MDaniel píše:Zdravim, podelim se o zkusenosti kdy jsem vcera na auto na zadni napravu dal pneu 255/35 r18 ale klasicke, ne rft. Neda se s tim jezdit,podvozek je zda se naladen tak,ze pocita s rft pneu a kladicke pneumatiky se na auto nehodi.
Auto zacalo hodne plavat,ze zadni casti citim jak se auto vlni,pri predjizdeni je auto neklidne, nekterych pripadech az nebezpecne.
Pneu jsou continental sportcontact 5 v plne vybave krom rft. Pokud by nekdo mel zajem jsou na prodej. Na auto jsem daval z duvodu abych si otestoval jak bude auto mekke,ne kvuli uspore.
Zdravím zažil jsem podobný problém s pneumatikami matador.byla hodně zajimava cena tak jsem to prostě risknul sice jsem od nich nečekal zázraky ale co už.Zjisteni uplne stejný co popisuješ plavna až nebezpecná jízda na suchu ....A zásadní problém je v tom že nemají zezilene boky. Teda nemám na mysli označení runflat ale pouze zesílení který se většinou značí na pneu značkou XL. Celý problém byl pouze v tom označení.....
Já na tohle mám jiný názor/zkušenost - čím tvrdší bočnice (XL resp. RFT) a nižší profilové číslo (tj. ráfek 18" nebo 19") tím horší jsou následně jízdní vlastnosti - speciálně v zatáčkách to odskakuje tak, že se nedá jet čistá stopa... mj proto jsou ty Micheliny PSS tak dobré, protože kromě měkké směsi mají fakt měkkou bočnici)
Jako jasný chápu ale tady se hlavně reší plavna a nebezpecna jízda. A u 18 pneumatiky je možnost koupit pneu bez označení XL a to je ten zásadní problém.Nevim proc je vůbec vyrábějí...
Na m4Zlikovi mám 19", na 3er 18" (zimní i letní) a pokud sem kdy pozoroval nějakou nestabilitu ve vyšších rychlostech v přímém směru, tak problém byl vždy jinde než v tvrdosti/měkkosti bočnic:
- blbý tlak v pneu (i pitomé dvě desetiny sou důležité)
- rozyebaná geoška
- umřité tlumiče
Dokonce ani ty Matadory (kdysi sem je měl na e36 v rozměru 225/50 R16 a po pár tisíc km začaly být strašně, ale strašně hlučné ) mi neplavaly v přímem směru.
Jo to všechno chápu taky jsem jel jako první na geošku.Pak jsem nafoukal zadky na 3 atmosféry a nic. Tlumiče man naprosto v pořádku ale nic nepomahalo pouze výměna za pneu s označením XL. On se trh s pneu dost měnit a to co bylo standardem dřív dnes už neplatí....proste dnes máš víc na výběr ale taky můžeš víc chybovat.A u mě byl opravdu problém pouze v pneu s označením bez XL .ono je to dnes tak že máš základ pak zesílení s označením XL a pak rft.pneu. je potřeba poradne kontrolovat co objednavas
100 soudruhů, 101 chutí... a tak je to správně, že máme každý právo na vlastní názor... prozatím....
3atm je strašně mooooooc....
Ano, je to vždycky laborování, než člověk přinde na správné tlaky - třeba u m4Zlika bylo s P-zero 19" 2.3 (př) a 2.7 (z) zastudena akoráth a třeba 2.5 a 2.9 už je na howno... sem zvěddavý na jakých tlacích se to ustálí s těma PSS
Jo jako PSS budou jednoznacne super to je jasná:) a každýmu autu a pneu sedí jinej tlak.a 3 atm není zas tak brutální jen jsem zkoušel jestli to pomůže a nepomohlo začínal jsem na 2.5 a změna žádná...jen výměna pomohla a auto už funguje jak má prostě to chce dobře vybrat a hlavně kurňa nešetřit protože pak se potvrdí pravidlo ,,šetřil ...šetřil..až promrdal, ,:)
Tlumiče vepředu oba nový, geo seřízená, tlak OK, .. na XL kouknu
ALE: zjistil jsem, že letní 18" nebyly RF, jen XL (a neplavaly)! Tak možná zimní plavou fakt jen proto, že jsou zimní, je teplo, Pirelli.. a možná nejsou XL..
No vždyť to tady řikam celou dobu...že problém bude vtom že nemáš určite pneumatiky s označením XL to jen pavproch nebo jak se jmenuje tady říká omáčku okolo Nic ve zlým zkoukni to ale je to jak jsem říkal bud pneu bez XL - nepouzitelne pneu(plavou) pak XL což jsou normál pneu tedy pouzitelne a pak rft pneu na hovno
Pak se to dá ještě poznat podle indexu zátěže takže pokud máš index 91 což je odpovídající myslím 615 kg zatížení tak jsou to pneu bez XL pak máš index 95 a tam je myslím 650kg nebo 675 ted nevím presne ale to jsou potom pneu XL což jsou funkční pneu který neplavou
Podle me vadna serie,nic jinyho bych v tom nehledal.Jezdim pneu od profilu 55 az po 35,na byvalych 21" 30,vse pneu se zesilenou bocnici i nikdy zadny problem,zadne plavani zadna nebezpecna jizda.Tot moje zkusenosti nedam na pneu s XL.dopustit narozdil od non XL nebo RFT.
Ono taky Continental vyrabi kde bud,myslim i Polsko,tomu taky odpovida soucasna kvalita,nez Continental tak snad radsi Asii.
Tak ještě jednou...Ne vadna série ale dnes mas na výběr ze spoustu varianta pneu. Je bud non XL pneu nepouzitelne pak XL pneu pouzitelne normální a pak rft. Výrobci to prostě asi zkoušejí nebo co protoze pak když chceš pneu reklamovat ze ti plave protoze jsi za ni dal pět korun tak už Vidim ty dohady.....prostě chce si to dat pozor při výběru.Na nějakou jebku ty extra levný non XL možná stačí ale rozhodne nestačí na naše těžký ludry co máme doma že
Jo tak to se stát muže to je jasný.Páteční směna funguje asi v každým odvětví ale on ještě nenapsal jakem má na tech pneu index zatížení a pokud má index 91 tak jsme doma.....a víme kde je problém
Oprava 91w nemusí nutne souviset s označením XL tak a ted je v tom Teda pěknej guláš. Prioritní bude Teda zrejme označení XL
MOD Francis: Nepoužívej citaci při odpovědi na bezprostředně předcházející příspěvek.
stellaM3 píše:No vždyť to tady řikam celou dobu...že problém bude vtom že nemáš určite pneumatiky s označením XL to jen pavproch nebo jak se jmenuje tady říká omáčku okolo Nic ve zlým zkoukni to ale je to jak jsem říkal bud pneu bez XL - nepouzitelne pneu(plavou) pak XL což jsou normál pneu tedy pouzitelne a pak rft pneu na hovno
Pak se to dá ještě poznat podle indexu zátěže takže pokud máš index 91 což je odpovídající myslím 615 kg zatížení tak jsou to pneu bez XL pak máš index 95 a tam je myslím 650kg nebo 675 ted nevím presne ale to jsou potom pneu XL což jsou funkční pneu který neplavou
Předek 92, zadek 94, oboje extra load (co ž je XL, ne?)..
edit: v TP mám 88 a 90 (asi RFT)
co to máš přesně za pneu?Označení ,výrobce atd.Píšeš že na letních to neplave tak by to mělo bejt v pneu zřejmě.A na jakým vlastně autě?:)
Jako v tom označení je dneska fakt celkem bordel.
Dramatický nesouhlas. Přesně tyhle Sottozera gen III ve stejném rozměru mám na 3er a jsou to velmi, velmi dobré zimní gumy, které nemají ani náznak jakéhokoli plavání v jakýchkoli rychlostech či jízdních situacích a snesou i "dramatickou" jízdu po okresce v redline při teplotách nad plus 10. Snad jediná věc je krapet větší hlučnost na suchém asfaltu, která je mi ovšem vyloženě u ().() .
EDIT: Budu se opakovat: problém není v gumách, problém máš někde v podvozku auta.
Ve 20 tis jsem zahodil orig. gumy a obul Bridgestone Potenza S001. Prvnich 1000 km to bylo jak na vode, pak ok. ted jsem menil gumy na zadku, predek je jeste ok a to samy, prvni kilometry byly hodne zabavne. Ja si to vysvetluju tak, ze ta guma je siroka a musi si k cele sve sirce sednout.
pavproch: To nedává smysl, podvozek mi prohlížel jak snejk, tak CarTec, přední tlumiče nový, geometrie seřízená. Na letních to neplavalo a okamžitě po přezutí na zimní to začalo dost výrazně plavat. To ničím jiným být nemůže. Nabízím vyzkoušení v Praze..
Do 100vježaté bych jel jen v případě krajní nouze a přímého ohrožení života a to ještě jen pod namířenou pistolí...
a fčíl vážně: bohužel nemám přímou zkušenost se Z4 na zimních, protože v zimě nejezdím, 3er (navíc ještě v e91 a xD) je výrazně těžší a chová se jinak, ale zase NEmám tym ty SottoIII v XL (fčíl sem se byl podívat, je to 91 př a 94 zadní) a jsou enem H (210kmph)
Stejně se mi tomu ale nechce moc věřit, protože podle Tvé teorie, by moje SottaIII (měkčí bočnice, bo ne XL) na těžším autě měly být strašně nestabilní, ale ony fakt nejsou...