Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M50B20 vs M52B20

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Seth
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 19.08.2013 00:00

#1 Příspěvek od Seth »

Zdravim, dokážu to někdo vypsat rozdíly mezi motory M50B20 a M52B20 (z E36) a jak co nejjednodušeji určit který je který ? Od kterého roku se vyráběl M52B20 ? Díky
Licin
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: ned 21.10.2012 00:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od Licin »

M52 se vyráběl cca od roku 1995
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova

#3 Příspěvek od roman320 »

m50 ma litinovej blok, m52 hlinikovej.. jeste je na prvni pohled jiny sani, umisteni vicka na dolivani oleje, nadobka na olejovej filtr.. ale to se da vsechno lehce prehodit, material bloku je jednoznacnej:)
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#4 Příspěvek od lukepostulka »

V čem je lepší hliníkový vs litinový, krom váhy a toho že se dřív zahřeje?
SvitaE36
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: sob 29.12.2012 01:00
Bydliště: Pelhřimov

#5 Příspěvek od SvitaE36 »

Litina: + tlumení vibrací, proti hliníkovým slitinám asi 10x
+Litinové bloky snášejí lépe přetížení v provozu z rázů
+Celková vyšší pevnost vytváří větší výkonovou rezervu
+Bloky se méně kroutí

Mínus-Hmotnost

Blok z hliníkových slitin:

Hliníková slitina se používá pro asi 3x nižší měrnou hmotnost, ale vzhledem k nižší pevnosti hliníkové slitiny musí mít silnější stěny a tak snížení hmotnosti je asi jen 50%. Hliníkové slitiny mají několik nevhodných vlastností, nedají se v nich vytvářet závity pro větší zatížení (hlava válců, víka uložení klikového hřídele), musí se zalévat speciální vložky, a to tak, aby byl konec závitu pod úrovní stěny bloku (platí i pro litinu, závit se neřeže od dosedací plochy). Ne že by materiál zatížení nevydržel, ale problémem je nutnost opakované montáže a demontáže, které závity přímo vyřezané v hliníkové slitině nedokáží zaručit. Vnitřní plocha válců z hliníkové slitiny má malou odolnost proti opotřebení a pokud se neprovede velmi drahá úprava povrchu nánosem odolných kovů, válce nelze prakticky používat. Proto se velmi často používají vložené válce z legované litiny. V nynější době se bloky z hliníkových slitin odlévají tlakově, což je technologie vhodná pro hromadnou výrobu. Obecně je přes všechny nevýhody při výrobě snaha o přechod z litiny na hliníkové slitiny, protože hledisko nízké hmotnosti začíná nabývat na významu.
Při odlévání bloků se velmi často pro vytvoření mazacích kanálů používá soustava ocelových trubek, které se zalijí do hliníkové slitiny, čímž odpadá složité vrtání mazacích kanálů. Pro menší pevnost se závity pro šrouby hlavy válců vytvářejí hlouběji v bloku a buď se použijí zalité ocelové závitové vložky, nebo se provede vyřezání závitu většího rozměru, do kterého se zašroubuje speciální závitová vložka, umožňující opakovanou demontáž šroubu. Odlitek se dále opracuje
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#6 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

M52 má 2 lambdy, každou na svodech. M50 jednu před katem.

Edit: Jo a jiný takový hranatější parohy sání (teda aspoň u M50B25).
Seth
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 19.08.2013 00:00

#7 Příspěvek od Seth »

Takže 50tka měla víčko na olej v zadní části, blíže ke kabině a 52 měla víčko posuté více do přední části vozu, řikám to dobře ?
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova

#8 Příspěvek od roman320 »

Jo, rikas to dobre:)
Odpovědět