Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

X5 E70 - výběr motoru a výbavy, 4.8i, 3.0si, LPG

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Zpráva
Autor
Mooncalf78
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 21.09.2011 00:00

#1 Příspěvek od Mooncalf78 »

Zdravím,

vybírám náhradu za svoje dosluhující auto (Mazdu Xedos 9 2.5l 6v benzin, 123 kW) a chtěl bych se vás zeptat na vaše názory. Rozpočet mám zhruba max. 450 tis. Kč + 50 tis. Kč rezerva na případné opravy. Preferuju prostorná pohodlná auta, navíc se svou 4 členou rodinou potřebuju i velký kufr. Roční nájezd je kolem 5-10 tis. km, delší tratě, vyjmečně po městě. Dále jezdím velice často do horských oblastí, takže bych rád i auto, co umí jezdit spolehlivě i po sněhu. Tzn. preferuju pohon 4x4. Z toho mě od BMW vychází řady: 5 kombi, X3 a X5, vše s xDrive.

5ka kombi s xD není tak běžná a hlavně je minimum verzí s benzínovým motorem, který preferuju, na ČR trhu aktuálně žádná.

X3 má rozumnou velikost kufru až ve verzi F25 (2010+) a cenově začíná ojeté na 550+ tis. Kč, což už je za hranicí, toho co bych chtěl investovat.

X5 je tedy zatím asi favorit, i když je to tedy takový malý tank. Verze E70 se vyrábí od roku 2007 a cena ojetin začíná někde kolem 400 tis. Kč. V téhle ceně je většina motorů se základním 3l dieselem s nájezdem více jak 200 tis. km. Ovšem všiml jsem si, že za tuto cenu jsou i benzínové motory 4.8i s relativně nízkými nájezdy do 150 tis. Kč. Předpokládám, že důvodem "neoblíbenosti" a tedy i nízké ceny těchto ojetin je vysoká spotřeba, která je kombinovaná kolem 12-16l/100 km. Ovšem vzhledem k obrovskému kufru je řešením předělání na LPG a tím v podstatě po přepočtu spotřebu snížit na rozumnou půlku. Máte někdo zkušenost s LPG u tohohle modelu? Kolik to žere oproti benzínu? Většinou se říká, že spotřeba vzroste o 5-10%, výkon o něco klesne, ale nevím jak u 8 válce :) Na trhu se občas objeví i verze s udělanou předělávkou. Je něco pravdy na tom, že LPG způsobuje rychlejší opotřebení motoru?

Neznámou je pro mě motor 3.0si, ale ten na ČR trhu také není. Máte s ním nějaké zkušenosti?

Chtěl bych zeptat na váš názor, jestli je X5 benzín s LPG dobrá volba nebo byste mi doporučili něco jiného (myšleno i z jiných řad), na co si dát pozor, jakou výbavu, apod. Jinak na benzínu netrvám, 3l diesely jsou údajně dobré motory a dostačují i výkonově, ale bojím se vysokých nákladů na opravy, kterým se u dieselů asi nedá vyhnout (zvlášť u ojetin s 200+ tis. km).

Edit1: Našel jsem nějaké X5 dovezené z USA. Liší se nějak konstrukčně? Je nějaký důvod proč se jim vyhnout?
Crazy23
Registrovaný
Příspěvky: 306
Registrován: sob 19.04.2014 00:00

#2 Příspěvek od Crazy23 »

Za mě určitě 4,8i +LPG ;) udělal jsem to taky, měl jsem 3,0d a vyměnil za 4,4i... Auto nesmrdí, nerachotí, jak říkáš neměly by tě čekat nějaký velký výdaje jak u ropy a vetšinou tyhle velký benzíny bejvaj i o dost líp vybavený..no a na kilometr mam s 4,4i lpg stejnej výdaj jako s 3,0d, takze to nemá chybu :) no a mam o 100 koní víc...jen nějaký věci jako olej a tak tě vyjdou na víc, ale to není zas tak hrozný
MildaX5
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: pon 20.01.2014 01:00

#3 Příspěvek od MildaX5 »

Jednoznačně 4,8i.
3,0 má skoro stejnou spotřebu a auto prostě nejede.
Pokud bude plánovaný nájezd 5 - max10tis/rok tak bych plyn ani moc neřešil. Současně při tomto nájezdu ani naftu - případné drahé opravy spolehlivě převýší úsporu na palivu.
US verze mají budíky v mílích/km,dále mají jinou normu na radiu(už se to tu někde řešilo)
Za sebe bych raději vybíral evropskou verzi.
Jinak verze 4,8i bývají dobře vybavené a mívají méně najeto (kdo jezdil hodně -šel do nafty)
Spotřeba 16 - město , 12,5 - mimo město.
Ale není problém tyto hodnoty zdvojnásobit :lol:
Crazy23
Registrovaný
Příspěvky: 306
Registrován: sob 19.04.2014 00:00

#4 Příspěvek od Crazy23 »

Přesně..mám teď 18l průměr, ale v plynu to nebolí...a klidně do toho lpg napáchej. Při takový spotřebě je návratnost rychlá
Mooncalf78
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 21.09.2011 00:00

#5 Příspěvek od Mooncalf78 »

Tak jsem volal do KP Designu panu Béréšovi, a vyptával se, co by mě doporučili z pohledu vyhlášeného servisu a on resolutně řekl, že 4.8i ani 3.0si mi nedoporučuje. Už nevím přesně všechny argumenty, ale prý se to hodně kazí, 4.8i se přehřívá a "s větrem v zádech to jede za 23l/100km". Že mi na běžné ježdění doporučuje 3.0l diesel, že na nájezdu až tak nezáleží, jako na tom, jestli to bylo dobře a pravidelně servisovaný, a oprav se prý bát nemám, že vstřiky je problém jen v ČR, když se tankuje nekvalitní nafta a turbo je spíš věc toho, jak se s tím jezdí.

Byl jsem se dnes projet v X5 3.0D E70 r.v. 2007, bohužel mě za volant nepustili, ale výkonově se to zdálo opravdu dobrý. Spotřeba na tachometru byla 9.9l/100km, ale prý se dá jezdit i za 8.5. Trochu mě zklamala velikost kufru, zdá se mi, že do průměrného kombíku se vejde víc, ale možná to zkreslovala celková velikost auta. Taky podvozek se mi zdál takový tužší, aspoň oproti mému Xedosu 9. Jinak sedadla pohodlná, auto prostorný, to zase jo. Ale nějaké extra nadšení to nebylo. Asi zkusím i nějakou kombíkovou 5ku 4x4, abych měl porovnání. A ten 4.8i taky když bude příležitost, už jenom proto, že chci slyšet ten motor v akci :)
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#6 Příspěvek od Don »

Nediv se, tyhle auto proste pohodlne nejsou. Take jsem si rikal "velka kola, vysoke, to musi byt jak v autobuse". Houby jsou to uskakane zebrinaky a je to hodne o kompromisu. Bud si vyberes neco pohodlnejsiho XC90, Jeep GC, MB ML apod., ale neocekavej, ze s tim budes predvadet nejake zatacky apod. Nebo si vyberes X5, ktera je dost sportovni a take dost tvrda. No a nebo je tu posledni moznost a ta nejblbejsi, ze si vyberes neco ve stylu Hyundai "cokoliv", Kia Sorento... Ty jsou jeste vice nepohodlne nez X5, ale ani se s nimi neda jezdit sportovneji - proste peklo stroje. Zase kdyz presednes z Golfa nebo Okty do X5, bude pohodlnejsi ;) ale kdo jednou zkusil nejaky pohodlny sedan, minimalne stredni nebo vyssi stredni, bude hodne vahat. Na X5 je nekolik dobrych veci - motor a jeho zvuk, posez a nandavani deti do detskych zidli. Vse ostatni lepsi neni. Hlavne dulezite je mit 4x4 na ty nase 4cm snehu rocne a max. dva vylety na hory.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
MildaX5
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: pon 20.01.2014 01:00

#7 Příspěvek od MildaX5 »

Dovolím se nesouhlasit s tvrzením že benzíny (zejména 4,8i jsou poruchové).
Pokazit se může samozřejmě všechno ale benzín vs. nafta tak spolehlivější je určitě benzín.
A že vstřiky jsou doménou ČR mě moc neuklidnuje(do Německa nebudu jezdit tankovat).
Co se týče spotřeby za 23l/km se samozřejmě dá jet,ale to pofrčím 200km/hod.
Kufr v poho,naložím kočárek a ani ho nemusím rozkládat.
Dál,co se týče pohodlí,tak záleží na kolech - čím větší,tak tím méně pohodlné.
Já jsem s X5 spokojen,veliké,respekt budící,bezpečné,díky vyššímu posezu výborný výhled.
Nevýhodou je samozřejmě dražší servis,oproti vozům běžné konfekce :lol:
BMWX5GOLD
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pon 02.02.2015 01:00

#8 Příspěvek od BMWX5GOLD »

Nenech se otrávit! X5 je pecka! Výrobce koncipoval celé auto do USA. Prvotně 4,4i V8. Díky požadavkům evropy viz, down stending. Do obludy s vahou 2,2 tuny a víc napasovány motůrky 3,0l. ať nafta tak benzin. Benzín slaboučký ,leč spolehivý a vytrvalý-spotřeba jen nepatrně nižší než 4,4i.
Nafta 3,0l na váhu vozidla poddimenzovaný motor. Idealní do osobáku o velekosti Octávie. Tento kvalitní a spolehlivý motor začínal na E39 s cca 180PS. Na X5 má cca 240Ps. U prvních modelů X5 v kombinaci s převodovkou GM koncipovanou na nájezd cca 150t. km.
Benzíny jsou od 4,4i do 4,8i při průběžné údržbě téměř nesmrtelné!!!
Kvalitní olej, separátor oleje,svíčky -tu tam nějaké těsnění. Obvykle nájezd 400-500t.km bez problémů. Nafta?? Navíc u nás v ČR?
Nic neobvyklého při nájezdu nad 150t.-repase čerpadla,vstřiky, oblíbený filtr pevných částic. U manuálu dvojhmotový setrvačník atd.
Máme X5 4,4i dlouho- manželka-děti psi i já jí máme rádi. Velké spolehlivé
brontosauří auto. Za mne :D Rodinný přítel na 100%.
BMWX5GOLD
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pon 02.02.2015 01:00

#9 Příspěvek od BMWX5GOLD »

Na doplnění!!!Potřebuješ li srovnání. Pohybuji se v rámci středních čech. Pošli OZ. Svez se z pastičkou 210t. a myslím,dáš mi za pravdu!!!
Jeremy
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: ned 09.12.2012 01:00

#10 Příspěvek od Jeremy »

Tušíte někdo, co je to "down stending"? V životě jsem to neslyšel a to jsem si myslel, že anglicky umím obstojně.

Jinak o benzínových motorech BMW pro odborníky článek zde:
Chce to trochu trpělivosti, ale k N62 se člověk pročte. To je jeden z důvodů, proč jsem si koupil právě 4,8i a nelituju.

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802
Pod článkem je odkaz na 2- díl (Diesely), to je teprve čtení.. zejména jejich aktuální dvoulitr je opravdová "lahůdka" Brrr..
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#11 Příspěvek od vlastnemec »

N62 je naprosto úžasnej a povedenej motor, více se o něm také dočteš ve vlákně 7er, jelikož rozumnej člověk v něm má e65/66, jde perfektně zaplynovat, samozřejmě má mouchy a to v podobě vodní trubky mezi prsy a zády motoru, oprava se nejlépe řeší kompletem, že si při jednom vyřeší vše. Jediná nevýhoda je, že je zastavěnej v e70 kde není moc místa a když se řeší třeba altík, musí motor ven, ale JaraX to zvládl aniž by ho vytahoval, pomocí nástavců a zrcátek a spousty hodin práce. Jinak e70 má spousty dalších much, které se dají pohlídat, pomalu o tom zjišťuji, jelikož začíná být na pořadu dne nástupce e53.
Jeremy
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: ned 09.12.2012 01:00

#12 Příspěvek od Jeremy »

Přesně, ta roura je jedinej problém, kterej se hlásí dlouho dopředu párou z vejfuku..
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#13 Příspěvek od vlastnemec »

Pára z vejfuku s tím nemá nic společnýho, to už bys musel mít podfouklé těsnění.
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Killingman »

Docela dobře se bavím. X5 s 3.0D? Proč? Abych s tím jezdil za 10 a víc nafty po 30Kč? V kvalitě nafty v ČR kdy každý druhý test u pumpy vyjde naprd? V zimě při každým startu se bát co jsem natankoval? Lít do toho aditiva při každým tankování? To mám za sebou už z E39... Díky, nechci.
4.8iS, v plynu, spotřeba 16/100 - při ceně 15/litr jezdím LEVNĚJI než s 3.0D při výkonu 270KW. Diesel? Děkuji nechci, ani v E53, ani v E70 a už vůbec ne v E65...

Sám mám proti E70 hodně subjektivní ničím nepodložený názor, z venku hezký, ale uvnitř je to jako kdybych seděl v E60 a proto mám proti tomu silnou averzi. Pokud nelpíš na E70 a chceš E53 tak bych se na tvém místě poohlídl po E53 v super stavu za stejný prachy jako vylítaná E70 - je to poctivěji udělaný auto s předpokladem delší trvanlivosti.
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#15 Příspěvek od HaryXXL »

Svezeš-li se v konkurenci a chceš pohodlné auto, tak ti doporučuji Mercedes třídy ML500, GL500 nebo R500. Akorát to nebude "radost z jízdy", ale zase to bude velmi pohodlné a rovněž rychlé.

U Audi snad jen Q7 4.2i - z těchto větších 4x4 mastodontů, ale myslím si, že opravdový konkurent je jen MB. O limuzínách se nebavím, oproti 5 v kombíku snad jen pohodlnější bude Éčko v kombi.

Co se týče servisu X5, tak se připrav na dražší servis - tyhle auta už jsou nabité elektronikou, takže padesát tisíc bokem je takové minimum, lépe je mít bokem klidně i 100 tisíc (těsnění je opravdu maličkost).

Při koupi - ptát se na historii vozidla a ověřit si to v daném servisu, příp. s tím zajet přímo i na diagnostiku do BMW. Ušetří ti to pak nemalé peníze za následující servisní úkony a můžeš díky tomu snížit cenu auta dolů, pokud to bazarista bude chtít prodat.

Za mě u nájezdu 5 až 10 tisíc km bych šel jedině do benzínového motoru 4.8i či silnější verze. Spotřeba je vyšší, ale při tak malém nájezdu bych to neřešil, poněvadž servis bude mnohem dražší.

Diesel je sice fajn, jede to, ale strašně to klape a při velkém nájezdu tě můžou potkat stejné, možná i větší investice než u benzínu.

Spotřebu počítej kolem 9-10 litru u nafty. U benzínu to bude jezdit tak kolem 13-16 litrů podle toho, jak hodně budeš mít těžkou nohu a jaké trasy budeš jezdit (čím delší trasa, tím menší spotřeba). Samozřejmě, že oba motory umí jezdit i za mnohem víc. Hodně záleží i na gumách, jak tu někdo psal, čím větší balony, tím větší ceny za nové gumy a i vyšší spotřeba a nižší komfort. Na gumy si připrav tak kolem 20 až 30 tisíc (bez disků) - beru prémiovější značky jako Michelin, Pirelli, Good Year, Continetal - je to odvislé, zda budeš mít 18", 19" či vícepalcové pneu na diskách.

Zvuk 4.8i V8 je famozní, hezky to brumlá a je to návykový. Až se svezeš, tak rychle zapomeneš na diesel, tedy do té doby, než se podíváš na spotřebu. Autu déle trvá, než se zahřeje - je to V8, a proto to tak papká hlavně ve městě.

4.8i jsou většinou dobře vybavené či mají více výbavy než dieselové varianty - ale zase se tam řada věcí může pokazit - proto mít skvělého a "levného" automechanika, který by se ti staral o X5, je výhra v loterii. Bez pořádné diagnostiky a zkušeností nejde tohle auto jen tak odservisovat, moc lidí v "pětilitrových" mašinách na českých cestách neuvidíš, takže nechat to servisovat někomu neznámému není legrace. Může toho více pokazit, než opravit. Pozor na to. Dej na doporučení, anebo se přímo zeptej a nenech se uchlácholit řečmi, že to zvládne.

Pokud bys chtěl opravdu šetřit na spotřebě, máš kromě LPG ještě variantu ethanolu E85, cena přestavby s homologací je kolem 10 000,- Kč. U velkoobjemových motorů jako je 4.8i už se to trošku vyplatí, ale věř mi, že po pár servisních úkonech X5 zjistiš, že spotřeba je to poslední, co by tě při tomhle nájezdu mělo trápit. :) Přeji šťastnou ruku při výběru jakéhokoliv autí a mnoho kilometrů.
Jeremy
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: ned 09.12.2012 01:00

#16 Příspěvek od Jeremy »

Co člověk, to názor:

měl jsem 3.0D, mám 4,8i, takže snad můžu srovnávat:
- benzíňák se zahřeje DALEKO rychlejc, než nafťák, zvlášť teď, první zimu s 4,8 to oceňuju denně (benzín má o 5% vyšší výhřevnost a ještě k tomu se ho tam spálí víc)
- elektronika je podobnej problém u všech aut, já s BMW neměl problém NIKDY. Snejk mi dodělával pár věcí a když najdeš člověka, který tomu rozumí, tak není problém. Nejsou to ale zdaleka autorizované servisy a ceny v desetitisících.
- 4,8i je jeden z nejlepších motorů, které u BMW udělali. Ty "silnější" nebrat, link na článek jsem sem dával
- Ethanol je ptákovina, to se tady i na jiných fórech řešilo snad tisíckrát. Leje se do toho levnější palivo, ale žere ho to víc, takže je to nakonec nula od nuly. Jsou prý výjimky, ale to nikdo nezaručí před montáží a před vyzkoušením - pak jen pokrčí rameny a popřejou Ti šťastnou cestu.
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#17 Příspěvek od HaryXXL »

Nevím, zda tě Jeremy chápu dobře, ale myslel jsem to takhle:

4.8i se ti zahřeje fakt rychleji než 3.0D? Nemáš tam nějaký předehřev motoru, o kterém nevíš? Asi vymazlená X5 nebo X6! :) Já tomu moc nevěřím, protože mně to trvá i půl hodiny než mi to začne padat na okamžitý hodnoty spotřeby kolem 13-15 litrů na 100 km podle trasy a stylu jízdy. Možná, že počítač ukazuje už za deset patnáct minut, že teplota je na 90 stupních, ale neznamená to, že by papkal méně. Motor je zahřátej, ale žere pořád dost. Já bral to zahřátí v poměru se spotřebou. A pokud jezdím někde po větším městě - klidně i dýl, třeba hodinku, tak je to jedno, papká to a papká to, páč jedu po městě a je to nenažraný V8. :) Tyhle auta jsou prostě na dlouhý trasy a ne moc do města. Asi jsme se špatně pochopili, myslel jsem to trošku jinak.

Co se týče ethanolu, je to běh na delší trať jako s LPG, jestli si někdo myslí, že mu to někdo rovnou nastaví a auto bude žrát hned podle jeho představ, tak je výjimka, když se to tak povede.

Musí se s tím laborovat, chvíli trvá, než se každé auto nastaví - je to prostě HODNĚ individuální. Vím, že tady na fóru měla řada lidí problémy s nastavením plynu LPG kdysi taky, papkalo jim to jak protržený. Takže neházej všechny jednotky a zkušenosti s ethanolem do pytle. :) Fakt je to o tom, kdo ti to montuje, na koho narazíš a jakou má s tím zkušenost (s daným motorem) a jakou jednotku si tam dáváš.

Ale rozhodně bych netvrdil, že ethanol je k ničemu a nula od nuly pojde. Umí to šetřit korunky, ale musí se to umět taky nastavit, a vracím se bohužel zase k tomu, že to je závislé na tom, kdo ti to dělá a někdy to trvá i několik nastavení, než je člověk spokojený, anebo musí člověk vyměnit doslova mechanika. Neřešil něco podobnýho Killingman se svou X5 4.8is-kou v plynu nedávno? Nejlepší je pak, když narazíš na někoho, kdo rozumí opravdu BMW a dělá zároveň přestavbu na lpg či e85 a daný motor už aspoň párkrát přestavoval - zase bych dal na reference nebo kontakty. Ty jednotky se pořád vyvíjejí (jak v oblasti LPG, tak v oblasti E85).

A v neposlední řadě to také šíleně moc záleží, v jakém stavu máš to auto, protože často ta údajná žravost je způsobená ne samotnou jednotkou a jejím nastavením, ale stavem auta - prostě tam je něco v nepořádku, co má vliv na tu spotřebu. Myslet si, že je auto bez závad, neznamená, že je auto skutečně bez závad. Můžou to být různé snímače, pumpy, cívky, lambdy atd. Všechno se vším prostě souvisí.

Elektronika už mě také párkrát pěkně vytrestala, ale to je bohužel daň za "elektrárnu v těchle typech aut".

A ano, ethanol nemá smysl, když si jednotku (za pár korun - protože jich existuje opravdu hodně moc, ale kvalitních hodně málo - také bývají několikanásobně dražší) někdo dovede dát i do motoru o objemu 1.2. To pak šetří skutečně desetníky, dá-li se to tak vůbec nazvat :)))

E85 se vyplatí u velkých pětilitrových objemů (plus minus), hodně bych přemýšel ho dávat i do 2 litrového benzínu, možná ani u 3 litru ne.
FenixCZE-INT04
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: ned 24.05.2009 00:00
Bydliště: Brno

#18 Příspěvek od FenixCZE-INT04 »

Jen se pridam, ze me se 4,8 (E70) taky zahreje za par minut. Samozrejme nemuzu srovnavat nejaky drasticky mrazy tady v Brne ale pokud bylo kolem -3°. Tak sem nastartoval, sel oskrabat okna (cca 5-10 minut) a kdyz sem sedl do auta tak uz zacinalo topit a otacky byly na 500. Nevim teda, podle ceho jinyho to poznat kdyz to neukazuje teplotu :D
Crazy23
Registrovaný
Příspěvky: 306
Registrován: sob 19.04.2014 00:00

#19 Příspěvek od Crazy23 »

No, jestli má E70 stejný budíky jako E60/61, tak teplotu ukazuje ;) jen si toho jen tak nevšimneš
Jeremy
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: ned 09.12.2012 01:00

#20 Příspěvek od Jeremy »

A kde? Jsem si jí teda taky nevšimnul.. (Foto není z mojí, ale je to stejné)

Další věc, když u auta připojíte počítač a srovnáváte ručičku (pokud tam je) s číslem z diagnostiky, tak zjistíte, že se ručička zastaví na 90 stupních a nehne se, ačkoli máte podle diagu od 70 do 110. Asi aby byl řidič klidnější.. :-D
Přílohy
hamann-instrument-dial-set-for-bmw-e70-x5.jpg
hamann-instrument-dial-set-for-bmw-e70-x5.jpg (99.45 KiB) Zobrazeno 1697 x
Odpovědět