Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36 - 320i coupé - baterie

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Seth
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 19.08.2013 00:00

#21 Příspěvek od Seth »

Tak mi to nadelo a když už jsem v tom kuchání tak jsem to relé vytáh.. cvakání ustalo.. pak jsem ho šoupnul zpátky, nic se nedělo, nic se nespustilo... Mám vytahný všechny pojistky takže jsem zkusil otočit zapalováním, rozsvítila se na mě akorát červená kontrolka baterie a tušim že airbagu.. Opět to začlo cvakat a vrčet i po vytažení klíču.. takže relé mám ted v ruce a co tedy s tím ? dá se to relé nějak proměřit, nebo jak zjistim jestli je problém v něm nebo ještě někde jinde ?
Seth
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 19.08.2013 00:00

#22 Příspěvek od Seth »

No jelikož o tom vim v podstatě kuloví tak asi jo... navíc moje vybavení začíná a končí jednoduchym multimetrem :? .. myslíš že to tedy nedám s tvojí pomocí na dálku ? .. jinak co dál by mohlo být v hájí když né tohle relé ?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#23 Příspěvek od Foldas »

vytahni relé a na boku je nakreslene jeho zapojení najdi dva kontakty které vedou do takove kostičky(je to nakreslene na tom obalu) do patice těch to dvou kontaktu strč multimetr nastav jej na 20 voltu stejnosměrných zapni klíček musí se ti objevit 12V vypni klíček musí ukazovat nic
Seth
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 19.08.2013 00:00

#24 Příspěvek od Seth »

tak který dva mám změřit na tý patici ? snad se ty fotky načtou.. když ne pošlu klidně v jiný formě...
http://nasra-t.kx.cz/DSCN0066.jpg
http://nasra-t.kx.cz/DSCN0067.jpg
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#25 Příspěvek od Foldas »

zkus je hodit na rajče to je asi jedine co se mi tady otevře nebo na mail M40TURBO@seznam.cz
Seth
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 19.08.2013 00:00

#26 Příspěvek od Seth »

máš to na emailu :roll:
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#27 Příspěvek od Foldas »

jsou to kontakty 85 a 86. měl by na jednom být staly + a - spína řídící jednotka po zapnutí klíče
Seth
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 19.08.2013 00:00

#28 Příspěvek od Seth »

bez zapnutýho klíčku to ukazuje nějakých 11,81 V a po zapnutí klíčku cca 11,90 V

mám už ždímlou baterii, ale tak jako tak to mezi 85 a 86 protejká i bez zapnutýho klíčku :?

btw: odepisoval jsem ještě na mail..
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#29 Příspěvek od Lucifer »

Pokud na jeden pin cívky relé jde stálý +12 i po zamknutí a usnutí auta bude možná problém někde v elektrice. Těžko se to hledá. Může být prodřená izolace drátu a je toho mraky
Seth
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 19.08.2013 00:00

#30 Příspěvek od Seth »

no měřil jsem to jak radil Foldas, takže mezi ty dva kontakty volmetr a naměřil jsem to co jsem naměřil... auto nebylo zamknutý a už vůbec ne delší dobu aby "uslo".. začínám mít docela obavy že rozkuchám celý auto a stejně na to nepřijdu..fakt k vzteku takovýhle závady, když ani neni pořádně jasný kde může bejt problém... já tomu teda fakt moc nerozumim, ale podle mě by to neměl bejt žádnej ze "spotřebičů" když jsou z auta vaházený všechny pojistky ne ? nebo teda jak nad tim tak uvažuju tak v tuhle chvíli je problém někde mezi spínačkou řidící jednotkou, bez ohledu na to co je tom autě za blbosti jako jsou světla, rádio, topení atd...

jelikož tomu fakt prd rozumim tak nejspíš chvílema plácám blbosti, tak to neberte moc vážně.. prostě jen tak uvažuju..

abych podpořil tu svojí teorii, tak jak jsem řikal ža to usínalo když jsem to zamknul a znova odemknul s tim zapojením přes ampérmetr.. tak u toho jsem moh mít klidně otevřený víko kufru.. a vypadalo to asi takhle:

zapojim baterku přes ampérmetr, ukazuje to nějakejch 0,06 A pak otočim klíčkem, vyběhne to na nějakejch 7,80 A pak vypnu zapalování spadne to nějakých 1,30 A pak zamknu auto a nic, takhle to drží klidně půl hodiny (jak s otevřeným, tak i se zavřeným víkem kufru), pak auto odemknu a najednou to spadne na potřebných 0,06 A v tu chvílí v motorovym prostoru neběží žádnej "spotřebič".. no a pokud jsem měl otevřený to víko kufru tak se ta hodnota prostě zvýší o odběr žárovky v kufru, ale jinak průběh je stejnej, takže když to zamknu je odběr těch cca 1,30 A + odběr žárovky no a po odemčení to spadne na těch cca 0,06 A + odběr žárovky...

takže tim chci říct že to "usnutí" (nebo spíš bych řek vypnutí těch ruznejch čerpadýlek a motůrků) by nemělo reagovat na to jestli mi svítí světýlko v kufru nebo někde jinde v autě.. ale zkrátka by to mělo reagovat na vypnutí zapalování, případně na zamčení auta nezávisle na čase jak dlouho je to auto zamčený.. podle toho jak se to chovalo bych to tak chápal.. akorát mi prostě pořád nejde do hlavy proč to tohle udělá s ampérmetrem v obvodu a bez něj se to takhle nechová...
Odpovědět