Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

jakou aku do E91

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
naspo
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 08.10.2013 00:00
Bydliště: Vyškov

#1 Příspěvek od naspo »

rád bych se zeptal jakou aku do E91, originál nebo EXITE, VARTA
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně

#2 Příspěvek od butthead740 »

Org si myslim bude celkem predrazena ja mam nejlepsi zkusenost s BANNER

http://www.zbozi.cz/vyrobek/autobaterie ... 2v-p95-33/
naspo
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 08.10.2013 00:00
Bydliště: Vyškov

#3 Příspěvek od naspo »

a není 750A startovací proud malý, ta co je v autě je originál a má 900A
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od matiz »

Otazka zni zdali mas AGM nebo nemas. Nesmi se zamenit, nebo respektive muzou ale musi se preprogramovat auto aby batery managment vedel ze mas nebo nemas agm. Dalsi vec je, ze se baterie musi zaregistrovat. Kdybych vybiral ja a nebyl zatizeny rozpoctem, padla by volba na origo baterii, vemte si kolik vydrzi. Moje auto je 2007 a mam lepsi origo batrii protoze jsem k dobre prisel, ale ta puvodni startuje dodnes ropaka a vypada ze jeste dlouho bude. A to je to slaba chudinka co tocila benzinem... Ja bych osobne volil Exide, sympatie ke znacce. Kazdopadne plati a vzdycky platit bude, zvol maximalni kapacitu jaka se ti do auta vejde pokud nepotrebujes usetrit kazdou korunu. Vrati se ti to prodlouzenim zivotnosti pripadne nastartovanim v krizove situaci kdy by baterii s mensi kapacitou dosel dech.
naspo
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 08.10.2013 00:00
Bydliště: Vyškov

#5 Příspěvek od naspo »

nejsem znalec BMW, mám ho chvíli, co je prosím AMG. Auto má spíše základní výbavu, manuál. ovládané sesle, bez výhřevu, tempomatu, navigace, radio busines. Pro Exide jsem také, jelikož již dlouho jsem s nimi spokojen z Volva, ale nevím jak je to se systémem START/STOP a baterie, zda tam není nějaká klička. Nýbrž jsem viděl nabízenou Vartu pro start/stop za 6500,-
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#6 Příspěvek od BudVlad »

AGM battery = Absorbed Glass Mat
AGM baterie není naplněná kyselinou, je uzavřená a nepotřebuje údržbu. Články baterie dělí fiberglass napuštěný elektrolytem.
Obrázek
naspo
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 08.10.2013 00:00
Bydliště: Vyškov

#7 Příspěvek od naspo »

nevím co tedy je zač, ale je tam tato baterie
Přílohy
IMG_20131009_170339_01.JPG
IMG_20131009_170339_01.JPG (66.72 KiB) Zobrazeno 1926 x
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od jj »

Pokud se nepletu, tak Černá original BMW baterie je AGM a stříbrná original BMW je klasika.

Podle čísla: http://bmwfans.info/parts/catalog/61216924023/
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od jj »

2 matiz: Můžeš nějak pro laika rozvést tvoji větu "Dalsi vec je, ze se baterie musi zaregistrovat." ? Co to obnáší? Jak se to dělá?
fanda1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 12.10.2008 00:00
Bydliště: Hodonín

#10 Příspěvek od fanda1 »

Hoši měl jsem odpojenou baterii a teď mi to pořád píše, že mám jet do servisu a vždy když dojdu do auta tak mám vše smazané a musím nastavovat hodiny.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od matiz »

jj píše:2 matiz: Můžeš nějak pro laika rozvést tvoji větu "Dalsi vec je, ze se baterie musi zaregistrovat." ? Co to obnáší? Jak se to dělá?


Diagnostikou se nastavi nova baterie a auto upravi nabijeci hodnoty na novou baterii.

fanda - neco se ti podelalo. Co konkretne bez auta nereknu. Klidne to muze byt prdla pojistka.
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#12 Příspěvek od smepet »

ber to tak, ze BMW ma elektroniku nad systemem dobijeni. Bere v potaz kapacitu baterie a podle kapacity baterie ridi dobijeni z alternatoru - optimalne vuci kapacite baterie.

Takze pokud baterii vymenis za stejnou kapacitu, nemusi se nic delat.

Pokud das jinou kapacitu, musi se rici ridici jednotce ze jsi tam dal baterii s jinou kapacitou a zaregistrovat, v opacnem pripade nemusi baterii dobre nabijet, atd ...

AGM baterie maji vetsinou auta, ktera maji start/stop system.
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od jj »

smepet a matiz: Děkuji za objasnění.
kubicek106
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: sob 10.05.2014 00:00
Bydliště: Liberecko

#14 Příspěvek od kubicek106 »

Ahoj, už mam autobaterii taky dost unavenou (original AGM) jako byla na obrazku výše (90AH 900A start) jakou by jste zvolili nahradu?

Autobaterie EXIDE Micro-hybrid AGM 92Ah, 12V, EK920 (850A start) za necelé 4000
nebo
Autobaterie VARTA START-STOP PLUS 105Ah, 12V, H15, AGM (950A start) za cca 5700kč

Bude v nich velký rozdíl a nebude problém s zapisem do jednotky (105Ah)?

Je někdo z okolí Jablonce či Liberece, kdo mi zaregistruje novou baterii?
Děkuji za info Kuba
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#15 Příspěvek od inspi1981 »

smepet píše:Takze pokud baterii vymenis za stejnou kapacitu, nemusi se nic delat.


Musis! Musi se zaregistrovat, aby vedela, ze je nova baterka, protoze jinak se dobiji funglovka a jinak 5 let stara hajtra :D
Odpovědět