Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vysouvací ložisko spojky E36 - M3 vs. neM3

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Ví někdo jaký je rozdíl mezi vysouvacími ložisky spojky E36 pro M3 a pro neM3? Katalogové číslo je jiné, u M3 ložiska je poznámka H=25 (výška od dosedací plochy na páce k dosedací ploše ložiskového kruhu ?), u neM3 ložiska poznámka o výšce není.
Rozdíl je ve výšce nebo v něčem jiném?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

da se taky upravit ta vysouvaci tycka, resp protikus na druhe strane v musli, kdyby jsi potreboval vic/min vysunout... hral sem si s tim pri montazi Tilton 2lamel spojky... jeste se da pouzit hydraulicke lozisko z VW group, ale to je slozitejsi o napojeni na hadicku...
“Ability is what you're capable of doing.”
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Bacha, ty ložiska jsou fakt jiný. Když jsem přehazovali motor Lopolovi do modrýho kupé, tak jsem tam dali nižší ložisko a spojka vypínala až úplně dole. Tehdy to nikoho nenapadlo, až po letech jsem na to přišel :-D
Dá se to pořešit prodloužením vypínací tyčka spojkového válce, jak píše Hanz.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Kluci, dík za info. Problematiku znám, poprvé jsem na nevhodně vysoké ložisko a nevypínající spojku narazil na mém prvním autě, Škodě 440 Spartak, při handlování převodovek v roce 1984 ;-)

Podle ETK má E36 M3 3.0 jiné ložisko a jinou vysouvací páku. Z doslechu vím, že má nižší sestavu setrvák-přítlačák a zřejmě je to napraveno soudruhy v NSR vyšším ložiskem a jinou vysouvací pákou.
Páka pro M3 3.0 je shodná s pákou pro 320i s jednohmotou (ta je v kompletu o 10 mm nižší než dvouhmota.

Jde mi o to, zda někdo zná rozměr v prvním příspěvku uvedených ložisek, rozměr červeně kótovaný na obrázku níže.
V podstatě mi statčí rozměr seriového neM3 ložiska, neb to pro M3 už jsem včera zakoupil a umím si ho změřit sám :-)
Přílohy
ClutchReleaseBearing.jpg
ClutchReleaseBearing.jpg (10.25 KiB) Zobrazeno 2344 x
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět