Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

chyba 54C6

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
miluna
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 14.12.2005 01:00

#1 Příspěvek od miluna »

E53 3,0d automat po fl, našel jsem v paměti převodovky chybu 54C6 -oil abrasion, olej jsem ale měnil před cca 5tis/km. Znamená to, že je znečištěný zbytky starého oleje který zůstal ve vandleru a mám ho vyměnit ještě jednou, nebo je to jen nutno resetovat? V tomto případě tedy jak a kde?
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#2 Příspěvek od vlastnemec »

A když jsi měnil olej mazal jsi adaptace? Tuhle chybu mě většinou vyhazuje diferák a to zadní neřeším to je tam vyměněný a žádné čidlo na diferáku není, co se týče převodovky tak si nejsem na 100% jist že by tam nějaké bylo, teď když jsme ji měli rozhozenou na e65 tak jsem tam nic neviděl. Jediné dráty co vedou do převodovky jdou přímo do mechatroniku protože řídící jednotka už je přímo vněm.
miluna
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 14.12.2005 01:00

#3 Příspěvek od miluna »

nikde jsem nic nemazal, nenastavoval, chtěl jsem stejně ujet pár tisíc km a dát olej s filtrem ještě jednou. Nikde jsem nenašel doklad o tom, že by byl kdy měněn, tak pro jistotu...
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#4 Příspěvek od vlastnemec »

Takže nevíš jestli byl měněnej? Jestli máš hodně najeto tak ho podruhé nevyměňuj, poznáš podle toho co z toho vyteče a jak moc jsou zasrané magnety, když je hodně starej olej smrdí po kuřincích. Smaž adaptace a uvidíš.
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava

#5 Příspěvek od HonzaK »

Chyba 54C6 je požadavek jednotky VTG (přídavná převodovka 4x4 - Xdrive) na výměnu oleje. Tedy ani v automatu ani v zadním diferu jak tady padlo. Lije se tam jen originál BMW olej pro to určený, nic jiného. Je ho tam cca 0.7 litru, prodává se v bílých litrovkách.
Rozhodně co nejdříve vyměnit.
Chyba sama po výměně nezmizí, musí přes diagnostiku pomocí servisní funkce provést reset výměny a smazat chyby.
Interval výměny není daný. Jednotka si to hlídá sama. Čím je Xdrive jetější, tím častěji to tam bude naskakovat. Klidně i co 30tis km. Záleží prostě na vyhodnocení jednotky že ten olej je potřeba vyměnit.
miluna
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 14.12.2005 01:00

#6 Příspěvek od miluna »

konečně pořádná informace, díky moc
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#7 Příspěvek od actcz »

Ahoj,
jak a kde se mažou ty adaptace, po mne to chce ještě nějakou first calibration... přez gt1, nebo přez Inpu?

dík....
Renda1966
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: sob 17.03.2012 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Renda1966 »

actcz píše:Ahoj,
jak a kde se mažou ty adaptace, po mne to chce ještě nějakou first calibration... přez gt1, nebo přez Inpu?

dík....


Adaptace se mažou přes diagnostiku a nebo o tom něco najdeš zde:

http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 63747.html

je to až na konci toho staženého souboru s návodem na odblokování servisního menu

Něco ještě najdeš zde:
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 58259.html
Odpovědět