Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M30B35 odlehčený setrvačník-otazky okolo

upravené vozy :)
Odpovědět
Zpráva
Autor
Keviiin
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: ned 21.02.2010 01:00
Bydliště: Bruntálos
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Keviiin »

zdarec chci odlehčit setrvák na M30tce...Otazka je, musí se vyvažovat klikovka s řemenicí ? nebo na piráta stačí sundat setrvat ostrouhat ho a nasadit zpet?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#2 Příspěvek od Foldas »

je lepši vyvažit cely komplet ale stači jenom samotny setrvačník. Nech si stahnout i řemenici na klice ta važi taky dost
Keviiin
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: ned 21.02.2010 01:00
Bydliště: Bruntálos
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Keviiin »

cau foldas posli mi prosim cislo.dame kavu..pracuju kousek od tebe v Bene****... tak dej cislo do SZ a zavolam :))
Keviiin
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: ned 21.02.2010 01:00
Bydliště: Bruntálos
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Keviiin »

co jsem zjistil tak musim sehnat setrvak z M30B35 E28.........což je asi nemožné co...sehnat tu jednohmotu
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Foldas píše:je lepši vyvažit cely komplet ale stači jenom samotny setrvačník. Nech si stahnout i řemenici na klice ta važi taky dost


čoveče, dovlím si ti oponovat. Taky jsem nad tím přemýšlel, že bych tu kurvu těžkou ve předu stáhnul. Žádnej člověk, kterej tomu rozumí mi to nechce prozradit proč, ale nikdy jsem to neviděl stočený nebo lehčený :? Viděl jsem 500 konovou S38, která byla nadopovaná vším možný a tohle tam byla jediná seriová věc 8O v BP autosportu v bruntále to na těch jejich 3.2 taky nechávají v serii... Zřejmě se to je zapotřebí jak tlumič kmitů nebo nevím...

Jednohmotu jinak bud ze starších M30 nebo M5 :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Keviiin
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: ned 21.02.2010 01:00
Bydliště: Bruntálos
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Keviiin »

ale kde tu jednohmotu sezenu starší :( toho je beztak pramálo-....
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Jak říkáš je jich pramálo... nova stoji asi 12 :-D pak spojka k tomu z m5 za 7 :-) není to levný...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#8 Příspěvek od oldaf »

Keviiin píše:ale kde tu jednohmotu sezenu starší :( toho je beztak pramálo-....
Nech si ji udělat z duralu
Keviiin
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: ned 21.02.2010 01:00
Bydliště: Bruntálos
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Keviiin »

nejakej technickej vykres asi nahodou nikdo nema ze :( :D
Keviiin
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: ned 21.02.2010 01:00
Bydliště: Bruntálos
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Keviiin »

předek ten monolit zeleznej velkej je tlumic kmitu ;-) proto to nikdo vepredu nestahuje ale na druhy strane je to zajimavy po osoustruzeni
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od MattyX Moderátor »

ja mám teďka nějak takhle :

Obrázek

ještě to musím zvážit :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Keviiin
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: ned 21.02.2010 01:00
Bydliště: Bruntálos
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Keviiin »

to je na M50tku ? nebo M20?
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#13 Příspěvek od oldaf »

Já dělám setrváky takhle:
Jinak ta řemenice ve předu by se měla odlehčovat také pokud se odlehčí o hodně setrvačník. Dělá se to tak že pokud se kompletní spojka odlehčí třeba o 25% tak se má řemenice na předku ubrat taky o 25%.
Přílohy
DSC_0051.jpg
DSC_0051.jpg (20.37 KiB) Zobrazeno 6916 x
DSC_0050.jpg
DSC_0050.jpg (23.45 KiB) Zobrazeno 6918 x
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Keviiin píše:to je na M50tku ? nebo M20?


Půjde to na M20, ale koneckonců je to jedno, šlo by to na oboje :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
lussinenka
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 18.02.2015 01:00

#15 Příspěvek od lussinenka »

Má tu někdo prosím setrvačník na m30 potřebuji změřit přesah plochy pro lamelu vs pro přítlačák díky
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od MattyX Moderátor »

oldaf píše:Jinak ta řemenice ve předu by se měla odlehčovat také pokud se odlehčí o hodně setrvačník. Dělá se to tak že pokud se kompletní spojka odlehčí třeba o 25% tak se má řemenice na předku ubrat taky o 25%.


Není pravda, slouží tam jako tlumič harmonických kmitů. Když to budeš kuchat tak zjistiš že uvnitř je guma, takže moc toho stejně nevymyslíš. Pokud to nebude dělat to co to má, tak zbytečně namáháš hlavní ložiska nežádoucíma vibracema a de facto děláš neefektivní proces. Řešil jsem to s pánem, kterej vyždímal z S38 skoro 500ps atmosferou a při spojce se setrvákem, která vážila sotva pár KG, tohle zůstalo jako jediný na motoru asi v serii :lol: Dělají se lehčí náhrady, ale pořád fungují na principu tlumiče kmitů viz zde: http://store.vacmotorsports.com/vac---s50b30-euro-crankshaft-harmonic-damper-kit-by-ati-p2814.aspx Ale to nikdo nezaplatí :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#17 Příspěvek od Foldas »

Já mam za to že m30 má normální celokovovou řemenici
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Celokovové by se to asi nejmenovalo tlumič kmitů :-)

bmwfans.info/parts-catalog/E34-Sedan/Europe/535i-M30/1988/browse/engine/belt_drive_vibration_damper/
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Foldas píše:Já mam za to že m30 má normální celokovovou řemenici


To je možné, i na M20 to je z venku celý železo, ale uvnitř je guma ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Mirda328_1
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 02.01.2007 01:00

#20 Příspěvek od Mirda328_1 »

je to tak, tlumi vyrovnava proto je to tak drahe, nerypal bych se do toho pokud nemate DTMko :) , ja sam pouzivam na turbu dvouhmotu e36 M3 3.0GT je lehci a udrzi solidni kone, i s dvouhmototu to bije vsechno cestou :)))
Odpovědět