Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Prevodovka m52b28, jaka pasuje?

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Odpovědět
Zpráva
Autor
pinkpiggy
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 16.01.2015 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od pinkpiggy »

Ahoj kluci, milionkrat omilane tema, milionkrat jinak zodpovezene. Prevodovka u z3, 2.8, m52b28 (06/98 ). Od 10ti servisaku se mi dostaly 2 ruzne odpovedi.

Jedna skupina rika, ze prevodovka bude pasovat z jakehokoliv 6ti valce bez problemu (maximalne bude jiny prevod, tudiz bud na 1cku pojedu 120 a nebo budu mit mensi rychlosti, zato silnejsi odpich).

Druha skupina rika, ze to pasovat nebude a ze musim koukat POUZE a JEN po prevodovce z e36 2.3 popr. 2.8.

Dle meho skromneho velmi amaterskeho nazoru by mela byt prevodovka naprosto stejna ve vsech motorech s oznacenim m52b28. Coz koneckoncu by odpovidalo i tomu, ze tam bude pasovat prevodovka z e46ky, e38, e39, e60, e61..Zkratka jakehokoliv 6ti valce. Vim, ze delali dva typy (ZF a getrag), ZF by melo byt pro vyssi objemy (nepletu-li se tak pro 2.0 a vic). Muze mi nekdo 100% potvrdit, ze do z3c, 2.8 (06/98 ) dam prevodovku z e39ky, e46ky bez problemu? Nekdo, kdo to jiz delal a vi tak na bambilion procent jiste, ze ty prevodovky jsou zamenitelne? Zarazi me to, ze ani v oficialnich servisech nejsou schopni se na tom dohodnout a mit jednotny nazor. Pokud ano, po jakych prevodovkach mohu tedy koukat? (samozrejme nejlepsi by bylo pro me sehnat ze z3 2.8, popr z te e36 2.8, protoze tam je to na bambilion procent jiste, ze pasuje, ovsem ty prevodovky nejak vymizeli..)

Edit: Jen jeste doplneni, dle ETK, koukam-li na spravnou prevodovku je to prave zamenitelne se vsemi zminovanymi (e46, e38, e39, e60, .....) viz http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 3001434485
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Ta co jsi našel je ta správná.
Máš pravdu v tom, že by na motor šla namontovat jakákoli (např. S5D 250G) 5q převodovka z M50/M52/M54, jen bys musel k ní použít správně dlouhý kardan a správně dlouhý mechanismus řazení.
Mimoto by šla na motor i 6q převodovka z M3 E36/E36, opět platí přechozí upozornění na správně dlouhý kardan a řazení.

Nepůjde lehce použít převodovka G6S převodovka z motorů N52/N53/... neb má jiné drážkování pro lamelu, jinak řešené ložisko pro mrkev v klikovce-setrváku, jinou příčku pro zadní silentbloky, ... Ne že by použít nešla, jen to vyžaduje jisté úsilí, přemýšlení a výrobu příčky, řazení, zkrácení kardanu, ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
pinkpiggy
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 16.01.2015 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od pinkpiggy »

Dekuju moc za odpoved, to je prave jeden z problemu :) moc moznosti neco vyrabet a "bastlit" nebudu mit a hlavne ani nechci. Tudiz jedine akceptovatelne reseni pro me je nalezt prevodovku, ktera tam bude sedet bez jakychkoliv problemu.

A k tomu se dostavam znova k otazce, budu radeji konkretni a polozim vice "podobnych" otazek:

1) pujde tam bez problemu (jine rozmery kardanu, atp.) prevodovka z e46 m3 3.0? Jak to bude s prenosem krouticiho momentu a vykonu?
2) pujde tam bez problemu (jine rozmery kardanu, atp.) prevodovka z e46 318d (upozornuji na diesel!)? Jak to bude s prenosem krouticiho momentu a vykonu?
3) pujde tam bez problemu (jine rozmery kardanu, atp.) prevodovka z e39 530i, 535i, 530d? Jak to bude s prenosem krouticiho momentu a vykonu?

Ty konkretni otazky jsou proto, ze dokud tomu poradne neporozumim, tak budu schopen se ptat 10x na to same :D tudiz bych uvital, kdyz by mi nekdo dokazal rict: "Koukej po prevodovce e46 325Ci, e46 330d, e39 530i, ...." ^^

Jde mi o to, aby auto bylo v co nejvic originalnim stavu, nepotrebuju tam bastlit ani nejakou ultra prevodovku abych jezdil na 1cku 120, a ani zadnou ultra prevodovku abych se na 1cku pomalu ani nerozjel. Ovsem "originalnich" prevodovek jak jsem zminil je poskromnu (nebo spis zadna :D) a kupovat novou za 80tisic se mi zrovna moc nechce.. (stejne tak ale nechci za 1500 nejaky vylitany kus, radeji si priplatim a budu mit neco s malym najezdem a co vydrzi jeste nekolik stovek tisic km :D)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Je takový problém kouknout na údaje v ETK u případného dárce, případně přímo na štítek na převodovce u dárce, a zjistit si typ?
Opakuju: bez dalších změn jen to co jsi našel, tedy S5D 320Z.
Z dieselu převodovku nebrat, S5D 320Z bývala u tds, má krátkou "jedničku" a pro benzín se moc nehodí.

Mmch, E46 M3 nebyla ve verzi 3.0, pouze E36 a ta měla převodovku jakou potřebuješ.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět