jsem tu na fóru nový. Plánuji pořídit si své 1. BMW a vybral sem řadu 3 e90. Bydlím a převážně jezdím po Praze. Ročně najezdím něco mezi 10-15tkm. Jakej motor byste mi doporučili? Líbí se mi 320d případně 318d, je to do Prahy vhodný výběr?
Předtím sem měl Passata 2,0fsi a jezdil sem za 12l, což se mi vůbec nelíbilo. Tudíž spotřeba u naftových motorů mě pomalu přesvědčuje pro koupi, samozřejmě vím, že jsou vyšší náklady na servis a že naftě vyhovují spíše delší vzdálenosti a vyšší roční nájezd.
Jezdím denně cca 15-20km.
Já jezdím po Praze za 12-13 s 335i (225kw), ale mám kabrio takže +300kilo navíc oproti E90 sedanu.. osobně bych šel u sedanu do 325i .. myslím že za 9-10 litrů by se to dalo zvládnout po Praze..
Nafta mi nevoní .. ale je to tvá volba.. určitě ti tu někdo poradí ohledně naftáků..
Ahoj já mám E91 320 D a jezdím po Praze dost často. Jinak je ježdění po Praze a po Praze. Já např. jezdím od výpadovky na Brno až k dálnici D8 a můžu ti říct, že já jezdím cca 6,2. Jde to i lépe ale i hůře záleží na každém. Mám naftu 3 roky dovezl jsem auto z DE osobně a od té doby jen leju naftu a pravidelně měním filtry. Mám najeto 220 tkm. Auto jsem dovezl když mělo 170 tkm. Od té doby jsem neřešil jedinou závadu. Musím zaklepat. Auto je spolehlivé a myslím že klidně naftu do Prahy můžeš mít já bych v tom neviděl problém. Nevěřím těm řečím, že nafta v Praze trpí.
Přesně tak krátké trasy já nejezdím, vždy když jedu projedu celou Prahu a ještě 30 km za Prahu po dálnici, takže nelze brát jako, že jezdím jen po Praze. Dveře mám samozřejmě podepsané....
já mám xyronem zmiňované 325i (třilitrovou verzi) a dlouhodobý průměr mám 8,5l. Jezním něco po Praze (hlavně po širším centru) a teda hodně mimo město. Po Praze mám cca těch 10-13l. Ono je jízda Prahou a jízda Prahou ... dá se jet za 5l a taky za 20l. Hodně záleží na tom jak a kde, teplý motor, studený motor atd.
Po praze trpí hlavně DPF ... nedojde k regeneraci protože nenastanou požadované podmínky.
Já jsem po letech ježdění s různýma naftama skočil do R6 benzin a nemůžu si to vynachválit ... ten motor má úžasné charisma a spotřeba na to co umí je luxusní
Diky za reakce. Taky bych radsi benzin ale ten Passat me tak nastval a to i na dalnici, kde sem jel na 6 140kmh, tocilo to 4tis otacek a spotreba 8-9l.. Jezdim mimo centrum denne cca 5km tam 5 zpatky plus obcas dalsi jizdy a sem tam dalnice a mimo Praha. Ale 90% je ta Praha ale ne hodinovy cukani v kolonach.
Ta 325i by se mi libila. Je realny ji koupit ve slusnym stavu kolem 200tis kc?
ten prvni cernoch je peknej tvrdi kup v cr tak by nemel byt problem zjistit pravy km a pak proc ne cena myslim moc pekna a auto taky, nekdo ted muze rikat ze to nema navigaci atd ale co tu mame beztak vsichni na skle
Já mám 320d a jezdím po Praze dost často. průměrná spotřeba kolem 7litrů, ale jakmile je zácpa, tak jde spotřeba rapidně nahoru. Jakmile vyjedeš za Prahu, tak jezdíš za 5l. Myslím, že je to super volba...ikdyž najezdíš 10-15 tis. km za rok.
macad píše:Takže i když bych koupil s DPF tak ten se teda dá jednoduše vyhodit a pohoda??? To se divim, že to nevyhazujou všichni...
Ciste nahodou jsem vcera vecer videl v TV (uz nevim zda CT nebo Nova) reportaz o tom jak zly CESI nasli opet ojebavku a ve velkym se z aut odstranuji nefunkcni DPF filtry... poskytuje to udajne v CR az 600 firem, dostanes i zaruku ze na to na STK (mereni emisi a technicka) neprijdou.... a ze to je samozrejme velice zdravi skodlive.... + ukazovali v nejakym servisu, jak se to snadno odmontuje atd..
Jestli se to ted zacne takto medializovat, je jasny jak to skonci... peknou statni ojebavkou a vetsi buzeraci..
PS: ja jsem samozrejme zastancem toho ze ten filtr tam ma byt.. cuchat ten humus taky nechci..
Jasny no, rozumim, taky nejsem nejakej anti eko. Navic poradne ani nevim jak je financne narocny servisovat a opravovat DPF. Nerikam ze pokud tu naftu koupim ze to hned vyhodim, ale pokud bych mel na oprave DPF nechat placnu 10t kč asi bych teda promejslel zda ho nevyndat...
hmm to je pekny... to se pak nedivim ze to lidi radsi vyhodej...
takze pri jizdach 5km tam 5km zpatky se to DPF proste nici a radsi koupit benzin na tydle kratoucky trasy...
Rozdil ve spotrebe 320i 325i při "normalni" jizde po periferiich Prahy nebude asi nijak markantni predpokladam..
S 5km jízdama se bude DPF dost rychle ucpávat. Potom bys musel auto "venčit" za městem, aby se mohl DPF vypálit. Jak často bys to musel provádět záleží na docela hodně faktorech, ale čím starší auto, tím častějš.
Nedávno jsem na autoreveu proklikával test ojeté 116i, kde uváděli jejich dosažené spotřeby (město, mimo město, při klidné jízdě, při ostřejší jízdě ....) a ve všech případech měly skoro uplně stejnou spotřebu jak já s 325i (nebo dokonce o pár deci víc). Myslím že 320i na tom bude podobně.