Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Dotaz ohledně e39 M5

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
pindak1
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Jižní Morava (Goding)

#1 Příspěvek od pindak1 »

Zdravím klubáci. Budu dělat výměnu oleje v motoru a uvažuji o výměně i v převodovce,ale nikde jsem nedohledal jestli je nutné ho měnit a při jakém nájezdu km které auto má.

Dále jsem se dočetl že se na M motorech preventivně mění cca po každých 100tkm šály na klice.
Nejsem automechanik tak mě prosím někdo poučte z jakého důvodu se mění a jak se pozná že jsou špatné. Auto mi jezdí v pohodě jenom mě to zajímá :?:
de-nitro
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

#2 Příspěvek od de-nitro »

kdyz se jezdi hardcore tak se to meni i po 50tkm.vsechny M motory to maj takhle,ty lagry maj malou treci plochu kvuli vysokejm otackam.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#3 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Pokud jezdil motor většinu času v normálním pásmu otáček, tzn. do 6,5tis ot/min, reálně kolem 2-4tis, vydrží klidně 300tis... když to někdo držel 5+, udělal bych je preventivně po těch 100tis... Poznáš to špatně, v konečném stádiu na vyšší teplotě oleje, ale to už bývá pozdě... Takže pokud máš pochybnosti, vyměň, ale jsou tam 2 ALE - cena dílů/práce a kdo bude skládat... Nicméně lepší než ojnice skrz blok...
“Ability is what you're capable of doing.”
pindak1
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Jižní Morava (Goding)

#4 Příspěvek od pindak1 »

Takže jestli to správně chápu tak se jedná o ložiskové pánve co jsou vyobrazeny na přiloženém obrázku ?

http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... ng_shells/


Jestli to měnil někdo předemnou bohužel nezjistím.Auto je ze Švýcar a nejsou tam u BMW dvakrát vstřícní aby mi vyjeli komplet servisní úkony co kdy všechno na autě dělal,protože už není v jejich registru. :(
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Bez toho, aniž by se to rozdělalo, tak se to nemusí zjistit ... jde to poznat trochu na tlaku oleje, a při ostřejším nasazení leze teplota přes 110" cca :-)

Pokud budou OK, tak tě to bude stát sadu ojničních šroubů, těsnění pod vanu a práci 1,5 dne člověka co musí sundat nápravnici s nápravou :)

Pokud už je to v této fázi:


https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/12800167_10153275049686105_6604258052509097395_n.jpg?oh=1a3c641e3b280ccab0e6351e24207ac1&oe=575B17DB

Na foto S65B40

tak už to bude dražší o nějakej materiál a kontrolní měření.
potom je ta nejhorší fáze, kdy už klika má mírnou ovalitu - ale to je už katastrofický scénář :)


Přeji pevné nervy a ojnice (občas je to fakt těžký na to nemyslet, když je motor v redline :D )
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
pindak1
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Jižní Morava (Goding)

#6 Příspěvek od pindak1 »

Díky za ojasnění,ale zatím ty šály řešit nebudu a myslím že tady nejsu jediný. Auto jezdí v pohodě a výkyvy teploty oleje jsem prozatím co to mám nezaznamenal. Kromě rychlejší jízdy na okruhu nejezdím ani nijak neprasím je to jen rodinná víkendovka. Pokud bych časem dělal rozvody tak udělám vše. Díky
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ty o to samozřejmě můžeš pečovat s nejlepším vědomím a svědomím... To ale nemusí nutně platit o tech před tebou. Proto se to často dělá jen z preventivního hlediska, protože riziko je do jisté míry velké a potom to statisíce neřeší :-)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od surfis »

Po koupi ///M je velice rozumné šálky zkontrolovat. Aspoň pro klid duše. To bych udělal jako jednu z prvních věcí, protože ten motor nekoupíš za pár švestek...
Odpovědět