Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Péče o lak na svém Ztku

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Zpráva
Autor
MDaniel
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14.03.2014 01:00

#1 Příspěvek od MDaniel »

Ahojte, jak pečujete o lak na svém Zetku. Docela me to zajímá. Vím, že je to asi unoverzální téma.

Znacku, kosmetiku, spokojenost? Postup?
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#2 Příspěvek od houmik »

Soukrome pouzivam kosmetiku Dodo, ale pred sezonou davam auto do rukou profika, ktery ma veskere zazemi. Priprava vozu trva vzdy ca. tyden. Nejaky cas jsem se tomu zkousel venovat hloubeji, ale protoze jsem casove hodne vytizeny a nemam cas jezdit na ruzna skoleni a nemam cas vysledky testovat na jinych autech, resim to timto zpusobem. Pokud si auto behem leta myji sam a provadim svoji "kompletni" proceduru, zabere mi to vzdy 2 dny.
Přílohy
pict6.jpg
pict6.jpg (187.63 KiB) Zobrazeno 8075 x
13315572_764419400365243_8684714863318415334_n.jpg
13315572_764419400365243_8684714863318415334_n.jpg (139.58 KiB) Zobrazeno 8076 x
13327545_764419173698599_3253442932043771998_n.jpg
13327545_764419173698599_3253442932043771998_n.jpg (173.08 KiB) Zobrazeno 8076 x
13325654_764419167031933_1472976518653070696_n.jpg
13325654_764419167031933_1472976518653070696_n.jpg (195.76 KiB) Zobrazeno 8077 x
13310427_764419187031931_891435481773686790_n.jpg
13310427_764419187031931_891435481773686790_n.jpg (182.07 KiB) Zobrazeno 8078 x
13315558_764419007031949_2031776080777203887_n.jpg
13315558_764419007031949_2031776080777203887_n.jpg (65.96 KiB) Zobrazeno 8084 x
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#3 Příspěvek od ZZZZ »

Pecka. Lesk jak blesk.

Ja to moc neprozivam. Me staci kdyz je to auto cisty (viz profilovy obrazek)

Auta umeju wapkou bezkontaktne s aktivni penou 5l na hrozne dlouho, pak sampon od carline s carnaubskym voskem litr za stovku staci na rok, znova wapka a nakonec utru dosucha jelenici. Cely je to do hodiny hotovy a cena nulanulaprd

A jako na obrazku vypada auto uz 7 let

Hlavne zadnej molitan z drogerie, smetacek na smeti nebo zadny flanelovy triko !! Myci houbu na auto mam od riwaxu a jelenice je pro praci podle mne lepsi umela nez prava. Hadry na lesteni maji cas od casu v lidlu. Aktivni pena sunda i hmyz
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#4 Příspěvek od pavproch »

Taky to moc neprožívám - meju ručně těplou vodou s nějakým autošamponem, pak opláchnu vodou z hadice, otřu jelenicou a fertig.

Je teda ale fakt, že se loni v zimě (při jiném servisu) nechal m4Zlika celého umýt a přeleštit nějakým voskem na rollsy (teda aspň tak mi to bylo po/prodáno) a od té doby sa blyska jaxpsikulky a ten lak je takový prostě....navoskovaný.... :twisted:

3er nešuchám vůbec, maximálně wapkou, dyž už je to opravdu moc špinavé, myslím, že šamponem sem ho myl raz nebo dvakrát....
MDaniel
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14.03.2014 01:00

#5 Příspěvek od MDaniel »

Jj ja používám bezkontaktní myčku s práškem. A ted to chci asi přeleštit.
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#6 Příspěvek od ZZZZ »

http://www.impex.cz/aktivni-pena-nerta- ... mbo-5l-713 davam 1 deci na 5 litru
a jeste mam koupeny a nezkousel jsem http://www.impex.cz/vosk-nerta-brillian ... sh-5l-2012 zatim meju
zadny vosk bych uz nikdy na to nepatlal, mam tam par much zavoskovanych a nejdou ven.A je s tim silena prace nemluve o tom ze to zaleze do nepristupnych spar a vypada to hrozne.

http://www.carline.cz/autosampon-s-voskem-1l.html a vysledek:
Přílohy
evo-a-mys.jpg
evo-a-mys.jpg (41.49 KiB) Zobrazeno 8036 x
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#7 Příspěvek od houmik »

[quote="pavproch"] nechal m4Zlika celého umýt a přeleštit nějakým voskem na rollsy [quote]

:lol: ja umru smichy, dobrej marketing. Kazda automobilka ma jiny lak, jinou tvrdost atd, na to je treba brat ohled. Vosk na Rolls nemusi byt vhodny pro BMW a tak podobne. Vosky se taky rozlisujou podle studene a teple barvy. Je to vcelku veda a opravdu to zabere hodne casu.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#8 Příspěvek od pavproch »

proto se neobávám použít slovo prý či možná..... :twisted:
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#9 Příspěvek od blesk666 »

s firmami co sa tym zaoberaju sa posledne roky rozrhlo vrece a z casu na cas sa ukaze ze dana firma co tvrdila nebolo celkom tak (jedna renomovana zo zaciatku miesto keramiky davala obyc vosk...)

Kedze tiez moc nemam cas tak auta davam umyvat rucne chalanom ktorych uz osobne dobre poznam a verim im a ich cca 20Eur im raz az dva krat mesacne rad za pracu dam (urobia: nastrek exponovanych miest pripravkom na zmekcenie hmyzu a spiny z diskov, wapka, rucne umytie hubou a samoonom, ovapkovanie, vysusenie stierkou a nasledne mikrouterkami, povysavanie, utretie interieru vlhkou vyzmykanou mikrouterkou (vyprata cistou vodou), rucne umytie diskov a gum, osetrenie pripravkom na gumy, povytieranie okolo dveri a kufra zvnutra). Cca dva keat do roka karnaubsky vosk.


U novych aut ma vsak zacalo viac mrziet ze casom sa aj pri dobrej starostilivosti o auto pritrafi dobka v laku od kamenov. Preto som zacal zvazivat foliu alebo keramiku. Viac sa priklanam ku keramike ktora sa jednak nanesie vsade a jednak fǒiu vuac cu menej vidno a nepaci sa mi. Auto si chcem uzivat tak ako bolo z tovarne navrhnute a vyrobene, vcitane toho ze folia je pri dotyku ako guma a lak po umyti a naviskovani je nieco uplne ine. (senzoricka radost:-)

Pozeral som sa po firmach co robia keramiku a robi to naozaj dost firiem aj jednotlivcov. Mam vsak k tomu akusi nedoveru jednak z kvality samotnej (nejde mi o lesk ale o samotnu tvrdost a ochranu)
Lesk povazujem za druhorady kedze pekne si umyt viem auto aj sam alebo to fat za 20Eur urobit chalanom s ktorymi som velmi spokojny. Ide mi o ochranu pre kamenmi a skrabancami.

Jedna tak trochu "ujeta" uvaha. Roky som skusal asi vsetky dostupne vosky a viac mrnej som musel konstatovat: s Carnaubskymi voskami sa najlahsie robi, netrabe tak davat pozor na zatretie ciernych plastov, trvanlivost najkratsia (cca 1-4mesiace podla sposobu umyvania). Polymerove (synteticke) vosky horsie sa aplikuju aj tazssie a dlhsie lestia ako Prirodne a treba davat vacsi pozor na cierne plasty (ideal oblepit ich).
No a ta samotna uvaha. Doma som vyskusal na nerezovu (lakovane bezfarebynm lakom) chladnicku a vonkajsie parapety obycajny Turtle Wax s PTFE. Z chladnicky aj parapetov zmizli viditelne jemne skrabance, neochytava sa tak a lepsie sa ovela cistia a povrch je smyklavy a hladky a na chladnicke drzi uz asi 4roky bez opatovneho nanesenia! Na parapetoch minimalne rok.
Na aute to tiez funguje obdobne. Vosk sa blbo lesti a je svetlo modry a nemoze ist na cierne plasty lebo zostanu bielo-modraste flaky. Nemyslim si ze zastaraly s uzivatelskymi chybami pripravok (Turtle Wax) by som chcel pouzivat. Rovnako vsak mi prijde trend magickych nazvov a cien napr. za keramicku ochranu v cenach radovo 500-1500Eur za znacne prestreleny a vyuzivajuci urcitu trendovu vlnu s vysikou marzovostou a niekedy aj diskutabilnou kvalitou poskytnutej sluzby.
Viem ze poriadne ocistit, odmastit, vylestit karoseriu a nasledne naniest pripravky typu keramika (co je pasta s nanocasticami) si vyzaduje pomerne dost hodin prace ale tvrdenia ze to trva tyzden a preto to stoji 1500Eur mi prijdu uz dost prehnane.
To berte ako prispevok do temy. Ak ste to napr. niekto kto mate dobre skusenosti za adekvatne ceny. Prices nanasania keramiky je prakticky "identicky" ako voskovanie a nech mi to skusi niekto racionalne vyvratit. Nie nejakou pavedou a marketingom
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#10 Příspěvek od ZZZZ »

Vyhoda samponu s carnaubou je ta, ze auto voskujes s kazdym mytim.
Aktivni pena umeje i rafky a to na mistech kam se neda dostat a to lepsi nez specialni pripravky. Mouchy zasekane ve vosku odstrani jen specialni servis.
Ja doufam, ze po nekolikerem pouziti aktivni peny se s puvodnim voskem snad rozpusti. Ta pena by ho mohla akt. odstranit. To je duvod proc jsem jeste nepouzil ten final vosk nerta

Cele umyti zabere cca hodinku, interier skoro taky. Ze by nekdo v cechach tohle delal za 20 ecek a dal k tomu prostor, praci, chemii, to asi nepada v uvahu.

Ja bych si na auto stejne nenechal sahnout od nikoho. Ani olej nemenim tam kde u toho nemuzu byt. Mam garaz s wapkou, kanalkem, obklady do 2 metru a muzu tam myt i v zime.

Auto ma lak stejny jako kdyz bylo novy. Konzistentni a bez skrabancu vcetne tech vlasovych.
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#11 Příspěvek od houmik »

Na odkryti nedostatku laku se pouziva specialni pasta, ktera tyto mista presne urci. Okem se lak muze zdat v perfektni kondici, realita byva vetsinou horsi. Pokud auto vzdy myjes do sucha (at uz hadrem z Lidlu a nebo jelenici), vsadim boty, ze na aute budes mit kruhy.

Lak se cisti v nekolika krocich. Po naneseni vosku se pri dalsim myti pouzivaji PH neutralni sampony, aby vosk nenarusily.
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#12 Příspěvek od blesk666 »

ked mas v rodine viac aut je tazke si umyvat vsetky sam. Plus razim zasadu. Kazdy ma robit to co vie najlepsie. Bol som roky modelar a kutil a manualna praca na autach alebo chalupe mi je dnes obcasnym relaxom. (nejaka kreativna nie nejake stavanie celeho baraku). Umyvanie auta co mam na zabavu alebo novej X1 mi robi radost a rovnako je relaxom. Ale mam na to cas tak raz za cas. Takze potrebujem niekoho na koho sa mozem spolahnut kto to irobi za mna. Chalan co ma tu umyvarku je uz v podstate kamarat a byvam obvykle pri nom ked auta umyva. Vidno ze ho ta praca bavi. Robi to skutocne setrne a dosledne. Tiez mam dnes uz radost z tiho ked mam servis kde su profici. Na zakalde referencii som takeho nasiel na Nissany (skvely clovek a fntasticky odbornik v Autopolise) ale aj na Renaulty ked som mal Megan RS. S tymi ludmi som dodnes v kamaratskom vztahu a verim im tak ze by som to sam sebe nezveril aj keby som mal cas. Su totoiz vacsi odbornici kedze nieln ze absolvovali mnozstvo profesionalnych skoleni, maju rozsiahlu prax, maju zaujem o auta a praca ich zjavne bavi. Navyse su to skveli ludia. Na medzivymenu oleja preto chodim do Renaultu maju totiz aj diagnostiku BMW aj prax s tymyto auta (su to ludia v minulosti z najlepsieho BMW servisu v Lamaci v BA). Navyse sa da od tych ludi dost naucit a diskutovat s nimi ak sa tiez zaujimas
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#13 Příspěvek od houmik »

Tak tak, jsem stejneho nazoru. :) Taky mame zakazniky, kteri si mysli, ze tomu rozumi... pak to musime nechavat predelavat. :lol: (nemyslim myti aut)

edit: viz foto, kde jsou videt ty skrabance po naneseni specialniho pripravku
Přílohy
pict8.jpg
pict8.jpg (61.96 KiB) Zobrazeno 4940 x
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#14 Příspěvek od ZZZZ »

Tyhle kruhovy skrabance tam vubec nemam. Ty zpusobuji prave pouziti "nejakeho" hadru na lesteni, myti nebo suseni. Slepy jeste nejsem.
Ja auto nelestim vubec.

Znovu opakuju. Sampon s carnaubou a pak jen vysusit jelenici. Predtim predmyti wapkou nebo aktivni penou a pak wapkou. Vysusit znamena jen setrit prebytecnou vodu vyzdimanou jelenici. Zetko neni moje prvni auto, uz jsem jich par mel.

Jeste jedna zajimavost. Po umyti samponem s carnaubou auto prikreju levnym hadrem za par supu z flextexu. Male pohyby zpusobene napr. pruvanem v garazi, nebo zmenami teplot s tim voskem delaji s povrchem neuveritelne veci.

Myti aut je pro mne relax a zabava
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#15 Příspěvek od houmik »

Ty kruhy nejsou duvodem nejakych hadru, ale prachu, ktery na to auto napada behem myti. Jestli pak pouzijes jelenici a nebo hadry z Lidlu je vedlejsi. Moje auto je 10 let stare a bohuzel jsem nebyl prvni majitel. Navic jak jsem psal, na toto se pouzivaji pripravky, aby se nedokonalosti ukazaly, pri normalnim ohledani to videt neni.

Hlavne na auto nedavat zadny prikryvky a uz vubec ne tam, kde je nejaky pruvan. 8O Ale kazdy podle jeho chuti, jako u vseho. :)

Dalsi dobre tema je taky myti interieru, malo lidi pouziva pripravky proti UV zareni.
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#16 Příspěvek od houmik »

2x
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#17 Příspěvek od ZZZZ »

houmik píše:Ty kruhy nejsou duvodem nejakych hadru, ale prachu, ktery na to auto napada behem myti


Jestli tohle myslis vazne, tak jsem si asi splet putyku. A v tom kontextu o tom ostatnim nejak uz nehodlam diskutovat. Co veta to perla resp. blbost.
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#18 Příspěvek od houmik »

Jiste, ze tim prachem skrabes lak, ale jestli to bude pri suseni hadrem a nebo jelenici je jedno. :wink: Kdyz utiras do sucha, muze to byt problem. Nemusim s tebu diskutovat, ty se mi o auto nikdy starat nebudes. :lol: Navic jsem psal, kazdymu podle jeho chuti, pokud ti tvuj zpusob myti vyhovuje, je vse v naprostem poradku. Nastesti je tech pripravku a zpusobu tolik, ze si muzeme vybirat.
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#19 Příspěvek od ZZZZ »

Placas nesmysly. Auto se utira vyzdimanou jelenici, ne suchou a v zadnem pripade hadrem. Jelenice se behem suseni nekolikrat propira. Vsechny hadry mimo hadru urcenych pro lesteni obsahujou synteticky materialy, ktery prave delaji ty kruhovy skrabance. Vysoka vlhost vzduchu v garazi diky dvema davkam umyti wapkou pred susenim eliminuje jakoukoliv pritomnost prachu. Navim mivam kvuli slunci i zavreny vrata.

Ano, jsou pripravky, je jich spousta. Ale ty jsou pro kavky. Na 20 umyti aut vlastnima rukama staci 300 korun s temer stejnym vysledkem.
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#20 Příspěvek od houmik »

Moc jsme se nepochopili. Kolega se ptal, jak se ma auto myt a jake pripravky kdo pouziva. Ukazuji mu fotky, jak to muze dopadnout, kdyz clovek myje auto spatnym zpusobem (utirani do sucha spatnym zpusobem, navic treba venku). Nikde jsem nenapsal, ze tak auto umyvam ja. Nestydim se ukazat detailni fotky sveho auta, jak vypadal lak po spatnem zachazeni. Pokud to ostatnim pomuze vyvarovat se chyb. Vysledky po profi zasahu jsem take zverejnil, to snad mluvi za vse.

A jak jsem psal v jednom z predeslych prispevku, priprava laku se provadi v nekolika krocich, kdyz clovek chce voskovat. To, ze ty jen myjes a nevoskujes, je vec jina. Pleteme dve ruzne veci a dva ruzne pohledy na vec. Mas vcelku idealni podminky pro myti auta, ne kazdy ma pristup k soukrome uzavrene mycce.
Odpovědět