Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Z4 desky
jaho píše:Ty jo...kolik máš najeto, že měníš desky? Jámám pořád originál...a najeto 60tis...
Ahojky, mam 45000. Asi vic brzdim. V sobotu jsem menil v Nemecku zadni gumy (jsou treti v poradi). Na Mits jsou desky taky na odchodu a tam je 40tis.
Nakonec jsem objednal ty cerveny, tak cekam, udajne nemaji spinit rafky.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Ne všechny deska a kotouče jsou vhodné na každý styl jízdy a použití. Některé studené nebrzdí a pískají a jiné zase nesnesou velkou trvalou zátěž na okruhu atp.
Někdo preferuje čistá kola a jinému vyhovuje vysoký brzdný výkon.
Jak jezdíš? Na jaký styl jázdy mají desky být?
Někdo preferuje čistá kola a jinému vyhovuje vysoký brzdný výkon.
Jak jezdíš? Na jaký styl jázdy mají desky být?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Tak mám 3.0ltr. Na okruh s tím určitě nepojedu. Nebo to zatím aspon neplánuju:)
Spotřebu držím cca 8-8,5litrů/100km (něco řekne o stylu jízdy
).
Jezdím normálně (s přítelkyní to jinak nejde:) ), občas (když jedu sám) na to trošku šlápnu a točím to až na 6-7tis otáček. Max. 160km/hod.-zřídka kdy...
Budu rád, když kola budou čisté (když nebudou moc špinit). Na druhou stranu bych rád aby to brzdilo
Takže normální ´skoro´ předpisová jízda s občasným zablbnutím...
A na brzdy abych se mohl spolehnout...
Spotřebu držím cca 8-8,5litrů/100km (něco řekne o stylu jízdy

Jezdím normálně (s přítelkyní to jinak nejde:) ), občas (když jedu sám) na to trošku šlápnu a točím to až na 6-7tis otáček. Max. 160km/hod.-zřídka kdy...
Budu rád, když kola budou čisté (když nebudou moc špinit). Na druhou stranu bych rád aby to brzdilo

Takže normální ´skoro´ předpisová jízda s občasným zablbnutím...
A na brzdy abych se mohl spolehnout...
Tenhle pan z http://www.chevron-racing.com/ tvrdi:
EBC nabízí v oblasti bezazbestových-organických brzdových destiček a brzdových kotoučů bezpochyby nejrozsáhlejší sortiment na světě. Najdete zde brzdová obložení pro většinu evropských, japonských a amerických aut, které jsou vyráběna v ISO 9000 certifikované výrobě za pomoci toho nejkvalitnějšího materiálu. Produkty EBC jsou jedni z mála, kteří již nyní dodržují nejnovější evropské požadavky a předpisy. Nejnovější nanášecí směs AF44/78 zamezuje nepříjemným zvukům a škubání při brzdění, které mohou vznikat při použití nesprávného materiálu. Brzdy EBC se vyznačují extrémně vysokým lomovým napětím. EBC vlastní 5 zkušebních stanic a všechny potřebné zařízení pro výzkum a vývoj. Všechno naše brzdové obložení a brzdové kotouče jsou vyráběny v našich vlastních továrnách. Brzdové obložení je opatřeno speciální vrstvou pro zamezení koroze a je možné ho používat bez problému v kombinaci se sériovými brzdovými kotouči. Výrobky EBC se skládají kompletně z organických materiálů, neobsahují azbest, nikl a další jedovaté materiály a byly již několikrát oceněny jako nejlepší brzdy, dále pro svou nekompromisní kvalitu a inovativní techniku, která umožňuje, aby obložení bylo bez agresivního černého brzdového prachu, který zůstává na ráfcích a tím je znečišťuje a ničí. - jinymi slovy tyto desticky nezasiraji kola
Ja to zkusím. Objednal jsem červený a dám to na stávající kotouče. Cenově jsou podobný jako Brembo na Mits Evo u Komvetu. Zrovna letos se mi to narodilo u obou. Tak uvidíme, průběžně můžu písnout jak se to chová.
EBC nabízí v oblasti bezazbestových-organických brzdových destiček a brzdových kotoučů bezpochyby nejrozsáhlejší sortiment na světě. Najdete zde brzdová obložení pro většinu evropských, japonských a amerických aut, které jsou vyráběna v ISO 9000 certifikované výrobě za pomoci toho nejkvalitnějšího materiálu. Produkty EBC jsou jedni z mála, kteří již nyní dodržují nejnovější evropské požadavky a předpisy. Nejnovější nanášecí směs AF44/78 zamezuje nepříjemným zvukům a škubání při brzdění, které mohou vznikat při použití nesprávného materiálu. Brzdy EBC se vyznačují extrémně vysokým lomovým napětím. EBC vlastní 5 zkušebních stanic a všechny potřebné zařízení pro výzkum a vývoj. Všechno naše brzdové obložení a brzdové kotouče jsou vyráběny v našich vlastních továrnách. Brzdové obložení je opatřeno speciální vrstvou pro zamezení koroze a je možné ho používat bez problému v kombinaci se sériovými brzdovými kotouči. Výrobky EBC se skládají kompletně z organických materiálů, neobsahují azbest, nikl a další jedovaté materiály a byly již několikrát oceněny jako nejlepší brzdy, dále pro svou nekompromisní kvalitu a inovativní techniku, která umožňuje, aby obložení bylo bez agresivního černého brzdového prachu, který zůstává na ráfcích a tím je znečišťuje a ničí. - jinymi slovy tyto desticky nezasiraji kola

Ja to zkusím. Objednal jsem červený a dám to na stávající kotouče. Cenově jsou podobný jako Brembo na Mits Evo u Komvetu. Zrovna letos se mi to narodilo u obou. Tak uvidíme, průběžně můžu písnout jak se to chová.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Toto mi hlava nebere. Chtěl jsi poradit a nebo potvrdit tvou volbu?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Inu, pokud pro tebe mají marketingové žvásty na webu výrobce větší vypovídací hodnotu než osobní zkušenosti, jsi moderní zákazník a výrobce neinvestoval peníze za reklamu marně.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
snad se na mě Dany z Type-R nebude zlobit... z tématu o sport/race deskách a jejich provozu a hlavně zajíždění:
EBC desky (YS, RS, BS) ... řekněme 20x zabrzdit cca 50% tlakem na brzdový pedál s délkou brždění cca 4s, pak už normálně jezdit s tím, že je dobré ještě cca 100km brzdy šetřit...
V případě okamžitého nasazení na okruhu zvýšit počet lehkých předbrždění z 20x na 40x (u YS a RS, kvůli sjetí ochranné zajížděcí vrstvy) u BS stačí tak 30x
Ferodo DS2500 ... řekněme 20x zabrzdit cca 50% tlakem na brzdový pedál s délkou brždění cca 4s, pak už normálně jezdit s tím, že je dobré ještě cca 100km brzdy šetřit... V případě okamžitého nasazení na okruhu zvýšit počet lehkých předbrždění z 20x na 30x, nicméně dbát na to, aby se zbytečně nepřehřívali a myslet na skutečnost, že na okruh nejsou úplně nejvhodnější, tudíž je co nejvíc na okruhu šetřit (což jde dost těžko)...
Ferodo DS3000, DS1.11 ... řekněme 25x zabrzdit cca 50% tlakem na brzdový pedál s délkou brždění cca 4s, potom brzdové destičky maximálně ohřát jedním pořádným zabržděním z nějakých 200km/h na nulu a nechat vychladnout. Ideálně to dělám tak, že desky zajedu večer a nechám přes noc vychladnout...
V případě okamžitého nasazení na okruhu zvýšit počet lehkých předbrždění z 25x na 50x a při prvním stintu se snažit brzdy nepřehřívat, pak si šlověk stejně dá chvíli oraz, desky vychladnou a do druhého stintu jsou v dobré formě...
Tady ještě pár postřehů a změn oproti mé původní verzi..Obecně mám vyzkoušeno, zahřát je na jejich maximální použitelnou teplotu a nechat vychladnout. Tudíž nejhorší je odhadnout jejich maximální použitelnou teplotu...
Což se v mnoha případech ukázalo jako opravdový problém, máme mezi sebou spoluničitele, který DS2500 zničil za 15min...... přepálit DS3000 se asi nepovede, ...
Tak tohle se potvrdilo jen tak z 50%, protože jeden z našich spoluničitelů dokázal nové DS3000 rozpálit tak, že se přehřáli a přestože to přežili, výrazně poničili nové brzdové kotouče a zkrátili jejich životnost na 50%. Teplota byla tak vysoká, že z disků dokonce "vytekli" středové pokličky...BlueStuff jsou na zajetí nejméně háklivé, jejich vlastnosti jsou hodně podobné ať je zajedete dobře nebo špatně. DS2500 zajetí vyžadují, ale zase rozdíl u špatně zajetých není tak markatní, naopak je zde poznat (okamžitě), pokud je přepálíte. DS3000 vyžadují zajetí správné, jinak brzdí hůř než DS2500
...
EBC BS ... jsou opravdu takové nejméně zničitelné, nicméně i jejich brzdný účinek je nejslabší...
DS2500 ... pokud se v prvopočátku nepřepálí, jsou na normální ježdění super a ani nepískají, nicméně většina lidí se přesvědčila, že na okruh nejsou...
DS3000 ... Super destička nejvíce náchylná na zajetí, nicméně nejlepší brzdný účinek za cenu menší životnosti jak destiček tak i kotoučů, nedoporučuju je na obyč kotouče, vyzkoušeno na EBC TurboGroove...
DS1.11 ... Super destička, méně náchylná na zajetí, ale přesto je vhodné to správně provést. Pokud se s ní naučíte brzdit, vydrží hodně dlouho a je pak i hodně šetrná ke kotoučům. Lze použít na sériové, nicméně doporučuju EBC TurboGroove
EDIT: (hlavně kvůli Babovi, ale je to dobrá připomínka) - Myslím, že při zajíždění je opravdu vhodné začínat brzdit z rychlosti cca 120km/h, druhou polovinu zajíždění i klidně ze 150km/h, spíš jde o to, aby po 4s brzždění 50% tlakem byla ta rychlost někde nad 50km/h...