Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Turbo pakárna - X3, 2.0D 130kW ... najeto 100tis.

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kolafa
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Praha 14
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Kolafa »

Rad bych se podělil, případně i načerpal zkušenosti. Ve čtvrtek jsem zastavil u pumpy a než jsem vypnul motor, tak slyším, jak piska turbo. Vzhledem k tomu, ze mi auto uz tak ½ roku cukalo okolo 1500 otaček, tak to není nic, co bych nečekal. Rozjel jsem se dal a začala svítit kontrolka žhavení a napis DDE.

Takže na 99,9% mi odchází turbo. Dojel jsem z patky domu, odvezl to do servisu a ted laboruju, co s tim.

Napsal jsem do autorizovanýho servisu a pry výměna komplet cca 50litru.

Jako ze by se mi do auta v cene max. 400 litru chtelo cpat turbo za 50, tak to fakt ne. Takze hledam co dal. Musim se přiznat, že moc jsem toho na netu nenašel! Na forech jsou ruzne diskuze, jenomže bohužel často s protichůdnými názory. To se týká např. zda repase, či nové.

Proč nemůžu najít web, nebo servis, kde by mi udělali komplet nabídku, např.:
A) Vymena turba za nové originál od dovozce – 50 tis.
B) Vymena turba za nové originál od výrobce turba - 40 tis.
C) Vymena turba za nové alternativní od jiného výrobce – 30 tis.
D) Vymena turba za repasované profikem – 20 tis.
E) Vymena turba za repasovene Frantou ve stodole - 10 tis.

Takže dál pročítám diskuze a weby a moudrej z toho nejsem. Jasně, někdo řekne neřešit, originál a basta.

Nepochopim, když teda dle ruznych stránek jsou všichni takový odborníci na turba, proč tam k tomu něco i nenapíšou víc, než jenom zkopirovaný texty?

Např. toto: http://www.eturbo.cz/osobni-vozy/turbo- ... 135-05895/

Jako fajn, motor i vykon souhlasí, ale já tam mam Garrett. Proč tu není, zda to lze zaměnit a proč by mělo byt turbo od Mitsubishi lepší, případně v čem?!

Co mě vytáčí ještě víc, je např. takováto stránka: http://www.eturbo.cz/tuning-turba/

Chápu, turba s kuličkovými ložisky, vydrží to víc než standart s kluznými. Ale do pr..le co s nim jako? To si to mam nechat poslat PPL a před barakem přehodit? No to asi težko že!

Proč tu není …… pasuje to sem, případně sem, muselo by se upravit to a to a udělá vám to případně tendle servis?!

No prostě to nikde není. To radši všichni budou vytvářet webový stránky, jaký jsou na kde co borci, ve finale stejne zjistíte, že v lepšim případě montujou díly koupený na eBay, ale 2x tak drahý, ale najít nějakýho fakt machra, co vám předloží možnosti (viz nahoře) vysvětli výhody / nevýhody, to zatím teda fakt nehrozí, resp. já to nenašel.
RSak
Registrovaný
Příspěvky: 298
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od RSak »

Jestli chceš být opravdu spokojen, tak doporučuju nový turbo, výrobce a typ to co máš v autě, vymění ti to každý šikovný mechoš za 2-3 hodiny
Uživatelský avatar
Kolafa
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Praha 14
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Kolafa »

RSak píše:Jestli chceš být opravdu spokojen, tak doporučuju nový turbo, výrobce a typ to co máš v autě, vymění ti to každý šikovný mechoš za 2-3 hodiny


jasne, mechanicky mi to vymeni, to problem asi neni, ale malinko se bojim toho nastaveni eletroniky, kazdy by se melo nejak kalibrovat na motor či co a to právě už moc lidí asi neumí ........
lp
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: ned 07.06.2009 00:00

#4 Příspěvek od lp »

Ono hlavně nemusí být KO turbo, ale i jiné věci.Před rokem přesně na tomhle motoru a X3-2009 měnil otec kámoše(turbo,dpf)+nějaké čištění,protože to nechal dojí,až k destrukci turba. V BMW to odhadli na 100tis/kč.U garážisty to vyšlo na 30tis.Příčina byla ucpaný DPF.Potom se mu upeklo turbo.Najeto měl125tis/km.Auto měl od nového.Je vidět,že ty nové BMW už nic nevydrží.
Uživatelský avatar
Kolafa
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Praha 14
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Kolafa »

lp píše:Ono hlavně nemusí být KO turbo, ale i jiné věci.Před rokem přesně na tomhle motoru a X3-2009 měnil otec kámoše(turbo,dpf)+nějaké čištění,protože to nechal dojí,až k destrukci turba. V BMW to odhadli na 100tis/kč.U garážisty to vyšlo na 30tis.Příčina byla ucpaný DPF.Potom se mu upeklo turbo.Najeto měl125tis/km.Auto měl od nového.Je vidět,že ty nové BMW už nic nevydrží.


Tak samozrejme, toho se desim taky, ze se pos..lo jeste neco dalsiho, ale to se teprve ukaze. DPF bych nejradsi nechal zkontrolovat, pripadne vycistit, stejna otazka KDE?! Taky ventil EGR, atd. atd., no musim pozvolna.

Taky to turbo odeslo z nejakyho duvodu, by me zajimalo proc. Spatny zachazeni? Plnej plyn u studenyho motoru? Spatny tlak oleje? Sracka prosla pres vzduchovy filtr??

Souhlasim, stojej za prd! Kdyz jsem rikal v Inveltu to, co kamosovi rikali nemci uz pred 10ti rokama "BMW (diesel) 100tis a pryc s tim", tak kroutili hubama ............

Nicmene kamoska ma GL od Medveda .... mela temer novou predvadecku ... v zasade to auto najelo nejvic km do / z servisu!
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#6 Příspěvek od vlastnemec »

Kámoš řešil tady k tomu ještě nějaké vstřiky od nich a spokojenost bylo to na e53 a bral repas. Příčiny jsi vyjmenoval další možná je kolik to auto má ve skutečnosti nalítané. Naposledy jsem se setkal že že nedostávalo olej, jelikož byl motor zakarbonovanej, teď mění olej co 3tis a čistí a čistí.
Selix
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: stř 09.06.2010 00:00

#7 Příspěvek od Selix »

Kolafa píše:fajn, motor i vykon souhlasí, ale já tam mam Garrett. Proč tu není, zda to lze zaměnit a proč by mělo byt turbo od Mitsubishi lepší, případně v čem?!


Myslím, ze motory 2.0d 130 kW (n47) maji turba jen Mitsubishi, Garret byly předtím. A nevím jestli jsou nějaký turba z druhovyroby (od jiné značky)
71Tony
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 11.04.2012 00:00

#8 Příspěvek od 71Tony »

Taky bych se s dovolenim pridal do diskuse.
Mam X3 2008 130kw. Vloni, při pohodove jizde po Rakouske dalnici 110km/h to zacalo bzučet, po par kilometrech sel vykon dolu a bzuceni prestalo. Turbo kaput. Najeto 110 tkm. Byl jsem na mrtvici. Dojel jsem s tim do Renocaru. Podotykam, ze EML ani nic jiného nesvitilo.
Zvazoval jsem vymenu doma, pak jsem to nechal opravit u nich. Duvod:
Rok záruka na praci a dva roky na turbo. Stary turbo mam doma, takze jestli se bude něco podobnyho opakovat, opravit v zaruce, nebo později repasovat to puuvodni. Jo- taky to novy turbo co tam davali ma jiny číslo dilu nez to puvodni. Proc asi, si duvtipny ctenar odpovi sam... :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

tak za prvé hlavní problém je v tom že je to auto na naftu, všichni to chcou, všem to člověk rozmlouvá a když se to pak posere tak nechcou platit :D
ale ted k věcí, ono to není jen tak s tím turbem, je třeba přijít na přesnou přičinu proč se to tak stalo, at se to neřeší za měsíc zase, navíc to chce minimálně vyčistit intercooler, ale to dle stavu lopatek, vyměnit olej, vyčistit olejové vedení, připadně i dekarbonovat motor.

a proč se to děje?
jednoduché, bud lidem neservisuje auto nikdo, nebo to dělaj "Rádoby" mechanici, který si svým přistupem k servisu auta vlastně furt vyrábí další práci, je důležité mít v pořádku všechny termostaty a pravidělně to kontrolovat,
- špatný termostat = DPF přestane regenerovat = ucpané DPF = zničené turbo
- nemění se separatory oleje pravidelně tak jak mají = přetlak v motoru = zničené turbo
- nemění se olej pravidelně, idealně co 15 - 20 000km, ne víc, tuhý dehtový olej = špatné mazání studeného turba = zničené turbo

pak už je tzv faktor zákazníka který tomu muže dávat studenýmu, zdechat to roztočený apod, naftový motor je prostě nachylná věc a je třeba k tomu přistupovat dusledně.
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#10 Příspěvek od caknakis »

proč se zničí turbo, když se ucpe DPF?

Jinak nové turbo taky není žádná hitparáda.....chcíplo mi na 730D ve cca 320.000km..... říkal jsem si, nebudu řešit repas a podobné píčoviny, tak jsem koupil fungl nové za cca 24.000 a po asi 95.000km chcíplo opět... olej dělám pravidelně, separátory taky. Teď jsem se na nové vysral, koupil jsem od Méďy jeté za cca 6k a jestli vydrží alespoň rok, tak se to furt vyplatí :-)))
Uživatelský avatar
Kolafa
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Praha 14
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Kolafa »

JaraX píše:tak za prvé hlavní problém je v tom že je to auto na naftu, všichni to chcou, všem to člověk rozmlouvá a když se to pak posere tak nechcou platit :D
ale ted k věcí, ono to není jen tak s tím turbem, je třeba přijít na přesnou přičinu proč se to tak stalo, at se to neřeší za měsíc zase, navíc to chce minimálně vyčistit intercooler, ale to dle stavu lopatek, vyměnit olej, vyčistit olejové vedení, připadně i dekarbonovat motor.

a proč se to děje?
jednoduché, bud lidem neservisuje auto nikdo, nebo to dělaj "Rádoby" mechanici, který si svým přistupem k servisu auta vlastně furt vyrábí další práci, je důležité mít v pořádku všechny termostaty a pravidělně to kontrolovat,
- špatný termostat = DPF přestane regenerovat = ucpané DPF = zničené turbo
- nemění se separatory oleje pravidelně tak jak mají = přetlak v motoru = zničené turbo
- nemění se olej pravidelně, idealně co 15 - 20 000km, ne víc, tuhý dehtový olej = špatné mazání studeného turba = zničené turbo

pak už je tzv faktor zákazníka který tomu muže dávat studenýmu, zdechat to roztočený apod, naftový motor je prostě nachylná věc a je třeba k tomu přistupovat dusledně.


takhle kdyz to napises, tak je to hezky, ale v realu .... vymenej ti turbo, maximalne olej a filtr a tim do vadne!
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od JaraX »

ta nafta se fakt vyplatí :D

upcané DPF ničí turbo protože nemá kam tlačit a tím se přetěžuje, borci co dělaj turba říkali že ted na novějších autech je to nejčastejší přičina proč odejde turbo
Uživatelský avatar
Kolafa
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Praha 14
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Kolafa »

JaraX píše:ta nafta se fakt vyplatí :D

upcané DPF ničí turbo protože nemá kam tlačit a tím se přetěžuje, borci co dělaj turba říkali že ted na novějších autech je to nejčastejší přičina proč odejde turbo


logiku to ma, k tomu ta nase nafta .....

k tematu: http://www.novinky.cz/ekonomika/339274- ... astic.html
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#14 Příspěvek od HaryXXL »

Jarax má pravdu. Servis auta prostě něco stojí a dnešní diesely jsou čím dál tím složitější, dovedete si představit, jak se budou kazit dvou a tří turba s dvoukomorama za pár let, např. v M50d? Pravidelně se bavím v hospodě o tom, proč jsem šel vůbec do benzínu, proč mám tak velkou až trojnásobnou spotřebu oproti dieselu a že jsem vůl a magor. Já říkám, uvidíte, povíme si to za pár let, až začnete servisovat diesela - zjistíte, že co jste ušetřili na naftě, to dáte pak v servisu... Nikdo mi nevěří!
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od JaraX »

benzín = příme investice, mám na benzín, jedu, nemám na benzín, nejedu, ted se bavím samozřejmě o modelech Exx, u Fek je to uplně jedno, vše je tam špatny
nafta = nepřímé investice, mužu mít na naftu, ale když mi pak odejde turbo, čerpadlo, vstřiky, apod, tak pojedu tak leda víte kam.
¨
ja mam s autama na LPG procestovanou celou evropu, krom ucpané klimy a prasklé hadice nikdy žádná záváda.
muj otec má všechny auta na naftu a za poslední 2 roky měl 7 vážných závad kdy zustal viset a nedalo se to řešit na místě,
E90 320d - turbo KO, MB vito 2004 2,2 prasklej IC (cestou do chorvatska), Ford transit 2x turbo ko, 2x píst ko, 1x vstřiky KO, od té doby nechce jen autem dál jak na slovensko.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

jinak zpět k tématu, u těch naft to chce opravdu pečlivě servisovat, pečlivě a preventivně měnit termostaty, dochlazovat turbo, měnit separátory, pravidelně max 20 000km měnit olej, pak je "šance" že to vydrží nejvíc.
Uživatelský avatar
Kolafa
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Praha 14
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Kolafa »

no panove, asi mate recht. Ale proste to ma clovek nejak zazity, ze ty starsi benziny zraly a moc nejely. Si pamatuju stary bawa 2,5 litry benziny, jak se tomu houpaly otacky treba.
Ale je fakt, ze dnesni diesel, diky daunsajzinku a podobnejm hovadinam, 2 litry obsah a ono to ma 200 koni. Co jsem mel 524, tak jich mel 115! I kdyz todle je zrovna spatnej priklad, ty se sraly neuveritelne.
Mam pocit, ze i ty benziny pujdou do řiti, si všimněte, co se začíná dělat za motory 1,4 1,6 atd., bez turba to nepojede, takze stejnej problem jako D.
Samozrejme jsou jeste vyjimky, ale bruselsky kreteni s nima brzo zatocej.
Ja se slzou v oku vzpominam, meli jsme v praci Cadillac Seville, mel 8 valec tusim 4,6 Nordstar, predchudce Hemi, na to clovek slapnul a malem mi to vyndalo ruce z ramen, ale kdyz jsem si tak bublal po D1 tech 130, tak do 12litru v pohode!
No nic, budoucnost je jinde, baterky a 1,5litr jak v žigulu, jsem na i8 docela zvedav! Nam odchazej turba, jim se budou treba tavit kabely!
Odpovědět