
Ahoj vespolek
Projizdel sem to tu, zkousel hledani a nic moc sem nenasel, tak se zeptam. Kdyztak postaci, kdyz me odkazete na spravnej topic

Vemu to zesiroka pro jistotu:
Koupil sem dva tejdny zpatky e36 323i, jel s ni na slovensko a v pomalym 8km stoupani ji dostal do cerveny teploty. hned stop, nechat chladit a pohoda. pak dal normalne jezdil vsude mozne.
V patek sem jel po jizni spojce, vjel do kolony a pri popojizdeni ve vedru s klimou sem si vsiml ze mi leze teplota doprava. Hned ke kraji, haubnu nahoru, topeni naplno a doufat. plus sem zjistil, ze mi nejede elektrickej vetrak sahary.... Za chvili zacala lizt para zpod vicka expanzky, tak sem chcipl motor, odtlacil do stinu k benzince a koupil si destilku a nanuka. Po hodince chladnuti dolejvana destilka, teplota v normalu. pak pokus o odjezd, ujeto 300m a teplota zase v cervenym, takze doklouzano do modran a odstaveno prez vikend...
Dneska sem si pro nej sel kdyz chcalo, neb sem si rikal ze jak je chladnejc a vlhko ze se uchladi lip. Dolita dalsi voda (celkem uz 5L). Domu sem dojel asi 500m priskokama, kdy rucicka teploty litala doprava solidni rychlosti (semtam za jizdy z kopce bez plynu sla i lehce doleva ). bez oleje ve vode a vice-versa, motor jede hezky a zadna vyznamna zmena. Check hlasi "check engine coolant level" i kdyz je ddoplneno lehce nad rysku.
A ted se jak blbec zeptam:
1) Pravdepodobna pricina? jen elektrovrtule, nebo vodni pumpa/zavzdusneni/termostat? Viskovrtule by to udajne mela bez klimy pri jizde uchladit, coz se ted nak nedelo :/
2) Postup? mam v planu poresit tu elektrovrtuli, dat novou vodni pumpu a hladici kapalinu- souhlas?
3) postup pri prehrati/ vareni? Zastavit, otevrit haubnu, topeni naplno. Ale co s motorem? Chcipnout (rika BMW manual), nebo nechat bezet (cirkulace chladici kapaliny, viskovrtule,...)?
Diky moc za pomoc/ nasmerovani spravnym smerem :pivo2: