Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
jak snížit spotřebu oleje bmw 330i e90?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Ja to reknu na plnou hubu, je to dan za kazdou kobylu navic pri co nejmensi spotrebe paliva a co nejmensich emisich. Ja uz jsem se smiril, zere mi cca litr na 4k km, zere ho vnitrkem, cili pres krouzky nebo ventily, bez rozebrani to neni asi mozne zjistit, PCV je bezudrzbovy a je to jen labyrint, nemam absolutne zadny viditelny unik, motor slape jak hodinky, dlouhodobe bez jakekoliv zavady. Jezdim na BMW 5W40 a ted dostane kastrolovy 5W30 protoze " je na sklade ". Interval vymeny mam na staveny na 12k km a pri techto kilometrech ho pravidelne od 130km kdy jsem ho koupil menim.
prvni bmw co jsem mel, byla 330i e46, ta mi zrala tak litr oleje na 2000 km, rikalo se ze si 330i vezmou a taky si vzala. vymenil jsem castrol za mobil1, uz nevim specifikaci (je to asi 6 let), myslim ze 10w-50, spotreba sla trosku dolu, cca 1l na 3500km..
dalsi 325i e90 jsem kupoval se 120t km, ta zrala hned od zacatku taky tak litr na 2000 km. taky jsem vyzkousel mobil1 myslim non LL a taky se to krapet zlepsilo. uz jsem chtel resit nejaky prekrouzkovani, ale auto radsi prodal. kazdej bmw fanatik kolem me presvedcoval jak vzdycky koupim spatnej kousek, ze baworaci prece oleje nezerou. kdybych neznal e90post a ruzna jina fora, asi bych tomu i veril.
ted mam 335i a davam ji celkem za usi, tak si veze cca co 6t km litr, to jsem v pohode. to beru ze nezere, kdyz vidim kolik stoji litr oleje.
premejslim o porsche a tam ty zkazky o tom jak ta auta zerou litr oleje a litr benzinu jsou daleko horsi nez u bmw
dalsi 325i e90 jsem kupoval se 120t km, ta zrala hned od zacatku taky tak litr na 2000 km. taky jsem vyzkousel mobil1 myslim non LL a taky se to krapet zlepsilo. uz jsem chtel resit nejaky prekrouzkovani, ale auto radsi prodal. kazdej bmw fanatik kolem me presvedcoval jak vzdycky koupim spatnej kousek, ze baworaci prece oleje nezerou. kdybych neznal e90post a ruzna jina fora, asi bych tomu i veril.
ted mam 335i a davam ji celkem za usi, tak si veze cca co 6t km litr, to jsem v pohode. to beru ze nezere, kdyz vidim kolik stoji litr oleje.
premejslim o porsche a tam ty zkazky o tom jak ta auta zerou litr oleje a litr benzinu jsou daleko horsi nez u bmw

babka píše:smepet napsal, že tam patří specifikace BMW LL01, ale na některých stránkách prodejců mi k tomuhle motoru (330i,190kw,N52) řadí oleje z řady BMW LL04. který olej tam tedy skutečně patří? jsem z toho trochu jelen. diky
pro N52 a benzinovy motor je lepsi BMW LL01 . BMW LL 04 tam lejou v autorizovanym servisu, protoze jiny ani nemaji. BMW LL04 je nastupce BMW LL01 s ohledem zejmena na nejmodernejsi diesely. Jeste zajimavost, N52 motor na LL-04 muze jezdit pouze v ramci EU ( zrejme kvuli emisim )
Neudelas chybu ani s BMW LL-01 ani s BMW LL-04 . Problemem BMW LL-04 jsou omezene viskozity, zejmena, ne-li pouze 5w-30 a 0w-30 , takze pokud potrebujes silnejsi olejovy film kvuli spotrebe oleje, sahni po BMW LL-01
Tak jsem se dival na ten 10W-60 a spletl jsem se, byla to polosyntetika 10w-40 co tam zacali lit po 180 000 km .....
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
smepet píše: pro N52 a benzinovy motor je lepsi BMW LL01 . BMW LL 04 tam lejou v autorizovanym servisu, protoze jiny ani nemaji. BMW LL04 je nastupce BMW LL01 s ohledem zejmena na nejmodernejsi diesely. Jeste zajimavost, N52 motor na LL-04 muze jezdit pouze v ramci EU ( zrejme kvuli emisim )
jak píšu výše, tak už ani v autorizáku nelijou do benzíňáků LL4, ale pouze LL1
Malwin píše:Ještě někdo psal že by za spotřebou oleje mohl stát PCV Ventil otázkou je jak zjistit jeho správnou funkci atd....
Ja osobne jsem si jist, ze mi PCV funguje korektne. Mel jsem ted dole sani a menil 2 hadice do PCV, horni a spodni. Funkce PCV je asi nasledujici:
po ohrati oleje, se z nej zacne vyparovat voda, kondenzat, palivo, atd. Tyto pary se dostanou do PCV a ten je prepusti do sani kde se to spali....
Oni tam nepujdou jen pary, ale i trochu oleje atd. Funkce je dalsi odvetravani klikove skrine a hlavy motoru. Ty hadice jsou uvnitr obaleny draty do spiraly - to nevim k cemu je - vypada to jako ohrev ale jisty si nejsem.
Pokud by byl PCV ucpan, neslo by ti za behu motoru otevrit vicko oleje vlivem nadmerneho podtlaku. Pokud mas motor cisty, ucpat by se to asi nikdy nemelo, ty prumery hadic jsou dost velke...
Ja kdyz otevru vicko motoru, je tam jen slaby podtlak a motor zmeni otacky, prestane jit rovnomerne - vyzkousej....
Mimo jine se mi dostalo informace primo z BMW kde sami priznavaji, ze cesta motoru N52 + N53 nebyla zrovna tou stastnou a to prave z duvodu jadra morotu z hliniku na kterwm je dale nanesen horcik.....informace je takova ze pri prehrati dochazi k odloupnuti horciku od hliniku a motor je v takovem pripade na vyhozeni.....samo BMW jiz od tohoto zpusoby vyroby motoru upustilo a priznava ze to nebyla stastna volba jak snizit vahu vozu.... co se spotreby oleje tyce je to tak ze norma bmw je 0,8l/1000km pro vsechny vozy bmw.....samozrejme zalezi na prvnim majiteli jak se k vozu choval....pokud tomu nekdo nakladal jned za studena je jasne ze motor potom chlasta a je mnohem opotrebovanejsi....
pavproch píše:smepet píše: pro N52 a benzinovy motor je lepsi BMW LL01 . BMW LL 04 tam lejou v autorizovanym servisu, protoze jiny ani nemaji. BMW LL04 je nastupce BMW LL01 s ohledem zejmena na nejmodernejsi diesely. Jeste zajimavost, N52 motor na LL-04 muze jezdit pouze v ramci EU ( zrejme kvuli emisim )
jak píšu výše, tak už ani v autorizáku nelijou do benzíňáků LL4, ale pouze LL1
no asi zalezi jak kde. U bychla ve vestci tvrdili ze jiny nez LL04 nepouzivaji a ani ho nemaji

Tak dneska uz si ze me ta vrtule fakt strili.......vcera mi ukazovala merka dilek pred minimem dnes jsem dal check a malem jsem upadnul merka hlasi plnou....no kurnik co si uz o tom ma clovek myslet.....fakt mi to uz palice nebere....jediny co me napada je zda s tim nesouvysi vypnuta kobtrola mlhovych svetel kvuli diodam to furt hlasilo ze jsou praskle....tak jsem si to nechal prez diag vypnout......a hlasi to az kdyz se mlhovky rozsvitej....tak isi rikam zda to treba dnes nespadlo na minimum a diky nejakymu obelsteni toho checku to nehlasi plnou.....zajimal by me vas nazor.. .diky
mne to tiez niekedy spravi to, ze z jednoho to skoci na 3/4 alebo 4/4. Typicky vtedy ked sa motor zohreje (vtedy je tam 1 dilek), potom par minut stojim, nastartujem a necham skontrolovat olej, tak to skoci na plnu. akoby olej stecie a tie nizke otacky ho nestihnu rozhadzat. Potom ked sa par-krat rozbehnes uz je to spat na minime
. Aspon u mna to tak niekedy spravi, lebo olej kontrolujem za kazdym ked idem. Ale spotrebu mam okolo litra na 5tkm, za co som rad.

Malwin píše:Tak dneska uz si ze me ta vrtule fakt strili.......vcera mi ukazovala merka dilek pred minimem dnes jsem dal check a malem jsem upadnul merka hlasi plnou....no kurnik co si uz o tom ma clovek myslet.....fakt mi to uz palice nebere....jediny co me napada je zda s tim nesouvysi vypnuta kobtrola mlhovych svetel kvuli diodam to furt hlasilo ze jsou praskle....tak jsem si to nechal prez diag vypnout......a hlasi to az kdyz se mlhovky rozsvitej....tak isi rikam zda to treba dnes nespadlo na minimum a diky nejakymu obelsteni toho checku to nehlasi plnou.....zajimal by me vas nazor.. .diky
V DIS - service functions je popsano detailne jak funguje sensor. Zaroven se uvadi, ze pokud clovek jezdi kratsi trasy, v oleji zustava kondenzat vody a paliva ktery ovlivni funkcnost senzoru a ten nespravne ukazuje malo oleje. Z tohoto duvodu je vzdy lepsi merit hladinu oleje az kdyz je olej zahraty na provozni teplotu po delsi dobe a kondenzat se stihne odparit - vyloucit olejovym separatorem.... Takze to ze hladina lita po tom co vyjedes a meris.... je normalni.