Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nepravidelný volnoběh M5 e34 3.8

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
hulda
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od hulda »

Není místo laborování lepší rovnou vyřadit jednu možnou závadu a koupit nové čidlo za 350 kč ?

Když to čidlo odpojiš, stane se něco? Mi vyletí otačky okamžitě na 3000 rpm a pak pomalu klesají.

Když oddělam víčko od oleje, taky nepozoruji žádnou změnu za chodu, tím neřikam že je to správně ale že nejsi sám. :)
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Fatal Design »

Jinak takhle na autě se nedá měřit teplotní čidlo. To se musí vyndat, strčit do vařící vody (100°C) a změřit odpor ... všude se udává odpor při 100°C.

Pokud nevíš co měříš (°C), těžko interpretovat výsledek ...
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#23 Příspěvek od Martin85 »

Díky za rady. Nové čidlo už je na cestě. Zkoušel jsem změřit ty cívky ale nic mi to neukazuje. Když propojím oba piny, tak to vletí přes 1000ohmů a pak to spadne na 1 ohm. Je to rychlost, takže ani nejsem schopnej, říct, kolik to první číslo přesně je.

Díval jsem se pořádně na svíčky a mám je dost černý. Večer sem hodím foto.

Čidlo na vodu jsem zkoušel odpojit ale ne za chodu motoru. S odpojeným čidlem nejde motor nastartovat.
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#24 Příspěvek od Martin85 »

Stihl jsem vymontovat jenom 3 svíčky.

Fotky tady. Nejdou mi vkládat. Barva elektrod není cihlová ale zlatá. První svíčka zprava má i elektrodu černou. Na svíčkách je najeto minimum ale starý vypadaly stejně.

http://jezmar.rajce.idnes.cz/m5_svicky#DSC_00591.jpg

Ještě jsem měřil čidlo na klice. Dočetl jsem se, že by mělo ukazovat 900-960 ohmů a moje má asi jenom 480. Nevíte někdo, kolik má správně mít?

Taky jsem pro jistotu sundal všech šest gum, které jsou mezi klapkami a tělesem sáním, a "šnorchl" mezi váhou a sáním a vše je OK.

Ještě mě napadlo, jestli by to nemohla dělat lambda?
hulda
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od hulda »

Chod motoru a barva svíček zatím stále ukazují na čidlo teploty podle mých zkušeností.
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#26 Příspěvek od Martin85 »

Taky mi to tak přijde. V pondělí to vyměním a uvidím. Bohužel jsem našel v nějakém manuálu, kolik mají být hodnoty odporu na čidle při daných teplotách a odpovídá to tomu, co jsem na měřil. Tak uvidíme.
hulda
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od hulda »

I kdyby bylo v pořádku.. výměnou dílu za nový neuděláš nikdy chybu a budeš vědět, že tím to nebylo. :wink:
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#28 Příspěvek od Martin85 »

No jasný, v pondělí to čidlo přijde. Tak to vyměním a dám vědět.
koki
Registrovaný
Příspěvky: 541
Registrován: stř 03.05.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od koki »

Martin85 píše:Tak cívky to nejsou. Odpojoval jsem jednu po druhé a vždy to udělalo to samé. Trochu klesly otáčky a po opětovné připojení se zase zvedly. Zkoušel jsem i odpojit dvě najednou a vždy se stejným výsledkem.

Koki co je mokrá svíčka?


ted už nevím zda to bylo od oleje (přetěsnění víka motoru mě čeká) nebo benzínu, měl jsem vadné obě origo lambdy, kdo ví, zda neměli už 19let a šlo mi tam více benzínu, tak jestli je možný, že se dostal benzín na svíčku...
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#30 Příspěvek od Martin85 »

Čidlo vyměněno a je to pořád stejný. Když je auto studený, tak to celkem jde, ale jakmile se zahřeje, tak začne dost vynechávat. Když přidám plyn a pak ho zase uberu, tak spadne volnoběh hodně nízko a chvíli tomu trvá, něž se to sebere. Myslím, že mám i nízký volnoběh. Ručičku na otáčkoměru mám jen těsně nad políčkem 750ot/min a ne skoro u 1000 jak jsem se díval na videích u ostatních aut.

Přijde mi, jak kdyby mi to pořád někde přisávalo ale už fakt nevím kde. Hadici, co jde do olejovýho separátoru z víka ventilů mám novou. Vždy, když sundavám sání, tak je v ní trochu čisté vody. Předpokládám, že to je kondenzát. Zkontroloval jsem hadici, co jde ze sání do volnoběžného ventilu i z volnoběžného ventilu za klapky a vše je OK. Kontroloval jsem i hadice od podtlaků, co vedou do sání a taky jsou OK. Rezonanční klapka funguje. Kontroloval jsem i hadci co jde do filtru s aktivním uhlím nebo co to je a ta je taky OK.

Jsou tam ještě nějaké hadice, které bych měl zkontrolovat?

Co dál může způsobovat, že je to bohaté kromě lambda sondy a toho, že to někde přisává?
hulda
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od hulda »

To je divné.. to co popisuješ mi přesně dělalo a bylo to tím čidlem.. taky jsem mival 750.. někdy dokonce, když jsem vyřadil tak mi spadly otačky na 400.. a někdy mi to i zdechno za jizdy...

Volnoběh má byt 970 +- 40 rpm.. takže ano, 750 je málo.

Hádám, že olej ve vodě nemáš a na měrce oleje nemáš emulzi.. At mužeme vyloučit prasklé těsnění pod hlavou. Chtělo by to změřit tlaky.

škoda, že nevim jak se oveřuje funkčnostě těch 2 podtlakových elektromagnetických ventilů, co jsou pod sáním.

To přisávání jde taky nějak ověřit... že se rozpráší nějaka kapalina do vzuchu a jestli to přisává, tak uvidíš kudma, ale to jsem nikdy nedělal ani nevim jaka kapalina se na to hodí, to by musel poradit někdo jiný.
A asi sundat vrtuli kvuli toho, protože bys toho moc neviděl :D

Osobně na tvém místě po výměně čidla zkontroloval ten olej a vodu, mrknul bych se na drát a konektor od čidla, jestli se třeba někde nenarušil. Změřil tlaky a zajimal bych se o to, zda to nemuže zpusobovat špatný snímač na klice.. A ty máš 3.8 takže máš ještě čidlo na vačce.. já mám 3.6 takže tuhle srandu nemám a zda muže nebo nemuže mit vliv nevím.
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#32 Příspěvek od Martin85 »

Já jsem právě našel, že čidlo na klice má mít odpor 940-960, já jsem naměřil mnohem míň. Taky tam má být vzdálenost 0.6mm což tak ještě přeměřím. Olej v chladící kapalině není, jestli jede voda v oleji zkusím zjistit podle tý měrky.

Voda se neztrácí...

To čidlo na vačce nevím, při nejhorším je vyměním a rovnou i čidlo na klice. Taky by to mohla být ještě váha vzduchu ale to nevím, jak zjistit...
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#33 Příspěvek od Martin85 »

Tlaky změřím, jen co seženu sadu na měření ale to by neměl být problém. Ty elektromagnetický ventily taky nevím, jak ověřit, ale jeden ovládá rezonanční klapku a ta mi funguje.

Zkontroluju rovnou ty dráty od čidla...
hulda
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od hulda »

Rezonanční klapka na to nemuže mit vliv ta je aktivní od 4100 do 6900 rpm..

Váhu to má MAFku takže drátek.. kdyby se přerušil, tak to pojede ještě hůř ne-li vubec.. ale zapatral bych jak ho vyčistit.. nějakým sprejem opatrně..

Asi nemáš možnost si to čidlo na kliku pujčit od někoho... to nejsou přece jen 3 stovky jak za vodní čidlo. Abys to ověřil
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#35 Příspěvek od Martin85 »

To bohužel nemám...

To čidlo na klice stojí litr...
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#36 Příspěvek od Martin85 »

Taky mě napadlo, jestli to nemůže dělat to, že nemám srovnané klapky. Nevíš, kdo to v čechách, nejlépe v Praze dělá?
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#37 Příspěvek od Martin85 »

Dnes jsem stihl pouze kouknout na tu měrku a je na ní pouze čistý olej. Nebo to mám zkontrolovat až po jízdě?
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#38 Příspěvek od Martin85 »

Dnes jsem stihl pouze kouknout na tu měrku a je na ní pouze čistý olej. Nebo to mám zkontrolovat až po jízdě?
hulda
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od hulda »

Myslím, že by se to usadilo po běhu... Pokud nemizí voda a není v ní olej, neměl by být v tomto problém.
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#40 Příspěvek od Martin85 »

Teď jsem to ještě konzultoval s kamarádem a říkal, že by to mohla být lambda. Tak jsem jí objednal od BOSCHE. Bůh ví, jak je tam ta současná dlouho...
Odpovědět