Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Čiptuning N52, N53 (prostě neturbo R6) vs. STK + ME

upravené vozy :)
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#61 Příspěvek od pavproch »

jo, jenomže to se u dostáváme do oblasti opravdových "racing" HW uprav (zásadní přestavba sání, akrapovič výfuk, komplexní ladění na brzdě, posunutí redline, posunutí max výkonu do vyšších toček) s cenoffkou obvykle vysoko nad 10k tojro...

navíc tam pak následně může být problém na ME/STK.... a životnost... :idea:

zcela nedávno sem se právě o tohle bavil s jedním človíčkem, kterého to živí, např. takovouhle úpravou lze z //M3 e46 (stock 252kW/343kobyl) vydolovat hrubě přes 400 koní (ookolo redline nad 8000 otáčkama)
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

#62 Příspěvek od MMM123 »

@budvlad: mne v podstate o nejakú prestavbu ani o nejaký extremny chiptuning nejde. Zatial som spokojny aj s priškrteným N53B30 na 160kW, nie som žiadny pretekár.

V tomto vlakne ma zaujima hlavne bezproblemove zrušenie AGR ventilu. Opätovné vháňanie spalín (kvoli vypatlaným hlavím z Bruselu) znovu do sania pokladám za masaker. Moja 325i ma teraz najazdenych 69000km (kupoval som ju pred par mesiacmi s nájazdom 60000), ale už vidím čierny zasvinený priestor pod nalievacím viečkom. Myslím že aj sacie ventily budú zanesené, možno aj zakarbonované. Predchádzajúci majiteľ striktne dodržiaval LL intrevaly s tou BMW sračkou 5W30 (šak tak mu v BMW povedali) a za prvých 50000km 2x predpisovo vymenil olej. Tak toto teraz v prvom rade potrebujem dať doporiadku.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#63 Příspěvek od BudVlad »

N53 má přímý vstřik, takže benzin nejde kolem sacích ventilů. Proto je dobré pravidelně čistit ventily vstřikováním specielního čističe do sání.
Obrázek
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

#64 Příspěvek od MMM123 »

BudVlad píše:N53 má přímý vstřik, takže benzin nejde kolem sacích ventilů. Proto je dobré pravidelně čistit ventily vstřikováním specielního čističe do sání.


Ano, v nejakej inej teme som nasiel radu od teba, ze pravidelne s vymenou oleja cistis sanie s pripravkom WYNN´S PETROL EGR 3. Chcem to urobiť tiež, mohol by si napísať presný postup ako to aplikuješ ?
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#65 Příspěvek od BudVlad »

Sundám vzduchový filtr a při zvýšených otáčkách stříkám do sání.
Obrázek
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#66 Příspěvek od starML Člen Klubu »

V návodu od výrobce je jako návod toto http://www.obchod.top-oil.cz/www/priloh ... _sprej.pdf . Teď by mne zajímal již vyzkoušený způsob aplikace toho přípravku u N53 - poradíš BudVlad? Aha, vidím, že jsi byl s odpovědí o 5 minut rychlejší => takže to stříkáš přes váhu vzduchu nebo do dílu č. 16 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=20 ?
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

#67 Příspěvek od MMM123 »

BudVlad píše:Sundám vzduchový filtr a při zvýšených otáčkách stříkám do sání.


OK, ďakujem, takže to aplikuješ priamo v plastovom kryte, kde je osadený vzduchový filter.

Ešte by som sa ťa rád spýtal: pri zadaní mojho VIN do ETK je tam možnosť náhrady serioveho sania za sanie BMW Performance. Ja tomu až tak nerozumiem, pre mňa sú to len plastové prívody vzduchu k filtru. Má to BMW Performance sanie nejaký zásadný význam ?
Přílohy
sanie BMW Perf. 325i N53.jpg
sanie BMW Perf. 325i N53.jpg (145.27 KiB) Zobrazeno 3812 x
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#68 Příspěvek od BudVlad »

BMW Performance sání mám, ale spíš protože to dobře vypadá. Možná že to přidá tak 2 koně, takže to cítit není.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#69 Příspěvek od pavproch »

Na N53 mám PI tež a úplně s BudVladem nesouhlasím, ty kobyly to nepřidá dvě ale tři... :twisted: ne vážně, ten motor po současné instalaci PI a PE výrazně líp dýchá, líp se točí, jede pocitově líp (ale furt to není N52 ani omylem) a krásně mu zhrubnul hlas.... :D

za sebe teda říkám ano, jít do toho...
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

#70 Příspěvek od MMM123 »

BudVlad píše:BMW Performance sání mám, ale spíš protože to dobře vypadá. Možná že to přidá tak 2 koně, takže to cítit není.


A sakra, to mi chces povedat ze cele to BMW Performance sanie za cca 700.-€ má jediný zmysel v tom, ze to nejako dobre vyzerá? Kurva tak taketo ťahy by som nečakal ani od Dacie:::)
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#71 Příspěvek od BudVlad »

starML píše:V návodu od výrobce je jako návod toto http://www.obchod.top-oil.cz/www/priloh ... _sprej.pdf . Teď by mne zajímal již vyzkoušený způsob aplikace toho přípravku u N53 - poradíš BudVlad? Aha, vidím, že jsi byl s odpovědí o 5 minut rychlejší => takže to stříkáš přes váhu vzduchu nebo do dílu č. 16 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=20 ?


Snažim se abych na váhu vzduchu nestříkal, ale asi by to nevadilo.
Obrázek
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#72 Příspěvek od vita11 Moderátor »

V tom návodu píšou, že to čistí i váhu vzduchu (nebo to psali na té pixli :roll: )

EGR by snad měl jít zaslepit i přímo na něm, ale tam je taky přístup jak k penězům...
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#73 Příspěvek od BudVlad »

Sání jsem ještě upravil tak, že jsem odstranil tu komoru pod sáním:

Obrázek


Lepší řešení je asi silikonová hadice, ale nevím jestli tahle na USbox padne na eurobox.

http://www.ebay.com/itm/BMW-N52-6cyl-3- ... 20&vxp=mtr
Obrázek
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#74 Příspěvek od vita11 Moderátor »

To já naopak jednu přidal :lol:

Obrázek

Pomohlo to zvuku motoru pod plynem a vliv na výkon řekl bych žádný
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

#75 Příspěvek od MMM123 »

budvlad napisal: BMW Performance sání mám, ale spíš protože to dobře vypadá. Možná že to přidá tak 2 koně, takže to cítit není.

pavproch napisal: Na N53 mám PI tež a úplně s BudVladem nesouhlasím, ty kobyly to nepřidá dvě ale tři... Twisted Evil ne vážně, ten motor po současné instalaci PI a PE výrazně líp dýchá, líp se točí, jede pocitově líp (ale furt to není N52 ani omylem) a krásně mu zhrubnul hlas..za sebe teda říkám ano, jít do toho..
- - -
Chlapi, na ETK som zistil že je rozdiel medzi vzduchovými filtrami v sériovom saní a v BMW performance saní. V sériovom je filter 13717536006 za cca 26.-€ a v Performance 13710445636 za cca 70.-€. Pripadá mi to tak, že v Performance saní za 700.-€ ste kúpili peknú imitáciu krabice ala kevlar so vzduchovým filtrom ala K&N. Nie je to to isté ako do sériového sania osadiť K&N filter ???
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#76 Příspěvek od pavproch »

není. bo KN je mastný filtr, zatímco filtr v PI je suchý. mastný filtr mi nesmí do auta
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#77 Příspěvek od pavproch »

joa cenoffka tam fakt je okolo 2 litrů za kus (v autorizáku po VIP slevě, bo jinde ho tady v CZ neseženeš, nebo o tom aspoň nevím.....)
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

#78 Příspěvek od MMM123 »

@pavproch: a vieš popísať rozdiel medzi tým performance filtrom a seriovym, je z ineho materialu ? Zaujímalo by ma, či má nejaký zmysel dať do sériového sania ten drahý filter z Performance kitu, či by tam vobec pasoval, a či by to prinieslo pre auto nejaky osoh. Popripade nejaky iny kvalitnejší filter, K&N alebo napr. tento :

http://www.bmcairfilter.com/car-filters ... 75_11.aspx
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#79 Příspěvek od pavproch »

sorry za opožděnou reakci, musím taky někdy budovat kapitálmus, že?!

nedokážu popsat rozdíl, nestudoval sem rozdíly v materiálu... mám ale pocit že povrch= filtrační plocha je u PI výrazně větší

a vůbec bych řekl, že PI je rozměrově větší, ale nepoměřoval sem...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#80 Příspěvek od pavproch »

Tak zítra bych snad opět mohl vyjet s bramborem.... podvezek opraven a geometrován, fčíl sa michal hrabe v sání (plánovaná výměna 2x DISA atd. a hlavně - tím, že je sání dole, je přístup k temu posratému EGRu, takže budeme blindovat, konečně....

btw, sání je poměrně dost zaolejované, to odvětrání klikovky je děs, kurwa, proč to nejde udělat jinak a jinam... 8-x
Odpovědět