Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M3 E36

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
Romanis
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#1 Příspěvek od Romanis »

Kluci neporadíte?Všímám si v posledních dnech že mi ještě po nastartování 3x zabliká kontrolka oleje.Nikdy předtím jsem si toho nevšimnul a myslel si že má shasnout ihned po nastartování.Olej tam je, jen nevím jestli mi v servisu nedali trošku nad.Předem dík Roman
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

a dělá to za tepla i za studena ? :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Romanis
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#3 Příspěvek od Romanis »

Jejda tak to sem nevypozoroval ale zkusím to zítra.
Jinak teď jsem byl v garáži mrknout na stav oleje a samozřejmě kluci šikovní přelili olej 2-3mm nad horní rysku, takže zkusím zítra odsát.
Vím asi kam jsi to otázkou mířil ale to problíkání vypadá že nemá ovlivněné tlakem oleje protože to má přesně daný interval 3x zabliknutí, spíš mi to připadá jako něco informativního jestli to nemá něco společného s tím přelitím.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

2-3mm nad maximem ničemu nevadí, já jezdím i 0,5cm - kvůli odlévaní oleje, aby byla vyšší hladinka.
Pokud to je kontrolka mazání, tak to má spojitost jedině s tlakem oleje a to, že to po startu má problém namazat těch 0,5-0,7bar co tady ten policajt zobrazuje...
Změř si pro jistotu tlak oleje, ať ut pak v sekci "díly-koupě" není potávka po motoru ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Romanis
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#5 Příspěvek od Romanis »

MattyX píše:2-3mm nad maximem ničemu nevadí, já jezdím i 0,5cm - kvůli odlévaní oleje, aby byla vyšší hladinka.
Pokud to je kontrolka mazání, tak to má spojitost jedině s tlakem oleje a to, že to po startu má problém namazat těch 0,5-0,7bar co tady ten policajt zobrazuje...
Změř si pro jistotu tlak oleje, ať ut pak v sekci "díly-koupě" není potávka po motoru ;)


Určitě tlak změřím,dík za reakci.
Já bych ten tlak klidně pochopil kdyby to po startu permanentně svítilo třeba 3 vteřiny a pak zhaslo ale mě to v pevně daném intervalu 3 x zabliká proto mi to přišlo jako něco informativního.Ještě jsem si všiml že mám další olejový senzor přímo ve vaně ale ten nevím proč tam je?
Romanis
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#6 Příspěvek od Romanis »

Matty tohle by pro orientační změření mohlo stačit?

http://www.mojedilna.cz/Tester-tlaku-mo ... s-d318.htm

Chápu správně že se to namontuje místo čidla tlaku oleje?
Podle tlaku ale stejně chycený ojniční ložiska nepoznám že?
Romanis
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#7 Příspěvek od Romanis »

Teď jsem koukal do ETK a u toho snímače ve vaně píšou že je to senzor množství oleje myslíš že by to nebylo tak chytré že by to bylo schopno rozpoznat že je tam víc oleje a jen to upozorňuje?
Anton
Registrovaný
Příspěvky: 804
Registrován: úte 18.07.2006 00:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Anton »

Kouknul jsem na zahraniční fóra a tam píšou, že to dělá vadný čidlo.
A prej když to bliká žlutě, tak to je hladina oleje a když červeně, tak tlak.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=539221
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Anton píše:Kouknul jsem na zahraniční fóra a tam píšou, že to dělá vadný čidlo.
A prej když to bliká žlutě, tak to je hladina oleje a když červeně, tak tlak.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=539221


Svatá pravda, ale to je u E46 ne ? :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Danny Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1563
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od Danny Moderátor »

Romanis píše:Podle tlaku ale stejně chycený ojniční ložiska nepoznám že?


Poznáš, ale už je většinou pozdě.
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od LiborM »

Danny píše:
Romanis píše:Podle tlaku ale stejně chycený ojniční ložiska nepoznám že?


Poznáš, ale už je většinou pozdě.


Ámen.....
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Anton
Registrovaný
Příspěvky: 804
Registrován: úte 18.07.2006 00:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Anton »

MattyX píše:
Svatá pravda, ale to je u E46 ne ? :)

Já jsem ráno četl e46 se zalepenýma očima :)
Romanis
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#13 Příspěvek od Romanis »

Tak nějaká aktualizace.Dnes sem byl u svýho mechanika a zkontroloval hkadinu oleje a řekl že to nějaké hovado přelilo.Odpustil mi z toho 0,9l a jsem těsně pod horní rysku (myslím si že v servisu neznají baworácká měrky a mysleli si že měří v celé sploštělé části ale přitom by měl být olej vždycky mezi dvěma jedinýma ryskama-zářezama které na měrce jsou pokud chápu správně?). No než jsem si to uvědomil tak olej byl zahřátý a když jsem zkusil několikrát nastartovat tak po startu už nic nezablikalo takže si myslím že to mělo spojitost se snímačem množství oleje ve vaně (protože horní kontrolka na tlak oleje se po startu nerosvítí to jen ta spodní na množství hladiny kterou bere s čidla ve vaně).Zkusím to ještě zítra za studena a uvidím. Jen už jsem z toho tak vyplašený že nevím jestli mi vždy 9x zablikala kontrolka hladiny oleje (před startem za studena i za tepla) na spodním řádku budíku která právě signalizuej hladinu oleje.Nemohl by se vyjádřit někdo kdo 3,2 má jestli by na to po otočení klíčku nemohl kouknout?
Ještě otázka na Dannyho :chycený ložiska poznám na tlaku oleje že dává málo-samozřejmě kromě vadnýho olejovýho čerpadla?Kolik by to mělo pro 3,2 být a v jakém režimu?Pokud ale tlak bude dobrej (o víkendu pro jistotu budu měřit) tak to asi nutně neznamená že ložiska jsou ok?
všem dík kluci
Romanis
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#14 Příspěvek od Romanis »

Že by měl bejt ten olej umístěný mezi dvěma ryskama jsem myslel rysky viz první obrázek v odkazu.

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=254340
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od MattyX Moderátor »

většinou Ti to neodejde na čerpadle, ale právě na těch ložiskách :)
Na horkém oleji 90-100 by to mělo na volnoběh (750ot) udržet cca 1bar, pokud máš nějak zvýšený volnoběh (1000ot.) tak by jsi měl mít stabilně nad jeden bar... a potom od 3,5-4tis ot. by jsi měl mazat plnej tlak cca 5,5 - 6bar (záleží v jakém stavu je přetlaková pružinka). s každým přibývajícím tisicem otáček od volnoběhu by ti tlak měl stoupat o cca 1,5 bar až na těch cca 5,5-6.
Studenej motor ani neměř, tam na volnoběh máš bez problému 6bar i na zadřené mrdce :) :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Romanis
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#16 Příspěvek od Romanis »

MattyX píše:většinou Ti to neodejde na čerpadle, ale právě na těch ložiskách :)
Na horkém oleji 90-100 by to mělo na volnoběh (750ot) udržet cca 1bar, pokud máš nějak zvýšený volnoběh (1000ot.) tak by jsi měl mít stabilně nad jeden bar... a potom od 3,5-4tis ot. by jsi měl mazat plnej tlak cca 5,5 - 6bar (záleží v jakém stavu je přetlaková pružinka). s každým přibývajícím tisicem otáček od volnoběhu by ti tlak měl stoupat o cca 1,5 bar až na těch cca 5,5-6.
Studenej motor ani neměř, tam na volnoběh máš bez problému 6bar i na zadřené mrdce :) :)


Super Matty dík a za ty hodnoty 2x dík! Takže pokud tlak oleje bude v toleranci je "jakaz takaz" jistota že ložiska jsou OK nebo ani tak se to nedá brát?Auto mám od podzimu a poˇřád přemýšlím jestli je nezkontrolovat?
Jak jsem psal za tepla mi už žádna kontrloka po nastartování ani během jízdy neblikne.To množství oleje mezi těma ryskama z odkazu je správně?
To kontrolní zablikání kontrolky hladiny oleje před startem je normální nevíš?Omluva za tolik otázek kdyby mi nehrálo rádio tak neřeším ale zrovna ten olej bych nechtěl podcenit.díky
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Vždy u horní rysky na měrce co máš v odkazu..

Z pravidla tím tlakem zjistíš, že to maže cca jak má, kdyby ty vůle byly špatný, tak to poznáš, že ten maximální tlak bude až v opravdu vysokých otáčkách (čerpadlo je už hodně roztočený). Kdyby dávalo málo čerpadlo, tak by to znamenalo, že je vydřený - tím pádem se ty špony dostaly i na lágry a stejně budou v loji :-/ Někdy se to dá vysledovat i na teplotě... kolikrát na videjích z YT borci jedou 0-250 a udělají tam na oleji za chvilku 120 jak nic, tak to je už za pět dvanáct a ojnice se už ptá... kdo tam ? :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Romanis
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#18 Příspěvek od Romanis »

Super opět dík objasnil si mi tak nějak všechno.Ještě počkám jestli se někdo s 3,2 a s čidlem ve vaně (možná to mají všechny/3,0 vím že to nemají) nevyjádří k tomu blikání kontrolky před startem.Jěště jednou dík a dobrou noc.
Romanis
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#19 Příspěvek od Romanis »

Tady je právě ukázaný to blikání levé spodní kontrolky množství oleje před startem kdy mu to právě dělá i chvilku po startu:

https://www.youtube.com/watch?v=_Hn6aA1wj6A
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Spajky »

Romanis píše:Tady je právě ukázaný to blikání levé spodní kontrolky množství oleje před startem kdy mu to právě dělá i chvilku po startu:

https://www.youtube.com/watch?v=_Hn6aA1wj6A


Nevim kolikrat to blika...zalezi jak dlouho pockas, kdyz nastartujes hned, tak blika I po nastartovani, kdyz pockas 5-10s a pak nastartujes, tak neblika :)
Odpovědět