Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E36 318iS po studeném nakopnutí bojuje
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 22.10.2012 00:00
Pokud auto přes noc stojí a ráno ho nastartuju otáčky vyskočí na 1500-2000 a pak klesnou na 900-1000 - klasika. A po chvíli (cca 5 sekund) začnou klesat, auto se začne třepat, někdy jsem si všiml že se držely pár sekund i na 400 ot. /min než jsem tomu pomohl s plynem.
Jakmile se rozjedu a ujedu půl kiláků a zastavím tak si to auto už volnoběh drží, a od té doby mám pokoj. Dělá to jen za studena, nikdy to neudělalo za tepla. Za tepla se volnoběh drží ukázkově, motor šlape hladce jak hodinky.
Všiml jsem si, že má vliv na délku starování / držení volnoběhu i venkovní teplota. Když byly vedra 35 ve stínu tak to nedělalo skoro vůbec, teď bylo jedno ráno 12 st. a auto zase zápasilo...
Po výměně: svíčky, zapalovací kabely, cívky, nový olej, všechny filtry nové, nic nepomohlo. Mám tam vyměněný (origo) výfuk z druhé ruky, není možné že by kladl jiný odpor než jaký má?
Ještě dodám že když to začlo dělat poprvé tak si řj pomáhala tak že si "sama šlápla na plyn" a otáčky vyletěly z 400 na 1500 například. Ale poslední dobou nějak ztratila snahu, prostě to nechá spadnout...
Už z toho lezu po stropě
Přidávám i video, pokud někdo uslyšíte něco podrzřelého ale pochybuju
http://www.screenr.com/RKnH
Jakmile se rozjedu a ujedu půl kiláků a zastavím tak si to auto už volnoběh drží, a od té doby mám pokoj. Dělá to jen za studena, nikdy to neudělalo za tepla. Za tepla se volnoběh drží ukázkově, motor šlape hladce jak hodinky.
Všiml jsem si, že má vliv na délku starování / držení volnoběhu i venkovní teplota. Když byly vedra 35 ve stínu tak to nedělalo skoro vůbec, teď bylo jedno ráno 12 st. a auto zase zápasilo...
Po výměně: svíčky, zapalovací kabely, cívky, nový olej, všechny filtry nové, nic nepomohlo. Mám tam vyměněný (origo) výfuk z druhé ruky, není možné že by kladl jiný odpor než jaký má?
Ještě dodám že když to začlo dělat poprvé tak si řj pomáhala tak že si "sama šlápla na plyn" a otáčky vyletěly z 400 na 1500 například. Ale poslední dobou nějak ztratila snahu, prostě to nechá spadnout...
Už z toho lezu po stropě
Přidávám i video, pokud někdo uslyšíte něco podrzřelého ale pochybuju
http://www.screenr.com/RKnH
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 22.10.2012 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 22.10.2012 00:00
Tady video z dnešního rána, dneska to nebylo tak drastické ale jde tam vidět vo co go. Upozorňuju že jsem nešlapal na plyn, jen nastartoval a pozoroval, jde tam vidět jak se motor třepe..
http://www.youtube.com/watch?v=DmrMv6DXxUo
http://www.youtube.com/watch?v=DmrMv6DXxUo
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 22.10.2012 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 22.10.2012 00:00
no čidlo teploty motoru které to většinou dělá není určitě v náfuku na brzdy to je čidlo venkovní teploty. Čidlo teploty motoru je na bloku motoru teď si nejsem jistý přesně ale u ISa je pod sáním a jsou dvě. Jedno pro budík jedno pro ŘJ. A pokud jej odpojíš tak by to mělo přestat protože ŘJ bude hodnotit motor jako zcela studený a obohatí směs
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 22.10.2012 00:00
Aha já jsem myslel že myslíte čidlo venkovní teplotyCuky píše:no čidlo teploty motoru které to většinou dělá není určitě v náfuku na brzdy to je čidlo venkovní teploty. Čidlo teploty motoru je na bloku motoru teď si nejsem jistý přesně ale u ISa je pod sáním a jsou dvě. Jedno pro budík jedno pro ŘJ. A pokud jej odpojíš tak by to mělo přestat protože ŘJ bude hodnotit motor jako zcela studený a obohatí směs

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 345
- Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
- Bydliště: Caslav
- Kontaktovat uživatele:
Zkus se tam dostat rukou. Ted si nejsem jistej, jestli to bliz k cujaku neni pro ukazatel na palubce a druhy hloubeji pod sanim pro Rj. Zkusis to snadno. Za vlazneho motoru to jedno kam se dostanes odpoj a uvidis. Pokud ti rucka ukazatele teploty v palubce bude lezet, je to pro palubak a to nema vliv. Tudiz musis odpojit to druhe a to je pro rj. Ja mam Is M44 a ten ma cidlo pouze jedno. Ma 4piny a slouzi pro oboje. Ty mas ale motor m42a mas mozna v haji to, pro rj. Rozhodne bych ale kdyz to pujde napichnul na diagnostiku a videly by se realne hodnoty, popripade chyby ulozene v rj.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 22.10.2012 00:00
Tak jsem to čidlo odpojil ručně (to modré co je blíž je na řj). Po odpojení jsem nastartoval, otáčky klesaly z 2000 na cca 700 a tam se držely, nebylo to to pravé ořechové šlo vidět že se mu to nelíbí ale aspoň se držely. Nicméně po přidání plynu (i lehce) se to totálně udusilo. Musel jsem přidávat jen pozvolna aby se to nedusilo... Podobný scénář byl i po zapojení čidla a odpojení váhy vzduchu, taky se to dusilo.
Takhle ho otestuj..:
Teplotni čidlo pro DME (je vpředu-modré):
Tep. čidlo teploty vody (odpoj konektor) při 20+-3°C má být odpor: 2,2-2,7 kOhm, při tep. vody 80+-3°C má být 0,30-0,36 kOhm...
Napětí na svorce tep čidla-pin1/kostra...4.95 V...
Ještě mužeš zkusit link mezi tep čidlem-svorka pin2 (je to na něm napsaný, když sundáš gumičku) a potenciometrem. škr klapky-pin3 (je to pro váhu vzduchu co má myslím 6 vyvodu, novější má jen 4 piny, je to dle ročniku, zase sundej šprcku... )
Pak dej vědět cos naměřil...
Teplotni čidlo pro DME (je vpředu-modré):
Tep. čidlo teploty vody (odpoj konektor) při 20+-3°C má být odpor: 2,2-2,7 kOhm, při tep. vody 80+-3°C má být 0,30-0,36 kOhm...
Napětí na svorce tep čidla-pin1/kostra...4.95 V...
Ještě mužeš zkusit link mezi tep čidlem-svorka pin2 (je to na něm napsaný, když sundáš gumičku) a potenciometrem. škr klapky-pin3 (je to pro váhu vzduchu co má myslím 6 vyvodu, novější má jen 4 piny, je to dle ročniku, zase sundej šprcku... )
Pak dej vědět cos naměřil...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 345
- Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
- Bydliště: Caslav
- Kontaktovat uživatele:
A jak dlouho jsi to drzel nastartovane s odpojenymi cidly?. Je fakt, ze rj trva cca 10-20vterin nez si nacte nove hodnoty. Ale pokud se po odpojeni to i toho dusi, bude nejspis vada jinde. Dalsi moznost jsou posunute referencni hodnoty. Ze to zkratka funguje jen v urcitem spektru a ne plnem rozsahu. Nejlepsi bude diagnostika. Dost ti napovi. Napriklad ja jsem u sveho vozu resil jednu dobu x problemu a jezdit na diagnostiku s kazdou zavadou by bylo casove i financne narocne. Koupil jsem si bezdratovy modul obd2,ELM 327 ,redukci z 20pin.kulate diag zasuvky na obd2 konektor, ktery komunikuje s autem pomoci aplikace v telefonu (torque pro) a funguje to perfektne. Odhalilo mi to vadne cidlo vacky (delsi starty a nepravidrlny chod), maf senzor , zapalovani na druhem valci atd. Perfektni vec. Tento problem vyresi urcite diagnostika, a pokud ani ta ne, tak zkouset pokus omyl, coz je bez prisunu dilu na zapujcku dost financne narocne. Zkus tu diag.
A jak je na tom lambda...??
Zkusil si aspon multákem změřit jak ti lítaj volty..?? Připoj ho na černej a šedivej drát, nastartuj a musí ti lítat hodnoty od 0,4 až 1, 1 Voltu... Ale musej se fakt měnit během sekundy několikrát. Pokud stagnujou na nějaký hodnotě, tak je lambda v háji.. A měř to na teplým motoru- od 40°C (ručička za modrým polem)
Nebo to dej na diagnostiku a změř Live data......
Zkusil si aspon multákem změřit jak ti lítaj volty..?? Připoj ho na černej a šedivej drát, nastartuj a musí ti lítat hodnoty od 0,4 až 1, 1 Voltu... Ale musej se fakt měnit během sekundy několikrát. Pokud stagnujou na nějaký hodnotě, tak je lambda v háji.. A měř to na teplým motoru- od 40°C (ručička za modrým polem)
Nebo to dej na diagnostiku a změř Live data......
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 22.10.2012 00:00
Jestli je to ta hadice co vede z víka ventilu do sání tak ta už vypadá že už je před hrobemKoto píše:Stejné symptomy jsem měl kdysi na iS taky. Problém byl ve ventilu odvětrávání klikové hřídele (PCV). Stářím přestal zespodu těsnit (je tam takovej malej gumovej kroužek). Vyměněno a od té doby šlape jak hodinky.