Zdravím klubáci. Budu dělat výměnu oleje v motoru a uvažuji o výměně i v převodovce,ale nikde jsem nedohledal jestli je nutné ho měnit a při jakém nájezdu km které auto má.
Dále jsem se dočetl že se na M motorech preventivně mění cca po každých 100tkm šály na klice.
Nejsem automechanik tak mě prosím někdo poučte z jakého důvodu se mění a jak se pozná že jsou špatné. Auto mi jezdí v pohodě jenom mě to zajímá
Pokud jezdil motor většinu času v normálním pásmu otáček, tzn. do 6,5tis ot/min, reálně kolem 2-4tis, vydrží klidně 300tis... když to někdo držel 5+, udělal bych je preventivně po těch 100tis... Poznáš to špatně, v konečném stádiu na vyšší teplotě oleje, ale to už bývá pozdě... Takže pokud máš pochybnosti, vyměň, ale jsou tam 2 ALE - cena dílů/práce a kdo bude skládat... Nicméně lepší než ojnice skrz blok...
Jestli to měnil někdo předemnou bohužel nezjistím.Auto je ze Švýcar a nejsou tam u BMW dvakrát vstřícní aby mi vyjeli komplet servisní úkony co kdy všechno na autě dělal,protože už není v jejich registru.
Bez toho, aniž by se to rozdělalo, tak se to nemusí zjistit ... jde to poznat trochu na tlaku oleje, a při ostřejším nasazení leze teplota přes 110" cca
Pokud budou OK, tak tě to bude stát sadu ojničních šroubů, těsnění pod vanu a práci 1,5 dne člověka co musí sundat nápravnici s nápravou
tak už to bude dražší o nějakej materiál a kontrolní měření.
potom je ta nejhorší fáze, kdy už klika má mírnou ovalitu - ale to je už katastrofický scénář
Přeji pevné nervy a ojnice (občas je to fakt těžký na to nemyslet, když je motor v redline )
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Díky za ojasnění,ale zatím ty šály řešit nebudu a myslím že tady nejsu jediný. Auto jezdí v pohodě a výkyvy teploty oleje jsem prozatím co to mám nezaznamenal. Kromě rychlejší jízdy na okruhu nejezdím ani nijak neprasím je to jen rodinná víkendovka. Pokud bych časem dělal rozvody tak udělám vše. Díky
Ty o to samozřejmě můžeš pečovat s nejlepším vědomím a svědomím... To ale nemusí nutně platit o tech před tebou. Proto se to často dělá jen z preventivního hlediska, protože riziko je do jisté míry velké a potom to statisíce neřeší
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Po koupi ///M je velice rozumné šálky zkontrolovat. Aspoň pro klid duše. To bych udělal jako jednu z prvních věcí, protože ten motor nekoupíš za pár švestek...