Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Čiptuning N52, N53 (prostě neturbo R6) vs. STK + ME

upravené vozy :)
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#81 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:Tak zítra bych snad opět mohl vyjet s bramborem.... podvezek opraven a geometrován, fčíl sa michal hrabe v sání (plánovaná výměna 2x DISA atd. a hlavně - tím, že je sáí dole, je přístup k temu posratému EGRu, takže budeme blindovat, konečně....



Yede to! :twisted:

Zablindovaný EGR (pléšek s malinkou dírkou uprostředka) sa neprojevil rozsvícením palubky resp. spadnutím do nouzáku.... BudVlad měl pravdu... :idea:

Bohužel ani se zablindovaným EGRem a vyměněnýma bebechama na sání ta zapeklitiost s nepadajícíma otáčkama nezmizela.... škoda no... :(
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#82 Příspěvek od tommee »

Pozorujes nejakou pocitovou zmenu pri zablindovani toho EGRu? Pristi tyden by mi melo prijit performance sani a vyfuk, tak si rikam se rovnou zbavit EGR, pokud jeho jedina funkce je foukat sracky z vejfuku zpet do sani kvuli emisim.

Nehlede na to, pokud se u BudVlada neprojevilo na emisich ani odstraneni secondary catu, tak si rikam proc tam ty picoviny davaj, kdyz mame tak krasne ekologicky cisty motory:))
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#83 Příspěvek od pavproch »

Ne, nepociťuju. Ale najel sem zatím jen pár km.... asi třicet...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#84 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

EGR není jen kvůli emisím.
Dnešní moderní motory pracují v malé zátěži s malým množstvím paliva, umí palivo dávkovat přesněji než dříve a v minimálním potřebném množství. Toto ale nejde se vzduchem, motor nemá proměnný zdvihový objem a v malé zátěži, přes skoro uzavřenou škrtící klapku, nasává více vzduchu než je potřeba pro spálení malého množství paliva a spalovaná směs je pak velmi chudá.
Tomuto lze zabránit tím, že do motoru se krom vzduchu pro spálení pailva nasaje i nějaký inertní plyn jako "výplň". Kde vzít inertní plyn? Drtivá většina objemu spalin je CO2, spaliny jsou ideální "výplň", jsou zadarmo :-) Problém jsou nečistoty ve spalinách = nespálený olej, saze vzniklé přímým vstřikem do spalovacího prostoru atp.

Co způsobuje spalování chudé směsi ví každý, kdo se alespoň trochu laděním motoru zabývá.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#85 Příspěvek od xyron »

Krásně popsáno :wink:
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#86 Příspěvek od tommee »

@Francis: díky za podrobný vysvětlení. Já se laděním motoru nezabývám, jsem jen fanda, tak teď možná budu mít blbej dotaz. Spalování chudé směsi znamená hodně vzduchu, málo paliva a větší teplotu při spalování. Tudíž tedy EGR nasáváním CO2 eliminuje zmíněný fakt? Pak nevidím žádný rozumný důvod pro jeho zaslepení, pakliže vše funguje jak má a pokud někdo prostě nemá vyloženě svody bez napojení. Začínám se ztrácet :lol:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#87 Příspěvek od pavproch »

rozumný důvod je ten, že přimíchávání spalin je zvěrstvo....

svoje vlastní howna si přece taky nepřimícháváš do jídla, nebo snad jo? :twisted:
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#88 Příspěvek od tommee »

No tak BMW (nejen samo) nám je tam přimíchává :D a než to zaslepím, tak chci vědět, že to zároveň nijak nekurvím :roll:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#89 Příspěvek od pavproch »

nejsem motorář, ale ledacos si ešče z fyziky pamatuju.... u adiabatického děje je tím lepší účinnost čím je rozdíl teploty na vstupu (co nejnižší) a na výstupu (co nejvyšší) větší.... tak proč zvyšovat teplotu na vstupu přimícháváním těplých spalin?!?

btw, vyšší těploty (pokud je to pravda, nevím) ve spalovacím prostoru při nižším zatížení mi nevadí, bo nižší zatížení neznám/nepoužívám... :twisted:
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#90 Příspěvek od tommee »

pavproch píše:nejsem motorář, ale ledacos si ešče z fyziky pamatuju.... u adiabatického děje je tím lepší účinnost čím je rozdíl teploty na vstupu (co nejnižší) a na výstupu (co nejvyšší) větší.... tak proč zvyšovat teplotu na vstupu přimícháváním těplých spalin?!?


To je řekněme správně formulovaný dotaz :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#91 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

tommee píše:... Spalování chudé směsi znamená hodně vzduchu, málo paliva a větší teplotu při spalování. Tudíž tedy EGR nasáváním CO2 eliminuje zmíněný fakt?
Bingo!

pavproch píše:... svoje vlastní howna si přece taky nepřimícháváš do jídla, nebo snad jo? :twisted:
Viděl jsi film Neobyčejná dobrodružství vojína Čonkina? Z čeho tam místní Mičurin vyráběl kořalku? Z hoven! Na kilo cukru kilo hoven :-D

pavproch píše:... u adiabatického děje je tím lepší účinnost čím je rozdíl teploty na vstupu (co nejnižší) a na výstupu (co nejvyšší) větší ... tak proč zvyšovat teplotu na vstupu přimícháváním těplých spalin?!?
A proto mívají motory chlazení za EGR ventilem.

Pokud je zážehový motor v dobrém stavu, nespaluje olej ale benzín/LPG/ethanol/methanol, má zanedbatelné množství pevných částic a zpětné přisávání do spalovacího prostoru není škodlivé.
U dieselu je situace horší.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#92 Příspěvek od tommee »

:idea: well done. Díky za osvětlení!
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#93 Příspěvek od pavproch »

Píchnu to semdle:

jannisa na Zpost píše:The main cats are in the x-pipe. The ones in the dp are primarily for emissions control during cold starts. Once the engine (and main cats) is warmed up you pass every co2 test in europe.


Tak nějak si myslím, že až takle jednoduché to (s tím případným odstraněním primary katů) nebude.... ale nemám dostatek znalostí, abych tohle tvrzení mohl fundovaně rozporovat

PS: nechystám se kuchat katy, spíš mě to jen zajímá z principu...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#94 Příspěvek od Filozof »

A co pak sportovní katy ? Splnují normu EU a přitom má auto větší sílu a větší pruchodnost - takže více koní i krouťák ? Chápu to správně ?

Pak mají smysl i leštěné svody i sportovní kompletní výfuk střed i konec kde to dá klidně dalších 30-60koní jen komplet upraveným výfukem.
Akorát ta palba za to bude další pěknej ranec.

třeba zde nějakej výběr
http://www.modbargains.com/bmw-e9x-m3-exhaust.htm
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#95 Příspěvek od pavproch »

tak o tomhle něco málo vim.... jenom vejfukem 60 kobyl nevyhoníš... teda aspoň u mnichovské R6 ne... to sce laděné sání i výfuk a hlavně kopec času na brzdě při ladění map.... jo a je to za raketu.... např. pro ///m3 e46 je čtvrt mega základní cenovka za cca 30 kobyl....
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#96 Příspěvek od tommee »

Vecicky to jsou krasny, ale za ty koniky navic je to fakt nesmysl. Myslim, ze valna vetsina z nas s tema performance serepetickama to ma zejmena protoze to proste lip vypada a zni:) Mne osobne na e93 330i nechybi vykon, ale ten zvuk, a chraplak performance exhaustu me chytil za srdce:)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#97 Příspěvek od pavproch »

zapoměls na štěknutí ve vejfuku při meziplynu.... :twisted:

ref nechybějící koně: je tu ještě jdna věc - optimální výběh pro to stádo (čti správněji odstupňované převody)... taky sem o tom nevěděl...až výrazné zkrácení (17%) m4Zlikova diffu mi otevřelo oči...

(ale je to vždy něco za něco 17% zkrácení = 17% navýšení spotřeby.... což je u autí pro radost nepodstatná věc, že...)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#98 Příspěvek od Filozof »

Ještě odlehčení váhy na správných místech udělá taky svoje u auta pro zábavu těch 60-80kg taky pomůže dost.

Je to pak poznat.
Diff taky dělá hodně. Kratší a svornost ...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#99 Příspěvek od pavproch »

odlehčování je hračkou např. u sedanu - prostě vyhodíš zadní sedadla a vše kolem nich a hned máš ušetřenou váhu pytle címentu nebo i dvou (třeba u e91 dělený zadní opěrák sám neodnesu), ale u 2místného roadsteru je už to docela (čti: kurwa) drahá zábava
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#100 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

JJ, transformerská střecha je machrovinka, ale váhově je na tom plátěnka předchozího modelu lépe
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět