
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Start stop tlačítko
Ahoj, před týdnem jsem si koupila v Německu E91 diesel r.v.2008, může mi prosím někdo vysvětlit, jde-li obejít, nebo vypnout zhasnutí motoru při každém zastavení? Jsou na to tyto motory stavěné? Vím, že by se po delší ujeté vzdálenosti měl motor nechat běžet...povedlo se mi to dnes párkrát, když jsem při zastavení sešlápla spojku, brzdu a pak spojku pustila, ale nefungovalo to pokaždé. Nechci poškodit turbo, nebo huntovat spojku. Děkuji za typy a rady. 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Jedná se o tzv. START-STOP Systém, nesmysl podporovaný ekology. Více je zde :
http://www.bmw.cz/cz/cs/insights/techno ... _stop.html
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/bmw ... e-vypnout/
Pokud máš na palubní desce tlačítko s A v kroužku s nápisem OFF, tak tímto tlačítkem se dá po nastartování motoru START-STOP systém dočasně deaktivovat. Ale platí to pouze do okamžiku, kdy motor vypneš. Od dalšího startu bude systém zase aktivní a zase ho budeš muset vypnout tím tlačítkem. Vypadá to podobně jako na tomto videu http://www.youtube.com/watch?v=m-rSZKlYMRQ , akorát že to je u Audi. U Tvého BMW by to tlačítko mohlo vypadat takto :
V Menu iDrive u 5er by to mohlo jít vypnout tady, ale to asi v 3er nemáš :
Trvale se to dá vypnout diagnostikou - můžu se o to pokusit já, nebo využij BMW Hager v Tirschenreuthu. Ale dělají to hrozně neradi.
Buď v klidu, tyhle motory jsou na tohle stavěné. Když je motor ještě studený nebo napětí baterie nízké, tak to třeba na křižovatce nevypne. Kdyby byl motor přehřátý, tak to taky nevypne - řídící jednotka motoru o tom ví. Dochlazování turba je sice důležitá věc, ale nemusí se vždy po dojetí do cíle nechat běžet na volnoběh. Pouze v případě, že jedu po dálnici vysokou rychlostí a potom někoho napadne zastavit u "Mekáče" - potom to je dobré nechat 1-2 minuty běžet na volnoběh, aby se turbo dochladilo. V tomto je ten systém nedokonalý a pravděpodobně by uhřátý motor vypnul. S tím je třeba počítat a poslední 1-2 kilometry jet klidněji. Ale pokud "poletíš" po R6 a odbočíš do Chebu, tak než dojedeš k domu, bude teplota turba OK.
http://www.bmw.cz/cz/cs/insights/techno ... _stop.html
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/bmw ... e-vypnout/
Pokud máš na palubní desce tlačítko s A v kroužku s nápisem OFF, tak tímto tlačítkem se dá po nastartování motoru START-STOP systém dočasně deaktivovat. Ale platí to pouze do okamžiku, kdy motor vypneš. Od dalšího startu bude systém zase aktivní a zase ho budeš muset vypnout tím tlačítkem. Vypadá to podobně jako na tomto videu http://www.youtube.com/watch?v=m-rSZKlYMRQ , akorát že to je u Audi. U Tvého BMW by to tlačítko mohlo vypadat takto :


V Menu iDrive u 5er by to mohlo jít vypnout tady, ale to asi v 3er nemáš :

Trvale se to dá vypnout diagnostikou - můžu se o to pokusit já, nebo využij BMW Hager v Tirschenreuthu. Ale dělají to hrozně neradi.
Buď v klidu, tyhle motory jsou na tohle stavěné. Když je motor ještě studený nebo napětí baterie nízké, tak to třeba na křižovatce nevypne. Kdyby byl motor přehřátý, tak to taky nevypne - řídící jednotka motoru o tom ví. Dochlazování turba je sice důležitá věc, ale nemusí se vždy po dojetí do cíle nechat běžet na volnoběh. Pouze v případě, že jedu po dálnici vysokou rychlostí a potom někoho napadne zastavit u "Mekáče" - potom to je dobré nechat 1-2 minuty běžet na volnoběh, aby se turbo dochladilo. V tomto je ten systém nedokonalý a pravděpodobně by uhřátý motor vypnul. S tím je třeba počítat a poslední 1-2 kilometry jet klidněji. Ale pokud "poletíš" po R6 a odbočíš do Chebu, tak než dojedeš k domu, bude teplota turba OK.
Pod panelem klimatizace, kde jsou tlačítka na ovládání výhřevu sedaček, PDC a jiných vehementů dle výbavy auta máš navíc tlačítko na deaktivaci MSA (tak se ten systém jmenuje, na tlačítku to napsané není).
Když ho zmáčkneš, tak se rozsvítí oranžově ledka v něm a nebude ti to vypínat motor na křižovatkách.
Z fabriky to je nastavené tak, že zůstane aktivované do vypnutí motoru (zapalování), je jedno kolik km to bude. Při příštím startu musíš pro deaktivaci znovu stisknout tlačítko.
Lze překódovat jeho funkci na přepínač. Tj, že si bude pamatovat poslední polohu a nebudeš to muset pokaždé dělat znovu. Takže to vyzkoušej, jestli už není provedeno. Prostě deaktivuj funkci, tj. ledka svítí a vypni a zapni zapalování. Pokud zůstane svítit, máš to už tak nastaveno a není s tím víc co dělat.
EDIT:
To co vidíš v příspěvku výše se týká spíše novější trojky než máš ty. Tebe se týká pouze ten obrázek v druhé řadě vpravo - to je to tlačítko o kterém mluvím. V menu navigace, i kdyby jsi ji měla nic nehledej.
Když ho zmáčkneš, tak se rozsvítí oranžově ledka v něm a nebude ti to vypínat motor na křižovatkách.
Z fabriky to je nastavené tak, že zůstane aktivované do vypnutí motoru (zapalování), je jedno kolik km to bude. Při příštím startu musíš pro deaktivaci znovu stisknout tlačítko.
Lze překódovat jeho funkci na přepínač. Tj, že si bude pamatovat poslední polohu a nebudeš to muset pokaždé dělat znovu. Takže to vyzkoušej, jestli už není provedeno. Prostě deaktivuj funkci, tj. ledka svítí a vypni a zapni zapalování. Pokud zůstane svítit, máš to už tak nastaveno a není s tím víc co dělat.
EDIT:
To co vidíš v příspěvku výše se týká spíše novější trojky než máš ty. Tebe se týká pouze ten obrázek v druhé řadě vpravo - to je to tlačítko o kterém mluvím. V menu navigace, i kdyby jsi ji měla nic nehledej.
Díky moc za užitečné rady a odkazy. Potřebovala jsem tomu rozumět, nicméně po shlédnutí odkazů souhlasím s kritikou tohoto nesmyslného "rádoby ekologického opatření." Nevím, jestli se vůbec může mluvit o úspoře, když to při popojíždění chcípne a několikrát naskočí...mám za to, že na nastartování si to vezme víc, než při volnoběhu?
ja si nemyslim, ze by to bralo se start/stopem vic, ale ani se moc neusetri. je to vymysleno tak, aby to v laboratornich podminkach pri schvalovani vyhodilo pekny hodnoty a urednik v Bruselu byl spokojeny.
v praxi to podle me vede jenom k drivejsimu optrebeni "zucastnenych" soucastek, i kdyz vyrobci samozrejme tvrdi, ze jsou na to dimenzovane. dle mne optimalni reseni je system vyradit z provozu, pokud si auto hodlas nechat delsi dobu
v praxi to podle me vede jenom k drivejsimu optrebeni "zucastnenych" soucastek, i kdyz vyrobci samozrejme tvrdi, ze jsou na to dimenzovane. dle mne optimalni reseni je system vyradit z provozu, pokud si auto hodlas nechat delsi dobu