Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E36 - 320i coupé - baterie
Zdravim
v posledních dnech řešim problém s vybíjením baterie u e36 - 320i coupé.. Zkoušel jsem pár takovejch základních rad ohledně vytažení pojistek, odpojování různých věcí, měření atd.. Problém pokračuje a dnes jsem při dalších pokusech zjistil že u motoru je slyšet velmi slabé vrčení (něco jako velmi tichý elektromotorek, nebo prostě hučení od napětí či tak něco..), dost těžko se identifikovalo kde přesně to je, ale dvě místa mi připadali takový nejsilnější.
1 okolo klapky sání.. 2 u pojistek (relátko čerpadla ?) .. Zkoušel jsem dál a zjistil jsem že to po vypojení a zapojení baterie přestává vrčet a začně to zas až když zapnu zapalování (nemusím ani startovat).. Jen zapnu klíček, spustí čerpadlo atd.. pak klíček vyndám, auto klidně zamknu jdu na 15 minut pryč a když se vrátím pořád to vrčí (opravdu velmi slabě).. Podlě mě je tohle příčina vybíjení té baterie.. Napadá tu někoho co by to mohlo způsobovat.. Jedná se o nějaké to špatné "usnutí" auta ? jak přesně tohle má fungovat ? vadná řídící jednotka ?
Dnes jsem ještě před odchodem baterii odpojil a znova zapojil a pokud nebude zítra vybitá, tak je jasný že to má návaznost na spuštění zapalování..
otázka co s tím ? vyměnit řídící jednotku ?
v posledních dnech řešim problém s vybíjením baterie u e36 - 320i coupé.. Zkoušel jsem pár takovejch základních rad ohledně vytažení pojistek, odpojování různých věcí, měření atd.. Problém pokračuje a dnes jsem při dalších pokusech zjistil že u motoru je slyšet velmi slabé vrčení (něco jako velmi tichý elektromotorek, nebo prostě hučení od napětí či tak něco..), dost těžko se identifikovalo kde přesně to je, ale dvě místa mi připadali takový nejsilnější.
1 okolo klapky sání.. 2 u pojistek (relátko čerpadla ?) .. Zkoušel jsem dál a zjistil jsem že to po vypojení a zapojení baterie přestává vrčet a začně to zas až když zapnu zapalování (nemusím ani startovat).. Jen zapnu klíček, spustí čerpadlo atd.. pak klíček vyndám, auto klidně zamknu jdu na 15 minut pryč a když se vrátím pořád to vrčí (opravdu velmi slabě).. Podlě mě je tohle příčina vybíjení té baterie.. Napadá tu někoho co by to mohlo způsobovat.. Jedná se o nějaké to špatné "usnutí" auta ? jak přesně tohle má fungovat ? vadná řídící jednotka ?
Dnes jsem ještě před odchodem baterii odpojil a znova zapojil a pokud nebude zítra vybitá, tak je jasný že to má návaznost na spuštění zapalování..
otázka co s tím ? vyměnit řídící jednotku ?
V první řadě musim podotknu, že s elektrikou nejsem zrovna kamarád.. ale každopádně měřil jsem to (naměřeno 00 nic) ale při tomhle zákroku odpojíš pol baterie a mezi to vložíš ampármetr (mám digitální multimetr, max. tuším 10 A) a po odpojední, jak jsem psal to přestane vrčet a dochází k tomu zase až po sepnutí zapalování, no a zapnout zapalování při propojení obvodu ampérmetrem, to by ten měřák nemusel vydržet ne ? nebo se pletu ?
Zapoj to jak popisuješ. Hlavně si nezapomeň navolit na měřáku Ampéry a přehodit ty konektory na Ampéru a zem.
Až to bude v obvodě, tak nestartuj, to je zbytečný, taky by to měřák a ty kabely od něho nemusely schroupnout.
Měřák nech tak, abys na něj viděl i po zamknutí auta.
Pak jen hlídej, kolik ti to bere Ampér.
Po cca 15ti minutách by měl být v režimu spánku a odebírat 00 nic. Něco tam samozřejmě jde, ale to jsou desetiny.
Potom budeš vědět, kolik to bere a podle toho se zařídíš..
Až to bude v obvodě, tak nestartuj, to je zbytečný, taky by to měřák a ty kabely od něho nemusely schroupnout.
Měřák nech tak, abys na něj viděl i po zamknutí auta.
Pak jen hlídej, kolik ti to bere Ampér.
Po cca 15ti minutách by měl být v režimu spánku a odebírat 00 nic. Něco tam samozřejmě jde, ale to jsou desetiny.
Potom budeš vědět, kolik to bere a podle toho se zařídíš..

Já bych měřil kolik to bere:
1. Ihned po zapojení baterie (bez interierového osvětlení).
2. Při zamknutém vozidle
3. Po cca 15ti minutách (režim spánku)
A pak můžeš i s otočeným klíčkem v zapalování, ale to nejni nijak rozhodující, řekl bych..
Samozřejmě vypnout autorádio a podobný věci, ale to je ti snad jasný..
1. Ihned po zapojení baterie (bez interierového osvětlení).
2. Při zamknutém vozidle
3. Po cca 15ti minutách (režim spánku)
A pak můžeš i s otočeným klíčkem v zapalování, ale to nejni nijak rozhodující, řekl bych..
Samozřejmě vypnout autorádio a podobný věci, ale to je ti snad jasný..

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
no měřil jsem, měřil... ale nedoměřil... repsektive doměřil, s tím že jsem na to ''vyzrál'', ale po trvalym zapojení baterie je problém zpět.. to auto prostě ne a ne usnou, pořád je aktivní.. v motorovym prostoru běžej různý ele. věcičky, ani nevim na co to pořádně je, jedna je to zminovaný vrčení, další (ta byla doted odpojená) váleček s hadičkou a jestli se ted nepletu vede to někam k sání no a ta vydává takový celkem hlasitý cvakání (nějaký ovzdušnení nebo tak něco ?)
jak to napsat co nejjednodušeji...
s připojeným ampermetrem, po otočení klíčku logicky velký odběr, po vypnutí zapalování, odběr něco přes 1 A (1,20 - 1,30), po zamknutí vozidla, odběr stále stejný a to nezávisle na čase, prostě to neusne s tím že pořád běžej ty věcičky v motorovym prostoru (cvakání, vrčení).. ale když auto znovu odemknu, tak najednou spadne odběr na nějakých 60mA, cvakání a vrčení utichne, zkrátka to usne.. tim by se to dalo řešit, prostě zakmnout dvakrát po sobě a je to ok...
jenže problém nastává když připojím baterie na přímo bez ampérmetru, udělám to samé, zamknout > odemknout > zamknout, jenže cvakání neustává.. bohužel v tuhle chvílí nemužu změřit odběr, ale jelikož ty věcičky v motor. prostoru stále běžej, tak logicky je ten odběr zase minimálně v řádech desetin A a to je průser..
Nechápu jak je možný že když je to přes ten ampérmetr tak to usne po tom dvojím zamčení, ale když je to napřímo zapojený na baterii, tak to neusne ani kdybych to zamykal a odemykal půl dne..
Nějak nevím co s tím.. bud asi bateriák a odpojovat baterku (pěkná pakárna) nebo vyměnit řídící jednotku.. otázka je jestli by to pomohlo, nebo by problém pokračoval...
ještě jsem laboroval se stahováním okýnek, tam byl taky nějaký průser v závislosti s otevřením a zavřením pravých dveří (spolujezdec), "vyřešilo to" vypojení pojistky č. 43, která hlídá stahování okýnek, tudíž bez ní nejdou stahovat okýnka (stažení a dotažení okýnka při otevírání dvěří funguje stále), zvyšovalo to odběr cca o 0,11 A) pomáhalo otevření a zavření dveří spolujezdce a pak zamčení, ale pokud jsem to zamknul aniž bych ty dveře otevřel a zavřel tak ten odběr tam stále byl..
ještě mě překvapilo že odpojením věcí v těch dvěřích (stahovačka a tak) jsem si vůbec nepomoh..
Zkrátka je to celý hodně záhadný, mám pocit že si to dělá co chce.. Kdybych věděl že výměna řídící jednotky pomůže tak to udělám a je klid, ale tak nějak mám pocit že to nebude tak snadný..
v tuhle chvíli mi nějak došli nápady co s tím.. potřeboval bych alespon vědět víc o tom jak to funguje, v závislosti na čem to je nebo neni schopný "usnout" atd.. bohužel netuším kde tohle zjistit.. Jestli někoho něco napadá sem s tím, vyzkouším, proměřím, určitě jsou tu zkušenější, zas tak moc o tom nevim, takže budu rád za nějakou tu radu.. Díky
jak to napsat co nejjednodušeji...
s připojeným ampermetrem, po otočení klíčku logicky velký odběr, po vypnutí zapalování, odběr něco přes 1 A (1,20 - 1,30), po zamknutí vozidla, odběr stále stejný a to nezávisle na čase, prostě to neusne s tím že pořád běžej ty věcičky v motorovym prostoru (cvakání, vrčení).. ale když auto znovu odemknu, tak najednou spadne odběr na nějakých 60mA, cvakání a vrčení utichne, zkrátka to usne.. tim by se to dalo řešit, prostě zakmnout dvakrát po sobě a je to ok...
jenže problém nastává když připojím baterie na přímo bez ampérmetru, udělám to samé, zamknout > odemknout > zamknout, jenže cvakání neustává.. bohužel v tuhle chvílí nemužu změřit odběr, ale jelikož ty věcičky v motor. prostoru stále běžej, tak logicky je ten odběr zase minimálně v řádech desetin A a to je průser..
Nechápu jak je možný že když je to přes ten ampérmetr tak to usne po tom dvojím zamčení, ale když je to napřímo zapojený na baterii, tak to neusne ani kdybych to zamykal a odemykal půl dne..
Nějak nevím co s tím.. bud asi bateriák a odpojovat baterku (pěkná pakárna) nebo vyměnit řídící jednotku.. otázka je jestli by to pomohlo, nebo by problém pokračoval...
ještě jsem laboroval se stahováním okýnek, tam byl taky nějaký průser v závislosti s otevřením a zavřením pravých dveří (spolujezdec), "vyřešilo to" vypojení pojistky č. 43, která hlídá stahování okýnek, tudíž bez ní nejdou stahovat okýnka (stažení a dotažení okýnka při otevírání dvěří funguje stále), zvyšovalo to odběr cca o 0,11 A) pomáhalo otevření a zavření dveří spolujezdce a pak zamčení, ale pokud jsem to zamknul aniž bych ty dveře otevřel a zavřel tak ten odběr tam stále byl..
ještě mě překvapilo že odpojením věcí v těch dvěřích (stahovačka a tak) jsem si vůbec nepomoh..
Zkrátka je to celý hodně záhadný, mám pocit že si to dělá co chce.. Kdybych věděl že výměna řídící jednotky pomůže tak to udělám a je klid, ale tak nějak mám pocit že to nebude tak snadný..
v tuhle chvíli mi nějak došli nápady co s tím.. potřeboval bych alespon vědět víc o tom jak to funguje, v závislosti na čem to je nebo neni schopný "usnout" atd.. bohužel netuším kde tohle zjistit.. Jestli někoho něco napadá sem s tím, vyzkouším, proměřím, určitě jsou tu zkušenější, zas tak moc o tom nevim, takže budu rád za nějakou tu radu.. Díky
ještě takovej dodatek k tomu ampermetru, napadlo mě jestli k tomu usnutí po dvojim zamčení se zapojeným ampermetrem nedojde díku tomu, že při tom jak tam lítá ten odběr, ten ampermetr na chvíli "odpojí" řídící jednotku od baterky, tim pádem se to jakoby zrestartuje a auto tim pádem spí... protože když odpojim a zapojim baterku tak to cvakání a vrčení ustane a začně zas až když bych zanul zapalování... takže v závilosti na týhle myšlence jsem nastavil na hodinách čas a zkusil zamknout, odmknout cvakání ustalo a čas na hodinách zůstal nastavený... otázka je jestli těm hodinám třeba netrvá trochu dýl než se vynulujou a řídící jednotce třeba stačí nějakej rychlej pokles a už se "restartuje"
je to všechno jen metoda pokus omyl.. možná kdybych věděl o elektrice víc tak mi bude jasný proč to se zapojenym ampermetrem pod tom dovjím zamčení usne a bez něho to né a né usnout.. takhle mi to ale nějak nejde do hlavy
je to všechno jen metoda pokus omyl.. možná kdybych věděl o elektrice víc tak mi bude jasný proč to se zapojenym ampermetrem pod tom dovjím zamčení usne a bez něho to né a né usnout.. takhle mi to ale nějak nejde do hlavy

To nemá s ampérmetrem nic společného. Pokud je dobře zapojený, tak se to chová jako vodič. Jen s tím rozdílem, že ti to měří ampéry..
To v tom máš nějakej bordel.
Jinak čerpadlo samo o sobě při zapnutém klíčku logicky nemůže brát 15A. To je jasné.. Když výhřev okna bere kolem 10ti A a to je snad největší odběr (nepočítám, že máš výhřev sedaček).
To v tom máš nějakej bordel.

Jinak čerpadlo samo o sobě při zapnutém klíčku logicky nemůže brát 15A. To je jasné.. Když výhřev okna bere kolem 10ti A a to je snad největší odběr (nepočítám, že máš výhřev sedaček).

No a to mi právě nejde do hlavy, proč to po dvojím zamknutí s vřazenym ampermetrem "usne", ale když je baterka zapojená přímo, tak to nefunguje...
zkoušel jsem to několikrát a chová se to prostě tak jak řikám... Jediný logický vysvětlení je podle mě to, že by došlo při zapojení s tim ampermetrem k nějakému krátkodobéme (zlomek sekundy) přerušení proudu a tim se to jakoby "restartovalo".... ale normálně když odemykám, zamykám, tak lítaj hodnoty na ampermetru, zkrátka nezdá se mi že by se to nějak přerušilo...
zkoušel jsem to několikrát a chová se to prostě tak jak řikám... Jediný logický vysvětlení je podle mě to, že by došlo při zapojení s tim ampermetrem k nějakému krátkodobéme (zlomek sekundy) přerušení proudu a tim se to jakoby "restartovalo".... ale normálně když odemykám, zamykám, tak lítaj hodnoty na ampermetru, zkrátka nezdá se mi že by se to nějak přerušilo...
Baterky jsem zkoušel jiný.. Žárovky jsem měnil.. taky motorek na ostřikovače a možná ještě něco, ale každopádně jsem v tuhle chvíli došel k tomu že jsem vytahal uplně všechny pojistky.. a to čerpadýlko (nebo co to je, nevím k čemu to slouží) prostě pořád běží, pořád to cvaká a to druhý pořád vřčí a to už skoro dobrou hodinu..
Nejsou tam někde ještě nějaké další pojistky ?
Nejsou tam někde ještě nějaké další pojistky ?
takže pod odpojení relé R2 by to mělo ustat ? jak poznám že to relé je špatné ? http://www.johnyfly.wz.cz/bmw/poistky/e36_320i_92.pdf
jsem kousek od Mladé Boleslavi
jsem kousek od Mladé Boleslavi