Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Koupe E92
Zvysil se mi rozpocet na auto a zvazuji E92 popr. E92 a mel bych nekolik otazek.
Jelikoz jsem do ted jezdil pouze ve sluzebacich, nemam moc tuseni, co bude obnaset servis. S autem udelam tak 15t za rok.
Jsem ochoten do auta dat okolo 400t.
Abysme se bavili o necem konkretnim, dejme tomu, ze bych koupil tu E92 335i co je tu na prodej - http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=130407
Co by mohlo v budoucnu cekat za opravu (chapu, ze nemate vesteckou kouli, ale presto nejake veci me urcite cekat budou), na kolik ruzne opravy vyjdou atd.
Jak je to napr. s prevodovkami? Co treba stoji nova?
Na kolik vyjde vymena brzd?
Co olej? Olej v prevodovce?
Nektera otazky vas mozna prekvapi, ale jak jsem jiz psal, auto jsem nevlastnil a tudiz nikdy neservisoval.
Dekuji za odpovedi.
Edit: Radeji bych nejaky 6ti valec, nejsem si ale jeste jist, zda nafta nebo benzin. Pokud mate nekdo zkusenosti, napiste prosim jaky je rozdil ve spotrebe napr u 330/335 v nafta a benzinu.
Jelikoz jsem do ted jezdil pouze ve sluzebacich, nemam moc tuseni, co bude obnaset servis. S autem udelam tak 15t za rok.
Jsem ochoten do auta dat okolo 400t.
Abysme se bavili o necem konkretnim, dejme tomu, ze bych koupil tu E92 335i co je tu na prodej - http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=130407
Co by mohlo v budoucnu cekat za opravu (chapu, ze nemate vesteckou kouli, ale presto nejake veci me urcite cekat budou), na kolik ruzne opravy vyjdou atd.
Jak je to napr. s prevodovkami? Co treba stoji nova?
Na kolik vyjde vymena brzd?
Co olej? Olej v prevodovce?
Nektera otazky vas mozna prekvapi, ale jak jsem jiz psal, auto jsem nevlastnil a tudiz nikdy neservisoval.
Dekuji za odpovedi.
Edit: Radeji bych nejaky 6ti valec, nejsem si ale jeste jist, zda nafta nebo benzin. Pokud mate nekdo zkusenosti, napiste prosim jaky je rozdil ve spotrebe napr u 330/335 v nafta a benzinu.
Zacal by som na http://centurion.blog.auto.cz/2012/08/t ... bmw-3-e9x/ a http://centurion.blog.auto.cz/2012/09/bmw-325i-e90/ .-)
Inak myslim ze nijak zasadne ine naklady oproti E90/91 nebudu, 3/4 auta je rovnakeho (rozhodne nebudu 2x take ceny na E92).
Druha vec ale je ze 325i/330i je uplne ine zvire ako 335i. A aj 325i su dve verzie (2.5l a 3l, resp. N52 a N53 motory). S tymi N52 si treba dat bacha aby to nezralo prilis olej (co udajne casto znamena blbe tesnenie pistu, takze celkom brutalne draha oprava), N53 zase maju priame vstrekovanie (=nizsia spotreba o +-1L, ale mozu sa zaniest atd.).
335i pokial viem mali kopu problemov s palivovym cerpadlom (HPFP), ktore sa menili v zaruke aj viackrat, cosi si o tom pohladaj.
Odbornik na ojete auta nie som, ale asi je zaklad neverit ze to mal stary dedo v garazi
Takze skontrolovat mechanicky aj elektroniku v servise. A pocitat s tym ze holt zadarmo hlavne ta 335i jazdit nebude, oproti "civilnejsim motorom"
Neviem ako 335i prevodovka, ale tie s mensimi motormi udajne vydrzia celkom dost - automatika tak 200k-300k (pak nejaka ta oprava za 20-30k Kc), na manuali asi medzitym vymenis 2 spojky, takze je to asi jedno mozno
Novu prevodovku asi radsej nechci riesit, to bude tak 100-150k+ Kc. Vid http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=24&fg=15 - iba mechatronika stoji 3k $ .-)
Olej do 325i ide 5w30, nejaky kvalitnejsi je tak za 1500 jedna vymena, raz za 10-15k km. Olej v prevodovke/diferenciali sa meni cca. raz za 120-150kkm, takze ci stoji 1000 alebo 3000 ti moze byt jedno.
Podobne to bude asi aj s brzdami, ak na nich nevaris, tak ti 100k km vydrzia. Inak cim vykonnejsi motor, tym vacsie=drahsie kotuce. Na 325i jeden predny kotuc cca 2-3k Kc, na 335i tak 3.5k (viz autokelly). Diesle su vykonnejsie, tak maju vacsie kotuce (325d asi ako 330i, myslim).
Spotreba - na 325i jazdim mimo mesto medzi 7.5-8.5, po meste za 10-11 - normalnym tempom. 335i co som tak pozeral niekedy, tak to bolo skor 10-12 mimo mesta, v meste radsej ani nepocitat... .-) Diesle zeru tak o 2 menej (takze 325d tak za 6-7l mimo mesto). Najlepsie ked si to pozries na http://spritmonitor.de/.
Inak myslim ze nijak zasadne ine naklady oproti E90/91 nebudu, 3/4 auta je rovnakeho (rozhodne nebudu 2x take ceny na E92).
Druha vec ale je ze 325i/330i je uplne ine zvire ako 335i. A aj 325i su dve verzie (2.5l a 3l, resp. N52 a N53 motory). S tymi N52 si treba dat bacha aby to nezralo prilis olej (co udajne casto znamena blbe tesnenie pistu, takze celkom brutalne draha oprava), N53 zase maju priame vstrekovanie (=nizsia spotreba o +-1L, ale mozu sa zaniest atd.).
335i pokial viem mali kopu problemov s palivovym cerpadlom (HPFP), ktore sa menili v zaruke aj viackrat, cosi si o tom pohladaj.
Odbornik na ojete auta nie som, ale asi je zaklad neverit ze to mal stary dedo v garazi


Neviem ako 335i prevodovka, ale tie s mensimi motormi udajne vydrzia celkom dost - automatika tak 200k-300k (pak nejaka ta oprava za 20-30k Kc), na manuali asi medzitym vymenis 2 spojky, takze je to asi jedno mozno

Olej do 325i ide 5w30, nejaky kvalitnejsi je tak za 1500 jedna vymena, raz za 10-15k km. Olej v prevodovke/diferenciali sa meni cca. raz za 120-150kkm, takze ci stoji 1000 alebo 3000 ti moze byt jedno.
Podobne to bude asi aj s brzdami, ak na nich nevaris, tak ti 100k km vydrzia. Inak cim vykonnejsi motor, tym vacsie=drahsie kotuce. Na 325i jeden predny kotuc cca 2-3k Kc, na 335i tak 3.5k (viz autokelly). Diesle su vykonnejsie, tak maju vacsie kotuce (325d asi ako 330i, myslim).
Spotreba - na 325i jazdim mimo mesto medzi 7.5-8.5, po meste za 10-11 - normalnym tempom. 335i co som tak pozeral niekedy, tak to bolo skor 10-12 mimo mesta, v meste radsej ani nepocitat... .-) Diesle zeru tak o 2 menej (takze 325d tak za 6-7l mimo mesto). Najlepsie ked si to pozries na http://spritmonitor.de/.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
fabledwarrior píše:Když koukám na ty zmatky v motorech, tak ještě napíšu že ani s 335i to není jednoduchý:D Tam se zas dávaly buď n54 se dvěma turbama (2007 - 225kw, od 2008 do 2009 - 243kw, 2010 - 250kw) a n55 s jedním turbem (2009 - 225kw, 2010 - 235kw) + samozřejmě ještě nějaké rozdíly mezi těmi motory byly:D:D
Máš v tom trochu guláš, do 335i je stále 225Kw jak v N54 tak N55 motoru.
To co píšeš 243kw to se jedná o verzi 335is určená jenom pro US trh a 250Kw se do žádné 335i nikdy nedával, pouze do 1M, kde je těch 250Kw.
Všeobecně N55 je méně kvalitní než N54, snese méně výkonu ( zvýšení )
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
aber naturlich bude spotreba rozna, spritmonitor tvrdi ze najmensia priemerna cca. 9, najviac 14.5, priemerna priemerna 11... takze asi hodne zavisi ako na tom clovek jazdi... 325i na plny do kopca tiez zerie 40+, 90km/h po rovine 6 

Sice to neni e92 a ani to neni benzin, ale co rikate na tohle?
http://www.tipcars.com/bmw-rada_3/330d- ... 03725.html
http://www.tipcars.com/bmw-rada_3/330d- ... 03725.html
Mám přes rok e92 335i manual. Celkem najeto 105tis, koupeno s 86tis.
Předně: to auto je s jednotkou jb4 a drobnými úpravami nadpozemsky rychlé. Teď jsem na zimních gumách naměřil zrychlení 60-100 na dvojku za 1,8s. E46 330xi to má za 4s. Na sprintu rychlejší než e60 M5. Když bude fungovat, budeš ho milovat, když nebude, budeš ho nenávidět.
Manuální převodovka se nedá opravit. Naštěstí ve světě je k sehnání dost použitých, v cenách kolem 25tis. Kč.
Nedávno jsem dělal setrvačník a spojku, cca 25tis.
Brzdy mě čekají, očekávám investici kolem 20tis (EBC).
Měnil jsem jeden vstřik, cívky, svíčky... Bohužel dost poruch na chodu motoru se dost špatně hledá.
Je také potřeba počítat, že gumy nevydrží víc jak 10tis km, spíš míň.
Celkem mě za rok provozu stála na opravách 93tis., pojištění 21tis.
Tak to zvaž. stojí to za to
Předně: to auto je s jednotkou jb4 a drobnými úpravami nadpozemsky rychlé. Teď jsem na zimních gumách naměřil zrychlení 60-100 na dvojku za 1,8s. E46 330xi to má za 4s. Na sprintu rychlejší než e60 M5. Když bude fungovat, budeš ho milovat, když nebude, budeš ho nenávidět.
Manuální převodovka se nedá opravit. Naštěstí ve světě je k sehnání dost použitých, v cenách kolem 25tis. Kč.
Nedávno jsem dělal setrvačník a spojku, cca 25tis.
Brzdy mě čekají, očekávám investici kolem 20tis (EBC).
Měnil jsem jeden vstřik, cívky, svíčky... Bohužel dost poruch na chodu motoru se dost špatně hledá.
Je také potřeba počítat, že gumy nevydrží víc jak 10tis km, spíš míň.
Celkem mě za rok provozu stála na opravách 93tis., pojištění 21tis.
Tak to zvaž. stojí to za to

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Docela protiklad k tomu co se tady diskutuje.Serj píše:Sice to neni e92 a ani to neni benzin, ale co rikate na tohle?
http://www.tipcars.com/bmw-rada_3/330d- ... 03725.html

Za ty prachy možná na pohled trochu nuda, ale pojede rozhodně taky pěkně!