
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
spotřeba nafty 320D e91
Zdar chlapi, mam takovej problém
mam tohle BMW prvni zimu, tak se chci zeptat, jestli je normalni spotřeba cca 8l? V létě jsem se vešel do pěti litru, kdyz jsem jel hodně pohodu a ted na plnou nádrž najedu cca 550-600km, takze v tom čuju nejakej problém, nevite kde bych měl začít hledat? Popř. Jestli na diagnostiku? Jinak jsem po repasu turba. Všechny filtry vyměněny, žhavici svíčky taky. A netankuju jinde nez u Agipu

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Kontaktovat uživatele:
Jaké trasy jezdíš, od toho se vše odvíjí.
Jinak ona začala zima, motor je po ránu studenější, delší dobu se ohřívá .... Je normální, že to začne více žrát. Zvýšená spotřeba o 2l může být celkem normální. Moje 325D také začala více papat z cca 6.1 l jsem nyní na 7.5l na stejných trasách. Ale za závadu to nepovažuji.
U tebe by to možná mohlo dělat i to repasované turbo, které by nemuselo pracovat tak jak má (je tu hodně témat o problémech s nastavením Mitsubishi turb, které 20d používají ..... ).
Jinak ona začala zima, motor je po ránu studenější, delší dobu se ohřívá .... Je normální, že to začne více žrát. Zvýšená spotřeba o 2l může být celkem normální. Moje 325D také začala více papat z cca 6.1 l jsem nyní na 7.5l na stejných trasách. Ale za závadu to nepovažuji.
U tebe by to možná mohlo dělat i to repasované turbo, které by nemuselo pracovat tak jak má (je tu hodně témat o problémech s nastavením Mitsubishi turb, které 20d používají ..... ).
Musis si v BC vyvolat skryte menu. Postup najdes tady http://e90.wikifoundry.com/page/BC+hidden+menus
Je to polozka 07
Je to polozka 07
Hodně dělá délka trasy. i mě šla spotřeba u všech aut nahoru ale cca 1litr v průměru nahoru.
Hodně pomůže webasto které ohřeje motor i kabinu za cenu cca 2dcl-3dcl nafty a auto pak už startuje teplý a jede vyhřáté s malou spotřebou.
Např já ve městě mám kolem 20l spotřebu první 3km.
Pak to letí dolu na 15litru/100km cca po 8-10km cesta z města ven ... no a pak to spadne na 9,5-10,3litru po 40km když dojedu do práce ...
Auto 525i.
V létě a při teplém motoru stejnou jízdou mám na konci kolem 8,5-8,2litru.
Pneu taky hrají roli a to zda sněží nebo prší taky určitě valivej odpor dělá své ... kvalita paliva a zda turbo pracuje jak má, no a vstřiky zda jsou v pořádku a dávkují palivo v normě zda nepotřebují čištění atd.
Hodně pomůže webasto které ohřeje motor i kabinu za cenu cca 2dcl-3dcl nafty a auto pak už startuje teplý a jede vyhřáté s malou spotřebou.
Např já ve městě mám kolem 20l spotřebu první 3km.
Pak to letí dolu na 15litru/100km cca po 8-10km cesta z města ven ... no a pak to spadne na 9,5-10,3litru po 40km když dojedu do práce ...
Auto 525i.
V létě a při teplém motoru stejnou jízdou mám na konci kolem 8,5-8,2litru.
Pneu taky hrají roli a to zda sněží nebo prší taky určitě valivej odpor dělá své ... kvalita paliva a zda turbo pracuje jak má, no a vstřiky zda jsou v pořádku a dávkují palivo v normě zda nepotřebují čištění atd.
Řekl bych, že je to normální, že spotřeba jde v zimě nahoru...
Mě se děje to samé a mám stejnou motorizaci jako tazatel, v létě cca 6,5 na 225/40/R18 a v zimě stejné trasy, ač menší kola, tak mi to papá 7,5-8 a mám 205/55/R16 je pravda, že spotřebu ale moc neřeším, dá se jezdit o 0,5-1l míň. Jsou to ty studené starty, mnohem větší nutnost a s větší intenzitou ofukování předního okna, vyhřívání zadního okna, vyhřívání sedaček atd...Taky hraje roli stav vozovky, po ránu jsou teď dost často mrazíky a náledí, což samozřejmě nepříznivě ovlivňuje spotřebu a o sněhu už vůbec nemluvím...
Mě se děje to samé a mám stejnou motorizaci jako tazatel, v létě cca 6,5 na 225/40/R18 a v zimě stejné trasy, ač menší kola, tak mi to papá 7,5-8 a mám 205/55/R16 je pravda, že spotřebu ale moc neřeším, dá se jezdit o 0,5-1l míň. Jsou to ty studené starty, mnohem větší nutnost a s větší intenzitou ofukování předního okna, vyhřívání zadního okna, vyhřívání sedaček atd...Taky hraje roli stav vozovky, po ránu jsou teď dost často mrazíky a náledí, což samozřejmě nepříznivě ovlivňuje spotřebu a o sněhu už vůbec nemluvím...
no, pokud se vešel v létě do 5 litrů a teď má 8 - to mi nepřijde normální. Pokud jezdíš stejné trasy, tak rozhodně nárůst o 1-1,5 litru a to maximálně. Pokud je auto v pohodě, resp. motor, tak se ohřeje o pár minut déle, to rozhodně neudělá vyšší spotřebu o 3 litry... . To pak jaksi postrádá nafta smysl při spotřebě 8. Takže za mě, prokousat se do skrytého menu a zjistit zda nejezdíš se studenym motorem. Měl jsem to na 330d e90 a i se špatnýma termostaty jsem jezdil za 7 litrů...potom za 6,5...
V létě jsem šel nejdřív na 6,5 - trochu jsem se uklidnil na 6,2 a v zimě, kdy se zahřívá pomaleji a podle toho mu i nakládám mi momentálně klesla spotřeba na 6,1 (ve skutečnosti musím jezdit za mnohem míň, protože těch 6,2 byl průměr za 5 tis. km od posledního vynulování, takže stáhnout to byť o deci znamená jezdit pod 6). Jezdím dost krátké trasy (do 20 km) a motor se nestihne zahřát, takže skoro nikdy nejdu nad 2 tis. otáček.
Mám 320d e91 130kw, původní rozměr gum, tj. 205/55/R16. Se spotřebou 8 by mě jeblo a rozhodně bych to řešil aspoň píchnutím na diagnostiku.
Mám 320d e91 130kw, původní rozměr gum, tj. 205/55/R16. Se spotřebou 8 by mě jeblo a rozhodně bych to řešil aspoň píchnutím na diagnostiku.
Davyd píše:V létě jsem šel nejdřív na 6,5 - trochu jsem se uklidnil na 6,2 a v zimě, kdy se zahřívá pomaleji a podle toho mu i nakládám mi momentálně klesla spotřeba na 6,1 (ve skutečnosti musím jezdit za mnohem míň, protože těch 6,2 byl průměr za 5 tis. km od posledního vynulování, takže stáhnout to byť o deci znamená jezdit pod 6). Jezdím dost krátké trasy (do 20 km) a motor se nestihne zahřát, takže skoro nikdy nejdu nad 2 tis. otáček.
Mám 320d e91 130kw, původní rozměr gum, tj. 205/55/R16. Se spotřebou 8 by mě jeblo a rozhodně bych to řešil aspoň píchnutím na diagnostiku.
Myslim, ze by si mal raz za cas motor pretiahnut aj na viac ako 2000rpm, kedze mas turbo s natacacimi lopatkami a tie sa natacaju az vo vyssich otackach a zvyknu sa kvoli neaktivite spinit a zasekavat - potom az repas turba

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00