Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW E60 M5 V10

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
bawore30
Registrovaný
Příspěvky: 296
Registrován: sob 26.04.2008 00:00

#1 Příspěvek od bawore30 »

Co mě zajímá??? Motor

Všichni co mají a nebo měli a nebo jsou mechanici a servisují tyto motory tak prosím nějaké info o těchto motorech ( nějaké věci o těchto motorech vím ale rád uslyším info přímo od lidí co tyto auta užívají)

p.s.: prosím ne komenty lidí co auto viděli jen na obrázku a nebo vzdáleně někde u někoho děkuji protože je spousta lidí kteří tvrdí že každý kdo to má dělá motor
:wink: :wink: :wink:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#2 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Ten, kdo ho nedělal, ho dělat bude. Jackpot, pokud se mu to povedlo na garanci
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
bawore30
Registrovaný
Příspěvky: 296
Registrován: sob 26.04.2008 00:00

#3 Příspěvek od bawore30 »

Největší problém co jsem se dozvěděl je protočení šálu a vanosy.Nevím co je a není pravda.Preventivně by se tomu dalo snad předejít vyměnit šály snad
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#4 Příspěvek od Meda »

M5board.com mas prostudovany? E60 jsem nemel, jel jsem v ni a znal asi 5 lidi co ji meli jeste jako relativne novy auto (4-6 let stari) a temer vsichni stihli jeste na zaruku, cca 70t km, vymenit motor, prevodovku i diferak. Ti co jezdili hodne to uz napodruhe delali sami.

Z moji kratke projizdky pred par lety se nedivim, ze odchazeji prevodovky a diferaky, clovek, ktery neumi radit s SMG (jako treba ja + tri ctvrtiny majitelu E60 z kolonky zlate mladeze) to tema ranama pri razeni oddela jako prd a ze stejneho duvodu chodi asi do kopru i motory, protoze je prece hrozne cool do toho skocit a nandat tomu do mrtva, prece je to M5 a ta to musi vydrzet.. Parkrat jsem videl ojnice z M6 venku atd. prave z duvodu machrovinek, holt se tyhle auta prodavaly v jiny dobe a jiny cilovy kategorii nez E46, nebo E39.

S salama mas pravdu, u E39 se rika, ze by se meli delat preventivne po 100t km, u E60 by se, podle me, meli delat urcite casteji, preci jen 8500rpm je proste hodne..

Nechci delat chytryho, kdyz jsem ji nemel, ale hodne jsem si o ni zjistoval i pres tohle vsechno, protoze jsem ji jeden cas chtel a....preslo me to :)
Design
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 30.03.2014 01:00

#5 Příspěvek od Design »

Doma jsem mel m6 asi pul roku pak šla do sveta. Podle me prevodovka proste neni podařena a v běžnem provozu rychle umre. Znam tipka s m5 a differaky dela co 30tisic km.
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#6 Příspěvek od Meda »

Mel jsem jednu chvili na aute dif z E60, najeto 90t a uz hucel. Muj z E39 ma pres 500t a stale bez problemu.. Ta prevodovka kope neskutecne, cely ustroji dostava hodne na prdel, vcetne prevodovky, asi proto to nic nevydrzi.. Verim, ze kdyby se sehnala origo v manualu, tyhle problemy pocinaje prevodovkou a konce diferakem s poloosama by si clovek usetril, nicmene to stejne nema moc vliv na vydrz motoru, kdyz nevis, jestli to ten pred tebou nedrzel permanentne v omezovaci :)
Design
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 30.03.2014 01:00

#7 Příspěvek od Design »

S tim je potřeba počitat ten kdo mel na nove m5 tak taky mel na benzin atd.. tudiž si chtel auta taky užit. Ja bych ani do m5 ani do m6 nešel dle meho totalne kazi prevodovka ja jsem si s tim proste nerozumel. Ale nerikam že nekomu to nevyhovuje.
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#8 Příspěvek od kosh »

Meda píše:Mel jsem jednu chvili na aute dif z E60, najeto 90t a uz hucel. Muj z E39 ma pres 500t a stale bez problemu.. Ta prevodovka kope neskutecne, cely ustroji dostava hodne na prdel, vcetne prevodovky, asi proto to nic nevydrzi.. Verim, ze kdyby se sehnala origo v manualu, tyhle problemy pocinaje prevodovkou a konce diferakem s poloosama by si clovek usetril, nicmene to stejne nema moc vliv na vydrz motoru, kdyz nevis, jestli to ten pred tebou nedrzel permanentne v omezovaci :)


Ono se na tu převodovku dá zvyknout. Chce to nějaký čas, ale když se na to člověk soustředí tak je potom výsledek plynulý a hladký :)
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#9 Příspěvek od Meda »

Jasny, tomu verim, ja v tom jel 15 minut, takze casu na synchronizaci s autem moc nebylo, druha vec ale je, jestli byla vetsina majitelu E60 opravdu "ridici" a chteli s autem skutecne umet, nebo si ji koupili jen proto, ze na ni proste meli, vubec bych se nedivil, kdyby vetsina byla jako firemni auta :)

Bohuzel generace E60 a E90 mi uz prijde hodne konzumni oproti E39, nebo E46 a podle toho se k tem autum asi vsichni chovaji :)

Ikdyz co sem procital o E90, tak ta, pokud je v manualu, by mela byt daleko vetsi drzak, nez E60..
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#10 Příspěvek od kosh »

Meda píše:Jasny, tomu verim, ja v tom jel 15 minut, takze casu na synchronizaci s autem moc nebylo, druha vec ale je, jestli byla vetsina majitelu E60 opravdu "ridici" a chteli s autem skutecne umet, nebo si ji koupili jen proto, ze na ni proste meli, vubec bych se nedivil, kdyby vetsina byla jako firemni auta :)

Bohuzel generace E60 a E90 mi uz prijde hodne konzumni oproti E39, nebo E46 a podle toho se k tem autum asi vsichni chovaji :)

Ikdyz co sem procital o E90, tak ta, pokud je v manualu, by mela byt daleko vetsi drzak, nez E60..


Taky si myslím.
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#11 Příspěvek od Meda »

Vic nam k tomu majitel M3 nerekne :)? Az jednou budu menit E39, umim si predstavit nastupce asi jen E90, takze si to taky rad poslechnu :)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od MattyX Moderátor »

V manuálu tak netrpí převodovky a diferáky, ale motor S65 je ta stejná písnička jako S85 :-) Někdo má větší štěstí a někdo menší... :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#13 Příspěvek od RomanM3 »

takže v podstatě si dneska už nemáš z čeho vybírat: bud máš starý poctivý car kterej se sere protože už je prostě starej, nebo máš nový car, kterej se sere, protože je omrdanej....no to je kráááásnej svět. nezbývá než cvakať, cvakať a cvakať :lol:
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#14 Příspěvek od kosh »

Když to zhodnotím zase z pohledu 3er, tak E90 (E92) Byla asi ta nejhorší M3. Těžká, podvozek takový nemastný, neplaný .... nedotáčivý ... prostě takové GT. Nová F80 je podle mě o hodně lepší auto. Co se týče výdrže jednotlivých dílů nemůžu zatím soudit, ani si nemyslím, že to bude kdo ví jaký držák, ale v dnešní době jiná cesta stejně není.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od JaraX »

já o M5 dost uvažuju, proto mě zajímaj tragické závady toho motoru, jeslti někdo o nečem víte, pár mých zákazníků M5,M6 má a nikdo z nikdy nikdy neřešil závadu motoru, ale je pravda že s tím jezdí jen málo a nedostává to žádný extrakouřů.
otázka co se tam teda stává?
protočené šály na klice by se dali vyřešit ne? horší když projde ojnice blokem.
pro mě by to bylo auto na denní ježdění, takže se na to musím připravit :)
SMG je super, tak jsem si na to zvykl že bych nic jinyho nechtěl, ostatně to je duvod proč nechci levnější E39, že se dělala jen v manualu
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Problematická je hlavně klikovka. Za 30let to pořád nikdo konstrukčně nevyřešil :lol:
V podstatě pokud koupíš zdravý kus, který jede a preventivně ho rozkopneš, důkladně složíš, mohl by jsi mít záruku tak 70tis km bezproblémového provozu :lol:
Další věc je jak a kdo měnil olej, jak na tom jsou defacto válce, písty atd. ono taky to co se točí, neznamená, že to jede dobře :)
Možná se pletu, když tak mě opravte, ale M5 nemá už olejovou měrku, nýbrž jen snímač přes BC? Náplně je tam nějak okolo 8.5L oleje a BC udájně hlásí nízkou hladinu okolo 6L oleje - tudiž co se dějě s motorem kterém chybí přes dva litry oleje, než si toho někdo všimne je asi jasné :lol:
Hodně štěstí :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

M5 tuším ještě měrku má, ted tu pár měsícu žádná nebyla, ale měrku myslím a oleje tam je 10,5 litru což je mazec.
samozřejmě s tim že to umře se počítá ,ale kdyby to umíralo každých 50tkm tak by mě to naštvalo.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No u S65, pokud slouží jako trackday car, se říká max 50tis km a musí se udělat preventivní kontrola :D Když to vydrží 100tis bez problému, je to malý zázrak a proto bych se na to mrknul. Je to inevstice v rámci tisíců až desetitisíců, ale pořád lepší než novej motor za 450 :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od JaraX »

tak u mě to bude hlavně na dalniční lítačku :)
trackday tak jednou za rok :)
ale naordinovat si jednou za 50tkm nové šály by asi moc problém nebyl.
díky za info
annri
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Winhöring D - Svitavy CZ

#20 Příspěvek od annri »

Saly na klice
Vanos
SMG prevodovka
Spojka
Stellmotorky skrticich klapek x10...
Senzory skrticich klapek x10...
Spotreba oleje a benzinu...

vse je velmi drahe...
tady mas poctenicko...

http://www.motor-talk.de/forum/kaufbera ... 12638.html
Odpovědět