerit mnozstvi oleje zda nefixlujeten digitalno sajrajt.....tak se pak pochlubim jak to dopadlo...
Malwin
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: úte 27.11.2012 01:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Malwin »

Hlavne do tech oprav se nikomu moc nechce kvuli vanosu.
babka
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 04.11.2011 01:00

#20 Příspěvek od babka »

smepet napsal, že tam patří specifikace BMW LL01, ale na některých stránkách prodejců mi k tomuhle motoru (330i,190kw,N52) řadí oleje z řady BMW LL04. který olej tam tedy skutečně patří? jsem z toho trochu jelen. diky
Odpovědět