Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

P: BMW e39 523iAT /// 10/1998, 125 kW

Pouze vozidla BMW!
Odpovědět
Zpráva
Autor
antik
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 24.10.2009 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od antik »

Přesné typové označení vozidla: BMW e39 523iAT
Druh karoserie: Touring
Rok výroby: 10/1998, do provozu 02/1999
Objem válců: 2494 ccm
Výkon: 125 kW
Druh paliva: bleifrei 95
Barva: Glaziergrün metallic
Počet najetých kilometrů: dle tacho +/- 177.000 - denně v provozu
Stav vozidla: odpovídá stáří
Platnost STK: 11 / 2014
Cena: 65.000 CZK
Popis výbavy: viz seznam níže
Popis provedených oprav: viz seznam níže
Popis nutných oprav, nebo nedostatků: viz seznam níže
Kontakt: +420 777 653 695 - volat po 16. hodině, na SMS nereaguji, fo.jansvehla@gmail.com
Foto: http://janek-anti.rajce.idnes.cz/BMW_e39 - zatím jen pár fotek, co jsem našel v kompu, o víkendu doplním o aktuální + o bolístky.

Výbava dle VIN (GT67474):
216A Servořízení-Servotronic
S220A Regulace světlé výšky
S255A Sport-kožený volant airbag
S261A Boční airbag pro cestující vzadu
S283A BMW LA wheel, BMW styling II (nejsou - 2 sady neorigo ALU)
S339A Shadow-Line
S354A Přední sklo zelené zelený klín
S386A Střešní lišta
S413A Dělicí síť zavazadlového prostoru
S423A Rohožky velur + k tomu gumové předložky na zimu
S428A Výstražný trojúhelník a spojovací taška
S431A Vnitřní zrcátko automaticky stmívatelné
S441A Kuřácký paket (nevyužíván)
S464A Vak na lyže
S500A Ostřikovač světlometů/intenzivní čištění
S508A Parkovací zařízení (PDC)
S522A Xenonová světla
S534A Automatická klimatizace
S690A Držák kazet (?? - to jsem v autě nepotkal)
L801A Provedení Německo/Rakousko
S818A Hlavní vypínač akumulátoru
S863A Obchodnický seznam Evropa
S879A Dokumentace k vozidlu německy
S202A Steptronic
S520A Mlhový světlomet
S548A Kilometrový tachometr

Popis provedených oprav:
- 11/2012 - výměna oleje v motoru
- 11/2012 - výměna vodní pumpy (vodní pumpa, napínač klínového řemenu, drážkový řemen) + nová náplň klimy
- 12/2012 - výměna ŘJ ABS (001)
- 03/2013 - výměna čidla PDC
- 07/2013 - výměna obou měchů (nivo) - levý (špatný), pravý (preventivně), starý pravý můžu přidat k autu
- 07/2013 - zakoupena nová pyropatrona k řidičovu sedadlu (ŘJ hlásí chybu na stávající pyro) - nenamontováno
Na vodní pumpu + komponenty a na měchy jsou faktury/účtenky = záruka. Ostatní díly kupovány jako použité z BMWklub (ABS + PDC) nebo z vrakoviště (pyropatrona) - bez záruky.

Popis nutných oprav nebo nedostatků:
Svítí kontrolka airbagů (diagnostika: předpínač pásů u řidiče) = dám k autu koupenou "novou" - z BMW vrakoviště Kladno, ještě jsem se nedostal k výměně.

Zvláště při chladných ránech se u studeného motoru houpou otáčky, po zahřátí bez problémů (zatím jsem neřešil, začalo se to objevovat až teď, kdy už začíná být chladněji, loni v zimě bez problémů).

Při vyšších rychlostech klepe volant, ale podle informací ze servisu to jsou kola nebo spíš pneumatiky (sjeté okraje, hlavní vzorek stále OK).

DO funguje na odemykání vozidla + kufru, zamykat se musí ručně (špatný konektor v klíči) – prkotina, neřeším.

Kapota je oťukaná od kamínků, ale nic velkého. Sem tam škrábanec - parkovištní lišej.

Rez: spodky předních dveří (klasika), růžky u zadních světel (klasika), jinak pár bublinek u zadního blatníku (kolem šrámu po někom šikovně parkujícím).

Před nedávnem (na konci srpna) při těch velkých lijácích se mi zřejmě dostala někam voda do elektriky, na 5-10 minut se zbláznily kontrolky a nefungovaly stěrače, po 5 minutách stěrače naskočily a po "vychladnutí" vše OK - i v dalších deštích, ale od té doby nefunguje zadní stěrač - předpokládám, že je to jen shoda náhod a bude jen potřeba promazat mechanismus - občas, když ho pustím, má snahu se posunout po skle, takže elektrika by měla být OK.

Občas si se mnou hraje hladové oko a monitor dojezdu - asi by to chtělo vyměnit čidlo v nádrži - klasika - (neřeším, jakmile se blížím mezi 15l a rezervu, tankuju do plna).

Nejnovější nedostatek, který jsem si způsobil sám - pořád mi zůstávaly kamínky mezi kotoučem a deklem tlumiče (LP), (odpornej pískot), tak jsem ten deklík trochu odtáhnul dál od kotouče a povedlo se mi ho "vylomit" z jednoho šroubku, takže teď vlivem proudění vzduchu "cinká" o kotouč, naštěstí mnohem slaběji než ty kamínky :) :( - s vytaženými okýnky nic není slyšet, se staženým okýnkem slabé "cinkání".

Výbava:
4x okna v elektrice, 8x ABG, ABS/ASC, dvouzónová klima, PDC, automat, xenony, senzor deště, lišty v klavírové černé, sedáky manuálně posouvatelné (antracit černá), fólie na zadku (komplet).

K autu:
Auto jsem si přivezl v 11/2012 z Německa s jistými záměry (plánování rodiny) - proto kombík. Bohužel z toho tak trochu sešlo a ten prostor nevyužiju, takže koukám opět po coupé.

Od předchozího majitele, který měl auto od 2007 (DE) jsem dostal několik záznamů z DEKRA (stk) a km by měly odpovídat (v 11/2009 najeto 138 tisíc, v 11/2011 najeto 163 tis.) – záznamy dám k autu. Já auto kupoval v 11/2012, když mělo najeto asi 170 tis. km. Od té doby jsem s tím najel něco přes 7.000 km.

Dále mám německé povolení na větší kola (sice tady je to asi k ničemu, protože mi je do TP nezapsali), tak to schovávám aspoň pro lepší pocit.

K autu jsou 2 sady alu kol: letní 17" (vepředu 235/45 - hlavní běhoun OK, boky sjeté (zřejmě příčina klepání volantu), vzadu 255/40 - bohatý vzorek), zimní 16" (225/55) - ještě minimálně na 1-2 sezony.

Dál přidávám gumové předložky na zimu, na léto jsou velurové koberečky.

Jinak co se týče spotřeby: dálky (silnice I. třídy + dálnice) - kolem 8,5/100, moje couračky do/z práce + po městě: 12,5/100. Teď mám dlouhodobý průměr někde kolem 10,5 l/100.


Jako obvykle, nic netajím, pár aut už jsem prodal a nikdy žádná stížnost :). Auto má své mouchy, ale když se vychytají, je to solidní, pohodlný a hlavně prostorný kočár, který v pohodě odveze 5člennou rodinu kamkoli.

Nebráním se výměně ve stejné cenové relaci - chtěl bych se vrátit zpátky ke coupé. Podmínka: minimálně 6hrnek + nejlépe automat, funkční A/C klima.

PROSÍM BEZ OT. Taky se nikomu nesáčkuju do inzerátů. Díky
Pro ty, co se chtějí jen svézt a odjet, tak upozorňuji předem, že testovací jízdy nedělám, anebo pokud ano, tak za poplatek předem. Párkrát v minulosti už mi to stačilo.

O ceně se dá vždycky jednat, ale až u auta, a v rozumných mezích.
antik
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 24.10.2009 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od antik »

Odpovědět