Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e91 320d netáhne

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
deejaywolf
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#1 Příspěvek od deejaywolf »

Čau, chlapi. Mám e91 320d 2006 najeto 170t km.
Před několika měsíci mám repasované turbo. Předtím to jezdilo slušně, ale i tak to netahalo úplně odspoda, až kolem 1900-2000 otáček už od koupi při 143t km.
Teďka po repasu to jezdí jakoby ve dvou "režimech":
- Buď jako předtím, že to tahá až od 2000 otáček. Pod 2000 to tahá tak napůl.
- Nebo to tahá normálně, ale od 2000 to netahá skoro vůbec. Ale je možné, že do 2000 to tahá jako v předchozím případě jen tak napůl, ale v porovnání s tím, co se stane nad 2000, mi příjde, že to jede:)
Každopádně je to bída. Jel jsem s tím i po dálnici a na 15km úseku jsem se při plném plynu po asi 8km jízdy dostal na 2700 otáček a rychlost cca 130km/h a víc ani hovno. Ukazatel spotřeby nešel nad 8,5l/100km, i když jsem měl nohu až na podlaze.

Byl jsem s tím i na diagnostice, ale nic moc nezjistili. Snad jen, že mi čuráci při výměně turba nejspíš utrhli kabel k čidlu teploty spalin :evil: Mám to opravené, jak to asi nejlíp šlo, ale i tak to občas hodí chybu, že spaliny mají teplotu 999, ale jen občas. Celé čidlo se mi momentálně za 7litrů měnit nechce. A navíc to nevypadá, že by to špatně jezdilo jen kvůli tomu čidlu.

Každopádně to jezdí v těch "režimech" docela náhodně. Vždy celou jízdu. Jen jednou se mi to přeplo z 2. do 1. "režimu" při jízdě.

Nenapadá někoho, kde by mohl být problém? Nemohl by to být třeba zashitovaný filtr pevných částic? Ale to by nejspíš jelo blbě furt, ne?
Díky za rady a váš čas.
lulu991
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 22.11.2012 01:00

#2 Příspěvek od lulu991 »

tipoval by som zaseknute naklapanie lopatiek v turbe (velmi casta chyba pri turbach mitsubishi v 320d), to by celkom sedeli tieto dva rezimy, kedy sa zasekavaju lopatky v krajnych polohach (bud taha vo vyssich otackach, alebo taha iba v nizsich a potom je zdochnute), len to by ti auto zrejme hodilo do nudzaku. Kde si s tym bol na diagnostike ze ti tam vobec nic nezistili? Tlak turba musia predsa zistit vsade a tam by som sa najskor pozeral. Zapchany filter by ti signalizovalo chybou "check engine". napada ma este zapchaty palivovy filter, kedy si ho menil naposledy?
deejaywolf
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#3 Příspěvek od deejaywolf »

lulu991 píše:tipoval by som zaseknute naklapanie lopatiek v turbe (velmi casta chyba pri turbach mitsubishi v 320d), to by celkom sedeli tieto dva rezimy, kedy sa zasekavaju lopatky v krajnych polohach (bud taha vo vyssich otackach, alebo taha iba v nizsich a potom je zdochnute), len to by ti auto zrejme hodilo do nudzaku. Kde si s tym bol na diagnostike ze ti tam vobec nic nezistili? Tlak turba musia predsa zistit vsade a tam by som sa najskor pozeral. Zapchany filter by ti signalizovalo chybou "check engine". napada ma este zapchaty palivovy filter, kedy si ho menil naposledy?


O těch lopatkách se mi mechanik taky zmiňoval, že by v tom mohl být problém. Ale o tlaku v turbu neříkal nic. Ještě se ho na to zeptám. Ten nouzový režim by celkem seděl na ten druhý stav, kdy to skoro vůbec netahá od 2000 a na 6ku se to dostane max. na 2700 a spotřeba max 8,5.
Palivový filtr by měl být v pohodě. Většina filtrů se měnila společně s repasem turba.
deejaywolf
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#4 Příspěvek od deejaywolf »

Tak jsem mu volal a říkal, že tlak v turbu byl celkem normální, občas vykazoval nižší hodnoty. Ale že to může být jak lopatkama tak směsí. Takže zkusí změřit přímo tlak na turbu skrz nějaký mezikus na hadici a porovnat s diagnostikou, tak uvidíme.
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

#5 Příspěvek od zlatas »

ještě jsem se nesetkal s repasovanym turbem E90,aby fungovalo,jak má..
Maximech
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: čtv 14.11.2013 01:00

#6 Příspěvek od Maximech »

Hláška "palivový filtr by měl být v pořádku" je lehce zavádějící.
Já bych rozhodně začal tím, že bych palivový filtr v první řadě vyměnil.
To co popisuješ, že nejde ani ručička momentální spotřeby nahoru ukazuje na to, že máš špatný průtok paliva do motoru. :!:
deejaywolf
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#7 Příspěvek od deejaywolf »

Maximech píše:Hláška "palivový filtr by měl být v pořádku" je lehce zavádějící.
Já bych rozhodně začal tím, že bych palivový filtr v první řadě vyměnil.
To co popisuješ, že nejde ani ručička momentální spotřeby nahoru ukazuje na to, že máš špatný průtok paliva do motoru. :!:

No určite nechám zkontrolovat i palivový filtr. Ale jak už jsem psal, je starý asi 5 měsíců. Spíš si myslím, že se auto občas zapne do nouzového režimu a tak nežere tolik, ale ani nemá výkon.
Maximech
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: čtv 14.11.2013 01:00

#8 Příspěvek od Maximech »

Jak zkontroluješ palivový filtr? Vyměň ho a neřeš víc.
Mohl jsi natankovat někde nějakej humus a je vymalováno. To můžeš ucpat i den starej palivovej filtr..
Jinak doporučuji zajet na pořádnou diagnostiku a nebudeš muset možná dál meditovat.. ;)
Filtr pevných částic by ti měla taky ukázat diagnostika.
Tohle vypadá na zasraný palivový systém.
Nenatankoval jsi někde náhodou nějak nebezpečně levně? :lol:
deejaywolf
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#9 Příspěvek od deejaywolf »

Maximech píše:Jak zkontroluješ palivový filtr? Vyměň ho a neřeš víc.
Mohl jsi natankovat někde nějakej humus a je vymalováno. To můžeš ucpat i den starej palivovej filtr..
Jinak doporučuji zajet na pořádnou diagnostiku a nebudeš muset možná dál meditovat.. ;)
Filtr pevných částic by ti měla taky ukázat diagnostika.
Tohle vypadá na zasraný palivový systém.
Nenatankoval jsi někde náhodou nějak nebezpečně levně? :lol:

Myslím si, že v diagnostice problém není, ale problém není až tak zřetelný.
S tím filtrem máš pravdu, že se může zasrat i nový.
Tankuju výhradně u Euroil(ČePro), kde nedávají žádné biosračky, abych nezašitoval filtry, trysky, ...
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#10 Příspěvek od Dave320 »

Tak pokud jsi nechal dělat repas turba tak bych to viděl že nemáš správně nastavenou elektronickou regulaci naklápění lopatek a tak turbo netáhne jak má. Zkus si to nějak zjistit kdo dělal repas, jak ho dělal a jak nastavoval regulaci.
Mrkni zde:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
deejaywolf
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#11 Příspěvek od deejaywolf »

Dave320 píše:Tak pokud jsi nechal dělat repas turba tak bych to viděl že nemáš správně nastavenou elektronickou regulaci naklápění lopatek a tak turbo netáhne jak má. Zkus si to nějak zjistit kdo dělal repas, jak ho dělal a jak nastavoval regulaci.
Mrkni zde:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15

Díky za rady. Tohle téma už jsem si nedávno pročítal. Pokusím se zjistit, kdo a jak to turbo repasoval.
Odpovědět