Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Výběr motorizace E46
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zdravíčko vespolek. Pomalu se nachyluje čas a přemýšlím o přesedlání ze svého věrného IS. Mám pár dotázků na zkušenosti s motory v E46. Dehťáka určitě nechci. Sice hodně najezdím po městě, kde čtyřvál v pohodě stačí, ale spíš ten šestivál. A teď kterej. V nabídce je docela dost dvoulitrů, ale mám strach, že těch 10 koní navíc v těžším autě nebude vůbec žádný rozdíl oproti 318IS. Jenom dražší provoz a servis. 330-ka vzhledem k roku výroby a mým financím je asi mimo. 323 by asi byl ideál kompromis cena/výkon. Ale zaujala mě motorizace M54 2,2 litru. Má s tímhle motorem někdo dlouhodobé zkušenosti? Pokud možno, uvítám porovnání se starším dvoulitrem, 323-kou.. (spotřeba, výkon, spolehlivost, cokoliv). Díky za názory a postřehy.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
320i (mam mam zkusenosti s M54B22) nejede spatne, ale zadny zazrak to neni. Spotreba rozhodne nebude nizsi, nez u silnejsich sestivalcu, takze levneji vyjde jen pri koupi ( + zanedbatelna uspora na povinnem ruceni).
Vseobecne M52 vs M54 - M54 muze mit vetsi spotrebu oleje (u M54B22, se kterym jsem jezdil jsem to nepozoroval - temer nulova spotreba, zrejme zalezi na kusu a predchozich majitelich), M54 ma elektronickou skrtici klapku - da se na to zvyknout, ale rozdil proti tomu, kdyz je plyn se skrtici klapkou spojeny primo lankem je znat..
Vseobecne M52 vs M54 - M54 muze mit vetsi spotrebu oleje (u M54B22, se kterym jsem jezdil jsem to nepozoroval - temer nulova spotreba, zrejme zalezi na kusu a predchozich majitelich), M54 ma elektronickou skrtici klapku - da se na to zvyknout, ale rozdil proti tomu, kdyz je plyn se skrtici klapkou spojeny primo lankem je znat..
Cau, ja si te pamatuju pred x lety jsem ti prodaval litaky
To jsi dlouho jezdil s tim isem teda
Noja mam uz 4 roky m54 325i .postrehy ze to opravdu bere lehce olej .musis to dolivat uz to neni jako u byvaliho isa od vymeny k vymene. Jo najde se par jedincum komu bere malo ale moc jich neni. 320i ale urco nekupuj to je uplna kravina. 325i ma vetsi vykon a zere uplne stejne a i povinny je stejny. Ja jsem tenkrat uvazoval i o 330i ale na ni uz musis mit 17 na zimu..vetsi pojistka atd tak jsem sel do a325i ted uz bych pojistku asi neresil ale ber to jako takovy ty zakladni postrehy.
Pokud by jsi netrval na FL jako ja, tak bych si koupil 323 nebo 328 s M52 to jsou bezproblemovy motory a maj i mensi spotrebu rekl bych znatelne.
Jo jinak rikam ti uz ted ze te bude srat ze to nema 6ku


Noja mam uz 4 roky m54 325i .postrehy ze to opravdu bere lehce olej .musis to dolivat uz to neni jako u byvaliho isa od vymeny k vymene. Jo najde se par jedincum komu bere malo ale moc jich neni. 320i ale urco nekupuj to je uplna kravina. 325i ma vetsi vykon a zere uplne stejne a i povinny je stejny. Ja jsem tenkrat uvazoval i o 330i ale na ni uz musis mit 17 na zimu..vetsi pojistka atd tak jsem sel do a325i ted uz bych pojistku asi neresil ale ber to jako takovy ty zakladni postrehy.
Pokud by jsi netrval na FL jako ja, tak bych si koupil 323 nebo 328 s M52 to jsou bezproblemovy motory a maj i mensi spotrebu rekl bych znatelne.
Jo jinak rikam ti uz ted ze te bude srat ze to nema 6ku

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
DAVe: Jojo, jsem to já
ISo šlape dobře, ani jsem ho nechtěl prodávat, ale kamoš by ho chtěl, tak jsem si říkal, že bych mohl přezbrojit. Mě by vlastně na můj styl jízdy stačil i čtyřvál, ale v E46 je to objem 1,9 a ztrácí smysl o něm přemýšlet.
Díky za postřehy Takže jak to tak čtu, asi se poohlídnu po starším M52. Elektronickej plyn nesnáším. Vlastně ani nejsem rozhodlej jestli vůbec brát E46, nebo se poohlídnout po nějaké šlehačkové E36 z posledního roku výroby. Líbí se mi víc než ta 46-ka. Akorát že asi bude problém takovou sehnat. Pokud tedy E36, asi vzít 323, ne? Budu mít tak asi 80 tisíc, tak koupit nějakýho mazla a ještě aby trocha peněz zbyla do rezervy, kdyby něco..

Díky za postřehy Takže jak to tak čtu, asi se poohlídnu po starším M52. Elektronickej plyn nesnáším. Vlastně ani nejsem rozhodlej jestli vůbec brát E46, nebo se poohlídnout po nějaké šlehačkové E36 z posledního roku výroby. Líbí se mi víc než ta 46-ka. Akorát že asi bude problém takovou sehnat. Pokud tedy E36, asi vzít 323, ne? Budu mít tak asi 80 tisíc, tak koupit nějakýho mazla a ještě aby trocha peněz zbyla do rezervy, kdyby něco..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
Rozhodoval jsem se stejne, kdyz shrnu klady a zapory obou, co jsem zjistil:
E36:
+ lehci, zabavnejsi, levnejsi dily, muze mit samosvor
- u hodne aut koroze, mensi pohodli, 6v motory maji nikasil
E46
+ kultivovanejsi, pohodlnejsi, novejsi (vice zachovalych kusu), bezpecnejsi
- vyssi hmotnost, drazsi servis (napr. ramena, 4x lambda, vyhrivany termostat), tezsi vybrat motorizaci (M52 se davaly jen do aut v prvnich 2 letech vyroby, kdy mohly byt problemy s uchycenim zadni napravy, M54 mozna vyssi spotreba oleje, el. klapka)
Nakonec jsem se rozhodl pro e36 328i, jedna z veci, ktere me presvedcily, byla hmotnost (e46 ma cca o 200 - 250 kg vic, to je opravdu hodne, pomer vykon/hmotnost vychazi lepe u 323i e36, nez 328i e46, 328i e36 srovnatelne jako 330i e46).
Ideal by byla asi 330i po fl, ale vzhledem k o dost vyssi porizovaci i provozni cene (a i tak by to nebylo bez kompromisu - el. klapka, moznost vyssi spotreby oleje) jsem vybral e36..
E36:
+ lehci, zabavnejsi, levnejsi dily, muze mit samosvor
- u hodne aut koroze, mensi pohodli, 6v motory maji nikasil
E46
+ kultivovanejsi, pohodlnejsi, novejsi (vice zachovalych kusu), bezpecnejsi
- vyssi hmotnost, drazsi servis (napr. ramena, 4x lambda, vyhrivany termostat), tezsi vybrat motorizaci (M52 se davaly jen do aut v prvnich 2 letech vyroby, kdy mohly byt problemy s uchycenim zadni napravy, M54 mozna vyssi spotreba oleje, el. klapka)
Nakonec jsem se rozhodl pro e36 328i, jedna z veci, ktere me presvedcily, byla hmotnost (e46 ma cca o 200 - 250 kg vic, to je opravdu hodne, pomer vykon/hmotnost vychazi lepe u 323i e36, nez 328i e46, 328i e36 srovnatelne jako 330i e46).
Ideal by byla asi 330i po fl, ale vzhledem k o dost vyssi porizovaci i provozni cene (a i tak by to nebylo bez kompromisu - el. klapka, moznost vyssi spotreby oleje) jsem vybral e36..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Honzabiker: Díky moc. Právě doufám v to, že e36 z roku 98 už bude úplně vychytaná a bezproblémová, první roky nových modelů mívají dětský nemoci. A pěkně jsem pokecal s dlouholetým technikem na STK a ten mi říkal, nechte si e36 a držte ji při životě jak jen dlouho to půjde. Čím novější auto (všeobecně) tím hůř.
S tou 330i je to asi jak píšeš. To by se mi určitě líbilo, to je jasný, ale tam už bude drahej nákup i provoz.
Svezl ses i v e36 323? Jede ta tvoje 328 o tolik líp, nebo ta 323 stačí? Mě je 37 let, už nejsem mladej rapl a závodník. Neříkám, že občas někde v kopci nevyženu pavouky z výfuku, ale spíš už jezdím na pohodu, dá se říct že i skoro na spotřebu
S tou 330i je to asi jak píšeš. To by se mi určitě líbilo, to je jasný, ale tam už bude drahej nákup i provoz.
Svezl ses i v e36 323? Jede ta tvoje 328 o tolik líp, nebo ta 323 stačí? Mě je 37 let, už nejsem mladej rapl a závodník. Neříkám, že občas někde v kopci nevyženu pavouky z výfuku, ale spíš už jezdím na pohodu, dá se říct že i skoro na spotřebu

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
S 323i jsem nejel.. Je to dost podobny motor, podle mereni na brzde ma vetsina kusu vic, nez udavanych 170k, takze taky urcite nepojede spatne.
Zameril bych se hlavne na to, aby bylo auto s minimem koroze a v originalnim stavu. Spotrebni veci se daji levne sehnat, pokud by odeslo neco drazsiho, je na prodej plno pouzitych dilu z rozebranych aut..
Peknych e36 uz moc na prodej neni, chce to cekat, az se objevi pekny kus..
Zameril bych se hlavne na to, aby bylo auto s minimem koroze a v originalnim stavu. Spotrebni veci se daji levne sehnat, pokud by odeslo neco drazsiho, je na prodej plno pouzitych dilu z rozebranych aut..
Peknych e36 uz moc na prodej neni, chce to cekat, az se objevi pekny kus..
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Davide kup si 323i budeš spokojený nebo 328i M52 ( je často levnější ... co ušetříš dáš do pojistky) . Pokud M54 tak jedině 330i ať už to stojí za to
. Každopádně hledej nebourané auto.





dsvatos píše:Těch 80 tisíc není pevnej strop, když to bude krasavec, do kterýho stopro nevrazím ani kačku, dalo by se jít i výš.
Za 80tisic vyvonenyho mazla nekoupis, tim spis, pokud bys chtel aby ti neco zbylo na opravy. A i kdybys koupil vonafku za vic penez, nikdy jistotu, ze do toho nenasypes taky mit nebudes. Uvedom si, ze i kdyz koupis ze zminovaneho rocniku 1998, tak je to porad 15 let stary auto, takze investice bude potrebova vzdy, jen je otazkou jak moc. Konkretni priklad:
Letos v dubnu jsem po delsim shaneni a vybirani koupil od zdejsiho clena krasne, nezrezle a dle vseho nebourane kupe 323i, r.v. 1998. Cerstvy dovoz z Nemecka, original stav vc. M-Packetu, zadny tuning, velmi slusna vybava, vc. zachovale kuze, parkovacich senzoru a elektricke vybavy. Takovemu stavu ale odpovida i cena, ktera byla sestimistna. Po koupi jsem nechal vymenit naplne, remen u altiku, termostat atd. Behem sezony me postihly nasledujici zavady - z auta tekl benzin, coz se vyresilo vymenou palivoveho filtru za 900Kc, zacalo plandat vicko nadrze, takze jsem v BMW koupil za 17Kc (to neni preklep


Jinak ja svoje kupe kupoval s tim, ze si s nim uziju leto a na podzim ho poslu dal, ale zacal jsem to auto mit hodne rad a bojim se, ze kdyz ho prodam, bude mi chybet a druhe takove uz nesezenu. Jestli chces, mrkni na nej v klubovych autech

Bývalý nick FUGAS
BMW 328ti (e36)
BMW 328ti (e36)
přidám své poznatky
doporučil bych e46 328 .. do 70tis seženeš celkem slušnýho a právě, co se týče poměr výkon/spotřeba (pokud ti nevadi spotřeba 8-10l) je to nejlepší varianta, podle mě
.. provozní ceny taky nejsou zas tak drahý na ty e46ky, neni to golf žejo, musí to stát o něco víc, ale prostě z vejplaty se třeba ramena koupit daj a můžeš dokupovat pomalu, kdyby to hořelo ale tak snad každej ví co a jak koupit ..


koukám Svátoš jezdí stále v Isu. To je snad 10let už co to auto máš ne ?
Já mám 525i 7let a mam pocit že ty jsi měl už taky své Iso.
Radím ti běž do bud 323i nebo 328i a do plynu.
Pokud najezdíš alespon 10tis ročně a chceš auto na 5let a více jdi do LPG.
Ono se ti to vrátí.
Já počítal že přes čtvrt milionu korun jsem ušetřil za tu dobu co mám auto díky LPG.
Nepřemýšlel jsi o 5er ? To auto je zase o kus dál a je pohodlnější pokud nelítáš zatáčky bokem je 3er zbytečně tvrdá pro denní ježdění já mám 5er a 7er a i tam je velkej skok co se pohodlí týče.

Já mám 525i 7let a mam pocit že ty jsi měl už taky své Iso.
Radím ti běž do bud 323i nebo 328i a do plynu.
Pokud najezdíš alespon 10tis ročně a chceš auto na 5let a více jdi do LPG.
Ono se ti to vrátí.
Já počítal že přes čtvrt milionu korun jsem ušetřil za tu dobu co mám auto díky LPG.
Nepřemýšlel jsi o 5er ? To auto je zase o kus dál a je pohodlnější pokud nelítáš zatáčky bokem je 3er zbytečně tvrdá pro denní ježdění já mám 5er a 7er a i tam je velkej skok co se pohodlí týče.