Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nepravidelný volnoběh M5 e34 3.8

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#61 Příspěvek od Martin85 »

hulda píše:
Martin85 píše:Huldo: když si stavěl motor, jaké si používal těsnění pod hlavu atd? Dával jsi nové šrouby na hlavu? A jaké jsi použil pístní kroužky (kromě origo BMW se mi nedaří žádné najít)

Nemá někdo zkušenosti s těsněním AJUSA? Dělají na M5 celou sadu za docela příznivou cenu.


No... první pokusy jsem daval glaser a šrouby jsem neměnil.. poslední "stavba" který už drží a nemám s tím problém proběhla s novými šrouby a těsněním victor reinz. (rozhodnul jsem se tak protože prvovýroba těsnění je bud VR nebo Goetze)

Kroužky jsem koupil u http://www.szakalmetal.eu/cz.

Ajusa mi byla vymluvena z důvodu, že postrádá měděné lemování kolem olejového kanálu, což může mít za následek uník oleje mezi hlavou a blokem. Takže te se vyhýbám obloukem a sám mám jednu doma, kterou jsem raději nepoužil.


Dík za info.

A ty si dával origo M5 písty nebo ty z 535i?
hulda
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od hulda »

Martin85 píše:
A ty si dával origo M5 písty nebo ty z 535i?


Já mam celý spodek M30... ale i tak ty kroužky neměli v katalogu.. zavolal jsem tam, nadiktoval jim rozměry kroužků a zavolali mi zpět, že neví, z čeho ty kroužky jsou podle databáze ale že ten rozměr mají :lol: :lol:
sada stála 680 kč a byla to nějaka... pro mě neznama firma ale bylo to made in germany s čímž jsem se spokojil... možná mám někde ještě krabičku.
Tak bych tipoval, že by mohli mít i S38 kroužky...
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#63 Příspěvek od Martin85 »

Ok, ještě jednou dík za info. Uvidíme, co po změření komprese zjistím.
hulda
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#64 Příspěvek od hulda »

To byla jedna z prvních věcí, kterou jsme ti radili... Tak napiš výsledek :)
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#65 Příspěvek od Martin85 »

Já vím, ale nemohl jsem sehnat měřák. Nakonec jsem si ho objednal :D
Rendis
Registrovaný
Příspěvky: 5043
Registrován: úte 14.03.2006 01:00
Bydliště: East coast -Odolka

#66 Příspěvek od Rendis »

Martin85 píše:Já vím, ale nemohl jsem sehnat měřák. Nakonec jsem si ho objednal :D


Dobře vědět :)
Only e34 8-)
e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#67 Příspěvek od Martin85 »

:D
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#68 Příspěvek od Martin85 »

Tak jsem to dnes konečně změřil. Na všech Válcích je tlak mezi 13,5 a 14,5, což by mělo být v pohodě.

Zjistil jsem, že mi z motoru doslova teče olej. Na vanu dal někdo tekuté těsnění a pravděpodobně to teče i okolo krytu rozvodů a možná bude taky KO přední těsnění kliky. Rovnou taky vyměním těsnění na sání, o-kroužky mezi klapkama a dám radši vyčistit a otestovat vstřiky.

Mohl by ten špatný volnoběh a občasné nezapálení způsobovat špatný tlak benzínu?

Neměl byste pro mě někdo radu, jak nejlépe povolit ty 4 šrouby, co jsou na klice a co drží tlumič vibrací?
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#69 Příspěvek od Martin85 »

Dnes jsem zjistil, že mi chybí větrák (sahara) na chladiči klimy. Vadí to? Má tento větrák nějaký vliv na chlazení motoru nebo to všechno chladí vrtule, která je přes visko spojku z druhé strany?

Nefungoval mi tento větrák na e39 a tam to údajně vadí, protože zajišťuje první chlazení.
bmw_pepa
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: stř 18.01.2006 01:00

#70 Příspěvek od bmw_pepa »

Co se týče chlazení M/// motorů, tak je důležité aby chodila i elektrická sahara. Bez ní se to špatně chladí. Hlavně se to týká velkých šestiválců.
od M635csi až po M5 3,8.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Martin85 píše:Dnes jsem zjistil, že mi chybí větrák (sahara) na chladiči klimy. Vadí to? Má tento větrák nějaký vliv na chlazení motoru nebo to všechno chladí vrtule, která je přes visko spojku z druhé strany?

Nefungoval mi tento větrák na e39 a tam to údajně vadí, protože zajišťuje první chlazení.


měl by jsi mít i čidlo v chladiči, na který je tahle elektrická vrtule připojená. čidlo je ve "studeným" rohu chladiče a když to visca pak nestíhá uchladit tak tomu pomůže elektrika...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#72 Příspěvek od Martin85 »

Díky za info. Jdu šetřit na vrtuli.

Může to mít nějakou spojitost s tím nepravidelným chodem?
hulda
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#73 Příspěvek od hulda »

Určitě ne...
nemám klimu a nemám ani elektrický větrák... mam jen vrtuli přes viscu...

Je pravda že nemam originální termostat který se otevírá při 79°C ale druhovýrobu co se otevíra při 73°C... při vedrech a kolonách mi ručička vyleze na (odhadem) 91 - 92°C v ten moment spina visca a stlačí to zase pod 90...
Odpovědět